2 poikaa muutti kotoa ja nyt on vihdoin aikaa ja rahaa itselle!
Kommentit (46)
Tuo on ihan totta. Jossain vaiheessa aika on kypsä lasten poismuuttoon sekä vanhemman että lapsen mielestä.
Onko AP mielestäsi totta, että aikuistuvat teini-ikäiset pojat syövät ihan konkreettisesti vanhemman köyhäksi? Tätä moni tuttava valittaa, mutta meille tämä ei ole vielä ajankohtainen asia.
No, kivat sulle. Meille tuli lapsenlapsi kun nuorin oli juuri muuttanut. Isästä ei ollut tietoa ja tytär masentui ja vastuu jäikin sitten meille.
Meillä lapset saa olla ainakin 40 kymppiseksi asti jos haluavat!
Mulla tuohon menee vielä "muutama" vuosi, maaliskuussa syntyi poika. 😄 Kaikki kyllä sanoo, että vuodet tuntuvat menevän pikakelauksella lasten saamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Onko AP mielestäsi totta, että aikuistuvat teini-ikäiset pojat syövät ihan konkreettisesti vanhemman köyhäksi? Tätä moni tuttava valittaa, mutta meille tämä ei ole vielä ajankohtainen asia.
Ei ole totta. Tai no jos syöttää niille pelkkää höttöhiilaria niin totta hitossa niillä on aina nälkä.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuohon menee vielä "muutama" vuosi, maaliskuussa syntyi poika. 😄 Kaikki kyllä sanoo, että vuodet tuntuvat menevän pikakelauksella lasten saamisen jälkeen.
hih hih
Vierailija kirjoitti:
No, kivat sulle. Meille tuli lapsenlapsi kun nuorin oli juuri muuttanut. Isästä ei ollut tietoa ja tytär masentui ja vastuu jäikin sitten meille.
No voi voi! Lapsenlapsi parkaa, kun isovanhempi kokee riesaksi.
Meillä vanhin tytär muutti omilleen muutama kuukausi sitten ja koko perhe voi nyt todella hyvin. Aikanaan niiden linnunpoikien on paras muuttaa kotipesästä pois ja tämä muutto paransi meidän kaikkien välejä paljon.
Vaikka kotimme onkin iso, niin ei sinne mahdu kovin montaa hyvin vahvatahtoista aikuista ihmistä sopuisasti. Tytär käy kotona kerran pari viikossa ja meillä on ollut joka kerralla oikeasti mukavaa ja rentoa.
Muistan, kun itse muutin pois kotoa parikymppisenä ja sen jälkeen suhde vanhempiini parani paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi! Lapsenlapsi parkaa, kun isovanhempi kokee riesaksi.
Olisihan sitä voinut hetken ottaa itselleenkin sitä aikaa.
Urheieva teini mättää kunnon sapuskaa kuin ajokoira. Kokemusta on ja määrät isoja, eikä ole " höttöhiilareita".
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei saa.
Olisin sitä paitsi todella huolestunut, jos lapseni haluaisivat asua kotona vielä silloin, kun käyvät töissä vakituisesti tai ovat parisuhteessa. Käymään saa tulla tietenkin, mutta sekin tapahtuu tietenkin suurelta osin meidän ehdoin. Kokisin todellakin myös epäonnistuneen vanhempana, jos joku lapsistamme asuisi kotona vaikka 25 vuotiaana.
Meillä on tilaa hyvin ja rakkautta riittää, mutta aikansa kutakin ja eteenpäin pitää mennä.
Kolmen nuoren äiti
Vierailija kirjoitti:
Saako? Ei kuulosta kovin terveiltä lapsilta, jos niin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Urheieva teini mättää kunnon sapuskaa kuin ajokoira. Kokemusta on ja määrät isoja, eikä ole " höttöhiilareita".
Urheileva teini varmasti myös osallistuu ruokien tekemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta. Tai no jos syöttää niille pelkkää höttöhiilaria niin totta hitossa niillä on aina nälkä.
- eri
Minun kokemukseni mukaan pojat kyllä syövät yhdessä kasvuvaiheessa kuin susilauma. Mikään ei tunnu riittävän. Sitten äkkiä laantuu ja tuntuu ihan kummalliselta, kun ruokaa ei menekään enää saavikaupalla. Eikä kyse ole tosiaankaan mistään höttöhiilareista, vaan ihan kunnon sapuskasta. Meidän pojat ovat nyt jo aikuisia ja käydessään syövät vain yhden lautasellisen ruokaa, eivätkä edes illalla ota toista annosta. Niin ne muuttuvat kasvaessaan.
N-
Naapurin 30-vuotias tytär asuu edelleen vanhempiensa kanssa. On jonkin sortin taiteilija. Sääliksi käy koko perhettä. Tuntuu onnettomilta jokainen heistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne syövät ja varsinkin jos urheilevat. Itse en muuta odota kuin sitä, että nuo jalkapalloilevat, vielä kotona eli mun kanssa asuvat kolme pohjatonta vatsaa muuttavat pois. Mun rahat tosin loppuu ennen sitä. Ne menee kaikki ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sitten tuossa iässä enää muuta minnekään. Lapset tarvitsevat aikuistuttuaan oman elämän.
Onnee!