Miksi se toisten matkustaminen vaivaa teitä niin kauheasti?
Täälläkin vähän väliä aloituksia, jossa haukutaan matkustelijoita. Ymmärrän kommentit sellaisilta, jotka itse ovat ympäristönsuojeluaktivisteja, mutta kun ne kommentit tulevat sellaisilta, jotka eivät oikeasti välitä ympäristöstä tuon taivaallista.
Kommentit (164)
Sitä sanotaan kateudeksi. Kun minulla on tylsää, pitää muillakin oleman. Oma elämä on jäänyt elämättä ja sekös harmittaa.
Kun olin alku vuodesta lähdössä Thaimaahan lomalle, palstalla minulle toivottiin kivuliasta kuolemaa paikallisessa sairaalassa. Ihme jengiä. P.s. Oli mahtava loma ja antoi voimia talven yli jaksamiseen hyvän tuulisena.
Joillain ihmisillä on kurja tapa päteä toisen kustannuksella.
Aina kyse ei ole kateudesta, vaan huonosta itsetunnosta, jota tarvii pönkittää lahoin laudoin.
Esim. Saatetaan naureskella naapurin Pirkolle kun on niin olevinaan ku kävi päiväristeilyllä Tukholmassa kun itse sentään käydään ihan oikealla luksusristeilyllä päläpälä.
Exanopilla se on tapa haukkuen arvostella toisten valintoja vaikka kyse ei olisi edes siitä että kohteet eläisivät hänen arvojen vastaisesti. Onnettomien ihmisten itkuja?
Ympäristövaikutuksien lisäksi matkailun voidaan ajatella kasvattavan tartuntatautiriskiä, ja matkailun joihinkin kohteisiin tukevan paikallista kyseenalaista yhteiskuntamallia (esim. Dubai/Yhdistyneet arabiemiraatit, Venäjä, Kiina) tai kyseenalaista teollisuutta (Dubai, Thaimaa, Las Vegas).
Itse en ymmärtänyt ihmisiä jotka matkustivat muun kuin työnpuolesta pandemian pahimpina hetkinä. Se oli typerää ja vastuutonta.
Mutu pohjalta vastustetaan asioita joista ei juuri mitään ymmärretä tai olla lainkaan kiinnostuneita. Ainahan kansalla pitää olla joku paheksuttava taho ettei vaan itse olisi se jota paheksutaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärtänyt ihmisiä jotka matkustivat muun kuin työnpuolesta pandemian pahimpina hetkinä. Se oli typerää ja vastuutonta.
Mua ärsytti somettajat, jotka matkustivat pahimpaan korona-aikaan instakuvien takia. Aloin nähdä koko alan ihan uudessa valossa.
S.B. kirjoitti:
Ympäristövaikutuksien lisäksi matkailun voidaan ajatella kasvattavan tartuntatautiriskiä, ja matkailun joihinkin kohteisiin tukevan paikallista kyseenalaista yhteiskuntamallia (esim. Dubai/Yhdistyneet arabiemiraatit, Venäjä, Kiina) tai kyseenalaista teollisuutta (Dubai, Thaimaa, Las Vegas).
Olen tällä hetkellä Italiassa ja päinvastoin pelkäsin tuovani tartunnan tänne Suomen holtittoman koronapolitiikan myötä. Siitä huolimatta vaikka olen 3x rokotettu, käytän maskia ja olen taudin sairastanut.
Täällä kaikki käyttävät maskia ja kahviloihin ja ravintoloihin pääsee vain rokotepassilla. Tilanne paljon Suomea parempi. Ymmärrettävästi
Tädit joilla ei ole elämässä muuta kuin kirjaston kirjat ja kutominen on katkeria.
Vierailija kirjoitti:
S.B. kirjoitti:
Olen tällä hetkellä Italiassa ja päinvastoin pelkäsin tuovani tartunnan tänne Suomen holtittoman koronapolitiikan myötä. Siitä huolimatta vaikka olen 3x rokotettu, käytän maskia ja olen taudin sairastanut.
Täällä kaikki käyttävät maskia ja kahviloihin ja ravintoloihin pääsee vain rokotepassilla. Tilanne paljon Suomea parempi. Ymmärrettävästi
Italian hyvä tilanne ei todellakaan johdu maskeista.
Matkustaminen on täysin turhaa puuhaa ja nyt myös vastuutonta. Ei välitetä sen enempää ympäristöstä kuin tautiriskeistäkään. Oma napa on lähinnä ja pääasia, että itsellä on kivaa. Jos koronaankin olisi alussa jo suhtauduttu siten, että kaikki olisivat lopettaneet turhan maailmalla seilaamisen, olisi pandemia jäänyt tulematta, paljon henkiä olisi säästynyt ja taloudelliset vaikutukset olisivat olleet huomattavasti pienemmät. Jotkut vaan eivät näe omia rusketusraitojaan pidemmälle.
Mistä aapee tietää välittävätkö ne ihmiset ympäristöstä vai eivät?
Itse välitän, ja kyllä nostaa niskakarvat pystyyn kun ajattelinkin ihmisiä jotka matkustavat lentokoneella kerran vuodessa tai jopa useammin. Vastuutonta ja itsekästä.
Jo ennen pandemiaa matkustelua arvosteltiin. Ja ennen kuin puhuttiin ilmastoasioista, sitä arvosteltiin.
Syynä tämä suomalaisten perisynti: kateus.
N 69 v
Kyllä matkustella saa, niin teen itsekin, mutta onko joka päivä pakko päivittää jotain esim. Facebookiin? Jos olisi kyseessä jotain mega-upeita avaruusmatkakuvia tai jotain hyvin tavallisesta kotikonnusta poikkeavaa, niin sitten mielellään kuvia. Mutta ne sata kuvaa minä edestä, takaa, päältä, syömässä, juomassa virvokkeita jne. EI KIINNOSTA KETÄÄN. Yksi sellainen kuva voi mennä, mutta ei yhtään enempää. Jotkut on kyllä niin huomion kipeitä, että ei mitään rajaa.
Usein (julkkis-)matkailijat ovat tätä "pelastakaa planeetta, ei saa ajaa autolla töihin tai syödä possua" -porukkaa, jolloin tarpeeton matkustelu on äärimmäisen tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä aapee tietää välittävätkö ne ihmiset ympäristöstä vai eivät?
Itse välitän, ja kyllä nostaa niskakarvat pystyyn kun ajattelinkin ihmisiä jotka matkustavat lentokoneella kerran vuodessa tai jopa useammin. Vastuutonta ja itsekästä.
No kerran vuodessa matkustelu on kyllä mielestäni jo todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Usein (julkkis-)matkailijat ovat tätä "pelastakaa planeetta, ei saa ajaa autolla töihin tai syödä possua" -porukkaa, jolloin tarpeeton matkustelu on äärimmäisen tekopyhää.
Miksi ihmeessä seuraatte sellaisia julkkiksia, jotka ärsyttävät? Mä en tiedä tuon taivaallista missä ja kuinka paljon jotkut ö-luokan julkkikset ja bloggarit matkailevat.
Mua ei muiden tai omat matkustelut paljoa nappaa. Turhaa Jeesustelua ilmastolla, jos joku yksittäinen perhe kerran vuodessa tai kahdessa matkustaa ulkomaille lentokoneella. Huihai.
En myöskään käsitä miten se, että tahtoo omaan/perheen elämään kerryttää muistoja ja kokemuksia ulkomailta olisi jotenkin turhaa ja itsekästä. Se että joku Riitta-Tellervo on asiasta kateellinen ja sen puolesta mustamaalaa toisten matkustelua - ymmärrän, koska Suomalaisuus ja kateus on jo aika vanha juttu.
Matkustelun syytähän tämä nykypandemia on
Höpö höpö. Marja on hyvä vaan ja painuu sinne ruottiin