Miksi kaikki ei lähde vaan puhelinmyyjiksi?
Noita ilmoituksia kun lukee, niin tuohan on ihan unelmatyö.
Joustava ja siisti sisätyö, etähommaa, leppoisa työilmapiiri, erittäin hyvä provikkapalkka, lyhyet työpäivät, ei tarvitse koulutusta ja hommiin pääse kuka vaan vaikka heti.
Kommentit (42)
Ei ne ole ilmoituksia, ne on mainoksia. Kun ymmärtää ilmoituksen ja mainoksen välisen eron, ymmärtää myös jättää nuo kusetuslafkat huomiotta.
"Erittäin hyvä provikkapalkka", jota saa vain toteutuneista kaupoista. Se, että uhri antaa puhelimessa myöntävän vastauksen, ei vielä takaa provikkaa, koska hän voi vielä perua kaupat. Loppupeleissä työnantaja voi maksaa tai olla maksamatta niitä "hyviä provikoita", koska työntekijä ei voi tietää, kuinka monet hänen sopimansa kaupat lopulta oikeasti toteutuivat.
Koska
- moraalisesti kyseenalaista pakkomyyntiä
- jos tuote ei ole hyvä tai asiakasryhmä jolle myydään ole oikea niin hyväkään myyjä ei saa kunnolla myyntiä
- provikkapalkka on tarkoittanut joillekin puhelinmyyntiä kokeileville esim 32€/ 2viikkoa palkkaa. Riittäisikö Aplle palkaksi 64€/kk työstä? Tulisitko sillä toimeen?
Mieluummin myyn vaikka itseäni. Siinä sentään tiedän tekeväni moraalisesti oikein.
Kyllä siihen on syynsä miksi ei ole kovin haluttua duunia.
Entä jos kaikki lähtisi palotarkastajiksi. Vältettäisiin tulipalot.
Ihmiset haistattelee ja lyö luuria korvaan. Eivät osta. Ahdistaa.
Joutuu vielä kaikille esittelemään oman nimensä.
Robotit korvaa nekin. Just äsken minulle tuli puhelu jostain hammasjutusta. Alkuun vaikutti ihmiseltä, mutta sitten kysyi onko minulla minuutti aikaa ja sanoin, että en nyt pysty syystä x. Soittaja sanoi, että sehän kiva, tämä vie vain minuutin. Pistin luurin kiinni.
Olin puhelinmyyjä. Sain neljässä päivässä potkut koska en saanut mitään myytyä. :D
En vain pysty kauppaamaan ihmisille pas kaa jota he eivät tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset haistattelee ja lyö luuria korvaan. Eivät osta. Ahdistaa.
Joutuu vielä kaikille esittelemään oman nimensä.
Kyllä minua säälittää, mutta en vaan pysty ostamaan kaikilta ihan mitä tahansa. Tällä hetkellä en pysty ostamaan yhtään mitään ylimääräistä. Ystävällinen olen silti, mutta jos myyjä jää jankuttamaan, niin sitten vastaan napakammin.
Kerran helmikuussa minulle soitti jostain Kiusattujen tuki ry:stä. Kerroin, miksen pysty nyt tulemaan tilaajaksi. Soittaja sanoi "eikö sinulla muka ole 40 euroa huhtikuussa". No ei ollut.
Puhelinmyynti on kunniallinen työ siinä missä muutkin. Kunhan eivät kuitenkaan minulle soittele.
Mitä unelmaa on työssä, mihin ei tarvitse mitään koulutusta?
Minä haluan käyttää päätäni, siksi olen kouluttautunut.
Puhelinmyynti tosin ei ole mitenkään helppoa, siksi siellä ei väki pysy. Pieni osa on superhyviä myyjiä ja tienaavat hommassa tosi hyvin. Se vaatii enemmän persoonaa kuin teoriaosaamista.
Vierailija kirjoitti:
Olin puhelinmyyjä. Sain neljässä päivässä potkut koska en saanut mitään myytyä. :D
En vain pysty kauppaamaan ihmisille pas kaa jota he eivät tarvitse.
Et sitten ollut kukavaan.
Suosittelen kokeilemaan, se ei ole ihan niin helppoa kuin luulisi, pitää olla oikeasti kykyä puhuttaa ihmistä, pitää osata olla miellyttävä..
Itse lopetin kahdessa viikossa ku en saanut myytyä kuin yhden tilauksen. Mutta siinäkin firmassa osa oli ihan super tehokkaita. Ei todellakaan sovellu aralle tai hiljaiselle ihmiselle tuo työ...
Niin, kyllä niitä töitä olisi kun vaan kelpaisi.
Jos haluaa tehdä puhelin myynti työtä, niin ainoa vaihtoehto on tehdä sitä suoraan kustantajalle. Silloin saat myös palkan työstäsi. Ei kannata lähteä ikinä noihin välikäsi firmoihin. Moni kakku päältä kaunis.
Kaikki vaatii sen, että on motivaatiota tähän työhön.
Vierailija kirjoitti:
"Erittäin hyvä provikkapalkka", jota saa vain toteutuneista kaupoista. Se, että uhri antaa puhelimessa myöntävän vastauksen, ei vielä takaa provikkaa, koska hän voi vielä perua kaupat. Loppupeleissä työnantaja voi maksaa tai olla maksamatta niitä "hyviä provikoita", koska työntekijä ei voi tietää, kuinka monet hänen sopimansa kaupat lopulta oikeasti toteutuivat.
Siksi ei kannatakaan mennä noihin välikäsi firmoihin, vaan aina itsenäisenä yrittäjänä suoraan kustantajalle. Sieltä tulee sinulle aina raportit peruuntuneista kaupoista. Ja olen ollut tälläinen itsenäinen yrittäjä(nyk. eläkeläinen), oikeasti niitä peruuntuneita kauppoja on tosi vähän. Eli, jos on paloa alalle, niin kokeilla ensin ja, jos homma rupeaa sujumaan, niin eikun yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Robotit korvaa nekin. Just äsken minulle tuli puhelu jostain hammasjutusta. Alkuun vaikutti ihmiseltä, mutta sitten kysyi onko minulla minuutti aikaa ja sanoin, että en nyt pysty syystä x. Soittaja sanoi, että sehän kiva, tämä vie vain minuutin. Pistin luurin kiinni.
Sama kävi mulle jo viime syksynä. Ei kiinnosta vastausta ei noteerannut mitenkään vaan jatkoi diipadaapaansa, kunnes löin luurin korvaan. On numerosta päätellen senkin jälkeen soitellut. Noi robotithan lokaa samaa työtä tekevien ihmistenkin maineen. Kaikkihan ei niitä edes roboteiksi tunnista.
Lähe sä eka.