Kyllä on vain tässä suhteen aikana huomannut sen, että seksi on suhteen liima.
Heti jotenkin ajautuu erilleen kun on kuivempi kausi. En ihmettele että ihmiset eroaa nykyään niin helposti vaikka lastensaannin jälkeen kun seksielämä voi kuihtua.
Kommentit (190)
""Mutta mitä johtopäätöksiä siitä vetää, on toinen asia. Sinun johtopäätöksesi on, että suhteessa miehen pitää saada seksiä. ""
Sen verran huutelen väliin että olen nainen ja kyllä minusta miehen pitää suhteessa saada seksiä jos se on se joka miehen onnelliseksi tekee. Mikä ihmeen oikeus minulla on kieltää mieheltä se joka saa hänet tuntemaan itsensä hyväksi? Jos minä en aidosti halua puolisoni voivan hyvin niin miksi minä olen edes sellaisessa suhteessa tai sanon rakastavani toista?
Ja sitten kun joku sanoo että ei väkisin pitää joutua antamaan. No ei tietenkään. Koko homman "juju" on tietenkin se että kun aidosti haluaa toiselle hyvää niin sen hyvän antaminen on itsellekin kivaa ja antaa iloa ja nautintoa. Ihan kuten kun antaa vaikka omalle lapselle sen mieluisan joululahjan niin se antamisen ilo on ihan yhtä iso kuin lahjan saamisen ilo.
Ja tämä siis pätee vain aidosti hyvissä suhteissa jossa itse saan vastavuoroisesti toisen pyyteetöntä rakkautta ja jossa hän pyrkii kaikin tavoin saamaan minun oloni hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
""Ratkaisu ei ole vaatia, vongata, kiukutella, kiristää seksiä. Se ajaa naisen vielä kauemmas, koska hän ymmärtää olevansa vain seksin välikappale. Ratkaisu on osoittaa naista kohtaan rakkautta. Huolenpitoa, välittämistä.""
No käännetäämpä tämä toisinpäin. Nainen kaipaa suhteessa enemmän henkistä yhteyttä, keskusteluja ja miehen henkistä tukea. Hän ei saa sitä ja alkaa siksi vaatia, kiukutella ja kiristää miestä puhumaan. Se ajaa miehen vielä kauemmaksi koska kokee olevansa vain naisen tunnereflektoinnin välikappale. Ratkaisu on osoittaa miestä kohtaan rakkauta, hellyyttä ja seksuaalista lämpöä jolloin miehen on helpompi olla naiselle sitten läsnä henkisestikin.
Miltä kuulostaa? Pitäisi kuulostaa ihan samalta. Mutta ei jostain syystä kuulosta koska mukana on se kamala seksin suominen miehelle joka heti muuttaa kaiken ihan päälaelleen.
Ei mulla ole tuohon mitään sanottavaa. Jos ei ole keskusteluyhteyttä, ei varmaan ole paljon suhdettakaan.
Mutta ei sitä seksiä "suoda". Ei kukaan nainen harrasta seksiä vastoin tahtoaan. Eikä pidä.
Ihmiset ovat erilaisia, se on kokemuksen kartuttua pakko myöntää.
Vaikka naiset ja miehet voivat tilastollisesti erota joukkona toisistaan, löytyy naisia, joille säännöllinen seksi on hyvin tärkeää, ja vastaavasti lähes aseksuaaleja miehiä.
Minulle molempia tyydyttävä seksi on hyvin tärkeää, ja olen poikkeuksetta päätynyt pidempiaikaisiin parisuhteisiin ainoastaan samanlaisen (seksistä pitävän) kumppanin kanssa. Seksielämä on jatkunut yleensä vilkkaana, vaikka sukset olisivat menneet muuten ristiin.
Minulle on turha sanoa, että molemminpuolinen seksuaalinen vetovoima olisi jotenkin arvoton syy hakeutua tai pysyä parisuhteessa. Toki muitakin syitä pitää olla, mutta on se hyvä seksi tosiaan aika kova kontaktiliima.
"Ei mulla ole tuohon mitään sanottavaa. Jos ei ole keskusteluyhteyttä, ei varmaan ole paljon suhdettakaan."
Ja jos ei ole fyysistä yhteyttä niin ei varmaan ole paljon suhdettakaan. Se menee ihan molemmin päin.
Ja sekä henkinen suhde ja fyysinen suhde pitää molempien taholta haluta luoda ihan pyytettömästi ja ilman vaatimuksia siitä että "kun sinä ensin niin sitten minä". Kun toista aidosti rakastaa niin toiselle haluaa tehdä hyvää ja siitä hyvän tekemisestä nauttii myös itse.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä lähinnä jankutat tätä yksinkertaista miehen näkökulmaa, ikäänkuin se jotenkin ratkaisisi suhteet. Suhteessa on muitakin kuin mies."
Olenko joskus sanonut jotain muuta? Useampaankin kertaan olen aika selkeästi sanonut että suhde toimii silloin jos nainen saa suhteessa niitä asioita jotka hänelle ovat tärkeimpiä ja mies saa niitä asioita jotka ovat hänelle tärkeimpiä. Mutta kumpikaan ei voi päättää toisen puolesta sitä mitä ne asiat ovat eikä varsinkaan saa mollata toisen tarpeita tai pitää niitä turhina tai väärinä.
No tästä ollaan samaa mieltä. Ihan täysin. Enkä usko että kukaan oikein voisi olla eri mieltä.
Mitä jos on muutettu yhteen nsmiehen aloitteesta syystä että nsmies saanut toimeentulon tasausta ja asunnon? Kaappihomokin vielä. Mitäs tähän sanotte?
"No tästä ollaan samaa mieltä. Ihan täysin. Enkä usko että kukaan oikein voisi olla eri mieltä."
Missä sitten oli se ongelma jos mies keskimäärin tuntee itsensä parhaiten rakastetuksi jos suhteessa on kohtuulisissa määrissä seksiä?
"Mitä jos on muutettu yhteen nsmiehen aloitteesta syystä että nsmies saanut toimeentulon tasausta ja asunnon? Kaappihomokin vielä. Mitäs tähän sanotte?"
Varmaan kannattaa sitten punnita että haluaako asua kaappihomon kanssa vai ei.
Seksiä pitää olla suhteessa..ja paljon
"Sinä lähinnä jankutat tätä yksinkertaista miehen näkökulmaa, ikäänkuin se jotenkin ratkaisisi suhteet. Suhteessa on muitakin kuin mies."
Olenko joskus sanonut jotain muuta? Useampaankin kertaan olen aika selkeästi sanonut että suhde toimii silloin jos nainen saa suhteessa niitä asioita jotka hänelle ovat tärkeimpiä ja mies saa niitä asioita jotka ovat hänelle tärkeimpiä. Mutta kumpikaan ei voi päättää toisen puolesta sitä mitä ne asiat ovat eikä varsinkaan saa mollata toisen tarpeita tai pitää niitä turhina tai väärinä.