Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?
Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.
Kommentit (4871)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuussa hoitaja on silloin, kun on itse työvuorossa. Eli siinä hoitotilanteessa on vastuussa, kyllä. Mutta eihän hoitaja tietenkään vapaa-ajallaan tai työn ulkopuolella ole vastuussa niistä asiakkaista tai potilaista! Hölmöä edes kuvitella tuollaista.
Työnantaja taas on vastuussa siitä, että työntekijöitä on riittävästi tekemään ne tarvittavat työt. Ja tietysti että työntekijät ovat riittävän päteviä työtehtäviinsä jne.
Mitenkähän nuori sä oikein olet, kun et näitä asioita ja vastuita toisistaan erota?Jaha eli siis kun suljet työpaikkasi oven takanasi, työt jäävät sinne? Ei mitään väliä sillä, vaikka työpaikallasi oltaisiin nesteessä, kun lakkoilette? Tai sillä, mitä potilaillesi käy sillä välin? Ehkä se alan vaihto olisi paras ratkaisu.
Ei millään alalla yksittäinen työntekijä ole työnantajan murheista vastuussa. Ainoastaan oman työnsä tekemisestä. Työnantaja järjestäkööt resurssointinsa kuten haluaa tai laittaa lapun luukulle jos ei kykene.
Alkaa selvitä, miksi jotkut hoitajat vaan näyttävät istuvan juoruamassa. Todellista paloa työhön ei ole. Kammottavaa.
Sinusta näyttää, että istuvat juoruamassa vaikka istuvat suunnittelemassa haastavan tapauksen hoitamista. Jostain kumman syystä potilaan ainoa tulkinta on, että istuvat juoruamassa.
Älä puhu paskaa
Et tietenkään usko, koska itse taitaisit istua juoruamassa niin oletat heti muiden tekevän niin.
Kuule, te hoitajat taidatte unohtaa, että sairaalassa on työkokeilussa porukkaa
Kyllä sinä olet siitä niin usein muistuttanut, ettei kukaan, koskaan, ikinä sitä unohda.
Miksi sitten valehtelette sitä sun tätä.
Oletko olut kaikissa sairaaloissa ja muissa laitoksissa kautta Suomen? Vieraillut kaikissa hoitajien kanslioissa ja kahvihuoneissa ja tiedät, mitä niissä tapahtuu?
Työkokeilusi on selvästi ollut traumaattinen, ehkä sinun pitäisi käsitellä se ammattilaisen kanssa.
Mikä pakkomielle teillä hoitajilla on mielenterveyteen? Ilmeisesti teillä on niin valtavat ongelmat sen kanssa että se pyörii mielessä koko ajan ja projisoitte omia ongelmianne kaikkiin muihin. Taas yksi merkki siitä, että alalla on täysin sinne kelpaamatonta väkeä, sillä vakavasti mielenterveysongelmaiset eivät taida soveltua hoitoalalle.
Mielenterveyteen? Ei tuossa puhuttu mielenterveydestä, siinä puhuttiin työkokeilusta. Itse nostit mielenterveyden esille- eli nyt taisi osua ja upota- ja pahasti☝
Oletpa lapsellinen. "Työkokeilusi on selvästi ollut traumaattinen, ehkä sinun pitäisi käsitellä se ammattilaisen kanssa."
Eikä tuo työkokeilijaa vähätellyt kommentoija itsekään ole ollut kaikissa sotealan paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla Euroopassa on hoitajapula. Suomessa tarvitaan 20 000 lisähoitajaa seuraavan 10 vuoden aikana. Norja, Ruotsi ja Tanska rekrytoivat Aasiasta hoitajia 1000 € paremmalla palkalla Suomen ohi. Myös Aasiassa tarvitaan omia hoitajia varsinkin nyt Korona-aikaan. Suomi on heikko vaihtoehto Eurooppaan tulevalle hoitajalle. He korkeintaan käyttävät Suomea sisääntulomaana Euroopan työmarkkinoille.
Muilla aloilla ei ole töitä. Kaupan alalta ja palvelualalta loppuu paljon työpaikkoja.
Älä valehtele.
Suomessa on avointen työpaikkojen huippuvuodet Kaikilla aloilla on työvoimapula joka estää yritysten kasvun. Katso EK suhdannebarometri.
Työvoimapula on vain osaavasta, halvasta ja hyvällä asenteella varustetusta työvoimasta. Eli hoitajat eivät täytä mitään näistä kriteereistä.
Kukaan Suomen kymmenistätuhansista hoitajista ei sinun mielestäsi käy hyvällä asenteella töissä? Törkeää ja ilkeää, miten viitsit valehdella ja puhua pahaa :(
Olen eri mutta mulla on paljon huonoja kokemuksia hoitajista, toki on siellä hyviäkin hoitajia ollu.
Monesti hoitajat on äkäisiä ja osalla hoitajista empatia täysin kadoksissa. Potilaana kun olin sairaalassa niin jos hoitaja oli hyvällä asenteella ja oli positiivinen niin se vaikutti myös minun positiivisesti, jos hoitaja oli joku päätä aukova kiukkupussi niin se vaikutti mun oloon negatiivisesti heti.
Sisarhento valkoinen pyyteetön hyväntekijä. Hymyssä suin kaikkia palveleva käyttyi potilas miten tahansa. Oli itse hoitaja sitten kuinka puhki tahansa ja ilman taukoja työtään tunteja tehnyt. Ei disarhento valkoinen saa saikkuakaan samoin perustein kun muut. Hänen täytyy kipränälin työskennellä, koska jonkun täytyy työ tehdä. Mikset hymyile sisarhentovalkoinen. Miksei äänesi ole alati reipas. Etkö tiedä, että sinun täytyy olla empaattinen ja iloinen vaikka edellinen potilas olisi sinut mustelmille lyönyt.
Eli samalla kun te teette työtä 24/7/365, ilman taukoja, ilman ruokaa, ilman vessaa, ilman lomia, niin samalla sitten kuitenkin lorvitte av:lla ja opiskelette uusia tutkintoja?
Ja kukaan ei ole ikuisuuksiin kuvitellut mitään "sisar hento valkoisia" vaan "tanttoja, ylipainoisia, aggressiivisia".
Opintovapaalla opiskelevat kuten muutkin ihmiset. Törkeää arvostelua sinulla. Tiedäthän, että ylipainoa tulee aineenvaihdunnan muuttuessa vuorotyön ja työstressin vuoksi. Siinä tilanteessa, kun on jatkuva kiirekin hiilarit maistuvat. Paino sitten nousee. Ei ole varaa palkata kotiin siivoojaa ym apua. Kaikki on hoidettava itse. Työstä ei ehdi palautua.
Kyllä se on ihan oma vika, jos ei pysty hillitsemään itseään ja tunkee hiilareita suuhun.
Suurempi tekijä siinä on se aineenvaihdunnan muutos joka tulee olosuhteista. Normiruoallakin lihoo silloin.
Jep, stressi vaikuttaa paljon. Mutta ei sitä palstan naisvihaajat ole ennenkään hyväksyneet, vaikka vaikuttaa se miehilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla Euroopassa on hoitajapula. Suomessa tarvitaan 20 000 lisähoitajaa seuraavan 10 vuoden aikana. Norja, Ruotsi ja Tanska rekrytoivat Aasiasta hoitajia 1000 € paremmalla palkalla Suomen ohi. Myös Aasiassa tarvitaan omia hoitajia varsinkin nyt Korona-aikaan. Suomi on heikko vaihtoehto Eurooppaan tulevalle hoitajalle. He korkeintaan käyttävät Suomea sisääntulomaana Euroopan työmarkkinoille.
Muilla aloilla ei ole töitä. Kaupan alalta ja palvelualalta loppuu paljon työpaikkoja.
Älä valehtele.
Suomessa on avointen työpaikkojen huippuvuodet Kaikilla aloilla on työvoimapula joka estää yritysten kasvun. Katso EK suhdannebarometri.
Työvoimapula on vain osaavasta, halvasta ja hyvällä asenteella varustetusta työvoimasta. Eli hoitajat eivät täytä mitään näistä kriteereistä.
Kukaan Suomen kymmenistätuhansista hoitajista ei sinun mielestäsi käy hyvällä asenteella töissä? Törkeää ja ilkeää, miten viitsit valehdella ja puhua pahaa :(
Olen eri mutta mulla on paljon huonoja kokemuksia hoitajista, toki on siellä hyviäkin hoitajia ollu.
Monesti hoitajat on äkäisiä ja osalla hoitajista empatia täysin kadoksissa. Potilaana kun olin sairaalassa niin jos hoitaja oli hyvällä asenteella ja oli positiivinen niin se vaikutti myös minun positiivisesti, jos hoitaja oli joku päätä aukova kiukkupussi niin se vaikutti mun oloon negatiivisesti heti.
Niin, olisikohan mahdollista, että pitkään jatkunut stressi, väsymys, kiire ja tuplavuorot vaikuttaisivat hoitajien mielialaan?
Varmasti, mutta potilaaseen sitä ei pidä purkaa. Ei hän siellä syyttä ole, eikä alan ongelmia ole aiheuttanut.
Ei esim. poliisikaan voi jatkuvasti purkaa pahaa oloaan ”asiakkaisiinsa”. Ammattimaisesti pitää pyrkiä käyttäytymään, vaikka kuinka ketuttaisi, muuten on entinen poliisi.Kyllä niistä huonosti käyttäytyviä poliiseja on. Heihin vaan törmää vielä harvempi kuin hoitajiin. Poliisien kanssa on tekemisissä vielä pienempi väestön osa.
Höpöhöpö, some pauhaa ja muistaa huonosti käyttäytyvän poliisin, vaikka ei henkilökohtaisesti tätä olisi tavannut.
Ovat jatkuvaan luupin alla käytöksineen.
Onhan niitä laitettu viraltakin epäsopivan käytöksen takia, ja siirretty kentältä toimistohommiin.
Ai jaa, että nyt hoitajat siirtyvät haukkumaan poliiseja. Ovathan tässä hoitajat haukkuneet jo kaikki muiden alojen työntekijät.
Onko se haukkumista, jos toteaa, että noin on tapahtunut? Toteaa vain faktat? Jotka eivät näemmä sinua miellytä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Edellisen hoitajien lakon jotenkin ymmärsin, mutta tämä viimeisin on käsittämätön.
Jo liiton sanavalinnat lakon syiden suhteen ovat käsittämättömiä, ajankohdasta puhumattakaan.
Kun on korona ja Ukraina, ja kaikki ovat kärsineet rajoitteista ja tulevat jatkossa kärsimään vielä enemmän talouden suhteen, yksi ihmisryhmä päättää ottaa marttyyrikruunun päähän, ja sitten vielä ruikuttaa ympäriinsä. Ja jos heitä ei totella, niin sittenpä he eivät tee enää töitä ollenkaan, nih.
Käsitys hoitajista on romahtanut täysin. Jos sota tulisi, he varmaan silloinkin kieltäytyisivät töistä, kun rintamalla ei kiitellä tarpeeksi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele.
Niin, olisikohan mahdollista, että pitkään jatkunut stressi, väsymys, kiire ja tuplavuorot vaikuttaisivat hoitajien mielialaan?
Siinä samalla sitten kuitenkin opiskellaan uusia tutkintoja ainakin sen mukaan, mitä täällä on kerrottu.
Ja hoidetaan metsiä, käydään osakekauppaa, rakennetaan sijoitussalkkuja, hallinnoidaan miljoonaomaisuutta ... niinhän täällä nämä irtisanoutuvat hoitajat ovat väittäneet toistamiseen, että heillä kyllä on miljoonaomaisuus jonka varaan irtisanoutua loppuelämäkseen. Ja silti ovat juuri väittäneet, etteivät kykene elämään edes nykyisellä palkalla ...
Meillä on perheessä kolme terveydenhoitoalan tutkinnon suorittanutta. Yksi heistä tekee enää potilastyötä ja hänkin on vähentänyt sitä.
Alalle koulutetaankin ihan liikaa, koska se on ollut vuosikymmeniä sellainen jonne tungetaan ne niin huonosti peruskoulussa menestyneet ettei kukaan keksi mitä muuta ne voisivat tehdä kuin lähihoitajan tutkinnon.
Mistä sitten johtuu pula lähihoitajista? Entä miksi koulutuksen hakijamäärät ovat romahtaneet, onko peruskoulun taso parantunut niin paljon, ettei pohjasakkaa enää riitä koulutettavaksi?
Siksi kun nämä jotka eivät muuhun koulutukseen ole päässeet, ovat tuutin täydeltä huutaneet ja valittaneet alan kauheutta ja raskautta, musta maalanneet alan täysin. Entisiä vuoden koulun käyneitä apuhoitajia pitäisi kouluttaa takaisin, eivät haukkuneet ja lianneet omaa pesäänsä.
Apuhoitajakoulutus päättyi 1986, taisi olla hoitotyö tuolloin hieman erilaista tähän päivään verrattuna.
Juu taisi varmaan olla, mutta ihan hyvin pärjättiin silloin. Tällaista valitusta ja alan mollaamista ei ole todellakaan kuulunut silloin, voi voi kun on niin raskasta nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele.
Varmasti, mutta potilaaseen sitä ei pidä purkaa. Ei hän siellä syyttä ole, eikä alan ongelmia ole aiheuttanut.
Ei esim. poliisikaan voi jatkuvasti purkaa pahaa oloaan ”asiakkaisiinsa”. Ammattimaisesti pitää pyrkiä käyttäytymään, vaikka kuinka ketuttaisi, muuten on entinen poliisi.Kyllä niistä huonosti käyttäytyviä poliiseja on. Heihin vaan törmää vielä harvempi kuin hoitajiin. Poliisien kanssa on tekemisissä vielä pienempi väestön osa.
Höpöhöpö, some pauhaa ja muistaa huonosti käyttäytyvän poliisin, vaikka ei henkilökohtaisesti tätä olisi tavannut.
Onhan niitä laitettu viraltakin epäsopivan käytöksen takia, ja siirretty kentältä toimistohommiin.
Ai jaa, että nyt hoitajat siirtyvät haukkumaan poliiseja. Ovathan tässä hoitajat haukkuneet jo kaikki muiden alojen työntekijät.
Hoitajia saa haukkua ketjussa ja siihen muut kirjoittelijat kannustavat. Vaan jos samoja faktoja nostaa toisesta ketjussa ylistetystä ammattiryhmästä esiin niin saa hoitaja haukut siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele.
Ai jaa, että anonyymilla palstalla sinä voit 100% varmuudella kirjoittajan ammatin- wautsi wau. Suosittelen, että alat srlvännäkijäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuussa hoitaja on silloin, kun on itse työvuorossa. Eli siinä hoitotilanteessa on vastuussa, kyllä. Mutta eihän hoitaja tietenkään vapaa-ajallaan tai työn ulkopuolella ole vastuussa niistä asiakkaista tai potilaista! Hölmöä edes kuvitella tuollaista.
Työnantaja taas on vastuussa siitä, että työntekijöitä on riittävästi tekemään ne tarvittavat työt. Ja tietysti että työntekijät ovat riittävän päteviä työtehtäviinsä jne.
Mitenkähän nuori sä oikein olet, kun et näitä asioita ja vastuita toisistaan erota?Jaha eli siis kun suljet työpaikkasi oven takanasi, työt jäävät sinne? Ei mitään väliä sillä, vaikka työpaikallasi oltaisiin nesteessä, kun lakkoilette? Tai sillä, mitä potilaillesi käy sillä välin? Ehkä se alan vaihto olisi paras ratkaisu.
Ei millään alalla yksittäinen työntekijä ole työnantajan murheista vastuussa. Ainoastaan oman työnsä tekemisestä. Työnantaja järjestäkööt resurssointinsa kuten haluaa tai laittaa lapun luukulle jos ei kykene.
Alkaa selvitä, miksi jotkut hoitajat vaan näyttävät istuvan juoruamassa. Todellista paloa työhön ei ole. Kammottavaa.
Sinusta näyttää, että istuvat juoruamassa vaikka istuvat suunnittelemassa haastavan tapauksen hoitamista. Jostain kumman syystä potilaan ainoa tulkinta on, että istuvat juoruamassa.
Älä puhu paskaa
Et tietenkään usko, koska itse taitaisit istua juoruamassa niin oletat heti muiden tekevän niin.
Kyllä sinä olet siitä niin usein muistuttanut, ettei kukaan, koskaan, ikinä sitä unohda.
Oletko olut kaikissa sairaaloissa ja muissa laitoksissa kautta Suomen? Vieraillut kaikissa hoitajien kanslioissa ja kahvihuoneissa ja tiedät, mitä niissä tapahtuu?
Työkokeilusi on selvästi ollut traumaattinen, ehkä sinun pitäisi käsitellä se ammattilaisen kanssa.
Oletko itse ollut kaikissa laitoksissa? Kyllä opiskelijoiden ja työkokeilijoiden huono kohtelu sotealalla on tiedossa. Kohdelkaa paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Ei. Heillä on kuvitelma, että heidät anellaan takaisin entisiin hommiinsa paljon paremmalla palkalla. Idioottien joukkopsykoosi. T. Hoitaja
Ei ehkä teitä korvattavissa olevia hoitajia, joitain muita ehkä.
Vähän sama kun joku tykistössä tai jossain huollossa oleva sotilas kertoo erikoisjoukoille kuinka ovat korvattavissa. No shit, totta helvetissä he itse ovat korvattavissa. 😀 😃 😄 😁 😆 😅 😂 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju tosi pitkä, mutta onko täällä irtisanoutuvat kommentoineet, että mihin heidän taustallaan om työllistytty? Itse en uskaltaisi heittäytyä tyhjän päälle, mutta ehkä osalla on ne varakkaat puolisot elättämässä
Ovat kertoneet seuraavat uudet työllistymiskohteet:
Lääkefirman puhelinmyyjä, metsuri, käsityökaupan pitäjä.
Eli ei nyt mitään huimia uranäkymiä, kun noille aloille ei kyllä noin vain 16 000 hoitajaa tule työllistettyä.
2000-luvun alun teollisuuden rakennemuutoksessa Nokia ja koko Suomen elektroniikkateollisuus katosi, suurin osa paperikoneista suljettiin, 1000 työntekijän konepajat siirrettiin Kiinaan. Yhteensä noin 300 000 teollisuuden työntekijää sai jätti-irtisanomisissa virsua. Heistä suurin osa on uudelleenkouluttautunut ja saanut töitä. 20 000 hoitajaa on siihen verrattuna pieni porukka upottaa työmarkkinoille.
Sulla on todella pahasti faktat hukassa kansantaloudesta. Nokia romahti vasta 2010-luvulla, ei 2000-luvulla. Ja sen alihankkijat romahtivat samoin vasta 2010-luvulla. Ja 2010-luku oli surkeaa aikaa taloudessa, korkea pitkäaikaistyöttömyys, suuret vaikeudet uudelleensijoittaa Nokian ja sen alihankkijoiden työntekijöitä, jonka lisäksi se oli Nokian rahoilla joille ne uudelleenkoulutettiin ja uudelleensijoitettiin. Joten ihan samanlainen lama ja työttömyys teille hoitajille tulee eteen, mutta huonommin menee kuin ex-nokialaisilla, koska teillä ei ole ketään firmaa järjestämässä ja maksamassa teille uudelleenkouluttautumista ja uuteen uraan pääsemistä.
luulen että tunnen asian aika hyvin kun olen itse ollut saneeraamassa näitä teollisuuden työpaikkoja eri yrityksissä.
Vuosi 2010 muuten kuluu 2000-lukuun suomen kielessä. Se on ajallisesti 2000-luvun alkua jota elämme nytkin.
Nokia ei myöskään ollut koko Suomen teollisuus. Nokian ja sen alihankkijoiden työpaikosta suuri osa oli ulkomailla.
Lakkautetut paperi ja konepajateollisuuden ja näiden alihankkijoiden työpaikat sijaitsivat Suomessa.
Sairaanhoitajilla ei tule olemaan vastaavaa ongelmaa. Hoitajista on kova kysyntä ja he tulevat kaikki työllistymään omalle alalleen jos niin haluavat.
Huoh ... 1990-luku, 2000-luku, 2010-luku, 2020-luku ....
Joten äläpä viitsi valehdella kun olet jäänyt jo kiinni ihan perusymmärryksen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sellainen kuin moraali ei ole tuttua hoitajille. Jos sairaala on ongelmissa hoitajavajauksen takia, eikö se tunnu teillä missään? Kuolkoot kaikki? Sama varmaan kun sota syttyy, ei teitä kiinnosta tulla hoitamaan.
Poliisit voisivat näille ilmoittaa että ei kiinnosta, ei tehdä mitään. Samoin armeija, palokunta, sosiaalitoimi, opettajat, varhaiskasvattajat, palkanlaskijat, maanviljelijät, logistiikka-alan työntekijät, energia-alan työntekijät, jne.
Ilmoittaisivat kaikki, että kuolkaa hoitajat nälkään, rahaliikennettä ei myöskään teille viitsitä hoitaa, ei sammuttaa mahdollista tulipaloa, ei puolustaa maata sodan uhalta, ei puolustaa ketään rikoksilta, ei järjestää sähköjä, jne.
Työnantaja vastaa sairaaloiden toiminnasta. Ei hoitajat ole vastuussa työnantajapuolen vaikeuksista. Jos työnantaja hoitaisi oman tonttinsa ei palkanmaksu olisi heille ongelma. Työnantaja laittakoon omat asiansa kuntoon jotta voi lähteä neuvottelupöytään etsimään sopimusta hoitajien kanssa.
Kun te ette sitten ole mistään vastuussa, niin eihän teille tarvitse maksaakaan.
Sä oot niin huvittava, kun et ymmärrä edes sitä, mistä niille hoitajille palkkaa maksetaan :D. Ei, hoitajia ei palkata pyörittämään sairaalaa ja ratkomaan sairaalan ongelmia = tekemään hallinnollisia töitä. Vaan hoitajat tekevät hoitotyötä, siitä niille maksetaan. Hoitamisesta, ei sairaalan pyörittämisestä.
Kukaan ei oleta, että pyöritätte sairaalaa. Mutta minä ainakin tähän asti olen olettanut, että välitätte ihmisistä. Te ilmeisestiette voisi vähempää välittää, mitä työpaikalla tapahtuu silloin kun ette ole siellä. Ihmisten hoito ei tunnu kiinnostavan pätkääkään. Jos hoitajia ei ole, ei ole hoitoakaan, kuolkoot sitten! Oletatte vain, että teille maksetaan ruhtinaallisesti ja suurin piirtein tullaan hakemaan kotoa, ennen kuin liikautatte evääkään työn suuntaan.
No kyllä, juurikin näin. Kiva, että olet saanut vetää herneen nenääsi tästä ja kiukutella nyt petettynä uhrina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisen hoitajien lakon jotenkin ymmärsin, mutta tämä viimeisin on käsittämätön.
Jo liiton sanavalinnat lakon syiden suhteen ovat käsittämättömiä, ajankohdasta puhumattakaan.
Kun on korona ja Ukraina, ja kaikki ovat kärsineet rajoitteista ja tulevat jatkossa kärsimään vielä enemmän talouden suhteen, yksi ihmisryhmä päättää ottaa marttyyrikruunun päähän, ja sitten vielä ruikuttaa ympäriinsä. Ja jos heitä ei totella, niin sittenpä he eivät tee enää töitä ollenkaan, nih.
Käsitys hoitajista on romahtanut täysin. Jos sota tulisi, he varmaan silloinkin kieltäytyisivät töistä, kun rintamalla ei kiitellä tarpeeksi.
Tämä.
Toivon mukaan Menee Millariikalle tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele.
En siirry. Oma mies on poliisi, ylipainoinen sellainen, ja olen aina joskus saanut kuulla kollegoidensa toilailuista. Ihan tavallisia ihmisiä poliisitkin on. Arvostan hänen työtään ja onneksi myös hän arvostaa minun työtäni hoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän pinoon voisi nyt useampi hoitaja käydä laittamassa bruttopalkkansa siitä lisät erotellen sekä kertoa, onko kunnallisella vai yksityisellä töissä. Selkeyden vuoksi.
Kykeneekö yksikään hoitaja ilmoittamaan tässä kysytyllä tavalla sitä bruttopalkkaansa lisineen.
Hesarissa tänään sanottiin hoitajien keskipalkan olevan 3211 e/kk. Aika hyvä siis.
Peruspalkka noin 2152 e, kahdet ikälisät 172 e ja vuorolisät kahdelta listalta eli 1,5 kk ajalta 280 e. Vuorolisiähän ei edes makseta joka kuukausi eli tuo kuukausi yhteensä 2604 e.
Seuraava kk sitten sama, mutta ilman niitä lisiä, yhteensä 2324 e.Missä nämä hoitajat ovat töissä, jotka sanovat tuntipalkakseen surkeat 16e? Tuolla tuntihinnalla päästään parempiin lukemiin kuin 2152 e/kk.
Samoin liiton mukaan korkeampi:
”Sairaanhoitajaliiton mukaan suomalaisen sairaanhoitajan peruspalkka ilman lisiä on keskimäärin 2 445 euroa kuukaudessa”
Kai ymmärrät käyttämäsi sanan? Joillain on isompi palkka, jollain pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele.
Siinä samalla sitten kuitenkin opiskellaan uusia tutkintoja ainakin sen mukaan, mitä täällä on kerrottu.
Ja hoidetaan metsiä, käydään osakekauppaa, rakennetaan sijoitussalkkuja, hallinnoidaan miljoonaomaisuutta ... niinhän täällä nämä irtisanoutuvat hoitajat ovat väittäneet toistamiseen, että heillä kyllä on miljoonaomaisuus jonka varaan irtisanoutua loppuelämäkseen. Ja silti ovat juuri väittäneet, etteivät kykene elämään edes nykyisellä palkalla ...
Meillä on perheessä kolme terveydenhoitoalan tutkinnon suorittanutta. Yksi heistä tekee enää potilastyötä ja hänkin on vähentänyt sitä.
Alalle koulutetaankin ihan liikaa, koska se on ollut vuosikymmeniä sellainen jonne tungetaan ne niin huonosti peruskoulussa menestyneet ettei kukaan keksi mitä muuta ne voisivat tehdä kuin lähihoitajan tutkinnon.
Mistä sitten johtuu pula lähihoitajista? Entä miksi koulutuksen hakijamäärät ovat romahtaneet, onko peruskoulun taso parantunut niin paljon, ettei pohjasakkaa enää riitä koulutettavaksi?
Siksi kun nämä jotka eivät muuhun koulutukseen ole päässeet, ovat tuutin täydeltä huutaneet ja valittaneet alan kauheutta ja raskautta, musta maalanneet alan täysin. Entisiä vuoden koulun käyneitä apuhoitajia pitäisi kouluttaa takaisin, eivät haukkuneet ja lianneet omaa pesäänsä.
Apuhoitajakoulutus päättyi 1986, taisi olla hoitotyö tuolloin hieman erilaista tähän päivään verrattuna.
Juu taisi varmaan olla, mutta ihan hyvin pärjättiin silloin. Tällaista valitusta ja alan mollaamista ei ole todellakaan kuulunut silloin, voi voi kun on niin raskasta nykyisin.
Ja juuri sinun kaltaistrn marttyyrien takia palkat ja työolosuhteet ovat niin huonot. Minä vaihdan vuoron,minä teen extravuoron, minä teen 3 hoitajan hommat, kun kaksi on poissa. Ai että minä vihaan teitä. Teidän takia tilanne on se, mikä on, teidän. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa
Mikä pakkomielle teillä hoitajilla on mielenterveyteen? Ilmeisesti teillä on niin valtavat ongelmat sen kanssa että se pyörii mielessä koko ajan ja projisoitte omia ongelmianne kaikkiin muihin. Taas yksi merkki siitä, että alalla on täysin sinne kelpaamatonta väkeä, sillä vakavasti mielenterveysongelmaiset eivät taida soveltua hoitoalalle.
Mielenterveyteen? Ei tuossa puhuttu mielenterveydestä, siinä puhuttiin työkokeilusta. Itse nostit mielenterveyden esille- eli nyt taisi osua ja upota- ja pahasti☝
Oletpa lapsellinen. "Työkokeilusi on selvästi ollut traumaattinen, ehkä sinun pitäisi käsitellä se ammattilaisen kanssa."
Kirjoitat jo 2 eri kommentoijan kanssa. Kuule työkokeilijoita on joka sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele.
Sisarhento valkoinen pyyteetön hyväntekijä. Hymyssä suin kaikkia palveleva käyttyi potilas miten tahansa. Oli itse hoitaja sitten kuinka puhki tahansa ja ilman taukoja työtään tunteja tehnyt. Ei disarhento valkoinen saa saikkuakaan samoin perustein kun muut. Hänen täytyy kipränälin työskennellä, koska jonkun täytyy työ tehdä. Mikset hymyile sisarhentovalkoinen. Miksei äänesi ole alati reipas. Etkö tiedä, että sinun täytyy olla empaattinen ja iloinen vaikka edellinen potilas olisi sinut mustelmille lyönyt.
Eli samalla kun te teette työtä 24/7/365, ilman taukoja, ilman ruokaa, ilman vessaa, ilman lomia, niin samalla sitten kuitenkin lorvitte av:lla ja opiskelette uusia tutkintoja?
Ja kukaan ei ole ikuisuuksiin kuvitellut mitään "sisar hento valkoisia" vaan "tanttoja, ylipainoisia, aggressiivisia".
Opintovapaalla opiskelevat kuten muutkin ihmiset. Törkeää arvostelua sinulla. Tiedäthän, että ylipainoa tulee aineenvaihdunnan muuttuessa vuorotyön ja työstressin vuoksi. Siinä tilanteessa, kun on jatkuva kiirekin hiilarit maistuvat. Paino sitten nousee. Ei ole varaa palkata kotiin siivoojaa ym apua. Kaikki on hoidettava itse. Työstä ei ehdi palautua.
Kyllä se on ihan oma vika, jos ei pysty hillitsemään itseään ja tunkee hiilareita suuhun.
Suurempi tekijä siinä on se aineenvaihdunnan muutos joka tulee olosuhteista. Normiruoallakin lihoo silloin.
Tämä koskee tietenkin vain naisia ja hoitajia?
Poliiseihin nuo hiilarit eivät näytä tarttuvan yhtä hanakasti, vaikka epäsäännölliset työajat, kuten hoitajillakin.-ohis
Suuri osa suomalaisista miehistä nyt on ylipainoisia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sellainen kuin moraali ei ole tuttua hoitajille. Jos sairaala on ongelmissa hoitajavajauksen takia, eikö se tunnu teillä missään? Kuolkoot kaikki? Sama varmaan kun sota syttyy, ei teitä kiinnosta tulla hoitamaan.
Poliisit voisivat näille ilmoittaa että ei kiinnosta, ei tehdä mitään. Samoin armeija, palokunta, sosiaalitoimi, opettajat, varhaiskasvattajat, palkanlaskijat, maanviljelijät, logistiikka-alan työntekijät, energia-alan työntekijät, jne.
Ilmoittaisivat kaikki, että kuolkaa hoitajat nälkään, rahaliikennettä ei myöskään teille viitsitä hoitaa, ei sammuttaa mahdollista tulipaloa, ei puolustaa maata sodan uhalta, ei puolustaa ketään rikoksilta, ei järjestää sähköjä, jne.
Työnantaja vastaa sairaaloiden toiminnasta. Ei hoitajat ole vastuussa työnantajapuolen vaikeuksista. Jos työnantaja hoitaisi oman tonttinsa ei palkanmaksu olisi heille ongelma. Työnantaja laittakoon omat asiansa kuntoon jotta voi lähteä neuvottelupöytään etsimään sopimusta hoitajien kanssa.
Kun te ette sitten ole mistään vastuussa, niin eihän teille tarvitse maksaakaan.
Sä oot niin huvittava, kun et ymmärrä edes sitä, mistä niille hoitajille palkkaa maksetaan :D. Ei, hoitajia ei palkata pyörittämään sairaalaa ja ratkomaan sairaalan ongelmia = tekemään hallinnollisia töitä. Vaan hoitajat tekevät hoitotyötä, siitä niille maksetaan. Hoitamisesta, ei sairaalan pyörittämisestä.
Kukaan ei oleta, että pyöritätte sairaalaa. Mutta minä ainakin tähän asti olen olettanut, että välitätte ihmisistä. Te ilmeisestiette voisi vähempää välittää, mitä työpaikalla tapahtuu silloin kun ette ole siellä. Ihmisten hoito ei tunnu kiinnostavan pätkääkään. Jos hoitajia ei ole, ei ole hoitoakaan, kuolkoot sitten! Oletatte vain, että teille maksetaan ruhtinaallisesti ja suurin piirtein tullaan hakemaan kotoa, ennen kuin liikautatte evääkään työn suuntaan.
Kaikissa haastatteluissahan hoitoalalla olevat itse kertoivat, että vain ajautuivat sinne ilman mitään kiinnostusta, vain siksi koska eivät peruskoulussa tai lukiossa keksineet mitä tekisivät. Niin sitten he ajautuivat vahingossa hoitoalan koulutukseen koska ajattelivat, että siellä ainakin voi työllistyä. Eli suurimmalla osalla ei ole mitään kiinnostusta tai motivaatiota alaan eivätkä millään tavalla sovellu sille. Ovat vain siellä koska eivät ole mitään muuta keksineet eivätkä kelpaa mihinkään muuhun.
Jos olisin hoitaja irtisanoutuisin nyt HETI ja lähtisin NORJAAN tai RUOTSIIN töihin saman tien.
Nimittäin kun Putin hyökkää Suomeen kaikki hoitoalan koulutuksen saaneet joutuvat työvelvollisina töihin.