Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 poikaa muutti kotoa ja nyt on vihdoin aikaa ja rahaa itselle!

Vierailija
20.04.2022 |

Terveisin köyhä mutta rakastava vanhempi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kohta sama ! Poika pelaa jääkiekkoa ja syö kolmen edestä.

Kohta lähtee armeijaan.

Voi sitä rahan ja vapaa-ajan määrää sitten !! Mutta kyllä varmaan ikävä tulee, ainokainen kun on.

Mutta oikeestaan odotan omaa aikaa ja siistiä kotia.

Vierailija
22/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko AP mielestäsi totta, että aikuistuvat teini-ikäiset pojat syövät ihan konkreettisesti vanhemman köyhäksi? Tätä moni tuttava valittaa, mutta meille tämä ei ole vielä ajankohtainen asia.

Kyllä ne syövät ja varsinkin jos urheilevat. Itse en muuta odota kuin sitä, että nuo jalkapalloilevat, vielä kotona eli mun kanssa asuvat kolme pohjatonta vatsaa muuttavat pois. Mun rahat tosin loppuu ennen sitä. Ne menee kaikki ruokaan.

Kuinka paljon teillä menee kuukaudessa ruokaan rahaa?

Meillä on kolme 16-20 vuotiasta minun ja mieheni lisäksi. Ruoka on normaalia kotiruokaa ja nuorin syö myös koulussa päivällä. Rahaa menee nykyään noin 1200 e/kk ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helkatin hienoo. Nostan eläkettä € 3500 kk ja käyn töissä €4300 palkalla. Ei tartte pihistellä. Mukulat omillaan.

Vierailija
24/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on lapsettoman elämä, kun on aina aikaa ja kaikki rahat käytettävissä itseen ja puolisoon <3

Vierailija
25/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko AP mielestäsi totta, että aikuistuvat teini-ikäiset pojat syövät ihan konkreettisesti vanhemman köyhäksi? Tätä moni tuttava valittaa, mutta meille tämä ei ole vielä ajankohtainen asia.

Kyllä ne syövät ja varsinkin jos urheilevat. Itse en muuta odota kuin sitä, että nuo jalkapalloilevat, vielä kotona eli mun kanssa asuvat kolme pohjatonta vatsaa muuttavat pois. Mun rahat tosin loppuu ennen sitä. Ne menee kaikki ruokaan.

Meillä on kolme 16-20 vuotiasta minun ja mieheni lisäksi. Ruoka on normaalia kotiruokaa ja nuorin syö myös koulussa päivällä. Rahaa menee nykyään noin 1200 e/kk ruokaan.

Meillä menee ruokaan tuo summa, vaikka mies puuttuu. Pojat ovat 14-, 15- ja 17-vuotiaita enkä voi ymmärtää miten ne voivat syödä niin tolkuttomasti. Laitan normaalia kotiruokaa ja juoksen aleruokien perässä ja nyystän kaikesta missä vaan on mahdollista. Lapsilisät ja Kelan maksamat minimielarit on menny poikien omiin menoihin kuten vaatteisiin, kenkiin ja jalkapallon kausimaksuihin. 15-vuotias olis halunnu jonkun hemmetin Segwayn, mutta oli pakko sanoa että ei pystytä ostamaan edes kympin tennareita jos ei syöminen vähene. Julmaa mut ei meinaa muuta enää osata.

Vierailija
26/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheieva teini mättää kunnon sapuskaa kuin ajokoira. Kokemusta on ja määrät isoja, eikä ole " höttöhiilareita".

Ne tykkää myös olla suihkussa sata vuotta kerrallaan.

Vierailija
27/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheieva teini mättää kunnon sapuskaa kuin ajokoira. Kokemusta on ja määrät isoja, eikä ole " höttöhiilareita".

Ne tykkää myös olla suihkussa sata vuotta kerrallaan.

Eivät tykkää, kun maksavat vesilaskut ihan itse. Käytön mukaan on vesimaksu.

Vierailija
28/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. 18 vuotiaana kuluin lähteä omille,eikä jäädä roikuu lapsuus koti. On opiskelia asuntoja,soluja.Otaa vastuu oma elämä.Opiskelun lisäksi vaan töihin. Tai opintolainat,jos luuseri ei työ kiinnosta? Valtio sen laina takaa.Oppi elämä ei ilmasta.

Vierailija
29/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on lapsettoman elämä, kun on aina aikaa ja kaikki rahat käytettävissä itseen ja puolisoon <3

Sinäkö elätät tulotonta puolisoa? Miksi?

Vierailija
30/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaa ehkä enemmän, mutta rahaa menee silti. Vai etkö tue heitä taloudellisesti?

Vierailija
31/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinipojat syö paljon. Aina lapsen muuttaessa huomaa, miten ruokakulut pienenee, mutta niin pienenee myös sähkö- ja vesimaksut. Kotitöiden määräkin vähenee.

Vierailija
32/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kivat sulle. Meille tuli lapsenlapsi kun nuorin oli juuri muuttanut. Isästä ei ollut tietoa ja tytär masentui ja vastuu jäikin sitten meille. 

Kai se pystyy vähän olemaan edes lapsensa kanssa? Ruuat mukaan ja yö tai kaksi äidillä? Niin saatte edes hengähdystaukoa. Minkäikäinen muksu on ja milloin tuli teille? 

Vierailija
33/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhaa ehkä enemmän, mutta rahaa menee silti. Vai etkö tue heitä taloudellisesti?

En ole ap, vaan se, jonka tytär muutti talvella omilleen. En tue tytärtäni taloudellisesti, sillä hänellä on hyvä vakituinen työ. Tottakai hän sai kotoa mukaansa huonekaluja ja kävimme ostamassa yhdessä mm. astioita, mutta muuten hän pärjää erinomaisesti omilla tuloillaan ja säästöillään, joita on saanut kesä- ja iltatöistä.

Vierailija
34/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinipojat syö paljon. Aina lapsen muuttaessa huomaa, miten ruokakulut pienenee, mutta niin pienenee myös sähkö- ja vesimaksut. Kotitöiden määräkin vähenee.

Eikö teidän pojat tehneet kotitöitä?

Vierailija
35/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee ruokaan tuo summa, vaikka mies puuttuu. Pojat ovat 14-, 15- ja 17-vuotiaita enkä voi ymmärtää miten ne voivat syödä niin tolkuttomasti. Laitan normaalia kotiruokaa ja juoksen aleruokien perässä ja nyystän kaikesta missä vaan on mahdollista. Lapsilisät ja Kelan maksamat minimielarit on menny poikien omiin menoihin kuten vaatteisiin, kenkiin ja jalkapallon kausimaksuihin. 15-vuotias olis halunnu jonkun hemmetin Segwayn, mutta oli pakko sanoa että ei pystytä ostamaan edes kympin tennareita jos ei syöminen vähene. Julmaa mut ei meinaa muuta enää osata.

Voisko ne teinit osallistua elatukseensa jollain summalla? Just esim. toi vesilasku ja mitä nyt eniten kuluja tekevät? Ruokalaskusta jotain? Sen verran töihin että tienaavatkin jotain? 

Vierailija
36/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijasta onneksi pääsee lomille, taas kamala ikävä vaikka vasta oli.

Kyllä se oma on aina niin rakas, ja lapsi, aikuistuessaankin.478

Vierailija
37/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten toi numero tohon tuli?

Vierailija
38/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. 18 vuotiaana kuluin lähteä omille,eikä jäädä roikuu lapsuus koti. On opiskelia asuntoja,soluja.Otaa vastuu oma elämä.Opiskelun lisäksi vaan töihin. Tai opintolainat,jos luuseri ei työ kiinnosta? Valtio sen laina takaa.Oppi elämä ei ilmasta.

Kannattaisi lukea se oma teksti ennen lähettämistä.

Vierailija
39/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen pesämuna, ettei opinnot kärsi työssäkäynnistä? 

Vierailija
40/46 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin 30-vuotias tytär asuu edelleen vanhempiensa kanssa. On jonkin sortin taiteilija. Sääliksi käy koko perhettä. Tuntuu onnettomilta jokainen heistä.

Pyydä tytärtä talovahdiksi välillä, jos vaikka huomaisivat itse etteivät sovi yhteen kämppään. Kamalaa elämättä jättämistä tuosta helposti seuraa kaikille. Ihmisen pitää saada aikuistua, sitä vaikeampaa se on mitä pitempään tuota jatkuu. Voihan kotiin sitten palata jos ei itsenäistyminen onnistukaan, parempi se kuin ettei edes kokeile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän