Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
41/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, mihin nämä kaikki irtisanoutujat aikovat työllistyä? Joku just valitti julkisesti ettei reilun kahden tonnin nettopalkalla tahdo tulla toimeen.

Miksi tämä teitä kiinnostaa? Ei ole teidän ongelmanne.

No kun me muut maksamme teidän palkat niin onhan tätä teidän naurettavaa teatteria ihan kiinnostavaa seurata. Me maksajat kun teidän asioistamme päätämme. 

Ei sun sossutuilla kenenkään palkkoja makseta.

Hoitsuja haukkuvat ovat yleensä itse luusereita ja tukielättejä jotka pelkäävät tukiensa leikkausta.

Eihän kukaan palkansaaja halua muiden palkkoja pienentää, vaan kasvattaa jotta omakin liksa voisi nousta.

Vierailija
42/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikein mukava ja leppoisa toimistoduuni. Mukavat työkaverit, mukavat työtehtävät, ei liian kiire, saa itse päättää milloin tulee töihin ja miten töitä tekee. Palkka on vaan 2000e brutto, ei siis näille hoitajille kelpaisi.

Mulla muuten sama, mutta palkka 3000€/brutto.

Tämä työ kyllä vaatii korkeakoulututkinnon, joten hoitsut ei ilman koulutusta töitä saa, vaikka siis itse pitävät omaa koulutustaan maailman vaativampaa ja mihin hyvänsä pätevöittäväksi 🤣

Hoitajat on kyllä uhossaan aivan äärimmäisen noloja.

Sinä olet nolo tässä uhossasi. Elämäntapatyötön, jonka työ on suoltaa pskaa vauva.av:lla tukiaisilla. 🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha palstahullu hoitsjavihaaja on vauhdissa. Uuu aaa ooo tumpun tuuut tuuttumpun tuut tuut hoitaja hoitajahöitaja tumputi tumpuntuut tuut

Millariikalla alkaa näköjään verisuonet katkeilla päästä! LOL. Sen verran raivoisia nämä luusereiden viestit. Epäonnistuitte, joten siinä se. Nyt muut miettivät mitä teidän suhteen tehdään.

Vierailija
44/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun nuo eivät ole hoitajia vaan Putinin röllipaja.

Vierailija
45/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, mihin nämä kaikki irtisanoutujat aikovat työllistyä? Joku just valitti julkisesti ettei reilun kahden tonnin nettopalkalla tahdo tulla toimeen.

No kun me muut maksamme teidän palkat niin onhan tätä teidän naurettavaa teatteria ihan kiinnostavaa seurata. Me maksajat kun teidän asioistamme päätämme. 

Hoitsuja haukkuvat ovat yleensä itse luusereita ja tukielättejä jotka pelkäävät tukiensa leikkausta.

Eihän kukaan palkansaaja halua muiden palkkoja pienentää, vaan kasvattaa jotta omakin liksa voisi nousta.

Teidän jutut ovat liian huvittavia! Teidän palkkanne ja elatuksenne otetaan muiden palkoista veroina, joten totta hitossa kukaan ei halua maksaa teille enempää.

Vierailija
46/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkällä sh:n koulutuksella ei hirveän monta alaa ole johon työllistyä. Uudelleen kouluttautumalla tai ryhtymällä yrittäjäksi tietysti kaikki on mahdollista. Ja aina on yksittäistapauksia jotka työllistyy jo pelkällä peruskoulupohjalla.

Mutta noin niinkuin muuten jos yhtäkkiä kymmeniätuhansia hoitajia irtisanoutuu niin uudelleen työllistyminen muille aloille voi olla haastavaa, etenkin kun työnhakijoita on satojatuhansia muitakin.

Työvoimapula koskee ainoastaan matalapalkka-aloja joissa taas työ vähintään yhtä raskasta ja huonommin palkattua.

Yrittäjillä vain ei ole mitään taattuja tuloja. Eli ei sovi hoitajille.

Totta, tulot on aina epävarmat vaikka laskutettavaa olisikin.

Vierailija
47/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikein mukava ja leppoisa toimistoduuni. Mukavat työkaverit, mukavat työtehtävät, ei liian kiire, saa itse päättää milloin tulee töihin ja miten töitä tekee. Palkka on vaan 2000e brutto, ei siis näille hoitajille kelpaisi.

Mulla muuten sama, mutta palkka 3000€/brutto.

Tämä työ kyllä vaatii korkeakoulututkinnon, joten hoitsut ei ilman koulutusta töitä saa, vaikka siis itse pitävät omaa koulutustaan maailman vaativampaa ja mihin hyvänsä pätevöittäväksi 🤣

Hoitajat on kyllä uhossaan aivan äärimmäisen noloja.

Auta Mua Kaikessa Traaaaadenomi viettää työpäivänsä vauva- palstalla. Tosi vaativa työ sulla.

Vierailija
48/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on hoitajan tutkinnon lisäksi myös toisen alan tutkinto ja työhaastatteluaika jo lyöty lukkoon, koska aion irtisanoutua.  Kiitos teidän kaikkien solvaajien. 

Ja aika monella muullakin nykypäivänä useampi eri tutkinto, joten älkää huolehtiko meidän hoitajien työttömyydestä, koska sitä ei meillä ole eikä tule ja kyllä se on tämä entinen työnantaja joka meidän perään itkee. Turhaan.

Jos tuo uusi duuni on paljon hoitajan työtä helpompaa ja paremmin palkattua niin herää kysymys että miksi olet tähän saakka roikkunut hoitajan töissä?

Missä kohtaa hän kirjoittaa että uusi työ on helpompaa ja paremmin palkattua?

Vai keksitkö nuo väitteet ihan itse omasta päästäsi?

-eri

Vierailija
49/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on hoitajan tutkinnon lisäksi myös toisen alan tutkinto ja työhaastatteluaika jo lyöty lukkoon, koska aion irtisanoutua.  Kiitos teidän kaikkien solvaajien. 

Ja aika monella muullakin nykypäivänä useampi eri tutkinto, joten älkää huolehtiko meidän hoitajien työttömyydestä, koska sitä ei meillä ole eikä tule ja kyllä se on tämä entinen työnantaja joka meidän perään itkee. Turhaan.

No, kerropa lisää. Mihin pääset helppoon, turvattuun, hyväpalkkaiseen duuniin ilman mitään sen alan kokemusta? Ei nimittäin kuulosta millään tavalla uskottavalta. Wolt? 

En ole lainaamasi henkilö mutta itse vaihdoin jo monta vuotta sitten kaupanalalle. Palkka pieneni vähän, mutta yllättävän pieni ero nettopalkasta ja valtava ero jaksamisessa. Enää ei tarvitse pelätä töihin menoa ja sitä mikä kaaos siellä voi odottaa, työt jää työpaikalle eikä pomot soittele kotiin. Muut tuntemani alanvaihtajat ovat siirtyneet siivoamaan, leipomoon, hotelliin ja jumppaohjaajaksi. Kaikki vaikuttavat tyytyväisemmiltä nyt.

Vierailija
50/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän jutut ovat liian huvittavia! Teidän palkkanne ja elatuksenne otetaan muiden palkoista veroina, joten totta hitossa kukaan ei halua maksaa teille enempää.

Sinä köyhäinavulla elätettävä et edes tee työtä vaan lorvit kotonasi.

Vierailija
51/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella. Niin muuten maksetaan lääkäreiden,poliisien ja opettajienkin palkat- ja kaikki, mukaanlukien hoitajat, maksavat veroja, joista kustannetaan sinun sairaseläkkeesi.

Vierailija
52/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän muiden verot päinvastoin kevenee kun hoitajat lähtevät.

Vierailija
53/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni aloittaa jatko-opinnot tai opinnot. Joku haluaa irti oravanpyörästä ja aikaa perheelle. Muualla Euroopassa on pulaa hoitajista ja paremmat palkat —> sinne. Vaihtoehdot eivät lopu.

Vierailija
54/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat menossa toimistotyöhön?

Ja myyjiksi, kiinteistövälittäjiksi.

Näistä potkitaan ammattilaiset pois ja otetaan hoitajia tilalle kun ne on niin ihquja.

Vierailija
55/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen hoitaja. Olin hoivatyössä 12 vuotta. Olen entinen, koska loukkasin selkäni ja leikkaus ei auttanut, joten en pysty tekemään seisomatyötä enää. Kouluttauduin uudelleen ja niin edelleen.

Mun on pakko sanoa, että nuo pitkän linjan hoitajat tulevat kyllä yllättymään suuresti kun vaihtavat alaa. Se työtahti, tuloshakuisuus ja työn kuormittavuus on ihan kaikkialla olemassa nykyään. Se vaan on niin ja kun ei ole edes niitä palkan lisiä, se todellisuus voi olla monelle jotain ihan muuta mitä olettavat. Valitettavasti näin. Alan palkkoja on hyvä tarkistaa, mutta nyt ollaan menty liiallisuuksiin ja käyttäydytään kuin joku yhtenäinen vainottu ryhmä. Ei se kaikilla edes ole ihan niin rankkaa kuin annetaan ymmärtää. Olen itsekin ollut esimerkiksi yökkönä aikoinaan. Todella korkea palkka ja omalla osastollani työ oli läsnäoloa ja lääkkeiden jako lääkekaapista aamuannoksiin osastolla oleville potilaille. Akuuteilla on kiire, mutta kaikilla osastoilla ei ole, eikä kaikkialla missään.

Vierailija
56/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin irtisanoutua. Suunnitelma on ottaa lomat rahana, pitää karenssin pituinen loma ja sen jälkeen alkaa tehdä hoitajana keikkatöitä oman jaksamisen mukaan. Mieheni tukee minua tässä päätöksessä. Pärjäämme kyllä, ei ap:n kannata meistä huolta kantaa.

Vierailija
57/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitajat menossa toimistotyöhön?

Ja myyjiksi, kiinteistövälittäjiksi.

Näistä potkitaan ammattilaiset pois ja otetaan hoitajia tilalle kun ne on niin ihquja.

Joo, markkinat todella vetävät 14 000 uutta osaamatonta ja kokematonta kiinteistönvälittäjää ...

Vierailija
58/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni aloittaa jatko-opinnot tai opinnot. Joku haluaa irti oravanpyörästä ja aikaa perheelle. Muualla Euroopassa on pulaa hoitajista ja paremmat palkat —> sinne. Vaihtoehdot eivät lopu.

Musta on niin hauskaa, kun vertaillaan noita palkkoja ja sitten ollaan ihan, että wau, kylläpä muualla saadaan NIIIN paljon enemmän. Sitten tosielämässä se eläminen on kalliimpaa ja edut loistavat poissaolollaan. Olin itse vahtokokeilussa Tanskassa ja voi kun oli kivaa, kun katsoin mitä tullaan maksamaan. Tosi kivaa siihen saakka kun alin veroprosentti siellä oli 40%

Vierailija
59/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitaja, mutta irtisanouduin juuri 3400 (brutto) kkpalkkaisesta vakkarityöstä halutulla ja kilpaillulla alalla, koska paloin loppuun.

Myös kuusi muuta kollegaa ovat ottaneet loparit parin vuoden sisään.

Osa on onnellisena työttöminä ja osa löytäny muuta työtä, mä taas otan vastaan työn, jossa brutto on paljo pienempi ja en malta odottaa!

Ei haittaa yhtään tienata satoja euroja vähemmän, kun työaika normalisoituu eikä tarvi tehä ylitöitä ja ei ole järkyttävä paine!

Eiköhän hoitajat aattele samoin, olisin ite ennemmin minimipalkalla onnellinen kun hyvällä onneton.

En tiedä hoitajista, mutta Rytkönen on halukas neuvottelemaan kaikesta MUUSTA, paitsi rahasta.

Vierailija
60/4871 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkyy, että on liian hyvä työttömyysturva ja muut tuet, kun voidaan irtisanoutua vakituisesta työstä.