Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
381/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisi kiva jos julkaisisivat edes valintakokeen pisteet jo, varmaan ne tiedossa tai edes sen että onko hylätty tai hyväksytty, aika varma oon että mun pisteet riittää ainakin kolmanteen vaihtoehtoon jos englanti meni tuurilla läpi

Todennäköisesti se aiheuttaisi turhia kyselyitä hakutoimistoille.

"Sain enkusta 0/1/2/5/10 pistettä, onko mulla mahiksia päästä kouluun?"

Pikapuoliin aukeaa se valintakoepistepalvelu, mistä ne omat pisteet osiokohtaisesti pääsee sitten näkemään.

On hyvät mahdollisuudet jos pelkästä enkun osiosta noin paljon pisteitä

Huonot mahdollisuudet jos se enkku oli eka vaihtoehto eli nolla, se on hylätty suoritus. Sulla ei tainnut mennä kovin hyvin se Suomen kielen osio :)

Mitäköhän ihmettä sä selität😅 Jollain muulla ei tainnu mennä hirveen hyvin jos et ymmärrä mitä tolla kommentilla tarkotettiinn...

Kieltämättä mun vahvuus oli logiikka/matematiikka/fysiikka, mutta sitä logiikkaa on vaikea löytää näistä keskusteluista :)

Vierailija
382/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisi kiva jos julkaisisivat edes valintakokeen pisteet jo, varmaan ne tiedossa tai edes sen että onko hylätty tai hyväksytty, aika varma oon että mun pisteet riittää ainakin kolmanteen vaihtoehtoon jos englanti meni tuurilla läpi

Pikapuoliin aukeaa se valintakoepistepalvelu, mistä ne omat pisteet osiokohtaisesti pääsee sitten näkemään.

Huonot mahdollisuudet jos se enkku oli eka vaihtoehto eli nolla, se on hylätty suoritus. Sulla ei tainnut mennä kovin hyvin se Suomen kielen osio :)

Mitäköhän ihmettä sä selität😅 Jollain muulla ei tainnu mennä hirveen hyvin jos et ymmärrä mitä tolla kommentilla tarkotettiinn...

Kieltämättä mun vahvuus oli logiikka/matematiikka/fysiikka, mutta sitä logiikkaa on vaikea löytää näistä keskusteluista :)

Omaan kommenttiin vastaan, joskus ihan kivaa huvikseen trollailla, mut taidan jättää tähän. Varmaan suurta yleisöä kiinnostaa asiapitoinen keskustelu aiheesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaan kommenttiin vastaan, joskus ihan kivaa huvikseen trollailla, mut taidan jättää tähän. Varmaan suurta yleisöä kiinnostaa asiapitoinen keskustelu aiheesta

Nyt ei tainnut kyllä ihan trollailu olla kyseessä siinä kommentissa. Mutta olkoon ;)

Vierailija
384/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei tainnut kyllä ihan trollailu olla kyseessä siinä kommentissa. Mutta olkoon ;)

Myönnän, ei varmaan alkuperäinen tarkoitus ollut trollata :) mutta joo olkoon, en taida kaivaa enään kuoppaa syvemmäksi :)

Vierailija
385/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mistään tänään tullut?

Odottavan aika on piiiitkä🙈

Vierailija
386/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä (toivottavasti) viimeiset odotuksen päivät on kyllä äärimmäisen pitkiä ja hitaita.

Vierailija
387/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti kyllä sydän jo pari lyöntiä välistä, kun siellä oli jokin bugi ja näkyi vain viime vuoden tulokset, jotka kaikki oli "et saanut opiskelupaikkaa".

Silloin en päässyt osallistumaan kokeeseen.

Tosin hylky sieltä saattaa enkusta tulla tälle vuoteen😭

Vierailija
388/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätti kyllä sydän jo pari lyöntiä välistä, kun siellä oli jokin bugi ja näkyi vain viime vuoden tulokset, jotka kaikki oli "et saanut opiskelupaikkaa".

Silloin en päässyt osallistumaan kokeeseen.

Tosin hylky sieltä saattaa enkusta tulla tälle vuoteen😭

Enkkuun mun mielestä pitäisi tulla muutos seuraaviin kokeisiin. Vaikka pari helppoa tehtävää millä voisi varmistaa ettei hylsyä. Nyt luulen että moni jolla ihan riittävä enkku opiskeluun (ja opiskelun aikana voi sitä kehittää) joutuu jännittämään että menikö se enkku läpi.

Vierailija
389/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että huomenna alkais tuloksia tulemaan

Vierailija
390/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelen tätä ketjua ja opintopolkua monta kertaa päivässä. Tää odottelu on tuskaa

Vierailija
391/2045 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittelen tätä ketjua ja opintopolkua monta kertaa päivässä. Tää odottelu on tuskaa

Juu, opintopolku päivitetty tänään ehkä 372 kertaa😅

Vierailija
392/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xamkiin on nyt tullut valintakoepalkki!

Vierailija
393/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xamkiin on nyt tullut valintakoepalkki!

Diakiin myös 😊

Vierailija
394/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päivitän tätä sivua jatkuvasti, tulisipa jotain tuloksia jo!

Vierailija
395/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm voikohan tosta todistusvalinnan jonotilanteesta päätellä, että kaikki edellä olevat on ensikertalaisia, koska tällähetkellä oon varasijalla 8. ja alimmat todistuspisteen perusteel hyväksytyt on täl hetkel 109p ja itellä 111p?

Tamk ei ainakaan viel ole päivittäny pääsykoepalkkia

Vierailija
396/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku ei, voihan siel tietty olla ei-ensikertalaisia, joilla korkeemmat todistuspisteet kuin mitä itellä vielä edelläni jonossa. Ääh

Vierailija
397/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ensikertalaiset ja ei-ensikertalaiset ole omissa jonoissaan? Ensikertalaiset jonottavat omia kiintiöpaikkojaan ja ei-ensikertalaiset omiaan, eli samassa varasijajonossa on vain samalla hakustatuksella olevia, joko ei-ensikertalaisia tai ensikertalaisia.

Vierailija
398/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ensisijaisesti Tamkiin ensihoitoon ja siihen oli palkki ilmestynyt. Sen sijaan mikään muu hakukohteista ei ollut päivittynyt, vaikka koulu on yhtä lukuunottamatta sama.

Vierailija
399/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä iteki ihmettelin. Itellä siis enemmän pisteitä, ku mitä niillä joita otetaan jonosta sisään(pisteraja tippunu samaan tahtiin ku oma jononro), ni siksi aatelen, että edellä ois ensikertalaisia.

Vierailija
400/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voihan siinä edellä olla ei-ensikertalaisia, joilla on paremmat todistuspisteet? Ei-ensikertalainen ei oikein voi siitä vipusen/opintopolun pisterajasta katsoa että pitäisi päästä sisään. Ensikertalaisia hyväksytään reilusti enemmän kuin ei-ensikertalaisia, joten pisteraja menee pakostikin alemmaksi, kuin millä ei-ensikertalainen pääsisi sisään. Ei-ensikertalaisten pisterajoja ei erikseen julkaista missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi