Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?
Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.
Kommentit (4871)
Minä en voinut ottaa toista rokotetta, koska sain ensimmäisestä niin rajuja sivuoireita.
Ensin tuntui kauhealta, että joutui yhtäkkiä lopettamaan työt.
Mutta viikon pyörin kotona ja ihmettelin, että mitä teen loppuvuoden, kun en kelpaa sairaanhoitajaksi sisätaudeille, missä työpaikkani oli.
Päätin, että pakkohan tässä on rahaa kuitenkin saada. Joten suuntasin mol.n sivuille.
Olen nyt kevään tehnyt monenlaisia töitä. Ollut päiväkodilla apulaisena eli siivous ja ruokapuoli. Tehnyt henkilökohtaisen avustajan keikkahommia rekryfirman kautta.
Koska nuorena olin ravintolassa töissä, olen käynyt ravintolahommissakin.
Kesäksi pääsin tietyömaalle liikenteenohjaaja kai. Eli 3 kuukautta menee niissä hommissa.
Olen nauttinut aivan älyttömästi tästä vaihtelusta. Rahallisesti jaan en ole niin hävinnyt, kun veroprosenttia olen saanut laskea ihan kivasti ja autoa ei ole tarvinnut käyttää, kun ravinyolatyötä lukuun ottamatta muut ovat olleet päivätöitä ja lähellä kotia.
En ole varma haluanko enää edes ensi vuonna sinne sisätaudeille. Taidan viettää useamman välivuoden tehden vaihtelevasti eri töitä.
Sairaanhoitajaksi en siis kelpaa, mutta liikennettä onneksi kelpaan ohjaamaan
BUAHAHAHAHAHAHAA AP! SE IRTISANOMINEN TOTEUTUU NYT- HOITAJAT HYLKÄSI SOVINTOEHDOTUKSEN!!!!
Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.
Sairaanhoitaja kouluun hakenut 27000 ja otetaan alle 3000, lehdessä tänään.
Eli hoitoala on suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, mihin nämä kaikki irtisanoutujat aikovat työllistyä? Joku just valitti julkisesti ettei reilun kahden tonnin nettopalkalla tahdo tulla toimeen.
Miksi tämä teitä kiinnostaa? Ei ole teidän ongelmanne.
No kun me muut maksamme teidän palkat niin onhan tätä teidän naurettavaa teatteria ihan kiinnostavaa seurata. Me maksajat kun teidän asioistamme päätämme.
Joku maksaa sinunkin palkkasi joten älä muija ylpistele.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutuvat hoitajat ilmeisesti olettavat, ettei heidän sukulaisensa tai läheisensä, saati he itse, tarvi minkäänlaisia terveyspalveluja. Aivan kuin tässä tilanteessa laitettaisiin vaan kaikkien muiden ammattien harjoittajien läheiset kärsimään. Kai näillä irtisanoutuvilla hoitajillakin on perheet ja sukulaiset? Ihan samassa veneessä ollaan sen suhteen, että ihmisiä saattaa kuolla ja elintärkeää sairaalahoitoa jää saamatta. Kuka irtisanoutuva hoitaja elää sen asian kanssa, että oma sairaalahoitoa tarvitseva läheinen saattaa joutua pahasti kärsimään tästä tilanteesta?
Trolli sä tietysti oletkin, koska kukaan täysjärkinen ei tällaista sontaa suustaan päästä, mutta jos nyt vahingossa onkin aamulääkkeet syömättä ja olet tosisssasi, niin äkkiä sinne hoitoalalle töihin, kanna siis kortesi kekoon jos aito huoli on niin nyt heti jo tänään hoitoalalle töihin, hus mene siitä. Ja kanna vastuusi sairaista.
Toisekseen, päättäjät tilanteen ovat tähän päästäneet, yhdenkään hoitajan ei pitäisi joutua terveyttään menettää epäinhimillisten työolojen vuoksi, itse olen ikuisesti katkera siitä miten minun terveyteni vietiin ja samalla myös lapseltani lapsuus terveen äidin kanssa. Joten en todellakaan anna itsestäni enää mitään tämän yhteiskunnan hyväksi. Ja minua vielä syytetään.
Joko se joukkoirtisanoutumisen alkoi, vai vieläkö odotellaan?
Vierailija kirjoitti:
Joko se joukkoirtisanoutumisen alkoi, vai vieläkö odotellaan?
Tehyllä meni kassa vissiin tyhjäksi, nyt kerää roposia, jotta voi kohdistaa irtisanoutumisen tiettyyn hoitajiin syksyllä. Niin se tehy vain pelaa ja esittää.. Eri asia, haluaako ne hoitajat, jotka saanneet henkilökohtaiset lisät ja muut irtisanoitua, koska työnantajan ei ensinnkään tarvitse palkata heitä takaisin tai samaan tehtävään. Takaisin pienemmällä palkalla?
Olen sairaanhoitaja.Olen tehnyt viime vuodet pelkkää yötyötä 4000 euron bruttopalkalla.Nyt ajattelin sanoutua irti ja poistattaa ammattioikeuteni Valvirasta. Sen jälkeen työvoimatoimisto ei voi pakottaa minua enää hoitajaksi
Karenssi on nykyään korkeintaan 45 päivää.lomakorvaunsilla ym pärjään sen ajan loistavasti.sen jälkeen saan noin puolitoista vuotta ansiosidonnaista.
Ihan kiva visio siis
Mitä turhaan rääkätä itseään alalla, joka että anna mitään-vie ainoastaan. ihanaa saada olla vihdoin viikonloppuvapailla.Ei tarvitse olla töissä jouluna ja juhannuksina.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää, hakijoiden määrä romahtanut:
Hoitajapulan armottomat luvut Uutissuomalainen: Sairaanhoitajaksi hakeneiden määrä lähes puolittunut seitsemässä vuodessa.
MTV - uutiset/ toukokuu 2022
Vierailija kirjoitti:
Kato, Trrrradenomi, eli Hönö on tässäkin ketjussa kommentoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää, hakijoiden määrä romahtanut:
Hoitajapulan armottomat luvut Uutissuomalainen: Sairaanhoitajaksi hakeneiden määrä lähes puolittunut seitsemässä vuodessa.
MTV - uutiset/ toukokuu 2022
Tuo 27000 on se puolittunut määrä, seitsemän vuotta sitten hakijoita oli 45000 ja paikkoja vähemmän. Pääsykoehaussa on aina paljon niitä, jotka eivät halua opiskelemaan.
Röntgenhoitajana en saa 3000e. Päivätyö.
Samoin miten leikkaussalihoitaja voisi saada 3000e? Päivätyö myös. 2400e.
Täällä labrahoitaja, 2500 kk, neljä lasta..
Ovatko siis Tehy ja Super keränneet hoitajilta valtakirjoja joukkoirtisanoutumisiin?
Vierailija kirjoitti:
Miten lasten määrä vaikuttaa sun palkkaan?
Terveyskeskuksessa diabeteshoitajana, peruspalkalla.
Ei ole kolmeatonnia näkynyt.
Vaihdan miehen firmaan töihin jos pitää lähteä. Palkka nousee varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lasten määrä vaikuttaa sun palkkaan?
Ei valitettavasti mitenkään.
Rakas Lapsi, sinua tai jättänyt muutakaan ei ole hevon pskan vertaa kiinnostanut potilasturvallisuus joka on viimeiset 5 vuotta vaarantunut ja monen potilaan henki pelastunut sen takia että hoitajat ovat venyneet. Että älä trollipska viitsi,kun sinua ja ketään muitakaan ei kiinnosta kuin ne omat perzekarvat.