Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa itsepalvelukirjastojen käyttö

Vierailija
24.02.2025 |

Koska oven läheisyydessä norkoilee aina nuoria, jotka yrittää tunkeutua sitten samalla oven avauksella sisään! Ovetkin on automaattiset ja sulkeutuu hitaasti, joten sisään ei voi vain äkkiä pujahtaa. Ikävää siis se, että se jonka kortilla on sisään menty, on vastuussa jos jotain tapahtuu. Jos näille pennuille sanoo, ettei sisään ole asiaa ilman omaa korttia, saa osakseen haistattelua ja todellakin punkevat välistä sisään vähääkään välittämättä. En ole mikään iso ja raamikas ihminen, enkä muutenkaan ala fyysisesti estämään mitään laumaa. Lienenkö ainoa ongelmineni?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Tampereella menee kirjastoauto. Luulin että se jäi 80-luvulle. Tavoittaako se vanhukset edes.

Vierailija
2/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puhelin kouraa ja kuvaat mukamas kun menet siitä. Pysyy loitolla 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tämä oli ihan hyvä neuvo.

Vierailija
4/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen ihmetellyt mikseivät vaan hanki sitä kirjastokorttia itse. Onhan se vähän säälittävää kun nuorisotiloja ei enää ole eikä ilmeisesti muitakaan lämpimiä paikkoja missä norkoilla kylminä talvi-iltoina.

ap

Vierailija
5/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Tampereella menee kirjastoauto. Luulin että se jäi 80-luvulle. Tavoittaako se vanhukset edes.

Sulla on paha luetun ymmärtämisongelma. Aloituksessa ei puhuttu Tampereen kirjastoautosta ei 80 luvusta. Eikä vanhuksista.

Vierailija
6/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpaan saa noilla ohjeilla

Vierailija
7/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen ihmetellyt mikseivät vaan hanki sitä kirjastokorttia itse. Onhan se vähän säälittävää kun nuorisotiloja ei enää ole eikä ilmeisesti muitakaan lämpimiä paikkoja missä norkoilla kylminä talvi-iltoina.

ap

Kiusaavat vaan. Tällaisia ne on eikä vanhempia kiinnosta. Ei auta kuin väistellä. Meillä päin tukkivat kauppaan menoreittejä. Saavat lämmitellä tuulikaapeissa. Nämä tarvitsi oman elämänkäyttöhuoneen. Huoneen saa vasta kun alkaa vetää aineita...

Vierailija
8/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin siinä kirjastossa eri aikaan kuin nuoret liikkuu, mikäli mahdollista.

Olen myös kokenut uhkaavan tilanteen, kun toinen yritti väkisin tunkea itsepalvelukirjastoon perässäni.

Vierailija
9/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari itsepalvelukirjastokäyntiä riitti itselleni, en mene enää. Käyn vain parissa hyvässä kirjastossa, ja siellä on henkilökuntaa paikalla sekä pääosin sivistyneesti käyttäytyviä asiakkaita.

Osa kirjastoista on nykyään ylipäätään kuin jotain vakavasti käytöshäiriöisten lasten ja nuorten riehumistiloja ilman mitään nuoriso-ohjausta. Onko nykyään kirjastonhoitajan tehtävä kasvattaa näitä kamalia jokapaikan häiriköitä, joilla on kasvatuskyvyttömät, selvästi itsekin rajattomat vanhemmat? Ihan päätöntä touhua. Vanhemmilta se hyvä malli saadaan, tai kuten nykyään, usein ei saada.

Siinä jälleen yksi asia, mistä näkee ihmiskunnan etenevän tyhmentymisen. Onko todella liikaa vaadittu että edes kirjasto säilyisi fiksuna paikkana, jossa edellytetään hillittyä käytöstä ja jossa käydään muilla motiiveilla kuin häiriköinti, eli makailu istuimilla, paikkojen sotkeminen jopa eritteillä, huutaminen, kirkuminen, möykkääminen, juoksentelu, töniminen ja roskaaminen! Kun on elänyt ajan, jossa tuollainen olisi johtanut ulosheittoon, ja se oli oikein, niin nykymenoon on vähän vaikea tottua.

Minäkin olen nähnyt uhkaavan tilanteen kirjastossa, kun edellä mainitun kaltaiset nuoret kiusasivat henkilökuntaa, naisia. Joskus abortti on parhain ratkaisu, ilmainen vinkki. Tai adoptioon antaminen, jos omat kasvatushalut ja -taidot ovat olemattomat. Vaikkei se mitään rakettitiedettä edes ole.

Vierailija
10/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ah ah ah ahdistaa

Vierailija
11/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää, että aikuinen ihminen on noin nössö.

Vierailija
12/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari itsepalvelukirjastokäyntiä riitti itselleni, en mene enää. Käyn vain parissa hyvässä kirjastossa, ja siellä on henkilökuntaa paikalla sekä pääosin sivistyneesti käyttäytyviä asiakkaita.

Osa kirjastoista on nykyään ylipäätään kuin jotain vakavasti käytöshäiriöisten lasten ja nuorten riehumistiloja ilman mitään nuoriso-ohjausta. Onko nykyään kirjastonhoitajan tehtävä kasvattaa näitä kamalia jokapaikan häiriköitä, joilla on kasvatuskyvyttömät, selvästi itsekin rajattomat vanhemmat? Ihan päätöntä touhua. Vanhemmilta se hyvä malli saadaan, tai kuten nykyään, usein ei saada.

Siinä jälleen yksi asia, mistä näkee ihmiskunnan etenevän tyhmentymisen. Onko todella liikaa vaadittu että edes kirjasto säilyisi fiksuna paikkana, jossa edellytetään hillittyä käytöstä ja jossa käydään muilla motiiveilla kuin häiriköinti, eli makailu istuimilla, paikkojen sotkeminen jopa eritteillä, huutaminen, kirkuminen, möyk

Joo kyllä on ikävä rauhallisia kirjastoja, joissa sai lukea rauhassa ja nuhteet mekkaloinnista. Nykyään monet kirjastot on ihan sietämättömiä paikkoja, joissa ei tee enää mieli käydä edes lainaamassa kirjoja.

Vierailija
13/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah ah ah ah ahdistaa

*reps*

Vierailija
14/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Pari viikkoa sitten jouduin melkein käsirysyyn kolmen koltiasen kanssa. Ainakin kuselle kuulemma olisi pitänyt päästä. Minä siihen, että ettekös te yleensä ruiki nurkkapieliin. Sain oven lukkoon niin tulivat ikkunaa hakkaamaan. Otin puhelimen ja olin soittavinani johonkin niin johan lähtivät vilkkaasti.

Täällä on kirjaston omatoimiaikaa jouduttu monesti rajoittamaan tai poistamaan kokonaan nuorison ilkivallan takia.

Vierailija
15/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sen vertaa auktoriteettia löydy niin voi voi.

Vierailija
16/16 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs revit auktoriteettia kun näiden mussukoiden omat vanhemmatkaan ei saa niitä kuriin? Jos eivät ole tottuneet kuuntelemaan aikuista niin ne ovat kuin betoniseinälle puhuisi. Olen kirjastontäti ja entinen opettaja eli taidoista ei pitäisi olla kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi