Ideoita ikinälkäisen teinin ravinnoksi?
Syö kaksi lämmintä ruokaa päivässä, toinen koulussa ja toinen kotona. Aamupala ei yleensä ole runsas, mutta se ei ole ongelma. Ongelma on välipala ja iltapala, kun jogurtti tai omena ei riitä.
Mitä ostaisin kaupasta? Joku valmis kokonaisuus olisi paras, en kaihda eineksiä. Saarioisten pitsat kyllästyttää, samoin lihapiirakat, valmishampurilaiset yms. Eikä tavallinen voileipäkään ole sitä, mitä tekisi mieli.
Teini ei ole kauhean kiinnostunut ruuanlaitosta, mutta käyttää sujuvasti airfryeria.
Kommentit (71)
Eli teinille pitäisi olla kaikki aivan valmista? Pienintäkään laittamista ei saisi olla, korkeintaan mikrotus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI hitto, mä en ainakaan tee kuin maksimissaan yhden lämpimän ruuan päivässä, sekin on yleensä melko tuskaista. Kolme lämmintä ateriaa päivässä olisi varmasti hyvä ratkaisu, mutta mun pitää päästä helpommalla, eli ostaa vaan kaupasta jotain... Saa siis ehdotella lisää jotain mitä voi hankkia suoraan kaupasta, ja on heti tai pienellä vaivalla valmista syötävää. -ap-
No esimerkiksi soijavuokaa ja lohikiusausta saat samassa uunissa isot uunivuoat ja siitä vaan annoksina pakkaseen niin on ruokaa pitkäksi aikaa.
Jos et jaksa tehdä, osta valmiina ihan kunnon ruokaa. Ei mitään välipaloja. Se heppoinen kouluruoka ja siihen päälle välipala ei pidä nälkää koko päivänä vaan aiheuttaa just loputtoman napostelukierteen ja jaksamattomuuden.
Ei jum....ta mitään soijavuokaa, vaan tuoreista aineksista kunnollista ruokaa. Juurekset, kasvikset, jokin eläinproteiini siihen tietenkin. Leipää tietenkin, maitotaloustuotteita, marjoja, hedelmiä. Yhtenä ruokana voi hyvin olla jokin kasvisruoka, jos syö monta ateriaa päivässä.
Jos sinä syöt soijavuokaa jossa on pastaa, soijaa, tomaattia, juustoa ja yrttejä ja jälkiruoaksi hedelmiä/marjoja niin miten se on ratkaisevasti heikompaa kuin syödä juustoleipä ja kasviksia?
Muuta kuin että se on lämmin ateria…
Minä en syö soijaa.
Voit tehdä tuon vuoan myös jauhelihasta.
Ei kuulosta sittenkään hyvältä tuo ruoka.
Sua vain ärsyttää kun menit hölmöilemään.
Mutta kun kuulostaa omituiselta ruualta. Hölmöilemään 🤔?
Psylliumkuitua ja pellavansiemeniä. Jos ei tule täyteen, niin ihme on.
Eikö teini saa suutaan auki muuta kuin syödäkseen, kertokseen itse, mitä haluaisi syödä+
Käskisin keittää puuroa. Ihan kelvollinen ja edullinen iltapala.
Amisikäinen muuttaa parin vuoden sisään jo omilleen. Aikooko silloinkin vaatia, että ruoka pitää saada äkkiä ja ilman laittamista jääkaapista mahaan? Ja että pakastettu itsetehty ruoka ei käy, koska se on pahaa. Ja että itse ei joudu ideoimaan mitä aikoo syödä?
Eikö kannattaisi opettaa teinille vähän elämän realiteetteja ennen kuin se muuttaa pois kotoa?
Sininen lenkki pussiin ja kiukaalle. Saunan jälkeen iltapalaksi valmiin einesperunasalaatin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teini saa suutaan auki muuta kuin syödäkseen, kertokseen itse, mitä haluaisi syödä+
Puuro on oikein ravitseva, varsinkin kun valitsee oikein lisukkeet. Puuro ei pidä nälkää jos lisänä ei ole proteiinia. On se sitten vähän leikkelettä tai kananmunaa puuroaterialla. Raejuustoa tai/ja vähän pähkinöitä sekaan niin se on myös oikein hyvä! Mehukeitto tai marjat kruunaa puuron lisäämällä makeutta.
Rasvaa ja proteiinia niin nälkä pysyy loitolla kauan. Esim pekonimunakas on halpaa,täyttävää ja vielä hyvääkin.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi soijavuokaa ja lohikiusausta saat samassa uunissa isot uunivuoat
Mitä on soijavuoka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro on oikein ravitseva, varsinkin kun valitsee oikein lisukkeet. Puuro ei pidä nälkää jos lisänä ei ole proteiinia. On se sitten vähän leikkelettä tai kananmunaa puuroaterialla. Raejuustoa tai/ja vähän pähkinöitä sekaan niin se on myös oikein hyvä! Mehukeitto tai marjat kruunaa puuron lisäämällä makeutta.
Kyllä puuro pitää nälkää, kun siihen lisäää tarpeeksi rasvaa! Voita, öljyä, tahinia, maksamakkaraa, sulatejuustoa, mitä vain. Mitään makeutta tarvita.
Tosi kalliita eivätkä pidä ainakaan minulla yhtään nälkää, vaikka energiaa on noin 500 kCal yhdessä kuutiossa. Ja miten niin terveellistä? Oletko katsonut ravintosisältöä? Lähinnä prosessoitua hiilaria (valkoista riisiä ja sokeripohjaista kastiketta).