Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei lähde vaan puhelinmyyjiksi?

Vierailija
22.04.2022 |

Noita ilmoituksia kun lukee, niin tuohan on ihan unelmatyö.

Joustava ja siisti sisätyö, etähommaa, leppoisa työilmapiiri, erittäin hyvä provikkapalkka, lyhyet työpäivät, ei tarvitse koulutusta ja hommiin pääse kuka vaan vaikka heti.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kaikki lähtisi palotarkastajiksi. Vältettäisiin tulipalot.

Hyödyllisempää työtä sekin on kuin puhelinterrorisoijat.

Vierailija
22/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä unelmaa on työssä, mihin ei tarvitse mitään koulutusta?

Minä haluan käyttää päätäni, siksi olen kouluttautunut.

Puhelinmyynti tosin ei ole mitenkään helppoa, siksi siellä ei väki pysy. Pieni osa on superhyviä myyjiä ja tienaavat hommassa tosi hyvin. Se vaatii enemmän persoonaa kuin teoriaosaamista.

Eiköhän sielläkin osa ole niitä karenssin uhalla työskenteleviä, jotka päivästä toiseen tympääntyvät työhönsä. Sen takia en kehtaa ruveta aukomaan päätä, jos soittelevat. Kerran oli sen oloinen myyjä, jota selvästi vitutti olla töissä ja toivoi, että pääsisi nyt äkkiä pois täältä. Eikö tuota roskaa saada mitenkään kitkettyä tai pistetä edes valvonnan alle niin, että palkat maksetaan kuten on sovittu eikä ketään dementoitunutta kuseteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Siitä vaan hakemaan jos provikkapalkka kiinnostaa.

Vierailija
24/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei olisi yhtään ostajaa, jos kaikki olisivat myyjiä.

Vierailija
25/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys miksi tuosta työstä ei ole saatu niin houkuttelevaa, jotta sinne hakeudutaan ja halutaan töihin? Siinä kun pohtii tuota asiaa ja miettii mitä provisiopalkka tarkoittaa. Ja miettii kuinka monta tuotetta on itse ostanut reippaalla ja luotettavalla puhelinmyynnillä ihan vaikka vuoden aikana, tai tuttavapiiristä kyselee mielipiteitä. Niin saattaa olla lähellä mysteerin ratkaisua.

Vierailija
26/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lähtee vaan kokeillemaan 🤣. Viime viikolla haistatin puh.myyjälle pitkät paaskat 😂

Vierailija
27/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilässä telemarkkinointia tekee vangit vankilasta käsin. 

Sanoisin että siinä kiteytyy koko ala. Ei ihme ettei se vedä. Lisäksi Suomi on niin pieni markkina-alue että samojen ihmisten rahoja kyttää 20 muuta yrittäjää. Kaikille ei riitä kun ei riitä aina edes itselle ruokaan rahat, saati että laskut saisi maksettua.

Vierailija
28/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä mulle mysteeri, että kuka niiltä puhelinmyyjiltä niin paljon ostaa, että ne firmat on kannattavia?

Kaikki aina sanoo että ei vastaa puhelimeen jos on pienikin epäilys että on myyjä, ja että ei missään nimessä osta puhelinmyyjiltä mitään. Mutta joku ja hyvin monet, ostavat. Ketä ne on jotka ylläpitää tätä alaa?

Vierailija
29/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 98% ihmisistä ei ole siihen hommaan. Ne osaa papukaijana lukea paperista mitä kannattaisi sanoa, mutta kukaan ei osta. Jokainen on elämässään varmaan kuullut näitä soittajia omakohtaisesti, kun tällainen on soittanut. Myynti on kuin veneen rakennus. Jokainen sanoo lonkalta, että tottakai mä sen homman osaan ja että näenhän mä sen mikä se lopputulos on ja senkin miten se tehdään. Sitten kun laitetaan tekemään, niin ehkä 2% onnistuu.

Puhelinmyynnissä pelkästään resilienssi sille, että sietää saada "turpaansa" sata kertaa päivässä on aivan liikaa perus-pirkolle ja -pertille. Ne tärisis itsensä uneen ja sanois ettei enää huomenna pysty, liian hapokasta.

Vierailija
30/42 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin paska että tuskin edes palkkaisivat. Pari kaverii on kokeillu ja saaneet potlut kuukauden jälkeen ja mä oisin taatusti vielä paskempi ku ne. 

Vierailija
31/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä mulle mysteeri, että kuka niiltä puhelinmyyjiltä niin paljon ostaa, että ne firmat on kannattavia?

Kaikki aina sanoo että ei vastaa puhelimeen jos on pienikin epäilys että on myyjä, ja että ei missään nimessä osta puhelinmyyjiltä mitään. Mutta joku ja hyvin monet, ostavat. Ketä ne on jotka ylläpitää tätä alaa?

Olin yli 10 vuotta sitten töissä Buusterilla, joka oli entinen MediaPex. Vaihtoi ilmeisesti nimensä huonon maineen takia, eikä Buusteriakaan enää ole olemassa. MediaPexistä eräs tuttu kertoi kokemuksiaan, joten sitä kautta tieto tullut huonosta maineesta ja myös netin keskustelupalstojen kautta, kun googlettelin ihmisten kokemuksia Buusterissa työskentelystä. Varmasti joku totuuden siemen niissäkin keskusteluissa oli. 

Tuntipalkaksi oli luvattu noin 8 euroa, mutta todellisuudessa se oli 2-5 €/tunti + provikat. Loppujen lopuksi noin 300 euroa ilmestyi tilille. Kohtalaisesti sitä myynnissä onnistui, vaikka joka päivä oli niitä luurinsa korvaan lyöneitä henkilöitä vastassa tai he aukoivat päätä. Hyvä, kun ei mielenterveys tuossa työssä mennyt täysin. Joukossa oli niitäkin, jotka saivat joka päivä myyntiä tehtyä ja mahdollisesti hyvää tiliä tekivät, jos edes hekään.

Se on kyllä jäänyt pitkään askarruttamaan, että oliko edes koko tuotetta, jota kauppasin, olemassakaan. Möin puhelimitse PlusTV-kanavapakettia ja myös Apu-lehteä. En enää muista sitä kampanjaa. Apu-lehden myyntipuheessa oli jotakin tämän tyyppistä myyntipuhetta: "3 kk veloituksetta, kaupan päälle nahkalompakko/kokkiveitsi/mitä ikinä olikaan. Ainoa kulu, mikä sinulle jää, on xxx euroa. Pistetäänkö tilaus tulemaan?". Jos asiakas heti ensimmäisenä kieltäytyi, niin piti hokea kuinka halpa tämä on, maksaa kahvikupillisen verran, tupakka-askiakin edullisempaa ja vain 3 kk 0 euroa jne. Samaa litanniaa varmasti muissakin firmoissa käytetään.

Vierailija
32/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ei lähde ammattiin x? Ammatissa x ei ole työttömyyttä joten Suomesta loppuisi työttömyys kun kaikki työttömät vain ymmärtäisivät että tulevaisuus on x.

Vierailija
33/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma ei kannata. Ala on käytännössä huijaamista ja rikollisuutta.

Vierailija
34/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo työt pitäisi kieltää lailla. 

Vierailija
35/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo työt pitäisi kieltää lailla. 

Jo minua kehotettaisiin hakemaan, niin tuossa olisi juuri vastaus.

Vierailija
36/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen entinen puhelinaspa, ja näin lempeänä tätinäkin syyllistyn sumeilematta rikoksen poluille, jos vielä joudun kuuntelemaan yhdenkään raivohullun molopään huutoa tai vittuilua. Siksi.

Vierailija
37/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sulle voisin myydä? Mitä ostaisit? Vai tulisiko haistattelut ja luuri korvaan? Vastaisitko edes tuntemattoman soittoon? 

Aaaah, no niin arvelinkin. 

Mut hei vinkki sulle! Ala sinä myydä puhelimessa jotain! Otat vähän lisätienestejä. Ehkä päivätyösi käykin ihan turhaksi, kun saat niin hyvän palkan ja hyvät provikat! Siisti sisätyö, leppoisaa, ei koulutusta, lyhyet päivät. Ja silleen. 

Vierailija
38/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, jätän työn sellaiselle joka siitä mahdollisesti tykkää. Itselle tuo työ olisi painajainen vaikka maksettaisi hyvin ja olisi etänä. Ei vain sopisi minulle yhtään. En edes vastaa tuntemattomiin numeroihin, saati että soittaisin muille ja markkinoisin jotain.

Vierailija
39/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet tämän saman aloituksen vähän väliä? Keksi joku uusi.

Vierailija
40/42 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne palkat mitä työilmotuksissa sanotaan on ihan valetta aina. Väitetään 2000- 5000 mut totuus on että täysaikanen voi saada 500- 800 kk, osa aikanen 0- 200 kk.fimat huijaa työntekijöitä koska mikään laki ei ulotu näihin, kukaan ei auta työntekijöitä eikä poliisi puutu firmojen touhuihin. 

Valetta kaikki

Puhelinmyyjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi