Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko TE-toimisto pakottaa työhön, jossa en näkisi lapsiani kuin viikonloppuisin?

Vierailija
22.04.2022 |

Kyseessä on ilta- ja yötyö. Ala- ja yläkouluikäiset lapset ovat koulussa päivällä, jolloin minä olisin kotona, ja lähtisin töihin ennen kuin he tulevat kotiin. Isä tulee sitten n. klo 18.30 kotiin.

Työstä kieltäytymiseen pitää hakea lääkärintodistus tai sitten pitää olla jokin "vakaumuksellinen syy". Vakaumukseni mukaan lapset ovat tärkeitä ja lapsilla on oikeus vanhemman läsnäoloon ja hoivaan. Menisiköhän läpi TE-toimistossa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei valitettavasti pysty elättämään koko perhettä. Päinvastoin. Hyvä kun saa omat taskurahat työllään. Totta kai haen töihin. Mietin vain, voisiko työstä kieltäytyä, jos työ merkitsee sitä, että käytännössä ei nää arkisin enää lapsiaan. ap

Vierailija
22/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja lasu kaupanpäälle ja ämmät sossusta tulee tekeen kiireellisen huostan.

Siten käyt pride koulutuksen ja voit olla tukiperhe omille pienokaisille ja saat palkkiota siitä, ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli työ vaatii jatkuvan iltavuoron tekemistä, mutta ei ole viikonloppuisin. 

Kyllä varmasti voi pakottaa, sillä työttömyyshän ei ole mikään etu, vaan siinä nimenomaan ajatus on hakea töitä ja työllistyä.

Jaahas! Tämä sama ruikuttajat on taas langoilla! Koeta nyt elää omaa elämääsi rassukka! Pakota itsesi siihen!

Vierailija
24/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten käyt pride koulutuksen ja voit olla tukiperhe omille pienokaisille ja saat palkkiota siitä, ehkä.

Ylikriittinen suhtautuminen ja sarkastisuus ovat merkkejä jostain mielen haavoittuneisuudesta. Ehkä koet häpeää jostain (esim. et ole saavuttanut jotain ja koet häpeää epäonnistumisestasi) ja suojaudut oman häpeäsi poltteelta olemalla sarkastinen ja kova muita kohtaan.

Vierailija
25/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsien näkeminen ole mikään ihmisoikeus joten tietenkin voi. Miksi lapsia pitäisi edes nähdä?

Vierailija
26/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla  aika  näppärä  ja raitis mies jos pärjää  hyvin  aina joka toisen viikon. Ei sitten  voikaan olla  sellanen vikonlppujuoppo kuten  minulle on sattunut. Tiedoksi ilkkujille, hän oppi  juomaan vasta  n.30 vuotiaana.

Kaikilla ei ole taitava viinanjuoja. Toisia nyt vaan onnistanut, että mies kykenee huolehtimaan oman työn lisäksi myös lapset. Olen tehnyt työtä kolmessa vuorossa 32 vuotta. Neljä poikaa, että kyllä moni ois jo luovuttanut ku pitää saada sen viikonloppuyökön nukuttua, monesti sattu 2 viikonloppua peräkkäin yövuoroa. Mun mies ei oo tuota taitoa vielä oppinut ja on 61v.

Vierailija
27/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti sitten vielä perhehoitajat tähän sekoittaa.

Vierailija
28/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsien näkeminen ole mikään ihmisoikeus joten tietenkin voi. Miksi lapsia pitäisi edes nähdä?

Tämä! Esim. Närpiön vietnamilaiset jättävät perheensä, jotta voivat tienata heille rahaa. Perhe arvostaa varmasti isäänsä enemmän kun tämä toimittaa rahaa heille.

Vierailija
29/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä järkky työaika, kuka tuollaista oikeasti jaksaa, on lapsia tai ei. Ei harrastuksia arkisin, ikinä ei voi osallistua mihinkään perjantai-iltaisin. Eri asia, jos tuota vuoroa tekisi edes joka toinen viikko, mutta aina. 

Ottaisin joka tapauksessa varman päälle työkkärin kanssa ja "mokaisin" mahdollisen haastattelun puhumalla "mamman mussukoista, jotka soittelevat varmasti paljon ja kaipaavat iltaisin, mutta totta kai olen kiinnostunut työstä", "kuinka helppoa on saada vapaata lasten hammaslääkäriä/voimisteluesitystä/vanhempainiltaa varten?", "Yleensä alkaa kyllä väsyttää armottomasti kahdeksan aikaan illalla, mutta ehkä minä opin iltavirkuksi!" jne . 

Vierailija
30/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutulla oli tuollainen työ, kun hänen lapsensa oli alakoulussa. Kyllähän se lapsi siitä kärsi. Jos voit vaan välttää, niin vältä

Vierailija
31/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, kerrot haastattelussa oikean todellisuuden olevan kolmannessa ulottuvuudessa. Mainitset yksisarvisen merkityksen vakaumuksessasi ja kyselet onko työpaikan teepussit eettisesti tuotettuja.

Vierailija
32/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. Minä en näe sinun lapsiasi edes viikonloppuisin.

Vierailija
33/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös nuorimmaisen harrastuksia, joita on neljä viikossa. Olen aina vienyt hänet harrastuksiin ja hirvittää päästää hänet yksin kaupungin vilinään ja ylittelemään kymmeniä risteyksiä 7-8-vuotiaana. Bussipysäkit eivät ole todellakaan suoraan harrastuspaikan edessä ja kolmessa neljästä bussia pitää vaihtaa. Olisin myös lähtemisestä ajoissa, ulko-oven sulkemisesta, avaimen ottamisesta ja perille pääsemisestä koko ajan huolissani ja paniikissa suorastaan. ap

Vierailija
34/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Työnteko on vapaaehtoista.

Vierailija
35/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös nuorimmaisen harrastuksia, joita on neljä viikossa. Olen aina vienyt hänet harrastuksiin ja hirvittää päästää hänet yksin kaupungin vilinään ja ylittelemään kymmeniä risteyksiä 7-8-vuotiaana. Bussipysäkit eivät ole todellakaan suoraan harrastuspaikan edessä ja kolmessa neljästä bussia pitää vaihtaa. Olisin myös lähtemisestä ajoissa, ulko-oven sulkemisesta, avaimen ottamisesta ja perille pääsemisestä koko ajan huolissani ja paniikissa suorastaan. ap

Tämänkin voi mainita haastettatelussa. "Olen vienyt lapsen, mutta kai siinä työn ohessa voi olla Facetimessa ja opastaa lasta matkalla?"

Vierailija
36/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin voi mainita haastettatelussa. "Olen vienyt lapsen, mutta kai siinä työn ohessa voi olla Facetimessa ja opastaa lasta matkalla?"

:) No sepä, kun jos haastattelija epäilee, että temppuilen tahallani, jotta en saisi työpaikkaa, niin se voi ilmoo mut TE-toimistolle ja saan työstä kieltäytymisestä karenssia, joka taas romauttaa talouden koska mies ei tienaa edes vuokran vertaa.

Vierailija
37/37 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:) No sepä, kun jos haastattelija epäilee, että temppuilen tahallani, jotta en saisi työpaikkaa, niin se voi ilmoo mut TE-toimistolle ja saan työstä kieltäytymisestä karenssia, joka taas romauttaa talouden koska mies ei tienaa edes vuokran vertaa.

Mutta siitä ei tule karenssia, jos kysyt haastattelussa, onko työajassa joustovaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi