Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on vain tässä suhteen aikana huomannut sen, että seksi on suhteen liima.

Vierailija
22.04.2022 |

Heti jotenkin ajautuu erilleen kun on kuivempi kausi. En ihmettele että ihmiset eroaa nykyään niin helposti vaikka lastensaannin jälkeen kun seksielämä voi kuihtua.

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsekin jouduin nuorena sellaisen tilanteen eteen, että en vain yksinkertaisesti halunnut seksiä naisen kanssa, jota tapailin. En vain ilmeisesti ollut riittävästi kiinnostunut ja en syttynyt hänestä. Hän oli kyllä sinänsä oikein mukava ja olisin varmaan mielelläni seurustellut hänen kanssaan seksittömässä suhteessa. "

Ihan kuin omasta elämästäni. Voi hyvin samaistua siihen tunteeseen että voi vain haluta seurustelua niin paljon että ei osaa oikein nähdä että joku suhde ei vain oikeasti toimi kun sitä vetovoimaa ei vain ole.

Oma tilanteeni ratkesi aikanaan siihen että tapasin ihan sattumalta sitten kesken tämän suhteen toisen naisen joka vain vei jalat alta välittömästi. Ja silloin tajusin mitä on kun oikeasti haluaa jotain naista kaikilla tavoilla, niin henkisesti kuin fyysisesti.

Ja minäkin haluan pyytää anteeksi siltä kaikin puolin hinolta naiselta jota roikotin liian pitkään suhteessa jossa en ollut itse täysillä mukana. Toivottavasti löysit myöhemmin jonkun joka oikeast haluaa sinua. 

Vierailija
142/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, ja toimii myös toisin päin. Kun toinen osoittaa, että ei halua satsata suhteeseen, vaan loisii suhteessa, haluaminen loppuu hyvin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset: jos ihmettelette sitä, miksi miehen on saatava seksiä säännöllisesti, koettakaa ihan oikeasti ajatella tätä muuten kuin pitämällä miehiä täysinä apinoina."

Todella hyvä neuvo. Moni nainen kyllä tajuaa muuten että toista ei voi kamalasti muuttaa mutta kun tullaan seksiin niin liian moni ajattelee että miehen voisi vain muuttaa tuntemaan kuten nainen tuntee seksissä.

Mutta koska kyse on syvällä miehessä olevasta biologisesta ja psykologisesta ominaisuudesta, ei se vain katoa mitenkään. Ainoa jonka nainen voi siis tehdä on vain se että hyväksyy että miehelle seksi edustaa erilaisia asioita kuin naiselle. Mies tuntee olevansa rakastettu ja arvostettu kun nainen haluaa hänen kanssaan seksiä. Ja siksi mies kaipaa sitä säännöllisesti (toki silkan fyysisen tarpeen lisäksi). Jos seksi vähenee tai loppuu, mies tuntee helposti että hän ei enää ole samalla tavalla rakastettu. Vaikka mies älyllisellä tasolla kuinka voisi ymmärtää että se ei ole sama asia niin tunteitaan ei vain voi täysin kontrolloida ja se tunne jää kaihertamaan sinne mielen pohjalle.

Vierailija
144/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seksi voi harventua syystä tai toisesta, mutta läheisyyden harvenemiselle ei yleensä ole mitään  selitystä."

Kyllä minulle se selitys oli ihan vain se seksin harveneminen. Kun seksiä ei enää juuri ollut, jokainen läheisyys ja kosketus nosti aina esiin sen patoutuneen seksuaalisen läheisyyden kaipuun. Se oli kuin olisi nälkään nääntyneelle aina vain raotettu jääkaapin ovea ja samalla tehty selväksi että mitään et sieltä saa.

On aika luonnollista että sellaisessa tilanteesa alkaa läheisyyskin tuntua pahalta.

Vierailija
145/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on suhteessa vain seksin takia, niin tottakai se seksi on silloin se "suhteen liima".

Seksi on se, mikä erottaa parisuhteen kämppäkaveruudesta ja muista ihmissuhteista, joten on suotavaa että sitä on. Parisuhteessa myös sitoudutaan harjoittamaan seksiä vain oman kumppanin kanssa, joten on hankalaa, jos juuri tämän kanssa sitä ei ole. Yhdessä voi toki olla ilmankin, mutta yleensä seksuaalisuus ei katoa ihmisestä, joten se suuntautuu vähitellen muualle jos parisuhteessa loppuu seksi ja tilalla on vaikkapa läheisyys. 

Ehkä asia on toinen vanhuksilla, mutta tässä ei nyt puhuta siltä. 

Vierailija
146/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naiset: jos ihmettelette sitä, miksi miehen on saatava seksiä säännöllisesti, koettakaa ihan oikeasti ajatella tätä muuten kuin pitämällä miehiä täysinä apinoina."

Todella hyvä neuvo. Moni nainen kyllä tajuaa muuten että toista ei voi kamalasti muuttaa mutta kun tullaan seksiin niin liian moni ajattelee että miehen voisi vain muuttaa tuntemaan kuten nainen tuntee seksissä.

Mutta koska kyse on syvällä miehessä olevasta biologisesta ja psykologisesta ominaisuudesta, ei se vain katoa mitenkään. Ainoa jonka nainen voi siis tehdä on vain se että hyväksyy että miehelle seksi edustaa erilaisia asioita kuin naiselle. Mies tuntee olevansa rakastettu ja arvostettu kun nainen haluaa hänen kanssaan seksiä. Ja siksi mies kaipaa sitä säännöllisesti (toki silkan fyysisen tarpeen lisäksi). Jos seksi vähenee tai loppuu, mies tuntee helposti että hän ei enää ole samalla tavalla rakastettu. Vaikka mies älyllisellä tasolla kuinka voisi

En usko, että tämä on puhtaasti sukupuolisidonnainen asia, paremminkin yksilökohtainen. On paljon myös naisia, jotka myös haluavat säännöllisen seksielämän ja saavat siitä paljon henkisesti, 

Vierailija
147/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En usko, että tämä on puhtaasti sukupuolisidonnainen asia, paremminkin yksilökohtainen. "

Tämä ei ole uskonasia vaan tämä ero on ihan psykologisissa tutkimuksissa havaittu. Toki on aina yksilöeroja mutta kyllä miehet liittävät seksin ja rakkauden sekä hyväksymisen paljon useammin yhteen kuin naiset. Ja se nyt vain on niin ja sitä ei oikein voi muuttaa vaan se pitää vain hyväksyä.

Vierailija
148/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En usko, että tämä on puhtaasti sukupuolisidonnainen asia, paremminkin yksilökohtainen. "

Tämä ei ole uskonasia vaan tämä ero on ihan psykologisissa tutkimuksissa havaittu. Toki on aina yksilöeroja mutta kyllä miehet liittävät seksin ja rakkauden sekä hyväksymisen paljon useammin yhteen kuin naiset. Ja se nyt vain on niin ja sitä ei oikein voi muuttaa vaan se pitää vain hyväksyä.

Okei, eli esim. minun pitää vain hyväksyä että ex-mieheni oli nainen ja minä olen mies. 

Vierailija
149/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli esim. minun pitää vain hyväksyä että ex-mieheni oli nainen ja minä olen mies. 

Heteropari siis kyseessä. 

Vierailija
150/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä ei ole uskonasia vaan tämä ero on ihan psykologisissa tutkimuksissa havaittu. Toki on aina yksilöeroja mutta kyllä miehet liittävät seksin ja rakkauden sekä hyväksymisen paljon useammin yhteen kuin naiset. Ja se nyt vain on niin ja sitä ei oikein voi muuttaa vaan se pitää vain hyväksyä."

Lisäksi sanoisin että tämä hankaluus nähdä sitä mitä asioita tehdään rakakudesta ja miten taas niihin reagoidaan on ihan samalla tavalla miehillä. Naiset esim. usein osoittavat rakkauttaan paljon sellaisilla tavoilla joita miehet eivät näe rakkautena samalla tavalla kuin naiset näkevät. Kun nainen hyväntahtoisesti motkottaa miten miehen pitäisi syödä enemmän vihanneksia tai huolehtii että miehellä on riittävän lämmin takki päällä, nainen näkee siinä rakkauden mieheen ja miehen hyvinvointiin. Mies näkee siinä turhaa hössöttämistä. Vaikka ei siis pitäisi.

Vierailija
151/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta koska kyse on syvällä miehessä olevasta biologisesta ja psykologisesta ominaisuudesta, ei se vain katoa mitenkään. Ainoa jonka nainen voi siis tehdä on vain se että hyväksyy että miehelle seksi edustaa erilaisia asioita kuin naiselle. Mies tuntee olevansa rakastettu ja arvostettu kun nainen haluaa hänen kanssaan seksiä. Ja siksi mies kaipaa sitä säännöllisesti (toki silkan fyysisen tarpeen lisäksi). Jos seksi vähenee tai loppuu, mies tuntee helposti että hän ei enää ole samalla tavalla rakastettu. Vaikka mies älyllisellä tasolla kuinka voisi

Ei tässä ole mitään ihmeellistä. Kyllä nainen sen ymmärtää, että mies tuntee olonsa rakastetuksi, kun saa seksiä.

Se mikä tässä huvittaa, on että mies oikeasti kuvittelee, että suhteen tärkein pointti on, että MIES tuntee itsensä rakastetuksi. Että siitä se suhteen tasapaino lähtee. Ja se on naisen kaiken toiminnan tavoite. Ja sitten valitetaan täällä.

Huonossa suhteessa nainen on varmasti "antanut" seksiä vaikka ei ole tuntenut itseään rakastetuksi. Mihin se on johtanut? Ei mihinkään. Sama suhteessa loisiminen on mieheltä jatkunut. Huuto, laiskottelu kotiasioissa, itsekkyys.

Te miehet, jotka vingutte seksiä. Tehkää kuten opetatte! Hukuttakaa nainen rakkauden tekoihin, ja seksiä tulee yllin kyllin!

Vierailija
152/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Okei, eli esim. minun pitää vain hyväksyä että ex-mieheni oli nainen ja minä olen mies. "

Kuten jo sanoin, yksilöeroja on aina. Mutta jos katsotaan isona joukkona miehiä ja naisia niin siinä erottuu täysin selvästi se että iso enemmistö miehistä ajattelee asiasta tietyllä tavalla.

Jokainen tietenkin katsoo sitä omaa suhdettaan sen kautta miten juuri ne yksilöt reagoivat. Mutta jos tuntuu että ei joskus ymmärrä ollenkaan sitä miksi toinen reagoi niin kuin reagoi niin silloin on hyvä miettiä että voisiko olla että se toinen tuntee siinä asiassa jotenkin ihan eri tavalla kuin itse tuntee. Ja se ero voi tulla ihan biologiastakin eikä ole vain sitä että se toinen on vain vaikea.

Vierailija
153/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se mikä tässä huvittaa, on että mies oikeasti kuvittelee, että suhteen tärkein pointti on, että MIES tuntee itsensä rakastetuksi."

No tietenkin se on sen miehen kannata tärkein pointti että hän tuntee olonsa suhteessa hyväksi ja rakastetuksi. Sehän on se koko pointti miksi siinä suhteessa ollaan. Ja naisella tietenkin sama asia.

Suhteessa pitää rakastaa toista epäitsekkäästi mutta se ei ole sama asia kuin että siinä suhteessä ei pitäisi myös itse aina voida hyvin ja saada tuntea olevansa rakastettu.

"Huonossa suhteessa nainen on varmasti "antanut" seksiä vaikka ei ole tuntenut itseään rakastetuksi. Mihin se on johtanut? Ei mihinkään. Sama suhteessa loisiminen on mieheltä jatkunut. Huuto, laiskottelu kotiasioissa, itsekkyys.

Te miehet, jotka vingutte seksiä. Tehkää kuten opetatte! Hukuttakaa nainen rakkauden tekoihin, ja seksiä tulee yllin kyllin!"

Jos suhteen ongelmat ovat huuto, laiskottelu, itsekkyys jne. niin kyse ei ole sillon seksistä eikä muutenkaan rakkaudesta. Vaan ihan siitä että ei osata olla suhteessa. Mutta minä puhun suhteesta jossa on sinällään perusasiat kunnossa. Ja siinä kyllä pitää kummankin antaa toiselle juuri niitä asioita jotka saavat toisen tuntemaan itsensä rakastetuksi ja hyväksytyksi.

Vierailija
154/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tehkää kuten opetatte! Hukuttakaa nainen rakkauden tekoihin, ja seksiä tulee yllin kyllin!""

Tuo on harhakäsitys. Nämä asiat eivät ollenkaan niin usein mene käsi kädessä kuin kuvitellaan. Moni nainen on ihan tyytyväinen seksittömässä tai vähäseksisessä suhteessa kunhan hänen omat ei-seksuaaliset tarpeensa suhteessa tulevat täytetyksi.

Vierailija
155/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se liima on läheisyys. Kosketus, halaaminen ja läheisyys ovat tärkeämpiä,

Oletko kysynyt asiaan miehesi mielipidettä?

Vierailija
156/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on kyllä menty ihan vääristä syistä parisuhteeseen, jos se seksi on se liima ja ilman sitä ajaudutaan erilleen.

Vierailija
157/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset: jos ihmettelette sitä, miksi miehen on saatava seksiä säännöllisesti, koettakaa ihan oikeasti ajatella tätä muuten kuin pitämällä miehiä täysinä apinoina.

Ajatelkaa itse, jos ette oikein pystyisi tai osaisi ilmaista positiivisia tunteitanne. Ette pystyisi hallitsemaan tunne-elämäänne. Olisitte estyneitä. Teillä olisi paksu ja kova kuori, joka arkielämässä olisi liian vahva rakoilemaan. Yhteinen keskustelu, henkinen yhteys tai vaikka halaaminen ja kädestä pitely eivät olisi riittävän intensiivisiä herättämään oikein mitään tunteita teissä.

No minä muuna tälläistä itsesäätelyyn kykenemätöntä otusta voisi pitää, kuin apinana?

Ihan oikeastiko tässä pyydät naista antamaan säännöllisesti seksiä, jotta mies kykenisi toimimaan alkeellisen ihmisen lailla?

Vierailija
158/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Okei, eli esim. minun pitää vain hyväksyä että ex-mieheni oli nainen ja minä olen mies. "

Kuten jo sanoin, yksilöeroja on aina. Mutta jos katsotaan isona joukkona miehiä ja naisia niin siinä erottuu täysin selvästi se että iso enemmistö miehistä ajattelee asiasta tietyllä tavalla.

Jokainen tietenkin katsoo sitä omaa suhdettaan sen kautta miten juuri ne yksilöt reagoivat. Mutta jos tuntuu että ei joskus ymmärrä ollenkaan sitä miksi toinen reagoi niin kuin reagoi niin silloin on hyvä miettiä että voisiko olla että se toinen tuntee siinä asiassa jotenkin ihan eri tavalla kuin itse tuntee. Ja se ero voi tulla ihan biologiastakin eikä ole vain sitä että se toinen on vain vaikea.

Eli sinulla on linkittää tähän joku tutkimus? Laita linkki, kiitos.

Vierailija
159/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tutkimus?

Vierailija
160/190 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silloin on kyllä menty ihan vääristä syistä parisuhteeseen, jos se seksi on se liima ja ilman sitä ajaudutaan erilleen."

Parisuhde on monen asian summa. Siinä on kumppanuus, toisen tukeminen, asioiden jakaminen toisen kanssa, hellyys ja läheisyys, seksi jne.

Ne kaikki ovat niin tärkeitä että jos yksikin niistä katoaa niin se aiheuttaa parisuhteelle ongelmia. Ei se tarkoita että olisi menty suhteeseen vääristä syistä vaan vain siitä että on haluttu koko toimiva paketti ja jos se paketti ei enää kokonaisuutena toimikaan niin sitten ei olla tyytyväisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän