Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite tulee ilmeisesti koskemaan myös osaa työssäkäyvistä

Vierailija
20.04.2022 |

Näin minulle ainakin tänään väitti työkkärin virkailija.

Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde

Kommentit (946)

Vierailija
521/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaan lapsen pipoa voi lainata köyhälle lapselle tarhassa. Jos on täikausi niin se on voi voi

Vierailija
522/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luuliko lääkäri ostaneensa hyvälaatuista vaatetta tarhaan eikä se olekaan sitten oman lapsen päällä.

Niin, minut laitettiin työkokeiluun ilman palkkaa joten nyt laitan rikkaiden ostamia vaatteita köyhien lasten päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset voivat leikata tukia, mutta lastensa hoitoon he eivät voi vaikuttaa.

Vierailija
524/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä, että hyvätuloisten lapsille tulee vastoinkäymisiä tarhassa.

Rikas voi sanoa, että minun lastani hoidetaan näin, mutta se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kuin ilma.

Mekin olemme vaatineet palkkaa työkokeilusta mutta ei ole tullut joten en vitussa kuuntele mitään johtajia miten heidän lastaan kuuluu hoitaa VAAN MINÄ PÄÄTÄN sen rikkaan lapsen hoidosta

Vierailija
525/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisten lasten pipot on parempaa laatua joten niitä voi lainata köyhien lapsille, tehdä vaihtarit eli rikkaan lapselle se huonompi pipo ulos

Vierailija
526/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas ei ole katsomassa miten hänen lastaan tarhassa hoidetaan, joten hoidan miten hoidan

Vierailija
527/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi minun tuttu laitettiin siivoamaan, vaikka terveysongelmaa, hän tyhjensi pelkät roskikset.

Ei ole hääviä riskiryhmillä nykyään, kun siivous on mitä sattuu.

Vierailija
528/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa työnhakuvelvoitteessa ei kysellä toiveita, se on 4. Ja sen päättää virkailija, joka joutuu kerran viikossa tekemään selvityksen kaikista niistä asiakkaistaan, joille on laittanut velvollisuuden tuota pienemmäksi. Virkailija katsoo työkokemuksesi, koulutuksesi ja mahdollisen muun osaamisesi, suhteuttaa ne avoimien työpaikkojen määrään (TEMin tilastoihin) ja tällä perusteella - ei siis jonkun yksittäisen pyyntösi pohjalta - määritellään työnhakuvelvollisuus. Työkyky otetaan huomioon, jos siitä on lääkärintodistus, mutta se ei sellaisenaan alenna velvoitetta. Eikä ilmoitus eläkehalukkuudestakaan auta, tilanne on tässä ja nyt ja sen perusteella katsotaan haettavien työpaikkojen määrä.

Jos haluaa vedota johonkin tilastoon, niin pitää osata kertoa tarkasti, miltä alueelta ja ajanjaksolta se on. Ei riitä, että yleisesti väittää, että tilastojen mukaan töitä ei ole.

Laki ei ole edes vielä voimassa, ei voida laittaa tarkkaa hakumääräystä. Vasta 2.5. alkaen katsotaan hakumäärät.

Työnhakuvelvoite on 0-4, ei 4. Jos se olisi jokaiselle neljä, virkailijat korvattaisiin tekoälyllä. Ja kerran viikossa raportointi tehdyistä hommista on arkea monissa duuneissa, sitä tarvitaan lähinnä tilastojen ja isomman kuvan muodostamiseen toiminnasta.

No hyvä, jos katsotaan tilannekohtaisesti. Itse olen joka kesä työtön, olen opettaja. Lukuvuoden aikana töitä kyllä löytyy, mutta kun ei ole vakivirkaa, niin kesän ajalta ei palkkaa saa vaan pitää aina ilmoittautua kortistoon. Ja samaan aikaan kesä- ja heinäkuussa ei oikein ole opettajan paikkoja haettavaksi, varsinkaan neljää kuukaudessa.

Miksei opettaja voi hakea kesäksi muuta työtä?

Vierailija
529/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lääkärit, johtajat, asianajajat, teidän sanomisia ei kuunnella enää tippaakaan.

Työttömyysuudistus meni liian pitkälle.

Harmittaako kun ette voi päättää lapsenne hoidosta

Vierailija
530/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa työnhakuvelvoitteessa ei kysellä toiveita, se on 4. Ja sen päättää virkailija, joka joutuu kerran viikossa tekemään selvityksen kaikista niistä asiakkaistaan, joille on laittanut velvollisuuden tuota pienemmäksi. Virkailija katsoo työkokemuksesi, koulutuksesi ja mahdollisen muun osaamisesi, suhteuttaa ne avoimien työpaikkojen määrään (TEMin tilastoihin) ja tällä perusteella - ei siis jonkun yksittäisen pyyntösi pohjalta - määritellään työnhakuvelvollisuus. Työkyky otetaan huomioon, jos siitä on lääkärintodistus, mutta se ei sellaisenaan alenna velvoitetta. Eikä ilmoitus eläkehalukkuudestakaan auta, tilanne on tässä ja nyt ja sen perusteella katsotaan haettavien työpaikkojen määrä.

Jos haluaa vedota johonkin tilastoon, niin pitää osata kertoa tarkasti, miltä alueelta ja ajanjaksolta se on. Ei riitä, että yleisesti väittää, että tilastojen mukaan töitä ei ole.

Laki ei ole edes vielä voimassa, ei voida laittaa tarkkaa hakumääräystä. Vasta 2.5. alkaen katsotaan hakumäärät.

Työnhakuvelvoite on 0-4, ei 4. Jos se olisi jokaiselle neljä, virkailijat korvattaisiin tekoälyllä. Ja kerran viikossa raportointi tehdyistä hommista on arkea monissa duuneissa, sitä tarvitaan lähinnä tilastojen ja isomman kuvan muodostamiseen toiminnasta.

No hyvä, jos katsotaan tilannekohtaisesti. Itse olen joka kesä työtön, olen opettaja. Lukuvuoden aikana töitä kyllä löytyy, mutta kun ei ole vakivirkaa, niin kesän ajalta ei palkkaa saa vaan pitää aina ilmoittautua kortistoon. Ja samaan aikaan kesä- ja heinäkuussa ei oikein ole opettajan paikkoja haettavaksi, varsinkaan neljää kuukaudessa.

Miksei opettaja voi hakea kesäksi muuta työtä?

Niin, miksei vakituisten opettajien lomaa voisi lyhentää, he voisivat pyörittää iltistä heinäkuussa, jotta vanhemmat voisivat mennä töihin.

Ehdotus on lähdössä kierrokselle

Vierailija
531/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on haukuttu ja nyt he sitten voivat hoitaa kokoomuslaisten lapsia tarhassa ja saavat päättää näiden lasten asioista.

Elämä on vittumaista

Vierailija
532/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei lääkärit, johtajat, asianajajat, teidän sanomisia ei kuunnella enää tippaakaan.

Miten niin en voi? Meillä on hoitaja kotona ja päätökset teen minä. Ei kai kukaan enää anna lastaan kunnalliseen päiväkotiin kaltaistesi psyykkisesti häiriintyneiden työkokeilijoiden armoille?

Työttömiä on tulossa kotihoitoonkin vai mitä luulit että toukokuinen uudistus tuo tullessaan.

Vierailija
533/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhakuvelvoite on 4, jos ei ole erityisiä syitä sille, että luku on pienempi. Työttömän oma oletus ei riitä, pitää tilastoilla osoittaa, että sopivia työtehtäviä ei ole ollut tarjolla noin 80 km säteellä (noin 1.5 h työmatka-ajan puitteissa). Lisäksi 3 kk työttömyyden jälkeen ei ole enää ammattisuojaa.

Tosin tämän ketjun perusteella työttömiä ei kannata palkata, parempi keino on pienentää tukiaan ja todeta, että sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
534/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin en voi? Meillä on hoitaja kotona ja päätökset teen minä. Ei kai kukaan enää anna lastaan kunnalliseen päiväkotiin kaltaistesi psyykkisesti häiriintyneiden työkokeilijoiden armoille?

Onko sulla kaikkea kivaa siellä kotona kun nyt toukokuussa työttömiä pakotetaan työpaikkoihin mihin he ei halua?

Vierailija
535/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on tulossa kotihoitoonkin vai mitä luulit että toukokuinen uudistus tuo tullessaan.

Itse asiassa ei ole, koska suurimmassa osassa kuntia tai hyvinvointialueita on tehty päätös, että mielenterveysongelmat - akuutit ja menneet - on esteenä palkkaamiselle tehtäviin, joissa asiakas on avuton. Siis kotihoito ja päivähoito ovat tuollaisia, joihin noin 50% pitkäaikaistyöttömistä ei tule sijoittumaan vaarallisuutensa takia.

Vierailija
536/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnhakuvelvoite on 4, jos ei ole erityisiä syitä sille, että luku on pienempi. Työttömän oma oletus ei riitä, pitää tilastoilla osoittaa, että sopivia työtehtäviä ei ole ollut tarjolla noin 80 km säteellä (noin 1.5 h työmatka-ajan puitteissa). Lisäksi 3 kk työttömyyden jälkeen ei ole enää ammattisuojaa.

Tosin tämän ketjun perusteella työttömiä ei kannata palkata, parempi keino on pienentää tukiaan ja todeta, että sitä saa, mitä tilaa.

En uskaltaisi nukkua yksin omakotitalossa.

Tukien pienentäminen tuo työtä, kun omakotitalossa asuvat palkkaavat vartiointipalvelut, mutta se maksaa omakotitaloasujille

Vierailija
537/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei ole, koska suurimmassa osassa kuntia tai hyvinvointialueita on tehty päätös, että mielenterveysongelmat - akuutit ja menneet - on esteenä palkkaamiselle tehtäviin, joissa asiakas on avuton. Siis kotihoito ja päivähoito ovat tuollaisia, joihin noin 50% pitkäaikaistyöttömistä ei tule sijoittumaan vaarallisuutensa takia.

Ei työttömät ole minkään hoidon piirissä.

Suomessa vain ne ovat, jotka menevät itse lääkäriin, etkö tiennyt?

Vierailija
538/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikkea kivaa siellä kotona kun nyt toukokuussa työttömiä pakotetaan työpaikkoihin mihin he ei halua?

Miksi se työtön olisi kotonani?

Toukokuusta alkaen tehdään se, mikä olisi pitänyt tehdä aikaa sitten eli ryhdytään vähitellen pienentämään kotiloikoilutukea. Jos ei halua tehdä töitä, ei yhteiskunnan tarvitse maksaa.

Vierailija
539/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömät ole minkään hoidon piirissä.

Suomessa vain ne ovat, jotka menevät itse lääkäriin, etkö tiennyt?

Tässäkin ketjussa on moneen kertaan muistutettu, että hae saikkua, jos et halua töihin, masennuksella saa monta viikkoa. Niin että nytkö työttömät kääntävät kelkkansa ja kertovat, että ei he ole minkään psykiatrisen avun piirissä?

Vierailija
540/946 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se työtön olisi kotonani?

Toukokuusta alkaen tehdään se, mikä olisi pitänyt tehdä aikaa sitten eli ryhdytään vähitellen pienentämään kotiloikoilutukea. Jos ei halua tehdä töitä, ei yhteiskunnan tarvitse maksaa.

Eli työttömiä tulee kotiisi. Etkö tiennyt että työttömiä on joka firmassa töissä sekä valtiolla ja kaupungin yksiköissä esim. palkkatuella tarhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän