Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapseton, millaiset ovat tulevaisuuden suunnitelmasi?

Vierailija
19.04.2022 |

Olen 35-vuotias nainen enkä ole koskaan halunnut omia lapsia. Tässä kohtaa eloa huomaan kuitenkin pohtivani, mitä teen elämälläni? Tuntuu, että isolle osalle naisista lapset ovat se elämän pääasiallisin sisältö, mutta en koe tätä itselleni vaihtoehtona. En halua omia lapsia tällaiseen maailmaan. Millaisesta tulevaisuudesta te muut vapaaehtoisesti lapsettomat haaveilette? Kiinnostaisi etenkin myös teidän hieman vanhempien lapsettomien ajatukset aiheesta. Oletteko saaneet rakennettua elämästänne mielekästä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt niitä asioita mitä olen halunnutkin, eikä mielekkyyden tunnetta ole ikinä puuttunut. En näe lapsia minään ratkaisuna, jos mieli on tyhjä. 

n42

Vierailija
2/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein miettinyt. Tärkein haaveeni tällä hetkellä on valmistua ja päästä vakityöhön. Tällä hetkellä teen nollasopparilla minimipalkkatyötä opintojen ohessa.

Uskallan siis sanoa, että tärkein tulevaisuuden visioni on säännöllinen palkkatulo, ettei rahasta tarvitsisi olla huolissaan.

Muuten en hirveästi tulevaisuutta mieti tai suunnittele. Toivon toki pysyväni mieheni kanssa yhdessä hautaan asti. Olisi kiva käydä aina välillä matkoilla ulkomailla tai kotimaassa.

Olen 30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä, pelaan ja runkkaan. Kesällä juon

M41

Vierailija
4/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiin erakoitumaan. Tai jos kiinapassia taas ajetaan uudestaan käyttöön kuten huhutaan, niin sitten voin lähteä vastarintaan veljen lasten puolesta.

Vierailija
5/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intohimoni on kuvataide

Vierailija
6/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen lääkäriksi ja perustan lastenkodin Intiaan tai Sierra Leoneen.

Vierailija
7/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmanani on elää ihan normaalia, rauhallista arkea. Ehkä jossain vaiheessa muuttaa rauhallisempaan paikkaan. Työt, arki, vapaa-aika. Toisaalta tiedostan, että on hieman enemmän liikkumavaraa elämässä tehdä mitä haluaa, joten saa nähdä mitä sitä keksii työrintamalla, asumisen ja harrastusten suhteen. Nyt yksinkertainen, rauhallinen elämä on parasta ja riittävää. Eli teen elämälläni ihan tavallisia juttuja, tuskin mitään erityisen merkityksellistä ja suureellista :)

N37

Vierailija
8/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aikani juuri siihen mihin haluan.

Vierailija
9/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin 26-vuotiaana, erottuani entisestä avovaimostani, etten edes halua lapsia. Olin vain elänyt jonkinlaisessa "niin kuuluu tehdä"-psykoosissa.

Sitten piti etsiä nainen, joka ei myöskään halua lapsia ja siinä oli kolmekymppisenä omat ongelmansa. Sellaisen kuitenkin löysin ja olemme viettäneet lapsetonta elmäämme jo yli 20 vuotta.

Aika ei ole käynyt pitkäksi. On työt, harrastukset, ystäviä, sukulaisia jne. Matkustelemme ja otamme rennosti. Jos lapsettaa, aina voi ottaa sisarusten lapsia hoitoon.

Tilanne olisi varmaan toinen, jos lapsettomuus ei olisi oma valintamme vaan pakon sanelemaa. Ai niin, ne tulevaisuuden suunnitelmat. Muutamme ulkomaille, kun ei tarvitse olla lastenhoitajina.

Vierailija
10/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut koko ikäni läheisiä sukulaisia, myös rahallisesti. Kokeillut erilaisia harrastuksia jne. Nyt lähes 50- vuotiaana opiskelen töiden ohella yliopistossa. Monta haavetta olen toteuttanut ja monta haavetta tulen vielä toteuttamaan. Elän itselleni ja läheisille rakkaille ihmisilleni. Lapsettomuuttani en kadu.

Vierailija
11/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kaiken mahdollisen vapaa-aikani itselleni mielekkäiden asioiden toteuttamiseen. Tulevaisuudessa toivon voivani tehdä osa-aikaista työtä, jotta saan enemmän vapaa-aikaa.

Vierailija
12/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskuna, lapseton. Molemmat pystyivät rakentamaan huikean uran, matkustamaan , pitämään yllä ja rakentamaan hyviä ja pysyviä suhteita ystäviinsä, käyttämään mittavan omaisuutensa paitsi itseensä myös hyväntekeväisyyteen

Vierailija
13/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään suuria unelmia enkä koe sellaisia kaipaavanikaan. Haluan elää rauhassa mukavaa elämää, suurin toive on varmaan hommata mökki tai vuokrata joku mökki jonka saa pitkiksi ajoiksi kerrallaan. Haluaisin elää lähellä luontoa miehen ja kissojen kanssa. En koe että elämästäni puuttuisi mitään.

Vierailija
14/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiiri alkoi +30 iässä jakaantua silleen, että uudet kaverit oli joko mua nuorempia tai vanhempia. Heistä löysin omahenkistä seuraa, joilla samoja kiinnostuksenkohteita kuin mulla. Ne kiinnostavat asiat on mulle ne, mitkä tuo mielekkyyden elämään. Joskus on vähän orpo olo naisten seurassa, joiden elämä pyörii perheasioiden ympärillä. Mut heidän kanssa ei tarvitse niin paljon aikaa viettää. N45

Vierailija
15/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein miettinyt. Tärkein haaveeni tällä hetkellä on valmistua ja päästä vakityöhön. Tällä hetkellä teen nollasopparilla minimipalkkatyötä opintojen ohessa.

Uskallan siis sanoa, että tärkein tulevaisuuden visioni on säännöllinen palkkatulo, ettei rahasta tarvitsisi olla huolissaan.

Muuten en hirveästi tulevaisuutta mieti tai suunnittele. Toivon toki pysyväni mieheni kanssa yhdessä hautaan asti. Olisi kiva käydä aina välillä matkoilla ulkomailla tai kotimaassa.

Olen 30.

Sama täällä. Olen 31v mies, opiskelen yliopistolla ja koitan etsiä edes jotain harjoittelupaikkaa. Perheen perustaminen ei todellakaan ole nyt ajankohtaista.

Vierailija
16/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä toivon, että rahatilanteeni paranisi, niin että olisi varaa tehdä kaikenlaista. Tällä hetkellä rahat riittävät lähinnä ruokaan. Ei näillä rahoilla tietysti lapsiakaan kasvatettaisi, tuskin edes voisi synnyttää sairaalassa, kun ei olisi varaa maksaa sairaalalaskua. Joten onneksi en halua lasta.

Vierailija
17/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 30.

Sama täällä. Olen 31v mies, opiskelen yliopistolla ja koitan etsiä edes jotain harjoittelupaikkaa. Perheen perustaminen ei todellakaan ole nyt ajankohtaista.

Se on ajankohtaista vasta kun lapsettomuus uhkaa.

Vierailija
18/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuus, ystävät, parisuhde, matkustelu, eläimet. Ja kyllä minusta maailma ja elämä itsessään ovat jo niin kiinnostavia, etten koe tarvitsevani tähän mitään suurempaa päämäärää. Mutta haluaisin kyllä onnistua kirjoittamaan kirjan.

Vierailija
19/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa mieleistäni alaa. Muutaman vuoden kuluttua valmistuminen ja oman työuran jatkaminen. Läheiset ihmissuhteet ja niiden vaaliminen. Luonnossa liikkuminen ja harrastukset.

Jos vain terveys sallii, aion jatkaa itseäni miellyttävän elämän elämistä koko loppuelämäni.

Vierailija
20/24 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteellinen treenaaminen vie suuren osan ajastani ja omat tavoitteeni liittyvät pitkälti siihen.

Haaveilen myös omista koirista sekä mielekkäästä työstä ja tämän vähentämisestä mahdollistaen vapaa-aikaan panostamisen. Ehkä kesäasunnon hankkiminen voisi olla mukavaa tai mikseipä lähteä hetkeksi ulkomaille asumaan.

En ole huolissani siitä, että mitä teen tulevaisuudessani kaikella ajallani. Sitä mukaan, kun vanhat haaveet toteutuvat tai väistyvät, niin keksin uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä