AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa:
valintatapajonoPrioriteetti 2
Sitä, että jos hakutapoja on useita (todistus ja valintakoe), toinen/joku niistä on ensisijainen tapa. Nykyään se on todistus.
Mulla oli kans muuttunu todistusvalinta kaks pykälää ja nyt oon 9. varasijalla. En oo ensikertalainen ja kun yhteensä uusia opiskelijoita otetaan 198, laskeskelin, että meille ei-ensikertalaisille ois varattu 40 opiskelijapaikkaa(20%). Toki monet tossa mun edellä jonossa olijoista ois toivottavasti ensikertalaisia, mutta näköjään on pieni mahku päästä myös todistuksella sisään.
Pääsykokeella en usko pääseväni sisään, mutta venaillaan.
Mietin semmosta. että jos on ensikertalainen lukeeko se aina siinä missä todistusvalinnan pisteet lukee. Meinaan, kun joku postaili tänne sellaisia kuvakaappauksia mutta omassani ei lue ensikertalaisuus vaikka olen ensikertalainen kun en ole paikkaa koskaan vastaanottanut.
Onkohan yliopistojen valintakoe tulokset tulleet kun tänään noussut useamman varasijan ei-ensikertalaisena?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yliopistojen valintakoe tulokset tulleet kun tänään noussut useamman varasijan ei-ensikertalaisena?
Ei ole. AMK-valintoja on sijoittelussa. Valintakoepaikkoja on jo laskettu jollekulle ja hänen paikkansa todistusvalinnassa toisesta kohteesta on peruttu.
Onko täällä geronomiksi hakevia? :)
Mulla ei opintopolussa ees vielä näy sitä valintakoepalkkia. Oamkiin hain
Vierailija kirjoitti:
Tulee myöhemmin!
Oisi kiva jos julkaisisivat edes valintakokeen pisteet jo, varmaan ne tiedossa tai edes sen että onko hylätty tai hyväksytty, aika varma oon että mun pisteet riittää ainakin kolmanteen vaihtoehtoon jos englanti meni tuurilla läpi
Todennäköisesti julkaisee tulokset maanantai-tiistain vaihteessa. Ei ole enää kauaa odottamista. Joten malttia vaan
Vierailija kirjoitti:
Oisi kiva jos julkaisisivat edes valintakokeen pisteet jo, varmaan ne tiedossa tai edes sen että onko hylätty tai hyväksytty, aika varma oon että mun pisteet riittää ainakin kolmanteen vaihtoehtoon jos englanti meni tuurilla läpi
Todennäköisesti se aiheuttaisi turhia kyselyitä hakutoimistoille.
"Sain enkusta 0/1/2/5/10 pistettä, onko mulla mahiksia päästä kouluun?"
Pikapuoliin aukeaa se valintakoepistepalvelu, mistä ne omat pisteet osiokohtaisesti pääsee sitten näkemään.
Nyt on tullut myös VAMK suunnalta valintakoetulosten palkki. Saa nähdä koska tieto lopulta tulee.
Mistä näkee siis sen valintapistepalvelun?
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä mistään, kun sitä ei ole avattu, mutta avataan viimeistään heinäkuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Valintakoepisteet-palvelu aukeaa viimeistään 8.7.2022. Tieto palvelun aukeamisesta päivitetään tälle sivulle. AMK-valintakokeen osiokohtaisia pisteitä voi tarkastella Valintakoepisteet-palvelussa 31.8.2022 asti.
Valintakoepisteet-palveluun pääsee kirjautumaan seuraavasti:
Mene sivulle (VERKKOSIVUN OSOITE PÄIVITTYY)
Kirjaudu sisään käyttäen Suomi.fi-palvelun vahvaa tunnistautumista
Tuo siis ammattikorkeakouluun.fi -sivulta.
Vierailija kirjoitti:
Sama tääl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikapuoliin aukeaa se valintakoepistepalvelu, mistä ne omat pisteet osiokohtaisesti pääsee sitten näkemään.
On hyvät mahdollisuudet jos pelkästä enkun osiosta noin paljon pisteitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot mahdollisuudet jos se enkku oli eka vaihtoehto eli nolla, se on hylätty suoritus. Sulla ei tainnut mennä kovin hyvin se Suomen kielen osio :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot mahdollisuudet jos se enkku oli eka vaihtoehto eli nolla, se on hylätty suoritus. Sulla ei tainnut mennä kovin hyvin se Suomen kielen osio :)
Mitäköhän ihmettä sä selität😅 Jollain muulla ei tainnu mennä hirveen hyvin jos et ymmärrä mitä tolla kommentilla tarkotettiinn...
Milloin erillishaun tulokset tulevat?