Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
1561/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sitä ajattele. Uhkaavat, jotta saavat sen mitä haluavat. Pakenevat ensin työvastuutaan, kun halutaan velvoittaa henkiä pelastamaan. Ja ottavat sitten uhkaukset käyttöön. Kun saavat jotain johon tyytyvät, niin palaavat töihin. Hyvä palata, kun ainakin jossakin päin irtisanoutumista, jos siihen menevät, tullaan katsomaan läpi sormien, eli mitään kertyneitä etuja eivät menetä vaan saavat ne palautetaan niille jotka irtisanoutumisensa peruvat ja palaavat työhön.

Näin.... Kiva juttu!

UHKAILUA! Kypsää toimintaa.... Jos en saa, niin lähden, en neuvottele, vaan lähden. En hoida asioita, vaan uhkaan lähdöllä.

Lähden pakoon työvelvollisuutta, velvollisuutta pelastaa henkiä ja pitää ihmisiä hengissä, lähden pakoon!

Miten sinä itse toimisit? Jos kokisit, että palkkasi ei vastaa työsi rankkuutta?

Tää onkin erittäin hyvä kysymys! Mitä sitten olisi ok tehdä? Ei saa vaatia lisää palkkaa, mutta ei mysökään saa irtisanoutua vaikka ei oliskaan tyytyväinen? Vaikea keksiä miten sitten pitäisi toimia. Moni tietysti on vaan lähtenyt alalta vähin äänin, ja nyt ollaankin siinä tilanteessa että jokapuolella alkaa olla huutava pula hoitajista. Pitäisikö loppujenkin vaan lähteä edes yrittämättä saada parannusta?

Niinpä, jos hoitaja haluaa parantaa tulotasoaan, niin toimii aina väärin.

Se on myös jännä, että paperimiehet saa kyllä lakkoilla ilman syytteitä ahneudesta. Eivät tee niin tärkeää työtä, että kukaan uhkailisi pakkolailla, mutta kuitenkin niin paljon hoitajia tärkeämpää, että ovat palkkansa ansainneet?

Paperityömiehet mielletään miehiksi, joten heillä on oikeus lakkoilla.

Tämä ketju on täynnä naisvihaa.

Niin on. Jos sairaanhoitoala olisi perinteisesti miesvaltainen, niillä olisi jo kuuden tonnin palkat ja korkeampi status. Niitä ei nimiteltäisi "hoitsuiksi". Kukaan miesinsinööri ei tulisi kertomaan kuinka insinööriys vaatii niin paljon enemmän jotain mystisiä kykyjä. Ja niin edelleen. Se röökaava tatuoitu mieshoitajakin olisi cool jäbä eikä "tyhmä w trash muija".

Kas, kun miesvaltaisella alalla, poliiseilla ei näin ole.

Kun ei hoitajan ymmärrys riitä, se ei riitä…

Verrataan insinööreihin, mitä ei ole verrannollinen hoitoalaan.

Vierailija
1562/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työ jossa en yleensä koskaan ehdi pitää ruokataukoa ja vessaan pitää mennä juosten ja kiirehtien eikä aina pääse silloin kun haluaa. Seisomista / kävelyä koko päivä. Enemmän hommaa kuin ehtii tehdä. Palkka 1900-2000 e kk. Tällä minä vaan elän. Ja hoitajat ei muka elä heidän palkalla?

Minulla on mielenkiintoinen stressitön työ jossa on liukuva työaika, aikaa syödä lounas ja kahvitella kollegojen kanssa. Asiakkaat ovat mukavia. Palkkaakin saan 5 000 €/kk. Toivoisin että kaikki hoitajat saa saman. He ovat sen arvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sairaanhoitoala olisi perinteisesti miesvaltainen, niillä olisi jo kuuden tonnin palkat ja korkeampi status. Niitä ei nimiteltäisi "hoitsuiksi". Kukaan miesinsinööri ei tulisi kertomaan kuinka insinööriys vaatii niin paljon enemmän jotain mystisiä kykyjä. Ja niin edelleen. Se röökaava tatuoitu mieshoitajakin olisi cool jäbä eikä "tyhmä w trash muija".

Insinöörin ja sairaanhoitajan työtä ei voi verrata. Molemmilla on oma ammattitaitonsa. Jos hoitajana yrität tehdä samaa työtä kuin insinöörit, niin karusti käy. Mikä tässä niin kovasti korpeaa?

Miesinsinöörit itse tuovat tämän jatkuvasti esille, jostain syystä hoitajien mahdollinen palkankorotus todellakin ottaa niitä aivoon. Mikään muu ryhmä ei ole täällä raivonnut tästä niin paljon kuin inssit, jotka myös näköjään kuvittelevat astuvansa ihan mihin vaan ammattiin niiden insinööritaitojensa takia.

Vierailija
1564/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä enää. Olen töissä pienellä terveysasemalla. Miten tänäänkin taas hoidin vastaanotolla näitä tutuksi tulleita, ihania potilaita. Tuntui taas että antoi kaikkensa että nämä pienivaraiset ikäihmiset voisivat asua kotona terveenä. Muutama päivystyspotilaskin oli. Kiirettä, yhden 10 min. ruokatauon pidin, että sain kaiken tehtyä, kuten joka päivä. En ole pyytänyt palkankorotusta. Olen saanut kiitosta työstäni usein. Mutta eksyin tälle palstalle ja tajusin että eihän ne kiitokset taida totta olla. Olen se ahne, paha sairaanhoitaja. Masentaa. Oikeasti. Ne ketkä tätä halusivat; onnistuitte.

Nuo krokotiilin kyyneleet eivät enää mene läpi.

Vierailija
1565/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi insinöörit on otettu maalitauluksi? Eivät ole millään lailla samankaltainen ala? Yhtä hyvin voisivat verrata teatterityöläisiin?? Entä kaikki ne saman koulutusasteen käyneet alat, joilla ei tienaa yhtä paljon? Ei niistä tietenkään mainita.

Vierailija
1566/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton menettely pitkittää tilannetta -> pakkolain aiheellisuus. Voisi ajatella, että vaatii kovia jotta tinkausvaraa, mutta ehei... Mikei neuvottele realistisesti, jotta asiaan saataisiin sopu? Koska ensin on tosiaan saatava aihe pakkolaille. Sitten sovittelulautakunta parsii jotain järkevää kokoon.

Liiton ei ole tarkoituskaan auttaa nyt.

Vierailija
1567/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä hyödyttömiä toimistotanttoja kiukuttaa sairaanhoitajien asiat?

Mietipä oikein pitkään ja hartaasti, saatat jopa tajuta jotain ... Vinkkinä: sellainen asia kuin työtaistelu, jossa on jätetty heikoimmassa tilanteessa olevat kuolemaan.

No, onneksi teitä ei muun yhteiskunnan tarvitse kohta enää miettiä kun teidät on korvattu ulkomailta rekrytoiduilla sairaanhoitajilla. Sitten voitte seisoa siellä ruokajonossa ja miettiä mitä tuli tehtyä.

Mitä se hyödytön ja laiska toimistotäti siellä ulisee? Mietipä oikein pitkään ja hartaasti, saatat jopa tajuto hyödyttömyytesi. Kuka tahansa osaa niitä papereita pyöritellä. ;) Sinulta se näyttää vaativan vähän pinnistystä, sääli. :(

Asenteesi on ylimielinen, turhaan. Sanoppa tuo kaikki niille virkailijoille jotka tulevat pyörittelemään sinunkin papereita. Voit aloittaa te-toimistosta.

Oikein nostat itsesi jalustalle ja kuvittelet olevasi muita tärkeämpi tässä yhteiskunnassa. :D Te-toimiston tantat eivät tule pyörittelemään papereitani, muru. ;)

Onko sulla joku pakko-oire kun kirjoittelet tuota "murua" joka viestiin? Vaikutat aika aivovammaiselta.

Olen kirjoittanut tasan yhteen viestiin tuon sanan. Oletko jo noin vainoharhainen. :( Sitä se aivovamma näköjään teettää, voi sua. :(

Ehkä omaisesi voisivat auttaa sinut hoitoon?

Voi ei! Sekoitettiinko sinut toiseen trolliin :(

Täällä on liikaa kännisiä, typeriä hoitsuja trollaamassa kun sekoittuvat toisiinsa. 

En ole vieläkään kännissä ja kiusaan vain trolleja ;)

-trollihoitsu

Mä trollaan hoitsutrollia enkä ole edes hoitsu!

Pakko, sillä allu-ketjut poistetaan koko ajan.

En tiedä mitä olet trollannut mutta hoitsutrolli on ollut ulkona nauttimassa aurinkoisesta iltapäivästä. Loppuillan voin omistaa yksin sinulle, muru!

Ei, sä olet trollihoitsu! SÄ trollaat hoitsutrollia! Eli ap:ta tms.

Selvä, anteeksi hetkellinen mielenhäiriöni :D

-the original trollihoitsu

Kirjoititko sä ne hienot runot?

En kirjoittanut, ne oli kyllä hienot. Toivottavasti saadaan lisää.

Se oli aika pelottavaa että joku on niin häiriintynyt ja omaa niin paljon turhaa aikaa että viitsii kirjoitella runoja av:lle. Tulee mieleen joku joka kohta tekee perhemurhan.

Vierailija
1568/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä enää. Olen töissä pienellä terveysasemalla. Miten tänäänkin taas hoidin vastaanotolla näitä tutuksi tulleita, ihania potilaita. Tuntui taas että antoi kaikkensa että nämä pienivaraiset ikäihmiset voisivat asua kotona terveenä. Muutama päivystyspotilaskin oli. Kiirettä, yhden 10 min. ruokatauon pidin, että sain kaiken tehtyä, kuten joka päivä. En ole pyytänyt palkankorotusta. Olen saanut kiitosta työstäni usein. Mutta eksyin tälle palstalle ja tajusin että eihän ne kiitokset taida totta olla. Olen se ahne, paha sairaanhoitaja. Masentaa. Oikeasti. Ne ketkä tätä halusivat; onnistuitte.

Nuo krokotiilin kyyneleet eivät enää mene läpi.

Tuo on lobbarin tekstiä.

Vierailija
1569/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työ jossa en yleensä koskaan ehdi pitää ruokataukoa ja vessaan pitää mennä juosten ja kiirehtien eikä aina pääse silloin kun haluaa. Seisomista / kävelyä koko päivä. Enemmän hommaa kuin ehtii tehdä. Palkka 1900-2000 e kk. Tällä minä vaan elän. Ja hoitajat ei muka elä heidän palkalla?

Minulla on mielenkiintoinen stressitön työ jossa on liukuva työaika, aikaa syödä lounas ja kahvitella kollegojen kanssa. Asiakkaat ovat mukavia. Palkkaakin saan 5 000 €/kk. Toivoisin että kaikki hoitajat saa saman. He ovat sen arvoisia.

Mulla on freelancertyö ja välillä palkkani on nolla, ja silti toivon hoitajille kunnon palkkauksen.

Vierailija
1570/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä prosessi on nyt käytävä loppuun. Irtisanoutukoot ne jotka haluavat irtisanoutua. Hakekoot itselleen uutta ammattia ja koulutusta. Monilla saattaa olla myös jotain aikaisempaa koulutus- ja työelämätaustaa. He voivat palata sinne. Ne, jotka haluavat jäädä työttömiksi - niitäkin tulee löytymään kunhan tukirahat vuodeksi ja pariksi osuvat kohdalleen - ne jääkööt. Jossain vaiheessa alkaa sitten se työnhakuralli ja aktiivimalli 2. Tilanteen pitkittyessä on odotettavissa yhtä sun toista jäynää. Yllätyksiä on luvassa. Mutta vaihtelu virkistää. Hoitajat eivät tule loppumaan kesken. Niitä tulee eri puolilta maailmaa. Hyviä ovat ne, joita olen nähnyt ja seurannut sairaaloissa käydessäni.

Vierailija
1571/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uudelleenkouluttautuminen takaa työpaikkaa kuin harvoilla aloilla. Ehkä pk-seudun Kela tai veroviraston asiakaspalvelutyö on sellaista, mihin ei ole hakijoista tunkua.  Mutta aika monella alalla on työttömyyttä ja vastavalmistunut 35+ -ikäinen ei ole ensimmästen palkattavien joukossa kuin harvoissa tapauksissa. Joku varmasti onnistuu, mutta suurin osa ei. Siirtymä on helposti ojasta allikkoon ja vielä syvemmälle, eli asiakaspalvelutyötä huonosti arvostetuissa ammateissa pienemmällä  palkalla.  Nuoriakin valmistuu koko ajan, kannattaa muistaa ja sillä aikana kun hoitaja tekee keikkaa omalla alallaan, nuori hankkii kokemusta siltä alalta mihin on kouluttautumassa kesätöissä ja harjoitteluissa.  Kokemuksesta voin sanoa, että kouluttautuminen on itseasiassa helpompaa kuin löytää sellaisia töitä, mistä haaveileee. Kirjanpitäjille on töitä, kunhan on tilinpäätöstaitoinen, mutta palkka on alle hoitajan palkkatason. Suunnitteluinsinööreille on töitä, palkka on samaa tasoa kuin hoitoalalla. Alasta ja työpaikasta riippuu, minkä verran saa etuja, joustoja ja onko töitä muulloin kuin päivällä  

Vierailija
1572/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat tietoisia, että jos on AMK-koulutus niin ei niitä aikaisempia opintoja hyväksytä uuteen AMK-tutkintoon kuin tuoreimpia. 10 vuotta on raja. Silti jää 2-3 vuotta suurimmalla osalla hyväksiluetuista opiskeltavaa.

Kun opiskelette työttömänä niin siinäkin on raja kuinka monta vuotta voi opiskella joten kiire tulee opinnoissa ja sen lisäksi tuskin saisitte työvoimahallinnolta lupaa opiskella työttömänä kun oman alanne töitä on vapaana. Toki omin kustannuksin, ei työttömänä, voi opiskella mihin sattuu pääsemään eli samoin tuin kuin peruskoulusta päässeet.

Säälittävää miten ammattiliittonne ei ole ajatellut lakkoaseenne terävyyttä ja mihin tukalaan tilanteeseen teidät on asetettu. Olisitte vaatineet koulutuksen lisäämistä ja uusia virkoja. Siten painetta olisi vähentynyt sekä suurin osa kansasta olisi puolellanne. Nyt teitte todella ison virheliikkeen.

Viesti vaan Valviraan ja oikeuksien poisto. Näppärää. Ei joudu hoitotöihin.

Ne saa takaisinkin heti kun haluaa.

Et silti saa opiskella paitsi jos kustannat kaiken itse. Joten hauskaa loppuelämää vain työttömänä.

Toimeentulotuella voi opiskella.

Opintolainaa on haettava ennen perustoimeentulotuen hakemista.

Ei, jos on jo aiemmin opiskellut ja käyttänyt tukikuukautensa.

Huono homma, jos tukikuukaudet on käytetty, koska hoitaja tuskin saa työkkäristä lupaa opiskeluun, koska hoitajilla riittää töitä.

Edelleenkin oli kyse toimeentulotuesta, se ei kuulu työkkärille pätkääkään.

Kela on eri mieltä:

"Toimeentulotuella ei voi pidempiaikaisesti opiskella, vaan Kelasta ohjataan ensisijaisiin etuuksiin kuten työttömyysturvaan."

Hyvin nää hoitsut vetää. Tulevaisuudesuunnitelmia tehdään ottamatta asioista selvää. Kela ei todellakaan maksele toimeentulotukea opiskeluun. Lopun pari-kolme kuukautta voit saada jotta valmistut, mutta siihen se jää. Et todellakaan opiskele uutta alaa toimaria nostellen. Kela kehottaa menemään työkkäriin ja työkkäri ei anna lupaa omaehtoiselle opiskelulle, koska hoitajalla on jo tutkinto alalta, jolla on töitä tarjolla. Joten ne opiskelut todellakin rahoitetaan a) joko jäljellä olevilla opintotukikuukausilla tai b) omilla rahoilla.

Eipä ole sinun ongelmaai. Hirveä pelko sinulla kuitenkin on, että a) hoitajat irtisanoutuu b) vaihtaa alaa, kun jauhat, jauhat jajauhat.

Onhan se nyt hyvä oikaista kirjoittajien harhaluulo esim. siitä että toimeentulotuella voi opiskella uuden ammatin. Ettei kukaan nyt sen varaan laske ja irtisanoudu vakitöistä. Se voi olla paha paikka vaikkapa perheelliselle.

Jos löytyy joku lyhyt koulutus niin tämäkin mahdollisuus kannattaa hyödyntää: https://www.te-palvelut.fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta-koulutus/lyhytk…

Itse olen sh-tutkinnon lisäksi suorittanut toisen AMK-tutkinnon sekä maisteriopinnot, ja silti opintotukikuukausia on yhä jäljellä yli vuodeksi - opiskelun ohella kun on voinut hoitajana tehdä lyhennettyä työviikkoa / keikkaa. Jos ei ole kiirettä irtisanoutua niin suosittelen hyödyntämään opintovapaan sekä aikuiskoulutustuen, mikäli on siihen oikeutettu.

Vierailija
1573/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paperitehtaat lähtee Suomesta niin ei ole paperimiehille enää töitä. Sairaita ihmisiä ei voi siirtää ulkomaille, mutta laitokset voidaan yksityistää.

Hoitajat voi tuoda ulkomailta, kuten nyt ollaan tekemässä. Intiasta ja Filippiineiltä ollaan jo tuomassa useita tuhansia hoitamaan hoitajien hommat.

Vierailija
1574/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi insinöörit on otettu maalitauluksi? Eivät ole millään lailla samankaltainen ala? Yhtä hyvin voisivat verrata teatterityöläisiin?? Entä kaikki ne saman koulutusasteen käyneet alat, joilla ei tienaa yhtä paljon? Ei niistä tietenkään mainita.

Ne itse pulpahtivat joka ketjuun vinkumaan. Kuinka jos hoitaja saa edes lähes yhtä paljon kuin ne, se on jotenkin ihan hirveen epistä.

Vierailija
1575/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säkö sitten verorahoilla maksat 5000 e / kk palkkoja hoitsuille?

Vierailija
1576/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne itse pulpahtivat joka ketjuun vinkumaan. Kuinka jos hoitaja saa edes lähes yhtä paljon kuin ne, se on jotenkin ihan hirveen epistä.

Siis hoitajat juoksee tuolla julkisesti kylttien kanssa joissa lukee että yhyy insinöörit saa enemmän rahaa kuin me ja se ei ole oikein...

Vierailija
1577/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä hyödyttömiä toimistotanttoja kiukuttaa sairaanhoitajien asiat?

Mietipä oikein pitkään ja hartaasti, saatat jopa tajuta jotain ... Vinkkinä: sellainen asia kuin työtaistelu, jossa on jätetty heikoimmassa tilanteessa olevat kuolemaan.

No, onneksi teitä ei muun yhteiskunnan tarvitse kohta enää miettiä kun teidät on korvattu ulkomailta rekrytoiduilla sairaanhoitajilla. Sitten voitte seisoa siellä ruokajonossa ja miettiä mitä tuli tehtyä.

Mitä se hyödytön ja laiska toimistotäti siellä ulisee? Mietipä oikein pitkään ja hartaasti, saatat jopa tajuto hyödyttömyytesi. Kuka tahansa osaa niitä papereita pyöritellä. ;) Sinulta se näyttää vaativan vähän pinnistystä, sääli. :(

Asenteesi on ylimielinen, turhaan. Sanoppa tuo kaikki niille virkailijoille jotka tulevat pyörittelemään sinunkin papereita. Voit aloittaa te-toimistosta.

Oikein nostat itsesi jalustalle ja kuvittelet olevasi muita tärkeämpi tässä yhteiskunnassa. :D Te-toimiston tantat eivät tule pyörittelemään papereitani, muru. ;)

Onko sulla joku pakko-oire kun kirjoittelet tuota "murua" joka viestiin? Vaikutat aika aivovammaiselta.

Olen kirjoittanut tasan yhteen viestiin tuon sanan. Oletko jo noin vainoharhainen. :( Sitä se aivovamma näköjään teettää, voi sua. :(

Ehkä omaisesi voisivat auttaa sinut hoitoon?

Voi ei! Sekoitettiinko sinut toiseen trolliin :(

Täällä on liikaa kännisiä, typeriä hoitsuja trollaamassa kun sekoittuvat toisiinsa. 

En ole vieläkään kännissä ja kiusaan vain trolleja ;)

-trollihoitsu

Mä trollaan hoitsutrollia enkä ole edes hoitsu!

Pakko, sillä allu-ketjut poistetaan koko ajan.

En tiedä mitä olet trollannut mutta hoitsutrolli on ollut ulkona nauttimassa aurinkoisesta iltapäivästä. Loppuillan voin omistaa yksin sinulle, muru!

Ei, sä olet trollihoitsu! SÄ trollaat hoitsutrollia! Eli ap:ta tms.

Selvä, anteeksi hetkellinen mielenhäiriöni :D

-the original trollihoitsu

Kirjoititko sä ne hienot runot?

En kirjoittanut, ne oli kyllä hienot. Toivottavasti saadaan lisää.

Se oli aika pelottavaa että joku on niin häiriintynyt ja omaa niin paljon turhaa aikaa että viitsii kirjoitella runoja av:lle. Tulee mieleen joku joka kohta tekee perhemurhan.

Usko minua, täällä toimii 16/7 lobbareita, joilla on moderointioikeus.

Korona, Nato, hoitajien mustamaalaaminen, woke... sellainen vihanlietsonta kuuluu toimenkuvaan.

Vierailija
1578/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua oikeasti vähän harmittaa tää hoitajien typerä uho julkisuudessa. Heitä on helppo vetää kölin ali keskusteluissa, kuten tässäkin ketjussa nähdään, mutta alakynteen jääminen debatissa vain lisää jo ennestäänkin katkeroituneiden hoitajien uhmaa. Parempi olisi, että hoitajien nöyryyttämisen sijaan yritettäisiin yhdessä kehittää alaa. Vain siten sinne oikeasti saataisiin päteviä tekijöitä. Pelkkä iso palkka houkuttelee helposti vääränlaista porukkaa. 

Erittäin tämä!!! Ei niille tekisi mieli ilkeillä jos jutut eivät olisi niin törkeitä. Parempi lopputulos saataisiin yhdessä sopimalla. Ongelma vain on, että osa hoitajista ei halua sopia yhtään mistään.

Vierailija
1579/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja työkaverina alalla, joka ei liity sairaanhoitoon eikä sairaanhoitajan koulutukseen?

Ei ikinä enää! Pomon (ei yrityksen omistaja) vaimolle piti saada työpaikka. Hänhän tiesi kaikesta kaiken ja pisti nokkansa joka asiaan.

Vuoden sitä katseli, yks sun toinen ja työpaikanvaihtoja tuli. Minä mukaanlukien.

Siihen aikaan sai vielä työpaikkoja.

Kunnes taas sairasnhoitajia korvauskäsittelijöiksi. Onneksi oli eri työalue.

Enkä ollut ainoa, joka oli samaa mieltä.

Ja mitä sairaalassa olen ollut, ei ainakaan pikkusairaaloissa ole ollut kova kiire. Paitsi silloin, kun potilaalta jäi koskematonta ruokaa.

No, parhaan ja ystävällisimmän hoidon sai nuorilta sairaanhoitajilta. Ja ystävällisimpiä oli muuten laitosapulaiset.

Palkka 3000 on ihan riittävä.

Vierailija
1580/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ainakaan ole varaa eikä haluakaan irtisanoutua, kaikki ei kulje samassa veneessä. Palkka on etenkin ilman lisiä paiskiville naurettavan pieni monen paikan vastuuseen ja työn vaativuuteen nähden, etenkin pk-seudun kustannustasolla vaikkapa yksinhuoltajille. Mutta tärkeämpää minulle ja varmasti monelle muulle olisi työolot. Jos pääsisi tauolle ja saisi tehdä työnsä hyvin ja rauhassa, ei raha olisi kynnyskysymys. Kun 10h päivän päälle täytyy nälissään murehtia unohtiko jotain elintärkeää, alkaa palkkapäivänä itkunaurattaa onko mitään järkeä jatkaa. Työssä ei mitään vikaa kuitenkaan itsessään ole, kiinnostavaa ja sopivan haastavaa.

Jos nämä korotukset menisivät läpi, nälkä kurnisi vatsassa vielä rankemman päivän jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme