AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Okei nyt selvis tää koodisto juttu. Mitä muilla lukee tuolla? Mulla lukee ehdollisesti hyväksyttävissä ja noissa todistusvalinta kohdissa suoraan että hylätty. En siis ollut mukana todistusvalinnassa koska ei yo ja vain tutkinto todistus olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Okei nyt selvis tää koodisto juttu. Mitä muilla lukee tuolla? Mulla lukee ehdollisesti hyväksyttävissä ja noissa todistusvalinta kohdissa suoraan että hylätty. En siis ollut mukana todistusvalinnassa koska ei yo ja vain tutkinto todistus olemassa.
Eli sinun tuloksesi eivät ole vielä tulleet. Mitään muuta se ei tarkoita.
Todistusvalinnan tulokset tulivat jo kuukausi sitten ja siinä olet tietenkin hylätty, kun ei sinulla sellaista todistusta ole.
Ehdollinen hyväksyntä voi olla esim. sellaisella, jonka pitää todistaa kielitaito, tai jolla ei tutkinto ollut vielä toukokuun lopussa valmis, viimeisen kurssin arvostelu vielä puuttui.
Ovatko siis nuo valintakokeen tulokset vielä tulleet?
Ehdollinen hyväksyntä voi olla esim. sellaisella, jonka pitää todistaa kielitaito, tai jolla ei tutkinto ollut vielä toukokuun lopussa valmis, viimeisen kurssin arvostelu vielä puuttui.[/quote]
No ei pidä ainakaa omalla kohdalla paikkaansa kun ite opiskellut viimeeksi 2014 ja nyt tehnyt pääsykokeen sekä itsellä lukee tuo sama teksti. Eli miten pitää todistaa kielitaito?
Siellä lukee ehdollinenhyväksyntä false. Se tarkoittaa, että ei ole ehdollinenhyväksyntä. Näitä ei kannata tulkita yhtään mitenkään kun ovat kesken.
Mulla lukee yhdessä hakukohteessa ehdollinen hyväksyntä: true ja jonopaikka 11. Tiiä sitten mitä tarkoittaa vai tarkoittaako vielä mitään lopullista. (en ole todistusvalinnoissa mukana, vain pääsykokeella)
Vierailija kirjoitti:
Hain ensikertalaisena lukemaan bio- ja elintarviketekniikan insinööriksi. Todistuksen perusteella olen varasijalla 17, mutta päätin jättää pääsykokeet väliin, en usko että oikeasti jaksan käydä täyspäiväisesti töissä, harrastaa ja pyörittää perhettä jos vielä käyn kouluakin.
Luovuttajan puhetta, tiedän.
"Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa--" jumankekka, meni tulevaisuudensuunnitelmat kerralla uusiksi!
kouluunko kirjoitti:
Mulla lukee yhdessä hakukohteessa ehdollinen hyväksyntä: true ja jonopaikka 11. Tiiä sitten mitä tarkoittaa vai tarkoittaako vielä mitään lopullista. (en ole todistusvalinnoissa mukana, vain pääsykokeella)
Tää tarkoittaa että pääsykoe mennyt läpi ja varasijalle 11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten muka AMK valintakokeisiin pitää käydä joku valmennuskurssi. Helpoin korkeakoulupääsykoe mitä maasta löytyy. :D
Ilmeisesti et ole käynyt koko kokeessa. Jos et ole hakemassa tai sinulla ei ole otsikkoon vastaavaa kommenttia, poistu. Täällä halutaan keskustella ihan aiheesta.
En oikein ymmärrä tätä sun kommenttia, onks siis jotenki väärin tuoda ilmi kuinka helppo koe oli? Minkä perusteella päätit ettei kyseinen henkilö ole ollut kokeessa?
Voihan se koe toki aina tuntua helpolta. Tulevat pisteet sitten saattavat kertoa jotain muuta :)
Yleisesti pointtina varmaan on, että ei tulla tänne hehkuttamaan sitä kuinka helppo koe oli, joillekkin koe on saattanut olla kova pettymys
Koe oli kyllä todella vaikea. Etenkin englanti ja äikkä. Käytän työssäni englantia ja pärjään sillä ihan ok, mutta kokeessa meni kohta yli ymmärryksen. Ei AMK-tason enkku ole yhtä vaikeaa, ainakaan kun aiemmin siellä opiskelin. Naurettavaa, että koe oli niin mahdoton. Toisaalta kaikille ehkä ollut vaikea.. Kunpa tulokset tulisi PIAN.
Mitähän tarkoittaa, kun eilen näkyi tuolla koodisivulla jonosija numerot.
Tänään sen tilalla luki: oid ja pitkä liuta numeroita 😅
Ja kun rullasin sivua alas, niin viimeisenä kaikkien valintojen alla oli kuitenkin tälleen:
valintakoe","valintatila":"KESKEN","julkaistavissa":false,"valintatapajonoPrioriteetti":2,"ehdollisestiHyvaksyttavissa":false,"eiVarasijatayttoa":false,"varasijasaannotKaytossa":false}]}]}},"ohjeetUudelleOpiskelijalle.
Kuka tietää? :)
Maikki12345 kirjoitti:
Mitähän tarkoittaa, kun eilen näkyi tuolla koodisivulla jonosija numerot.
Tänään sen tilalla luki: oid ja pitkä liuta numeroita 😅Ja kun rullasin sivua alas, niin viimeisenä kaikkien valintojen alla oli kuitenkin tälleen:
valintakoe","valintatila":"KESKEN","julkaistavissa":false,"valintatapajonoPrioriteetti":2,"ehdollisestiHyvaksyttavissa":false,"eiVarasijatayttoa":false,"varasijasaannotKaytossa":false}]}]}},"ohjeetUudelleOpiskelijalle.
Kuka tietää? :)
Että opiskelijavalintasi tila on KESKEN.
False tarkoittaa, että kyseinen asia ei ole tällä hetkellä näkyvissä. Eli tulos ei ole julkaistavissa, paikkasi ei ole ehdollisesti hyväksyttävissä (koska sinulle ei ole mitään paikkaa tarjottukaan, ja vaikka olisi, tuo useimmilla pysyy falsena), varasijasäännöt eivät ole tällä hetkellä käytössä (koska tuloksia ei vielä ole).
Ohjeet uudelle opiskelijalle tulee näkyviin niille, joille opiskelupaikkaa tarjotaan. Muille ei.
Mulla oli nyt kadonnut jo aiemmin saamani valintakurssin pisteet ja varasija.
Muihin päivittynyt valintakoerivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain ensikertalaisena lukemaan bio- ja elintarviketekniikan insinööriksi. Todistuksen perusteella olen varasijalla 17, mutta päätin jättää pääsykokeet väliin, en usko että oikeasti jaksan käydä täyspäiväisesti töissä, harrastaa ja pyörittää perhettä jos vielä käyn kouluakin.
Luovuttajan puhetta, tiedän.
"Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa--" jumankekka, meni tulevaisuudensuunnitelmat kerralla uusiksi!
Onnea! Mitä bioinsinöörit tekevät?
Jamkiin on tullut valintakoerivi näkyviin. Josko alkais kohta tapahtuun.
Näkyykö muilla koodisivulla linkit/koodit uuden opiskelijan oppaista yms? Mulla näkyy linkit koodisivulla mutta ei normi opintopolussa
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö muilla koodisivulla linkit/koodit uuden opiskelijan oppaista yms? Mulla näkyy linkit koodisivulla mutta ei normi opintopolussa
Mulla näkyy. Mutta ei tosiaan opintopolussa ole.
Mikä tää koodisto on??