Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono äiti? En jaksa tehdä vauvalle ruokia itse

Vierailija
21.04.2022 |

Koen tästä hirveää syyllisyyttä. Varsinkin kun tuttavapiirissä on luomutyyppejä, jotka jaksavat kaikki soseet tehdä alusta alkaen itse vain parhaista raaka-aineista. Mulle purkki on niin helppo napsauttaa auki ja lämmittää. Toki annan vauvalle maistiaisia esim kananmunaa ja hedelmää, mutta itse syömäni pääruoka ei ole vauvalle sopivaa niin että olisi helppo ottaa siitä aina sivuun. Syön aika mausteista ruokaa ja itsekin usein valmis/noutoruokia. Olen niin väsynyt tässä arjessa että kokkaaminen on viimeinen juttu mikä nyt kiinnostaa :(

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lapsen äitinä voin sanoa, että lasten ruokien tekeminen on helppoa, mutta valmisruuassa ei ole mitään vikaa. Silloin kun omassa ruuassa on vauvalle sopivaa, vaikka osa ota sitä ja lisää huoletta valmisruokia. 

Vierailija
62/65 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 lapsen äitinä voin sanoa, että lasten ruokien tekeminen on helppoa, mutta valmisruuassa ei ole mitään vikaa. Silloin kun omassa ruuassa on vauvalle sopivaa, vaikka osa ota sitä ja lisää huoletta valmisruokia. 

Ihana viesti. Kaikkea hyvää sinulle <3 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvana syöty ruoka on kärpäsenkakka ihmisen koko elämässä. Ihan sama onko se itse siemenestä kasvatettua luomusössöä vai pilttiä. Kummallakin kasvaa.

Vauva-aikana vauvan syöminen ja nukkuminen ja muut jutut saattavat nousta aivan hölmöihin sfääreihin, etenkin jos tuttavapiiri tai seurattava some höyryää jonkun tietyn ideologian ympärillä. Kymmenen vuoden päästä puistelet päätäsi sille, että edes otit joskus paineita moisista pikkuasioista. Ruoka on ruokaa.

Vierailija
64/65 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan surutta olen kaikille vauvoilleni syöttänyt pilttiä. Välillä soseuttanut itse ruokia. Ihan hyvin pilteilläkin kasvaa ja elää. Mikä se ero loppujen lopuksi on, onko se peruna keitetty ja soseutettu tehtaalla vai kotona. Maku voi olla eri, eikä kotona tehty välttämättä parempi. Mutta ravintoarvot, niin eikö ne aika samat ole.

Vierailija
65/65 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään koskaan tehnyt, syötin aina purkkiruokaa. Ne ovat laadukkaampia ja saa enemmän vaihteluakin kuin jos olisi itse jotain säätänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi