Miksi se toisten matkustaminen vaivaa teitä niin kauheasti?
Täälläkin vähän väliä aloituksia, jossa haukutaan matkustelijoita. Ymmärrän kommentit sellaisilta, jotka itse ovat ympäristönsuojeluaktivisteja, mutta kun ne kommentit tulevat sellaisilta, jotka eivät oikeasti välitä ympäristöstä tuon taivaallista.
Kommentit (164)
Miksi kenenkään tahallista ja täysin turhaa lentokoneella lentelyä pitäisi kenenkään ihailla, arvostaa, kadehtia tai edes hiljaa hyväksyä?
Jos ei olevinaan muka mitenkään ymmärrä ja käsitä, miksi sitä touhua halveksitaan, niin silloin pitää olla tosi tyhmä ihminen.
En oikein usko, että kovin moni olisi oikeasti niin typerä, ettei muka ymmärtäisi.
Jäljelle jää ihan vain se itsekkyys ja välinpitämättömyys.
Mistä lähtien on ollut normaalia, että itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä pitäisi arvostaa ja ihailla?
Voinko minä nyt alkaa sotkemaan ja saastuttamaan miten sattuu? Ja sitten haukkua kaikki ketkä asiasta sanoo, että ne kritisoijat on "mielenvikaisia" ja kateellisia?
Voinko tulla kaatamaan jäteöljyä teidän kesämökin rantaan?
Minä haluan tehdä niin, koska se tuottaa minulle mielihyvää! Ette saa kieltää minua, tai pahoitan mieleni!
Ette saa puuttua minun tekemisiin! Minulla on oikeus tuhota teidän koti ja teidän puutarha, koska minun tarpeet sitä vaatii!
Teillä ei ole oikeutta esittää siihen vastalauseita! Minä haluan, niin minä saan tehdä niin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei jää lapsia tai lapsenlapsia kenen vuoksi pitäisi yrittää pitää tätä planeettaa elinkelpoisena. Haluan että planeetta säilyy elinkelpoisena ihan vain siksi, että täällä asuu miljardeja ja miljardeja eläimiä, jotka ovat täysin syyttömiä ja viattomia ihmisten sikailuihin.
Eläimet kärsivät ihmisten julmuudesta, itsekkyydestä ja ahneudesta.
Siksi en ikinä kehtaisi lennellä minnekään lämpöön poseeraamaan ja pelleilemään.
Tiesittekö sikailija narsistit, että olette äärimmäisen tyhmiä. Räpsitte per C:stänne kuvia someen, räpsitte ruokalautasestanne ja drinkistänne kuvat someen, räpsitte pa2kaisista varpaistanne kuvat someen kun olette ihan rannalle päässeet huu!
Ette pässit vaan tiedä, että jätätte typeristä teoistanne todisteet ikuisiksi ajoiksi, nähtäväksi teidän lapsille ja lapsenlapsille, jotka tulevat sitten vihaamaan teitä ja halveksimaan teitä.
He eivät tule hoitamaan teitä vanhana. He sylkevät naamallenne ja häpeävät teidän sikailukuvianne ja törröhuulianne, teidän typerää peffaanne johon on uikkarit vedetty syvälle vakoon.
Lapsenlapsenne sylkevät haudallenne, kun heille jää homeiset asuntonne riesaksi.
Sulla taitaa olla vähän isompia ongelmia.
Ei minulla ole ongelmaa. Sinun lapsellasi ja lapsenlapsellasi on IIIIISOOOOT IIISOOT IIIIISOT ongelmat, ja heillä on todistusaineistoa kuvien muodossa, kuka on syypää niihin ongelmiin.
Mutta työnnä toki pääsi vaan sinne peffaasi ja leiki ettet ole mitään tehnyt.
Pitäisikö sinunkin käydä välillä ulkomailla lomamatkalla vähän tuulettumassa ja lepuuttamassa hermojasi? Vaikutat todella stressaantuneelta.
Ja miksi sen lomamatkan pitää aina olla ulkomaille maailman toiselle puolelle?
Tajuatko, miten turhaa on lentää ees takasin maapallon ympäri?
Yhtä hyvin voisit lomailla suomessa tai pohjoismaissa.
Suksippa hevon v siitä pelle vinkumasta. Onko Suomessa tai Pohjoismaissa yhtä takuuvarmaa lämpöä lomalla kuin mitä vaikkapa Välimerellä? Jos vastaus on, että ei, niin ei, minä en todellakaan voi matkustaa "yhtä hyvin" täällä. Täällä matkustaminen on sään takia ihan silkkaa sontaa, koska ongelmana on se, että jos varaat viikon tai parin loman vaikka keskellä heinäkuutakin, niin se voi olla, että koko perhanan loman ajan vesisadetta ja kylmää. Parina vuonna kokeilin tuon ja totesin, että ei kiitos, minua ei kiinnosta kylmässä kärvistely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lento Espanjaan vastaa vuoden autoilua. Ulkomaille matkustavat ovat syypäitä ilmaston muutokseen. Lapsille kerrotaan, että syyllisiä ovat ne perheet, jotka matkustelevat ulkomaille. Moni talo tuleekin homehtumaan ilmastonmuutoksen myötä.
Lapset lisäävät hiilijalanjälkeä paljon enemmän kuin lentäminen. Miksei siis lapseton vela voi lentää jos sinä olet päättänyt hankkia lapsia?
Tätä en ymmärrä. Olen itse siis lapseton vela, en autoile, kierrätän, en osta turhaa krääsää, elän hyvin ekologisesti muutenkin ja en tuota ruokahävikkiä tai turhaa jätettä.
Minulle ei tulisi mieleenkään, että minulla olisi nyt oikeus lennellä jonnekin thaikkulaan joka vuosi peppuani kuvaamaan someen ja esittelemään miten minulla on hieno drinkki täällä näin juotavana.
Mistä ihmeestä te olette saaneet päähänne, että tämä maapallon tuhoamisen lopettaminen olisi vain joku ääliömäinen nollasummapeli, jossa tähdätään siihen, että saadaan tuhota ja saastuttaa tavalla x jos jätetään tuhoamatta ja saastuttamatta tavalla y?
Eli saanko minä tulla teidän kotiin ja pistää pesäpallomailalla vaikka teidän telkun ja tietokoneen hajalle, kun niin paljon hillitsin itseäni, että jätin naapurin auton räjäyttämättä?
Sama logiikka tuossa on.
Matkustella voi myös ilman itsensä kuvaamista ja somettamista. Sinä voit olla matkustelematta ja pureksia vaikka puunpalaa nälkääsi jos haluat, mutta älä puutu toisten tekemisiin.
T. Toinen vela
Vaikka et somettaisi, se ei tee matkustelustasi YHTÄÄN vähemmän saastuttavaa ja ei lohduta yhtään niitä eläimiä ja eläinten poikasia jotka itsekkäästä sikailustasi kärsivät.
Kerropa nyt omin sanoin miten eläimet ja niiden poikaset kärsivät siitä, että lennän esim. Yhdysvaltoihin tai Japaniin?
Itsehän halveksin ihan yhtälailla noita "parempia matkustelijoita" ketkä ylentävät itseään, kun sentään ovat kiinnostuneita siitä kohdepaikan ympäristöstä ja nähtävyyksistä.
Ihan samalla tavalla se heidän parempi ja ylevämpi matkustelu saastuttaa kuin sen pissaliisan joka altaalla keikistelee.
Ihan turha ylentää itseään jonkun pikinipellen kustannuksella, kun molemmat on samalla koneella tulleet ja samalla menneet.
Että naama kiinni vaan kaikki "paremmat" matkailijat typerine kenkineen ja typerine vyölaukkuineen.
Samaa pas6asakkia olette! Ette yhtään parempia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lento Espanjaan vastaa vuoden autoilua. Ulkomaille matkustavat ovat syypäitä ilmaston muutokseen. Lapsille kerrotaan, että syyllisiä ovat ne perheet, jotka matkustelevat ulkomaille. Moni talo tuleekin homehtumaan ilmastonmuutoksen myötä.
Lapset lisäävät hiilijalanjälkeä paljon enemmän kuin lentäminen. Miksei siis lapseton vela voi lentää jos sinä olet päättänyt hankkia lapsia?
Tätä en ymmärrä. Olen itse siis lapseton vela, en autoile, kierrätän, en osta turhaa krääsää, elän hyvin ekologisesti muutenkin ja en tuota ruokahävikkiä tai turhaa jätettä.
Minulle ei tulisi mieleenkään, että minulla olisi nyt oikeus lennellä jonnekin thaikkulaan joka vuosi peppuani kuvaamaan someen ja esittelemään miten minulla on hieno drinkki täällä näin juotavana.
Mistä ihmeestä te olette saaneet päähänne, että tämä maapallon tuhoamisen lopettaminen olisi vain joku ääliömäinen nollasummapeli, jossa tähdätään siihen, että saadaan tuhota ja saastuttaa tavalla x jos jätetään tuhoamatta ja saastuttamatta tavalla y?
Eli saanko minä tulla teidän kotiin ja pistää pesäpallomailalla vaikka teidän telkun ja tietokoneen hajalle, kun niin paljon hillitsin itseäni, että jätin naapurin auton räjäyttämättä?
Sama logiikka tuossa on.
Matkustella voi myös ilman itsensä kuvaamista ja somettamista. Sinä voit olla matkustelematta ja pureksia vaikka puunpalaa nälkääsi jos haluat, mutta älä puutu toisten tekemisiin.
T. Toinen vela
Vaikka et somettaisi, se ei tee matkustelustasi YHTÄÄN vähemmän saastuttavaa ja ei lohduta yhtään niitä eläimiä ja eläinten poikasia jotka itsekkäästä sikailustasi kärsivät.
Kerropa nyt omin sanoin miten eläimet ja niiden poikaset kärsivät siitä, että lennän esim. Yhdysvaltoihin tai Japaniin?
Olet siis oikeasti ihan vatun typerä saapas!
Vierailija kirjoitti:
Itsehän halveksin ihan yhtälailla noita "parempia matkustelijoita" ketkä ylentävät itseään, kun sentään ovat kiinnostuneita siitä kohdepaikan ympäristöstä ja nähtävyyksistä.
Ihan samalla tavalla se heidän parempi ja ylevämpi matkustelu saastuttaa kuin sen pissaliisan joka altaalla keikistelee.
Ihan turha ylentää itseään jonkun pikinipellen kustannuksella, kun molemmat on samalla koneella tulleet ja samalla menneet.
Että naama kiinni vaan kaikki "paremmat" matkailijat typerine kenkineen ja typerine vyölaukkuineen.
Samaa pas6asakkia olette! Ette yhtään parempia!
Lisätietoa kengistä ja vyölaukuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama logiikka tuossa on.
T. Toinen vela
Olet siis oikeasti ihan vatun typerä saapas!
Eli siis sinulla ei ole mitään vastausta kysymykseeni vaan pelkkää mielisairasta ulinaa? En varsinaisesti yllättynyt.
Ei vaivaa pätkääkään. Syksylle on varattu reissu ja miten me sitä odotetaankaan. Onneksi kohta on syksy kun kesä tuntuu aina hujahtavan nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei jää lapsia tai lapsenlapsia kenen vuoksi pitäisi yrittää pitää tätä planeettaa elinkelpoisena. Haluan että planeetta säilyy elinkelpoisena ihan vain siksi, että täällä asuu miljardeja ja miljardeja eläimiä, jotka ovat täysin syyttömiä ja viattomia ihmisten sikailuihin.
Siksi en ikinä kehtaisi lennellä minnekään lämpöön poseeraamaan ja pelleilemään.
Tiesittekö sikailija narsistit, että olette äärimmäisen tyhmiä. Räpsitte per C:stänne kuvia someen, räpsitte ruokalautasestanne ja drinkistänne kuvat someen, räpsitte pa2kaisista varpaistanne kuvat someen kun olette ihan rannalle päässeet huu!
Ette pässit vaan tiedä, että jätätte typeristä teoistanne todisteet ikuisiksi ajoiksi, nähtäväksi teidän lapsille ja lapsenlapsille, jotka tulevat sitten vihaamaan teitä ja halveksimaan teitä.
He eivät tule hoitamaan teitä vanhana. He sylkevät naamallenne ja häpeävät teidän sikailukuvianne ja törröhuulianne, teidän typerää peffaanne johon on uikkarit vedetty syvälle vakoon.
Lapsenlapsenne sylkevät haudallenne, kun heille jää homeiset asuntonne riesaksi.
Ei minulla ole ongelmaa. Sinun lapsellasi ja lapsenlapsellasi on IIIIISOOOOT IIISOOT IIIIISOT ongelmat, ja heillä on todistusaineistoa kuvien muodossa, kuka on syypää niihin ongelmiin.
Pitäisikö sinunkin käydä välillä ulkomailla lomamatkalla vähän tuulettumassa ja lepuuttamassa hermojasi? Vaikutat todella stressaantuneelta.
Suksippa hevon v siitä pelle vinkumasta. Onko Suomessa tai Pohjoismaissa yhtä takuuvarmaa lämpöä lomalla kuin mitä vaikkapa Välimerellä? Jos vastaus on, että ei, niin ei, minä en todellakaan voi matkustaa "yhtä hyvin" täällä. Täällä matkustaminen on sään takia ihan silkkaa sontaa, koska ongelmana on se, että jos varaat viikon tai parin loman vaikka keskellä heinäkuutakin, niin se voi olla, että koko perhanan loman ajan vesisadetta ja kylmää. Parina vuonna kokeilin tuon ja totesin, että ei kiitos, minua ei kiinnosta kylmässä kärvistely.
Sehän on kätevää, että te pellet lentelette ympäriinsä ja lämmitätte tämän maapallon vähän lämpimämmäksi. Sitten ei tarvitse matkustaa kun täälläkin on 30 astetta lämmintä läpi kesän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa pas6asakkia olette! Ette yhtään parempia!Lisätietoa kengistä ja vyölaukuista?
Sinun on turha niitä miettiä. Ne eivät ole se pahin ongelma tässä sinun touhussasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on kätevää, että te pellet lentelette ympäriinsä ja lämmitätte tämän maapallon vähän lämpimämmäksi. Sitten ei tarvitse matkustaa kun täälläkin on 30 astetta lämmintä läpi kesän.
On se katkeraa kun itsellä ei ole varaa muuhun kuin Lidlistä puurohiutaleiden ostamiseen ja mielisairaaseen ulinaan netissä. Otan osaa, todella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meidän "kesämökki" on Italiassa, siihen ei Levin lennot auta😂
Lennän säännöllisesti, hiilijalanjälkeni on silti keskiverron suomalaisen luokkaa. (joka on toki aika korkea globaalisti tarkasteltuna.) Elämä on valintoja.
Turhaa jeesustelua kirjoitti:
Lennän säännöllisesti, hiilijalanjälkeni on silti keskiverron suomalaisen luokkaa. (joka on toki aika korkea globaalisti tarkasteltuna.) Elämä on valintoja.
Toisaalta kaikki ilmastoa tuhoavat paheet voi aina selitellä hyväksi tuolla tavalla. "Joo mä kulutan kyllä vain keskiverron suomalaisen kerran. Mun ei siis tarvitse luopua tästä."
Vierailija kirjoitti:
Ei itsekkäät väärintekijät ole koskaan tykänneet kuulla tekevänsä väärin.. ei mitään uutta tuossa. Oma napa tärkeämpää kuin muitten.
Sulla ei ole autoa etkä käytä julkisia? Ei koiraa, ei takkaa eikä puusaunaa. Ei muovia kengissä tai kotona missään muuallakaan? Ei petsattua, maalattua tai lakattua puupintaa, ei ns kalustelevyä? Ei betonia tai harkkorakennetta? Ei kaukolämpöä, sähkölämpöä tms.
Jos sinulta puuttuu kaikki nuo (+ n 1000 muuta pikkujuttua) saastuttavat elementit elämästäsi voit tulla arvostelemaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa jeesustelua kirjoitti:
Toisaalta kaikki ilmastoa tuhoavat paheet voi aina selitellä hyväksi tuolla tavalla. "Joo mä kulutan kyllä vain keskiverron suomalaisen kerran. Mun ei siis tarvitse luopua tästä."
Tietenkin voi, tässä ketjussa esitetään mustavalkoisesti lentomatkustuksen olevan ainoa saastuttaja, vaikka todellisuudessa se on muutaman prosentin luokkaa. Bambi kuolee metsään jos lennät, ym skeidaa..
Pandemia ei ollut varsinaisesti seurausta matkustelusta, vaan se oli seurausta holtittomasti eläinten käytöstä.
Matkustelua ei mielestäni tarvitse lopettaa, vaan järkeistää matkustajalla harvemmin, kerralla pidemmäksi aikaa, maata pitkin aina kun mahdollista ja hyvittämällä hiilipäästöt luotettavien firmojen kautta.
Olin aiemmin talvella kaupunkilomalla, kohta lähden rantalomalle. Kieltämättä lentely vähän kirpaisee, mutta ai että tuntuu ulkomailla käynti hyvältä kahden vuoden suomen matkailun jälkeen! Suomi on jo koluttu päästä päähän.
Koska vihreässä utopiassa ei matkustella vaan nautitaan siitä, että istutaan pienessä betonikopissa kasvukeskuksessa.
Tähän on helppo ratkaisu. Kirjaudu ulos.