Voiko TE-toimisto pakottaa työhön, jossa en näkisi lapsiani kuin viikonloppuisin?
Kyseessä on ilta- ja yötyö. Ala- ja yläkouluikäiset lapset ovat koulussa päivällä, jolloin minä olisin kotona, ja lähtisin töihin ennen kuin he tulevat kotiin. Isä tulee sitten n. klo 18.30 kotiin.
Työstä kieltäytymiseen pitää hakea lääkärintodistus tai sitten pitää olla jokin "vakaumuksellinen syy". Vakaumukseni mukaan lapset ovat tärkeitä ja lapsilla on oikeus vanhemman läsnäoloon ja hoivaan. Menisiköhän läpi TE-toimistossa?
Kommentit (37)
Joo, ja lasu kaupanpäälle ja ämmät sossusta tulee tekeen kiireellisen huostan.
Siten käyt pride koulutuksen ja voit olla tukiperhe omille pienokaisille ja saat palkkiota siitä, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Eli työ vaatii jatkuvan iltavuoron tekemistä, mutta ei ole viikonloppuisin.
Kyllä varmasti voi pakottaa, sillä työttömyyshän ei ole mikään etu, vaan siinä nimenomaan ajatus on hakea töitä ja työllistyä.
Jaahas! Tämä sama ruikuttajat on taas langoilla! Koeta nyt elää omaa elämääsi rassukka! Pakota itsesi siihen!
Vierailija kirjoitti:
Siten käyt pride koulutuksen ja voit olla tukiperhe omille pienokaisille ja saat palkkiota siitä, ehkä.
Ylikriittinen suhtautuminen ja sarkastisuus ovat merkkejä jostain mielen haavoittuneisuudesta. Ehkä koet häpeää jostain (esim. et ole saavuttanut jotain ja koet häpeää epäonnistumisestasi) ja suojaudut oman häpeäsi poltteelta olemalla sarkastinen ja kova muita kohtaan.
Ei lapsien näkeminen ole mikään ihmisoikeus joten tietenkin voi. Miksi lapsia pitäisi edes nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla aika näppärä ja raitis mies jos pärjää hyvin aina joka toisen viikon. Ei sitten voikaan olla sellanen vikonlppujuoppo kuten minulle on sattunut. Tiedoksi ilkkujille, hän oppi juomaan vasta n.30 vuotiaana.
Kaikilla ei ole taitava viinanjuoja. Toisia nyt vaan onnistanut, että mies kykenee huolehtimaan oman työn lisäksi myös lapset. Olen tehnyt työtä kolmessa vuorossa 32 vuotta. Neljä poikaa, että kyllä moni ois jo luovuttanut ku pitää saada sen viikonloppuyökön nukuttua, monesti sattu 2 viikonloppua peräkkäin yövuoroa. Mun mies ei oo tuota taitoa vielä oppinut ja on 61v.
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten vielä perhehoitajat tähän sekoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsien näkeminen ole mikään ihmisoikeus joten tietenkin voi. Miksi lapsia pitäisi edes nähdä?
Tämä! Esim. Närpiön vietnamilaiset jättävät perheensä, jotta voivat tienata heille rahaa. Perhe arvostaa varmasti isäänsä enemmän kun tämä toimittaa rahaa heille.
No on kyllä järkky työaika, kuka tuollaista oikeasti jaksaa, on lapsia tai ei. Ei harrastuksia arkisin, ikinä ei voi osallistua mihinkään perjantai-iltaisin. Eri asia, jos tuota vuoroa tekisi edes joka toinen viikko, mutta aina.
Ottaisin joka tapauksessa varman päälle työkkärin kanssa ja "mokaisin" mahdollisen haastattelun puhumalla "mamman mussukoista, jotka soittelevat varmasti paljon ja kaipaavat iltaisin, mutta totta kai olen kiinnostunut työstä", "kuinka helppoa on saada vapaata lasten hammaslääkäriä/voimisteluesitystä/vanhempainiltaa varten?", "Yleensä alkaa kyllä väsyttää armottomasti kahdeksan aikaan illalla, mutta ehkä minä opin iltavirkuksi!" jne .
Yhdellä tutulla oli tuollainen työ, kun hänen lapsensa oli alakoulussa. Kyllähän se lapsi siitä kärsi. Jos voit vaan välttää, niin vältä
Ei hätää, kerrot haastattelussa oikean todellisuuden olevan kolmannessa ulottuvuudessa. Mainitset yksisarvisen merkityksen vakaumuksessasi ja kyselet onko työpaikan teepussit eettisesti tuotettuja.
Totta kai voi. Minä en näe sinun lapsiasi edes viikonloppuisin.
Mietin myös nuorimmaisen harrastuksia, joita on neljä viikossa. Olen aina vienyt hänet harrastuksiin ja hirvittää päästää hänet yksin kaupungin vilinään ja ylittelemään kymmeniä risteyksiä 7-8-vuotiaana. Bussipysäkit eivät ole todellakaan suoraan harrastuspaikan edessä ja kolmessa neljästä bussia pitää vaihtaa. Olisin myös lähtemisestä ajoissa, ulko-oven sulkemisesta, avaimen ottamisesta ja perille pääsemisestä koko ajan huolissani ja paniikissa suorastaan. ap
Ei voi. Työnteko on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös nuorimmaisen harrastuksia, joita on neljä viikossa. Olen aina vienyt hänet harrastuksiin ja hirvittää päästää hänet yksin kaupungin vilinään ja ylittelemään kymmeniä risteyksiä 7-8-vuotiaana. Bussipysäkit eivät ole todellakaan suoraan harrastuspaikan edessä ja kolmessa neljästä bussia pitää vaihtaa. Olisin myös lähtemisestä ajoissa, ulko-oven sulkemisesta, avaimen ottamisesta ja perille pääsemisestä koko ajan huolissani ja paniikissa suorastaan. ap
Tämänkin voi mainita haastettatelussa. "Olen vienyt lapsen, mutta kai siinä työn ohessa voi olla Facetimessa ja opastaa lasta matkalla?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin voi mainita haastettatelussa. "Olen vienyt lapsen, mutta kai siinä työn ohessa voi olla Facetimessa ja opastaa lasta matkalla?"
:) No sepä, kun jos haastattelija epäilee, että temppuilen tahallani, jotta en saisi työpaikkaa, niin se voi ilmoo mut TE-toimistolle ja saan työstä kieltäytymisestä karenssia, joka taas romauttaa talouden koska mies ei tienaa edes vuokran vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:) No sepä, kun jos haastattelija epäilee, että temppuilen tahallani, jotta en saisi työpaikkaa, niin se voi ilmoo mut TE-toimistolle ja saan työstä kieltäytymisestä karenssia, joka taas romauttaa talouden koska mies ei tienaa edes vuokran vertaa.
Mutta siitä ei tule karenssia, jos kysyt haastattelussa, onko työajassa joustovaraa.
Mies ei valitettavasti pysty elättämään koko perhettä. Päinvastoin. Hyvä kun saa omat taskurahat työllään. Totta kai haen töihin. Mietin vain, voisiko työstä kieltäytyä, jos työ merkitsee sitä, että käytännössä ei nää arkisin enää lapsiaan. ap