Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sinua ei muisteta lahjalla

Vierailija
21.04.2022 |

Olen töissä vajaan sadan henkilön toimistossa. Kun työntekijä saa perheenlisäystä on tapana kerätä n. 5 e /hlö. Ja ostaa jotain kivaa. Olemme aika nuoria, ja reilun kymmenen vuoden työssäoloaikana keräyksiä on ollut paljon. Sain esikoisemme viime kesänä ja tulin huhtikuun alusta takaisin töihin. Tänä aikana on ollut taas kaksi keräystä. Eli jokaiselle kerätään tasapuolisesti.
Paitsi…minulle ei annettu mitään lahjaa.
Että tuntui kurjalta laittaa nimiä taas onnittelukortteihin. En tiedä, mitä muut ajattelevat, mutta surulliselta tuntuu. Tosi kurjalta.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miltä tuntuu kun ainoa joka muistaa syntymäpäiväsi on oma äitisi ja isäsi? Näin minulla...

Vierailija
2/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa jättää joku ilman. Hirveä työpaikka. Mä en enää laittaisi ropostakaan kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miltä tuntuu kun ainoa joka muistaa syntymäpäiväsi on oma äitisi ja isäsi? Näin minulla...

Niin mullakin. Mutta onneksi he ovat

Vierailija
4/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minusta tuntuu kurjalta kun töissä kerätään rahaa lahjoihin perheellistyneille kollegoille. Minä en ole saanut toivomaani lasta. 

Vierailija
5/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Uskon että tuntuu tosi pahalta. Törkeitä.

Vierailija
6/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miltä tuntuu kun edes he eivät muista? Näin minulla

Vierailija
7/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mukavalta tuntuu. T. eri.

Vierailija
8/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Minusta tuntuu kurjalta kun töissä kerätään rahaa lahjoihin perheellistyneille kollegoille. Minä en ole saanut toivomaani lasta. 

Ehkä näitä ei voi verrata. Vai haluaisitko, että kerättäisiin lahja syntymättömälle lapsellesi? Olisiko se korrektia?

Vierailija
9/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos muistetaan, niin muistetaan kaikkia tasapuolisesti.

Vierailija
10/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi, mutta älä viitsi vähätellä ap:n mielipahaa. Aivan eri asiasta kysymys.

Vierailija
11/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näitä ei voi verrata. Vai haluaisitko, että kerättäisiin lahja syntymättömälle lapsellesi? Olisiko se korrektia?

Ei, kun muita ei ilmeisesti saisi muistaa ettei hänelle tule paha mieli.

Vierailija
12/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantajan puolesta muistetaan kaikkia täysikymmeniä täyttäneitä n. 50-70e lahjalla, jonka työkaverit saavat päättää.

Koska omat ’pyöreäni’ osuivat työpaikan loma-aikaan, en saanut mitään.

Osalle on juhlittu jo toiseenkin kertaan.

Ja kyllä, tuntuu epäreilulta.

Vierailija
13/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta ethän sä tuon perusteella "tiedä tunnetta." Ap on epähuomiossa tai pahimmassa tapauksessa tieten tahtoen jäänyt ilman lahjaa. Mitä ilman sinä olet jäänyt, siis työkaverien taholta?

Vierailija
14/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kävin miettimään…

Mitä tekisit, jos olisit ollut tällainen ainoa, kelle ei ole tehty keräystä?

Vierailija
15/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, ap, otan osaa! Onnea uudesta tulokkaasta sinulle ja puolisollesi! Laittaisin kortin tulemaan, jos voisin, ja levyn suklaata.

Älä ainakaan nyt enää jatkossa laita kenenkään kolehtiin penniäkään saati nimiä kortteihin. Se on joko kaikille reilusti tai ei kellekään.

Vierailija
16/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kohdalla lienee tapahtunut inhimillinen erehdys tai vastaava. Monta kertaa työpaikoilla on vain muutama harva aktiivinen, jotka pitävät huolta tällaisista asioista. Joku on ollut sairaana tms. eikä tieto ole ehkä kulkenut toisille. Ehkä korona-ajallakin on ollut osuutta, jos on tehty etätöitä. Mutta inhottavaltahan tuollainen unohtaminen tuntuu.

Itse olen kokenut samanlaista, kun hoidin erään yhdistyksen asioita viiden vuoden ajan. Kun kausi päättyi, kukaan ei kiittänyt millään tavalla, ei tosiaan edes kiitosta sanottu. Kuitenkin olin tehnyt paljon töitä sen eteen, että saatiin talous kuntoon. Viisi vuotta aikaisemmin, kun aloitin, olin paikalla, kun edeltäjääni kiiteltiin ja hän sai kukkakimpun ja Kalevala-korunkin. Kuitenkin jätti jälkeensä talousongelmat. Tästä on kyllä jo useita vuosia, mutta muistan yhä, miten pettyneeksi ja loukkaantuneeksi tunsin itseni. Mutta maailmassa on paljon ajattelemattomuutta ja kiittämättömyyttä.

Vierailija
17/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työnantajan puolesta muistetaan kaikkia täysikymmeniä täyttäneitä n. 50-70e lahjalla, jonka työkaverit saavat päättää.

Tuntuu kammottavalta, voin kuvitella. Rahasta siinä ei ole kysymys vaan ihmisarvosta

Vierailija
18/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa lahjoja enkä sitå että kukaan muistaa mua millään tavalla merkkipäivänä. Mukavaa kun saa olla täysin rauhassa :)

Vierailija
19/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mukavalta tuntuu. T. eri.

Kiva jos sinusta tuntuu mukavalta että muut ei muista.

Vierailija
20/48 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäreilu ja huono systeemi. Ilman muuta pitäisi huomioida nekin, joiden syntymäpäivä osuu loma-aikoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi