Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
1241/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin keittiöön töihin, saa helposti 4 tonnia.

Vierailija
1242/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ennen ollut sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa. Nyt oon vaihtanut alaa ja tajunnut miten tyhmä olen ollut, kun tehnyt hiki hatussa niin vaativaa ja vastuullista työtä huonolla palkalla. Sen jälkeen sain helposti samalla palkalla sellaista työtä, missä ei tarvitse olla edes koulutusta eikä ole samanlaista vastuuta. Nyt oon hankkinut uuden amk koulutuksen ja paljon helpommalla saan paremman palkan toimistoduunissa. Ja näitä töitä kyllä riittää. 

Ja sieltä putkahti taas se legendaarinen, nimeätön "toimistoduuni". Se on kiva, että on sellaisia duuneja, joiden sisältö on vain epämääräisesti istua jossain toimistolla, ilman työntekoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki spekulaatiot ovat täysin turhia. Uusi Tes syntyy 100% varmasti ennen joukkoirtisanoutumisten astumista voimaan. Työnantajalla ei ole vaihtoehtoa.

Millä ehdoilla uusi sopimus syntyy, se onkin sitten ihan eri juttu.

Se syntyy sellaisilla ehdoilla, että irtisanoutumista ei tarvitse toteuttaa, eli tarpeeksi hyvillä.

Saatte saman palkan mitä nyt. Itse otit asuntolainan eikä sinulla ole varaa mennä ulosottoon.

Tai sitten se on jo ulosotossa :-D Hoitajista todella monet ovat, varsinkin lähärit.

Voi muru, vielä olisi trollailussasi parantamisen varaa.

Jaahas, eli kalikka kalahti. On se varmaan sun surkeaa olla maksuhäiriöinen ulosoton asiakas. Teistä todella monet ovat.

Muruseni, minullahan on hoitajana jättipalkka, miksi minulla velkaa olisi?

Et vielä ole keksinyt käyttää oi oma haisulini -hellittelynimeä. Miksi ihmeessä joku nimittelee ventovierasta ihmistä omaksi murusekseen.

Muru, "oma haisulini" olisi tässä tapauksessa harvinaisen typerä hellittelynimi. Ethän ole omani ja hajustasikaan en mitään tiedä.

Oletsä ihan täysin kännissä? Vaikutat siltä.

Vierailija
1244/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ennen ollut sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa. Nyt oon vaihtanut alaa ja tajunnut miten tyhmä olen ollut, kun tehnyt hiki hatussa niin vaativaa ja vastuullista työtä huonolla palkalla. Sen jälkeen sain helposti samalla palkalla sellaista työtä, missä ei tarvitse olla edes koulutusta eikä ole samanlaista vastuuta. Nyt oon hankkinut uuden amk koulutuksen ja paljon helpommalla saan paremman palkan toimistoduunissa. Ja näitä töitä kyllä riittää. 

Älä valehtele. Hoitoalan ulkopuolisen työelämän kilpailu tulee aivan varmasti ikävänä yllärinä kaikille alanvaihtajille. Toimistohommiin on tyrkyllä kymmeniä tuhansia akateemisesti koulutettuja ja jokaisesta paikasta tapellaan verisesti.

Vierailija
1245/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on hoitajan tutkinnon lisäksi myös toisen alan tutkinto ja työhaastatteluaika jo lyöty lukkoon, koska aion irtisanoutua.  Kiitos teidän kaikkien solvaajien. 

Ja aika monella muullakin nykypäivänä useampi eri tutkinto, joten älkää huolehtiko meidän hoitajien työttömyydestä, koska sitä ei meillä ole eikä tule ja kyllä se on tämä entinen työnantaja joka meidän perään itkee. Turhaan.

Sama juttu täällä. 20v hoitajan työtä saa nyt riittää, työtaistelun myötä tullut kura ja mustamaalaus oli viimeinen niitti.

Aika monella muullakin on jo muutakin koulutusta, joten älkää suotta olko niin huolissanne.

Aika monella ei sitten olekaan muuta koulutusta. Eikä me olla huolissamme hoitajien työttömyydestä, vaan heidän vähäisestä järjestään.

Vierailija
1246/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella muullakin on jo muutakin koulutusta, joten älkää suotta olko niin huolissanne.

Aika monella ei sitten olekaan muuta koulutusta. Eikä me olla huolissamme hoitajien työttömyydestä, vaan heidän vähäisestä järjestään.

Ehkä sun kannattaisi olla enemmän huolissasi omasta järjestäsi tai siis sen puutteesta...

Vierailija
1247/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoiluoikeuksiin täytyy saada uudistuksia aikaan. Täytyy vetää raja, minkä suuruisista korotuksista on oikeus mennä lakkoilemaan. 

Vierailija
1248/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko hoitajat mennä siivoamaan? Koulutus kuitenkin jo saatu kotoa suurimmalla osalla.

Vierailija
1249/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä hyödyttömiä toimistotanttoja kiukuttaa sairaanhoitajien asiat?

Mietipä oikein pitkään ja hartaasti, saatat jopa tajuta jotain ... Vinkkinä: sellainen asia kuin työtaistelu, jossa on jätetty heikoimmassa tilanteessa olevat kuolemaan.

No, onneksi teitä ei muun yhteiskunnan tarvitse kohta enää miettiä kun teidät on korvattu ulkomailta rekrytoiduilla sairaanhoitajilla. Sitten voitte seisoa siellä ruokajonossa ja miettiä mitä tuli tehtyä.

Mitä se hyödytön ja laiska toimistotäti siellä ulisee? Mietipä oikein pitkään ja hartaasti, saatat jopa tajuto hyödyttömyytesi. Kuka tahansa osaa niitä papereita pyöritellä. ;) Sinulta se näyttää vaativan vähän pinnistystä, sääli. :(

Asenteesi on ylimielinen, turhaan. Sanoppa tuo kaikki niille virkailijoille jotka tulevat pyörittelemään sinunkin papereita. Voit aloittaa te-toimistosta.

Oikein nostat itsesi jalustalle ja kuvittelet olevasi muita tärkeämpi tässä yhteiskunnassa. :D Te-toimiston tantat eivät tule pyörittelemään papereitani, muru. ;)

Onko sulla joku pakko-oire kun kirjoittelet tuota "murua" joka viestiin? Vaikutat aika aivovammaiselta.

Voi muruseni, tuo edellisen viestin "muru" ei ollut minulta!

Vierailija
1250/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun kannattaisi olla enemmän huolissasi omasta järjestäsi tai siis sen puutteesta...

Nämä teidän solvausyrityksenne ovat niin säälittäviä. Ne ovat ihan kuin pienillä lapsilla jotka ryhtyvät kiukuttelemaan hiekkalaatikolla. Mitään muuta ette osaa sanoa kuin eri variaatioita sellaisesta kolmevuotiaan itkupotkuraivarista jossa huudetaan "olet tyhmä/tuhma/ilkeä". Välillä yritetään heitellä mukaan jotain kuvitteellisia solvauksia sossupummeista, alkoholista ja mielenterveydestä, mikä saa ihmettelemään miksi nuo asiat pyörivät teillä jatkuvasti mielessä - ilmeisesti omien niihin liittyvien ongelmien takia.

Vierailija
1251/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä putkahti taas se legendaarinen, nimeätön "toimistoduuni". Se on kiva, että on sellaisia duuneja, joiden sisältö on vain epämääräisesti istua jossain toimistolla, ilman työntekoa.

Eikö olekin, mulla on onneksi sellainen. No, joskus täytyy lähetellä perintäkirjeitä ihmisille, mutta se on lähinnä hupia, ei niinkään työntekoa.

Vierailija
1252/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtionhallinto, lääkäri, insinööri, farmasia, opetusala, kooderi, oikeustiede, henkilöstöhallinto.. onhan noita. Siitä vaan mielikuvitusta kehiin

Just juu. Se on muuten koodari eikä kooderi.

Kaikille edellämainituille aloille kouluttautuminen kestää yli kolme vuotta, useimpiin 6. Tokihan hoitajina myöskin automaattisesti sovellutte em. aloille ja pääsette pääsykokeista sisään tuosta noin vaan.

Vierailija
1253/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä teidän solvausyrityksenne ovat niin säälittäviä. Ne ovat ihan kuin pienillä lapsilla jotka ryhtyvät kiukuttelemaan hiekkalaatikolla. Mitään muuta ette osaa sanoa kuin eri variaatioita sellaisesta kolmevuotiaan itkupotkuraivarista jossa huudetaan "olet tyhmä/tuhma/ilkeä". Välillä yritetään heitellä mukaan jotain kuvitteellisia solvauksia sossupummeista, alkoholista ja mielenterveydestä, mikä saa ihmettelemään miksi nuo asiat pyörivät teillä jatkuvasti mielessä - ilmeisesti omien niihin liittyvien ongelmien takia.

Miten sulla nyt siellä hiekkalaatikolla menee, ethän vaan ilkeile muille...

Vierailija
1254/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin, mulla on onneksi sellainen. No, joskus täytyy lähetellä perintäkirjeitä ihmisille, mutta se on lähinnä hupia, ei niinkään työntekoa.

Eli ole perintätoimistossa töissä? Kai niinkin tylsää hommaa viitsii tehdä elantonsa eteen. 

Vierailija
1255/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa mainittiin että joka kuukausi ilmoitetaan yli 4000 avointa sairaanhoitajan paikkaa auki. Tekijöitä ei ole. Ei tarvitse kuin muutama tuhat irtisanoutuminen ja systeemi kaatuu tosissaan. Pakko on jotenkin alan vetovoimaa lisätä ja yksi keino on palkka. Tämä on se ykkösfakta tässä työtaistelussa. Eikö tämä mene perille? Kuka meidät kohta hoitaa?

Teitä hoitajia ei ainakaan kukaan hoida. 

Nyt kun sanoit niin...Itseasiassa alan ihmisenä saa usein terveydenhuollossa vähän parempaa palvelua. Sillee kollegiaalisuuden ja alan ihmisten solidaarisuuden nimissä. 💁‍♂️

Ihan kiva, mutta kohtahan sitä hoitoa ei enää ole, paitsi kaikkein maksukykyisimmille. Joihin hoitajat eivät kuulu, varsinkaan sen jälkeen kun ovat kaikki jättäytyneet työttömiksi. Siellä ruokajonossa ei teille sitten sitä kollegiaalisuutta ole.

No samassa veneessä sitten ollaan, kuomaseni.

Sanavarastosi ja argumentaatiovirheittesi perusteella, (saati sitten sen, että sinulla on koko päivä aikaa möyhätä netissä) et voi olla kovinkaan korkeasti koulutettu, joten tuskin olet sinäkään sieltä maksukykyisimmästä päästä.

En olisi silti omasta voinnistani heti huolissani.

1. Olen perusterve

2. Olen nuori

3. Olen töiden kautta saanut tutustua mahtaviin terveydenhuollon ammattilaisiin, joilta voi pyytää apua terveysasioihin. Ei ole poikkeuksellista, että hyvälle lääkärityökaverille näyttää jotain vaivaa ja hän sitten kirjoittaa tarvittavan reseptin / tekee jatkolähetteen. Hoitajakaveri poistaa tikit. Ja täysin pro bono.

Hitto te olette tyhmiä. 

Taisinkin ymmärtää väärin. Tämä olikin "tyhmä" as in :"Tanelin 4v mielestä Timo 4v on tyhmä, koska tällä on uusi lelukaivuri".

Eli siis "olette tyhmiä" = "Olen kateellinen kun en voi tehdä samalla tavalla. En osaa käsitellä kateuden tunnetta, joten ajattelen sen olevan teistä johtuvaa" 🤔

Mutta te olette nälkäpalkalla palkkakuopassa ja koko maailman surkeimmalla alalla, teidän mukaanne. Joten nyt sitten joku on teille mielestänne kateellinen siitä nälkäpalkasta maailman surkeimmalla alalla? Hmmm ... mistä teille oltaisiin kateellisia? 

Ilmeisesti siitä, että työn etuna pääsee erikoislääkärin helpommin. Siihenhän viestiin tuo "te olette tyhmiä" oli vastaus :D .

En kyllä itsekään ole osannut ajatella, että se olisi niin suuri etu, että ihan kadehtia pitää.

Ai pääsee, vai? Missä, jamiten?

Kun ne hoitajat olettavat että lääkärit hoitavat heidät muiden edeltä ja ilmaiseksi. Lääkärit ovat tosin toista mieltä.

Nyt meni mutka niin suoraksi, että mopo liukui kurvista ulos :D

Onko se niin uskomatonta, että jos teet vuosia töitä saman ihmisen kanssa, sen 6h per päivä (kirurgi ei ole salissa kokoajan), niin siihen muodostuu tuttavalliset välit. En keneltäkään random lääkäriltä kysyisi palvelusta, mutta niiltä jotka lasken työ_kavereikseni_.

Tämä on niin huvittavaa. Rahanahneet hoitajat ovat sitä mieltä, että heille pitää muiden tehdä palveluksia ilmaiseksi. 

Kylläpäs sinä nyt vedin kalsarisi solmuun tästä.

Ketään ei pakoteta mihinkään, pyyntö esitetään kauniisti kerran ja jos ei käy niin ei jankata. Siinä se. Ja edelleen näin nuorena ja perusterveenä noita kertoja on ollut ehkä 1 tai 2. Useimmiten osoite on kuitenkin työterveys, koska ei terveystietojaan ole kiva levitellä kollegalle.

Ps. Tuo sukulaisten palveluiden mankuminen on veemäisempää. Alan ihmiset ymmärtää paremmin asioisra, eikä heille tarvitse selitellä eikä briiffata niin paljoa. Aune-tädin luomien tutkiminen joka helkkarin sukujuhlissa, vain siksi että "suvussa on lääkäri/hoitaja" on aika väsynyttä.

En ole kyllä koskaan kuullut että kukaan haluaisi kysyä mitään hoitajalta. Mitä ihmettä niiltä kysyttäisiin? Eihän niillä ole mitään arvokasta osaamista josta kukaan olisi kiinnostunut.

Niinpä. Mieti tätä kun joudut sairaalaan itse ja makaat kipeänä ja pskat ja kustannukset housussa leikkauksen jälkeen, ja kukaan ei tule auttamaan.

Onko se kivempaa maata kusessa ja paskassa ilman apua kun tietää että on ex-hoitaja ja itse aiheuttanut tilanteen? Koska ihan samoinhan tekin jäätte ilman hoitoa. 

Hoitajien vastuulla ei ole potilaiden puhtaanapito, ruokahuolto tai siivoustoimet, siihen on oma porukka. Huomaa, että valta-osalla kommentoijista ei ole mitään tietoa sairaanhoidon työnjaosta. Lääkäreiden, sairaanhoitajien ja tukipalveluiden puolella on jaettu tietyt vastuu-alueet, joista valta-osalla normitallaajista ei ole mitään käryä.  Kohtuutonta on, että hoitajille luvattiin korvauksia korona-aikana ja lupaukset petettiin, kuten muillekin infraa tekeville. Hyvää tekisi, jos tämä porukka nostaisi kytkintä, siinähän selviäisi ne lekureiden ja kandien todelliset hoitovirheiden määrät, mitä hoitajat estäneet omilla toimillaan. Kun eivät ole enää näitä estämässä.

Hoitajien nirppanokkaisuus on järkyttävää; olin pari päivää kipsatun jalkani takia osastolla ja pyysin kauniisti huoneessa ollutta hoitajaa antamaan kaatunen kainalosauvani. "Ei kuulu mun hommiini", sanoi eukko tylysti ja käski odottamaan jonkun lähihoitajan "tai jonkun" tuloa.

Vierailija
1256/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtionhallinto, lääkäri, insinööri, farmasia, opetusala, kooderi, oikeustiede, henkilöstöhallinto.. onhan noita. Siitä vaan mielikuvitusta kehiin

Just juu. Se on muuten koodari eikä kooderi.

Kaikille edellämainituille aloille kouluttautuminen kestää yli kolme vuotta, useimpiin 6. Tokihan hoitajina myöskin automaattisesti sovellutte em. aloille ja pääsette pääsykokeista sisään tuosta noin vaan.

Ja jollakin se koulutus pitäisi maksaakin.

Vierailija
1257/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki spekulaatiot ovat täysin turhia. Uusi Tes syntyy 100% varmasti ennen joukkoirtisanoutumisten astumista voimaan. Työnantajalla ei ole vaihtoehtoa.

Se syntyy sellaisilla ehdoilla, että irtisanoutumista ei tarvitse toteuttaa, eli tarpeeksi hyvillä.

Saatte saman palkan mitä nyt. Itse otit asuntolainan eikä sinulla ole varaa mennä ulosottoon.

Tai sitten se on jo ulosotossa :-D Hoitajista todella monet ovat, varsinkin lähärit.

Voi muru, vielä olisi trollailussasi parantamisen varaa.

Jaahas, eli kalikka kalahti. On se varmaan sun surkeaa olla maksuhäiriöinen ulosoton asiakas. Teistä todella monet ovat.

Muruseni, minullahan on hoitajana jättipalkka, miksi minulla velkaa olisi?

Et vielä ole keksinyt käyttää oi oma haisulini -hellittelynimeä. Miksi ihmeessä joku nimittelee ventovierasta ihmistä omaksi murusekseen.

Muru, "oma haisulini" olisi tässä tapauksessa harvinaisen typerä hellittelynimi. Ethän ole omani ja hajustasikaan en mitään tiedä.

Oletsä ihan täysin kännissä? Vaikutat siltä.

En ole kännissä. Olen vain niin kyllästynyt tämän ketjun yhteen tai kahteen trolliin, että päätin alkaa siihen itsekin. On oikeastaan hauska huomata, miten trollilla käy trollaus tunteisiin, muru!

Vierailija
1258/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ole perintätoimistossa töissä? Kai niinkin tylsää hommaa viitsii tehdä elantonsa eteen. 

Miksi ei viitsisi, eihän työ nyt mikään elämän tarkoitus ole, toivottavasti ei sullakaan...

Vierailija
1259/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä elää sitkeästi käsitys, että hoitajat tarvitsevat enemmän työnantajaansa kuin toisinpäin? Mitä luulette tapahtuvan jos tilanne menee siihen että 16000 hoitajaa lopettaa? Jokainen sairaalassa työskentelevä tietää vastauksen tähän, sen sijaan että huudellaan sillä perusteella että on kerran käyty terkkarissa ja nähty hoitajat kahvilla.

Johtuu ihan siitä, että ne 16 000 hoitajaa tietävät, että irtisanoutuessaan heillä ei ole mitään mahdollisuuksia työllistyä uudestaan minnekään muulle alalle, vaan edes on joko nöyrä paluu hoitoalalle tai sitten kitkuttelu pitkäaikaistyöttömänä. Joten eivät ne 16 000 mitään uhkauksiaan toteuta, niin hölmöjä ei kuin pieni joukko.

Jos nuo 16 000 hoitaja ovat irtisanoutumisensa jälkeen vaikkapa vain muutaman päivän pois töistään, anelee työnantaja heitä jo palaamaan. Ja eiköhän ne paluun ehdotkin ole sitten jo ihan kohdallaan.

No näin. Eipä siellä pohjoisessakaan lääkäreitä ja hoitajia houkutella töihin monta tonnia isommalla palkalla ihan vaan antamisen ilosta.

Vierailija
1260/4871 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla sairaanhoitajalla on myös muuta osaamista. Joilla on enemmän koulustusta, niin lähtevät, esim. maisteritutkinnon omaavat.

Harvassa  ovat lähtijät, joilla on takataskussa maisterinpaperit.