Miksi se toisten matkustaminen vaivaa teitä niin kauheasti?
Täälläkin vähän väliä aloituksia, jossa haukutaan matkustelijoita. Ymmärrän kommentit sellaisilta, jotka itse ovat ympäristönsuojeluaktivisteja, mutta kun ne kommentit tulevat sellaisilta, jotka eivät oikeasti välitä ympäristöstä tuon taivaallista.
Kommentit (164)
No koskaan aletaan paheksumaan lihansyöntiä niinkuin matkailua? Koska 9/10 arvostelijasta ei ole vegaaneja 🤣 Ihan tiedoksenne että reitin pihvit saastuttaa enemmän kuin mun Italian lento kerran vuodessa. Mutta jotenkin se onkin eri asia 🤔 Jos vaan jokainen pyrittäisiin omalla kohdalla hyvään ja keskityttävä ottamaan rikka omasta silmästä toisten arvostelun sijaan? Arvostelulla kun ei mitään saavuta. Meikä tietää ettei kukaan paasaamalla ryhdy vegaaniksi, ja teidän tulisi tietää ettei paasaus lopeta lomalentoja. Haittavero sekä lihaan että lentoihin, niin keskiluokan kulutus vähenee 🤪
Vierailija kirjoitti:
No koskaan aletaan paheksumaan lihansyöntiä niinkuin matkailua? Koska 9/10 arvostelijasta ei ole vegaaneja 🤣 Ihan tiedoksenne että reitin pihvit saastuttaa enemmän kuin mun Italian lento kerran vuodessa. Mutta jotenkin se onkin eri asia 🤔 Jos vaan jokainen pyrittäisiin omalla kohdalla hyvään ja keskityttävä ottamaan rikka omasta silmästä toisten arvostelun sijaan? Arvostelulla kun ei mitään saavuta. Meikä tietää ettei kukaan paasaamalla ryhdy vegaaniksi, ja teidän tulisi tietää ettei paasaus lopeta lomalentoja. Haittavero sekä lihaan että lentoihin, niin keskiluokan kulutus vähenee 🤪
Eikös noi vegaanien tofut yms erikoisruuat tule toiselta puolelta maapalloa ja niiden hiilijalanjälki jo tuottamisessa on valtava. Eli taas vaan saivartelua kun eivät asiasta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei jää lapsia tai lapsenlapsia kenen vuoksi pitäisi yrittää pitää tätä planeettaa elinkelpoisena. Haluan että planeetta säilyy elinkelpoisena ihan vain siksi, että täällä asuu miljardeja ja miljardeja eläimiä, jotka ovat täysin syyttömiä ja viattomia ihmisten sikailuihin.
Eläimet kärsivät ihmisten julmuudesta, itsekkyydestä ja ahneudesta.
Siksi en ikinä kehtaisi lennellä minnekään lämpöön poseeraamaan ja pelleilemään.
Tiesittekö sikailija narsistit, että olette äärimmäisen tyhmiä. Räpsitte per C:stänne kuvia someen, räpsitte ruokalautasestanne ja drinkistänne kuvat someen, räpsitte pa2kaisista varpaistanne kuvat someen kun olette ihan rannalle päässeet huu!
Ette pässit vaan tiedä, että jätätte typeristä teoistanne todisteet ikuisiksi ajoiksi, nähtäväksi teidän lapsille ja lapsenlapsille, jotka tulevat sitten vihaamaan teitä ja halveksimaan teitä.
He eivät tule hoitamaan teitä vanhana. He sylkevät naamallenne ja häpeävät teidän sikailukuvianne ja törröhuulianne, teidän typerää peffaanne johon on uikkarit vedetty syvälle vakoon.
Lapsenlapsenne sylkevät haudallenne, kun heille jää homeiset asuntonne riesaksi.
Sulla taitaa olla vähän isompia ongelmia.
Ei minulla ole ongelmaa. Sinun lapsellasi ja lapsenlapsellasi on IIIIISOOOOT IIISOOT IIIIISOT ongelmat, ja heillä on todistusaineistoa kuvien muodossa, kuka on syypää niihin ongelmiin.
Mutta työnnä toki pääsi vaan sinne peffaasi ja leiki ettet ole mitään tehnyt.
Pitäisikö sinunkin käydä välillä ulkomailla lomamatkalla vähän tuulettumassa ja lepuuttamassa hermojasi? Vaikutat todella stressaantuneelta.
Ja miksi sen lomamatkan pitää aina olla ulkomaille maailman toiselle puolelle?
Tajuatko, miten turhaa on lentää ees takasin maapallon ympäri?
Yhtä hyvin voisit lomailla suomessa tai pohjoismaissa.
No ilmasto varmaan on todella iso syy miksi monet matkustavat täältä talvisin pois. On se nyt vaan niin paljon mukavampaa loikoilla auringonpaisteessa piña coladaa siemaillen ja kirkkaansininisessä meressä sukellellen kuin räntäsateessa katselemassa jotain Sibelius-monumenttia, jonka on nähnyt jo viisitoista kertaa ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Koska vihreässä utopiassa ei matkustella vaan nautitaan siitä, että istutaan pienessä betonikopissa kasvukeskuksessa.
Näin se vain on. Vihreä dystopia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös noi vegaanien tofut yms erikoisruuat tule toiselta puolelta maapalloa ja niiden hiilijalanjälki jo tuottamisessa on valtava. Eli taas vaan saivartelua kun eivät asiasta tiedä.
Yhdistyneiden kansakuntien elintarvike- ja maatalousjärjestö FAO:n mukaan lihatuotanto aiheuttaa vuosittain hieman yli 7 gigatonnin kasvihuonekaasupäästöt. Se on lähes 15 prosenttia kaikista ihmisen tuottamista ilmastonmuutosta kiihdyttävistä päästöistä – enemmän kuin liikenteen osuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei jää lapsia tai lapsenlapsia kenen vuoksi pitäisi yrittää pitää tätä planeettaa elinkelpoisena. Haluan että planeetta säilyy elinkelpoisena ihan vain siksi, että täällä asuu miljardeja ja miljardeja eläimiä, jotka ovat täysin syyttömiä ja viattomia ihmisten sikailuihin.
Eläimet kärsivät ihmisten julmuudesta, itsekkyydestä ja ahneudesta.
Siksi en ikinä kehtaisi lennellä minnekään lämpöön poseeraamaan ja pelleilemään.
Tiesittekö sikailija narsistit, että olette äärimmäisen tyhmiä. Räpsitte per C:stänne kuvia someen, räpsitte ruokalautasestanne ja drinkistänne kuvat someen, räpsitte pa2kaisista varpaistanne kuvat someen kun olette ihan rannalle päässeet huu!
Ette pässit vaan tiedä, että jätätte typeristä teoistanne todisteet ikuisiksi ajoiksi, nähtäväksi teidän lapsille ja lapsenlapsille, jotka tulevat sitten vihaamaan teitä ja halveksimaan teitä.
He eivät tule hoitamaan teitä vanhana. He sylkevät naamallenne ja häpeävät teidän sikailukuvianne ja törröhuulianne, teidän typerää peffaanne johon on uikkarit vedetty syvälle vakoon.
Lapsenlapsenne sylkevät haudallenne, kun heille jää homeiset asuntonne riesaksi.
Sulla taitaa olla vähän isompia ongelmia.
Ei minulla ole ongelmaa. Sinun lapsellasi ja lapsenlapsellasi on IIIIISOOOOT IIISOOT IIIIISOT ongelmat, ja heillä on todistusaineistoa kuvien muodossa, kuka on syypää niihin ongelmiin.
Mutta työnnä toki pääsi vaan sinne peffaasi ja leiki ettet ole mitään tehnyt.
Pitäisikö sinunkin käydä välillä ulkomailla lomamatkalla vähän tuulettumassa ja lepuuttamassa hermojasi? Vaikutat todella stressaantuneelta.
Ja miksi sen lomamatkan pitää aina olla ulkomaille maailman toiselle puolelle?
Tajuatko, miten turhaa on lentää ees takasin maapallon ympäri?
Yhtä hyvin voisit lomailla suomessa tai pohjoismaissa.
Moni on lomaillut Suomessa jo vuosien ajan ja kaikki on jo nähty. Täällä ei oikeasti ole hirveästi nähtävää , lisöksi kotimaan matkailu on todella kallista. Pohjoismaatkin on muutamassa vuodessa koluttu. Itsellä on vielä Islanti kyllä näkemättä.
Mulla on Norja käymättä, mutta pienellä budjetilla kun tällä hetkellä matkustan niin se saa jäädä kyllä toistaiseksi vielä näkemättä. Meen seuraavaksi Kroatiaan, jossa rahoilleen saa paljon enemmän vastinetta.
Itsekkäisiin ja sikamaisiin tahallaan saastuttajiin kalahti aika imakasti, kun muistutti miten he ovat omaa narsistista idiotismiaan tallentaneet kaikki sikamaiset tekonsa someen, josta heidän omat lapsensa tulevat ne näkemään.
Totuus tekee kipeää!
Siellä ne on todisteet ikuisesti.
Ei ne sieltä mihinkään katoa, vaikka kuinka rääkyisitte, että kritisoijanne ovat jotain köyhiä, qanoeita, pellejä, ihmispe54eitä, vihreitä, kaupunkilaisia betonikuutioilaisia, mielisairaita, mielenvikaisia, ul1sijoita, tuhmia, ilkeitä, kateellisia, pellejä, peppuja, köyhempiä, ihan mitä tahansa wööö wööö wöötä.
Ei auta, vaikka spämmäisitte jokapaikan täyteen mitä pahaa ja huonoa se kritisoija on.
Totuus ei pala tulessakaan.
Keksikääpä lisää niitä nimittelyitä vielä!
Kokeilkaa vielä, jos keksisitte jonkun hullun/mielisairaan/ tai muun halvennuksen, josko se poistaisi teidän sikailunne jäljet tästä planeetasta ja teidän typerät kuvanne netistä.
Antaa tulla!
Hakatkaa päätä seinään!
Minäkin muuten suosittelen teille sitä hoitoon hakeutumista. Jos ei yhtään kestä olla omassa kotona itsensä kanssa, vaan on pakko juosta itseään karkuun maailman ääriin, aina vaan uudestaan, niin kyllähän se mielisairaalta vaikuttaa.
Ai miten niin muka haittaa, että toisten pitää saada huvikseen ja pelkän itsekkään halunsa takia saada saastuttaa miten paljon lystää, kun toiset joutuu sitten siitä kärsimään.
Eeeei ei, ei se haittaa. Mukavahan se on lisäksi kuunnella tuota röyhkeää ja ylimielistä pään aukomista ja nimittelyä, kun ei itse matkustele. Milloin sitä on vihreä, milloin qanon. Milloin sitä on mitäkin sontaa, mitä narsisti vaan keksii omasta päästään.
Onneksi tosiaan olette niin tyhmiä että oikein tallensitte kaikki rikoksenne oikein retostelemalla nettiin.
Se naurattaa tässä eniten. Muutenhan tässä asiassa ei ole mitään hauskaa tai naureskeltavaa.
Ai miksi matkustelu vaivaa toisia niin kovasti?
No kysykää tuo sama kysymys yhtä koppavaan ja ylimieliseen tyyliin, sitten omilta lapsen lapsiltanne kun he tulee isoiksi.
Esitelkää heille yhtä ylpeästi ja röyhkeän halveksivaan sikalailevaan sävyyn niitä matkakuvianne, mitä tässäkin ketjussa luettelette tulevia matkojanne.
Kysykää kysykää!
Ja tulkaa toki lisää haukkumaan meitä ketkä ei tuollaiseen sikailuun alennuta.
Sanokaa sitten lapsen lapsellenne, että tämä on mielenvikainen, hullu, qanon, kateellinen, vihreä, köyhä ja sellainen kenellä ei ole varaa muuhun kuin lidln kaurapuuroon.
Sanokaa sanokaa.
Sanokaa myös, että te olette parempia ja avarampi mielisiä ihmisiä. Ja ei kiinnosta yhtään luonto tai jotkut eläimet.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa jeesustelua kirjoitti:
Lennän säännöllisesti, hiilijalanjälkeni on silti keskiverron suomalaisen luokkaa. (joka on toki aika korkea globaalisti tarkasteltuna.) Elämä on valintoja.
Toisaalta kaikki ilmastoa tuhoavat paheet voi aina selitellä hyväksi tuolla tavalla. "Joo mä kulutan kyllä vain keskiverron suomalaisen kerran. Mun ei siis tarvitse luopua tästä."
Sinä varmaankin sitten kuljet kaikkialle jalan, syöt itsekasvattamiasi juureksia ja ituja, käyt pesulla sadevedessä, asut teltassa ym? Jos et, älä jeesustele muille!
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa sitten lapsen lapsellenne, että tämä on mielenvikainen, hullu, qanon, kateellinen, vihreä, köyhä ja sellainen kenellä ei ole varaa muuhun kuin lidln kaurapuuroon.
Sanokaa sanokaa.
Sanokaa myös, että te olette parempia ja avarampi mielisiä ihmisiä. Ja ei kiinnosta yhtään luonto tai jotkut eläimet.
Älä kuvittele itsestäsi liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäisiin ja sikamaisiin tahallaan saastuttajiin kalahti aika imakasti, kun muistutti miten he ovat omaa narsistista idiotismiaan tallentaneet kaikki sikamaiset tekonsa someen, josta heidän omat lapsensa tulevat ne näkemään.
Totuus tekee kipeää!
Ei ne sieltä mihinkään katoa, vaikka kuinka rääkyisitte, että kritisoijanne ovat jotain köyhiä, qanoeita, pellejä, ihmispe54eitä, vihreitä, kaupunkilaisia betonikuutioilaisia, mielisairaita, mielenvikaisia, ul1sijoita, tuhmia, ilkeitä, kateellisia, pellejä, peppuja, köyhempiä, ihan mitä tahansa wööö wööö wöötä.
Ei auta, vaikka spämmäisitte jokapaikan täyteen mitä pahaa ja huonoa se kritisoija on.
Kokeilkaa vielä, jos keksisitte jonkun hullun/mielisairaan/ tai muun halvennuksen, josko se poistaisi teidän sikailunne jäljet tästä planeetasta ja teidän typerät kuvanne netistä.
Antaa tulla!
Hakatkaa päätä seinään!
Minäkin muuten suosittelen teille sitä hoitoon hakeutumista. Jos ei yhtään kestä olla omassa kotona itsensä kanssa, vaan on pakko juosta itseään karkuun maailman ääriin, aina vaan uudestaan, niin kyllähän se mielisairaalta vaikuttaa.
En käytä somea eikä minulla ole tai tule olemaan lapsia. Lomakuvia kaunnista maisemista minulla on kyllä koneella, ne ovat siellä ihan omaksi ilokseni. Minä kestän oikein hyvin olla itsekseni eikä minulla ole mitään tarvetta paeta itseäni - matkailu on virkistävää vaihtelua arkeen ja olenkin monta kokemusta rikkaampi sen ansiosta. Suosittelen sinulle edelleen hoitoon hakeutumisen lisäksi sitä, että kävisit joskus edes naapuripaikkakunnalla, se voisi laajentaa ajetteluasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus tekee kipeää!
Antaa tulla!
Hakatkaa päätä seinään!
En käytä somea eikä minulla ole tai tule olemaan lapsia. Lomakuvia kaunnista maisemista minulla on kyllä koneella, ne ovat siellä ihan omaksi ilokseni. Minä kestän oikein hyvin olla itsekseni eikä minulla ole mitään tarvetta paeta itseäni - matkailu on virkistävää vaihtelua arkeen ja olenkin monta kokemusta rikkaampi sen ansiosta. Suosittelen sinulle edelleen hoitoon hakeutumisen lisäksi sitä, että kävisit joskus edes naapuripaikkakunnalla, se voisi laajentaa ajetteluasi.
Tiedoksesi: On todella tyhmää hokea tuota hoitoon hakeutumista ja käyttää argumenttina ja toista halventavana pilkkana mielenterveys ongelmaa.
Tiedän paljon ihmisiä kenellä on oikeita mielenterveysongelmia, ja he ovat ihania hyviä ihmisiä.
Sinä sitten pilkkaat ja käytät stigmana sitä asiaa.
Suosittelen sinulle että menet itseesi ja lopetat tuon ränkyttämisen.
Jos et kestä kritiikkiä, niin pidä naamasi kiinni.
Kukaan ei tule sinulle mitään arvostusta antamaan vaikka matkustelisit miljoona kertaa maailman ympäri.
Sinun on pakko jollain tasolla tietää, että toimit väärin.
Miksi se on nykyään paha asia, jos ei matkustele?
Millainen ihminen haukkuu sellaisia ihmisiä ketkä eivät matkustele?
Millaiseen loogiseen korkkiruuviin sitä ihminen pystyy itsensä vääntämään, että voi itselleen perustella tuollaisen käytöksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus tekee kipeää!
Antaa tulla!
Hakatkaa päätä seinään!
Aika typeriä tuollaiset: "kävisit naapuripaikkakunnalla" oksennukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus tekee kipeää!
Antaa tulla!
Hakatkaa päätä seinään!
Aika typeriä tuollaiset: "kävisit naapuripaikkakunnalla" oksennukset.
Miksei noi maailmanmatkaajat itse voi käydä naapuripaikkakunnalla? On sekin matka ja loma ja siihen paikkaan voi tutustua. Vai pitääkö vaan saada hienoja selfieitä nettiin ja turhaa krääsää ostettua? Ja MATKUSTAA sillä lentokoneella, se kun niin fiiniä on!
Lentokoneella matkustavat ovat syypäitä ilmastonmuutokseen. Teidän syytä Suomen nykyiset myrskyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa jeesustelua kirjoitti:
Lennän säännöllisesti, hiilijalanjälkeni on silti keskiverron suomalaisen luokkaa. (joka on toki aika korkea globaalisti tarkasteltuna.) Elämä on valintoja.
Toisaalta kaikki ilmastoa tuhoavat paheet voi aina selitellä hyväksi tuolla tavalla. "Joo mä kulutan kyllä vain keskiverron suomalaisen kerran. Mun ei siis tarvitse luopua tästä."
Sinä varmaankin sitten kuljet kaikkialle jalan, syöt itsekasvattamiasi juureksia ja ituja, käyt pesulla sadevedessä, asut teltassa ym? Jos et, älä jeesustele muille!
Totta kai jeesustelen, kun on yhteisestä ilmastosta kyse, ja lentomatkailu on yksiä pahimmin siihen vaikuttavia tekijöitä. Muille tuputetaan kasvisruokailua ja korotetaan polttoaineen hintoja, mutta tämä täysin tarpeeton lentomatkailu sitten pitäisi jättää kritiikin ulkopuolelle, koska sinä satut tykkäämään matkustelusta?
Siksi että diesel maksaa keinotekoisin perustein nostettuna hirmuhintaan 2,20 euroa litra ja lentokoneen kerosiinissa ei ole juuri mitään "ilmanpuhdistusveroa". Ehkä lentämisestä tulee varteenotettava työmatka tapa kun ilmastosekoilu tästä etenee. Minilentokonetta vaan ostamaan ja tavikset lentelemään töihinsä kun autolla ajamisesta tuli tuloihin nähden niin kallista.
Minun on tarpeen ajaa autollani töihin, mutta minun ei ole tarpeen lentää 10h huvittelumatka-lentoja.
Kaksoisstandardit ovat räikeät. Yleensä vuosilentäjät demonisoivat vähävaraisten vanhemmat autot jotka pitäisi kieltää ja verottaa pois liikenteestä vaikka nimenomaan nämä yksilöt maksavat eniten ajamistaan kilometreistä, ei se lidlin pihalla teslaa lataava.