Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono äiti? En jaksa tehdä vauvalle ruokia itse

Vierailija
21.04.2022 |

Koen tästä hirveää syyllisyyttä. Varsinkin kun tuttavapiirissä on luomutyyppejä, jotka jaksavat kaikki soseet tehdä alusta alkaen itse vain parhaista raaka-aineista. Mulle purkki on niin helppo napsauttaa auki ja lämmittää. Toki annan vauvalle maistiaisia esim kananmunaa ja hedelmää, mutta itse syömäni pääruoka ei ole vauvalle sopivaa niin että olisi helppo ottaa siitä aina sivuun. Syön aika mausteista ruokaa ja itsekin usein valmis/noutoruokia. Olen niin väsynyt tässä arjessa että kokkaaminen on viimeinen juttu mikä nyt kiinnostaa :(

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä?

Vierailija
2/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan itsellesi armollinen ja jos tuo on se mistä saat helpotusta arkeenne ja jaksat paremmin sen myötä olla läsnä vauvalle niin siitä vaan. 

Ja jos omatuntosi ei jätä rauhaan niin osta ne mahdollisimman parhaat ja laadukkaimmin tuotetut valmispurnukat. Kaikkea hyvää vauvavuoteenne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä isä?

Mun vauvan isä oli kuollut . Monella se isä myös on töissä , osa todella pitkiä päiviäkin. 

Vierailija
4/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmottii :(

Vierailija
5/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa lääkäriin.

Mulla on varmaan keuhkoputken tulehdus.

Vierailija
6/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä isä?

Töissä pitkät päivät yrittäjänä. Ap

Vierailija
7/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä semmosta roskaa.

Vierailija
8/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla nuori äiti, joka välittää vielä muiden mielipiteistä. Ite tulin äidiksi 36-veenä, eikä vois vähempää kiinnostaa mitä muut vauvoilleen tarjoo. Pilttiä ja itse tehtyä puuroa on meidän vauva saanut, ei mulla ole aikaa tehdä joka päivä eri vauvan ruokia.

Vierailija
9/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa puhtain valmisruoka on vauvoille suunnattu. Eniten se vauva hyötyy jaksavasta vanhemmasta, ei siitä, onko se ruoka nyt tullut luomuna hienon kiiltävän survoimen kautta.

Jos joku välttämättä haluaa "vaikeasti" tehdä niin kiva, että on energiaa. Ei tarvitse kaikilla olla. Hyvällä omatunnolla säästät energiaasi ja nauttikaa vauva-arjesta <3

Vierailija
10/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä itse syöt, kun siitä ei voi ottaa vauvan annosta erilleen ennen maustamista?

Vierailija
11/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankaan menitte.

Aprillia.

Ap

Vierailija
12/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä näe purkkiruuissa mitään pahaa. Niitä meilläkin syötiin aikoinaan ja ihan hoikka ja terve teini meillä nyt on.

Vierailija
13/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä isä?

Mun vauvan isä oli kuollut . Monella se isä myös on töissä , osa todella pitkiä päiviäkin. 

Oletko ap

Ja miksi vauvan isä tekee pitkiä työpäiviä?

On muuten kumma miten tää palsta on täpösen täynnä nuoria naisleskiä.

Vierailija
14/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 14v??

Vierailija
15/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. En korvaani lotkauttaisi asialle. Mieti miten huonoilla sapuskoilla muualla maailmassa moni lapsi elää ja kasvaa…

Itse tein kaiken itse kotona (reissuissa sitten vähän isompana napsautin myös pilttipurkit auki jos oli tarve), mutta ei se minusta parempaa tai huonoa vanhempaa tee kenestäkään. Itse vain jaksoin touhuta noita ja tein isoja satseja kerrallaan pakkaseen, joita oli helppo ottaa mukaankin.

Vierailija
16/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt, että miksi pitää lisääntyä, jos ei jaksa hoitaa jälkikasvuaan.

Vierailija
17/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan aloituksesta.

Vierailija
18/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valmisruuat on ihan yhtä hyviä ja niissä tarvittavat vitamiinit. Kokeilin myös tehdä itse, mutta kun soseen surruuttaminen itse tuli kalliimmaksi, niin en tehnyt montaa kertaa. Ne unohtuivat pakkaseen ja jääkaspissa eivät nekään säilyneet montaa päivää. Sitten vasta kun vauva oli vähän yli vuoden tein enemmän itse, mutta kyllä aika pitkään mentiin noilla valmis ruuilla. Vasta myöhemmin lapsi halusi syödä samaa mitä itse syötiin niin ne oli sitten helppo jättää pois.

Vierailija
19/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei tehty itse kummallekaan lapselle vauva-aikana mitään höyrytettyää kukkakaalia ja porkkanaa kummempaa. Ihan Piltti linjalla mentiin :D :D

Vierailija
20/65 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt, että miksi pitää lisääntyä, jos ei jaksa hoitaa jälkikasvuaan.

Lapsen ruokkiminen on hoitamista, antoipa ruuan purkista tai tekipä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme