AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xamkiin on nyt tullut valintakoepalkki!
Diakiin myös 😊
Oamk myös 😊
Niin voi, mutta siitä, että jono ylipäätään on ny kahtena päivänä mulla liikkunu jo 4 pykälää oon päätelly, että tossa samassa jonossa olisi myös ensikertalaisia(joitasit vaan otetaan omalla kiintiöllään sisään tosta edeltä). Ainakin toivon, että noi kaikki mun edellä olevat ei ois ei-ensikertalaisia
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kiintiöt suhteellisen hyvin vastaa ensikertalaisten ja ei-ensikertalaisten määrää, jälkimmäisiä on todella paljon vähemmän.
Monella alalla eroa ei pisterajoissa ole, mutta sote-aloilla erot saattavat olla tosi isot. Nuoria ei sairaanhoitajan ammatti kiinnosta niin paljoa kuin työtöntä alanvaihtajaa.
Tai meitä, jotka toimii jo hoiva-alalla, mutta haluaa tutkinnon ja kiinnostavia työmahollisuuksia( ja toki sitä vähän korkeempaa palkkaa)
Miten Opintopolku yleensä päivittyy? Aamulla ja illalla pelkästään?
Vierailija kirjoitti:
Virka-aikaan johonkin aikaan.
Sain todistuksella paikan, mutta 300 km päästä. Paikkakunnan muutos ei nyt kuitenkaan tällä hetkellä ole vaihtoehto. Onko kukaan käynyt kauempana koulussa ja miten se on toiminut? Kyseessä on monimuoto-opinnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virka-aikaan johonkin aikaan.
Usealla on tullut ilta kasin jälkeen tuloksia.
Itse olen kuullut että noin kello 11 ja noin kello 16, en tiedä pitääkö paikkansa.
Mun kokemuksella aikaisempina kertoina kun tulokset tulleet, niin niitä tippunut vähän milloin vain. Ja useampaan otteeseen päivän myötä. Varmaan kun koulu julkaisee tuloksia?
Mutta sitten kun varasijajonoa seuraa, niin ne yleensä päivittyneet kerran päivässä mahdollisesti parikin, mutta omissa jonoissa ei vaan niin suurta muutosta. Päivitys usein aamulla, joskus iltapäivälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Sain todistuksella paikan, mutta 300 km päästä. Paikkakunnan muutos ei nyt kuitenkaan tällä hetkellä ole vaihtoehto. Onko kukaan käynyt kauempana koulussa ja miten se on toiminut? Kyseessä on monimuoto-opinnot.
Sehän riippuu lähipäivien määrästä.
Kannattaako tänään oikeasti odottaa tuloksia?
Hoitsuksi? kirjoitti:
Hmm voikohan tosta todistusvalinnan jonotilanteesta päätellä, että kaikki edellä olevat on ensikertalaisia, koska tällähetkellä oon varasijalla 8. ja alimmat todistuspisteen perusteel hyväksytyt on täl hetkel 109p ja itellä 111p?
Tamk ei ainakaan viel ole päivittäny pääsykoepalkkia
Mä en päässy Tamkiin viime vuonna vaikka todistuspisteet oli 10p paremmat kuin alin sisäänpääsy. Sillä aattelin kans, että ensikertalaiset meni ohi.
Kaverille oli tullu opintopolkuun tulokset! eli nyt jännätään millon omat tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kaverille oli tullu opintopolkuun tulokset! eli nyt jännätään millon omat tulee.
Mikä koulu?
Ääk, mun varasijat on hirveen kaukana niistä, minne oisin halunnu D: Eikä. Vielä ei näy tuloksia, mutta toivo on jo kuollu mun sisällä :D
Apua, nyt jännittää. Mihin haki ja mitkä olivat pisterajat?
Tradenomi tietojenkäsittely ja olikohan 71 alimmat hyväksytyt pisteet, siellä oli se joku valintakurssi.
Kyllä ne kiintiöt suhteellisen hyvin vastaa ensikertalaisten ja ei-ensikertalaisten määrää, jälkimmäisiä on todella paljon vähemmän.
Monella alalla eroa ei pisterajoissa ole, mutta sote-aloilla erot saattavat olla tosi isot. Nuoria ei sairaanhoitajan ammatti kiinnosta niin paljoa kuin työtöntä alanvaihtajaa.