Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua naisystävän Curling-lapsiin??

Buumeri
20.11.2022 |

Minulla takana muutaman vuoden parisuhde ihanan naisen kanssa, mutta hänen 3 lasta aiheuttaa hieman päänvaivaa, 2 poikaa ja tyttö.. Perheessä on selvästi ollut kasvatustyylinä Curling, kaverivanhemmuus ja jonkinlainen vapaan kasvatuksen yhdistelmä. Lapset nyt jo 15-20 vuotiaita ja tulokset alkaa näkyä. Koulunkäynti ei oikein suju kenelläkään, nukkuvat ja tekevät vaan omia juttuja mitä haluavat, elävät mun mielestä kuin päiväkouluikäiset. Kukaan ei halua mennä millekään epämukavuusalueelle elämässä, ja vanhemmat hoitaa, korjaa ja maksaa kaiken ja mitään auktoriteettia lapsiin ei ole.

Itselläni ollut tyystin erilainen lapsuus, olen oppinut tekemään töitä ja kantaa vastuuta jo nuorena ja voi sanoa että elämä on mennyt ihan hienosti eteenpäin. Miten siis suhtautua tuollaisiin minun näkemyksen mukaan totaalisen laiskoihin, saamattomiin lapsiin/nuoriin, jotka mun mielestä ei osaa oikein mitään ja tumpeloivat monia ihan perusasioita. Kukaan lapsista ei tietenkään mitään töitä ole tehnyt tähän mennessä, ja naiseni kaikki rahat menee heidän elättämiseen ties kuinka pitkään. Minä sitten maksan kaiken meidän yhteisen tekemisen, sen rajan aioin pitää että tuollaisten lasten kuluja en maksa, mutta tuntuu että jo nyt välillisesti maksan kun naiselleni ei jää koskaan yhtään omaa rahaa.

Miten suhtautua tällaisiin lapsiin kun en oikein tiedä mitä heidän kanssa voisi edes puhua kun ollaan niin eri maailmassa kasvaneita?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne oulunkylään

U15

Vierailija
2/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota että ne muuttaa kotoa, jos ovat noin vanhoja. Toisaalta muuttaako tommoset lellipennut ikinä mihinkään. En tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
4/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sinun suhtautua lapsiin mitenkään? Jos et asu samassa taloudessa voit aina rajoittaa aikaasi heidän luonaan siihen, kunnes saat mittasi täyteen. 

Toisten lasten kasvattamista on älyttömän helppo arvostella. Niin helppoa, että mielipiteitä paukuttelee ihan lonkalta miettimättä tajuaako mistään mitään. Tietysti, jos toinen pyytää sinua olemaan mieltä voi asiasta jotakin keskustella sekä tukea vaikeuksissa.

Voit olla varma, että naisystäväti lapset tajuavat miten et pidä heistä. Tavalla tai toisella  vaistoavat sen.

Tekemättömyys voi olla oire siitäkin, ettei koskaan tehdä mitään yhdessä. Eivät nuoret muuten opi, jos ei kukaan näytä ja neuvo. Nyt on naisystäväsi lasten kanssa myöhäistä. Voit vaikuttaa enää omiin asenteisiisi nuoria kohtaan, jos haluat elää mukana naisystäväsi elämässä.

Vierailija
5/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusipaavaliniemi voi auttaa. Uusi olympia kulta Suomeen curlingista vaan.

Vierailija
6/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin 16-vuotiaana pois kotoa, enkä edes osannut perunoita keittää.

Hommaa niille asunto, sinne opettelemaan itsenäistymistä.

Vierailija
7/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai asu heidän kanssa? Parempi olla omassa asunnossa. Yhteen voi muuttaa kun lapset asuvat muualla.

Vierailija
8/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihana nainen jolla hirviölapset.

Ensinnäkin sinun ihana nainen on niiden lasten äiti. Toiseksi, omat lapset ovat ihmiselle tärkeintä maailmassa. Jos et sitä hyväksy, ei kannata olla suhteessa lasten äidin kanssa.

Et ole kovinkaan hyvin kasvatettu itse, jos sinulle tuottaa vaikeuksia jopa puhua näille lapsille.

Kolmanneksi sinulla saattaa olla värittynyt käsitys siitä, millaisia tuon ikäiset lapset normaalisti ovat. Tuskin olit itsekään sellainen kun nyt muistelet. Ainakaan nyt aikuisenakaan et osoita erityistä kypsyyttä. Teinit ovat teinejä kaikkina aikoina.

Vierailija
9/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jotain maksullisia tekemisiä naisystäväsi kanssa valitset, jos nainen on köyhä? Menkää kävelylenkille, viettäkää romanttinen ilta kynttilänvalossa yms.

Mutta älä puutu lasten kasvatukseen tai lasten "luonteeseen". Äidin miesystävän nähden tuskin ovat omatoimisimmalla ja puuhakkaimmalla päällä, vaan vetäytyvät huoneisiinsa.

10/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei olisi varaa alkaa jatkuvasti ostella miesystävälle juttuja.

Vierailija
11/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sinun suhtautua lapsiin mitenkään? Jos et asu samassa taloudessa voit aina rajoittaa aikaasi heidän luonaan siihen, kunnes saat mittasi täyteen. 

Toisten lasten kasvattamista on älyttömän helppo arvostella. Niin helppoa, että mielipiteitä paukuttelee ihan lonkalta miettimättä tajuaako mistään mitään. Tietysti, jos toinen pyytää sinua olemaan mieltä voi asiasta jotakin keskustella sekä tukea vaikeuksissa.

Voit olla varma, että naisystäväti lapset tajuavat miten et pidä heistä. Tavalla tai toisella  vaistoavat sen.

Tekemättömyys voi olla oire siitäkin, ettei koskaan tehdä mitään yhdessä. Eivät nuoret muuten opi, jos ei kukaan näytä ja neuvo. Nyt on naisystäväsi lasten kanssa myöhäistä. Voit vaikuttaa enää omiin asenteisiisi nuoria kohtaan, jos haluat elää mukana naisystäväsi elämässä.

Ja taas tuollainen lässynlässyn-kirjoitus. Milloin sinäkin oikein opit, että moni nykypäivän lapsi ja nuori on laiska kusipää? Iso syy on tietenkin vanhemmissa.

Vierailija
12/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko yhdessä naisen kanssa ja asuvatko kaikki kolme lasta luonanne myös?

Oletko ottanut asiaa (rahatilannetta) puheeksi naisen kanssa ja miten hän on reagoinut sanomisiisi?

En osaa neuvoa suhtautumisesta lapsiin kun itse kipuilen sen kanssa myös, että nyt pitää opetella elämään miehen ja hänen lapsensa kanssa (muutimme yhteen hiljaittain), muuta kuin mitä minulle on sanottu ihan ammattilaisten toimesta: Eli sinun ei tarvitse olla lasten paras ystävä tai "isäpuoli", vaan se riittää jo, että käyttäytyy kohteliaasti ja ystävällisesti heitä kohtaan ja näyttää, että on turvallinen aikuinen.

Itse pitäisin kunnon palaverin puolison kanssa tuosta rahan käytöstä. Ei ole sinun tehtäväsi toimia maksumiehenä suhteessanne (ei lapsille, eikä myöskään naiselle). Jos nainen ei osaa asettaa rajoja, niin sinun on asetettava sitten ainakin omat rajat. Olisi hyvä keskustella tilanne auki ja hahmottaa kunnolla molempien näkemys asiaan ja sopia sellaiset pelisäännöt johon molemmat ovat tyytyväisiä (jos tämä on nyt edes mahdollista). Esim. että jos nainen haluaa vapaaehtoisesti tuhlata kaikki rahansa lapsiin, niin hän ei voi olettaa, että sinä maksat kaiken yhteisen sitten. Hän voi ostaa lapsilleen jotain turhakkeita ja sillä välin sinä voit lähteä ystävien kanssa vaikkapa jonnekin matkalle (näin kärjistetysti :D). Jos naista harmittaa, ettei hän ole siellä matkalla kanssasi niin kyynel, ehkäpä siinä kohtaa voisi herätä se sisäinen motivaatio muuttaa omaa tilannetta jos hän ei nyt näe toiminnassaan mitään muuttamisen tarvetta.

Tämä kommentti on nyt todella kärjekkäästi kirjoitettu, mutta kantavana pointtina on se, että pidä omista rajoistasi kiinni! Sinulla ei ole mitään velvollisuutta tuossa tilanteessa kipata omia rahojasi tuollaiseen molokin kitaan (varsinkin jos olette olleet vasta 2 v yhdessä joka on lopulta aika lyhyt aika). On sovittava yhteiset pelisäännöt rahan käytölle.

Vierailija
13/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vaikea kysymys. Minulla on kokemusta ystävän täysin holtittomista lapsista. Ystävä siis on mukava ja tykkään viettää aikaa hänen kanssaan, mutta ne lapset on aivan käsittämättömiä. Äiti sössöttää koko ajan jotain ja lapset vaan kitisee ja vinkuu (kaikki koulu-tai murrosikäisiä). Joudun aina junailemaan, että voin tavata äitiä kahdestaan, mutta jostain syystä äiti ei milloinkaan voi olla niistä kauhukakaroista erossa, huoh. Nyt kun yksi niistä lapsista on lukiossa ja ilman kavereita (yllätys yllätys), niin pystyn tuntemaan jo vähän myötätuntoa häntä kohtaan. Eihän se lasten vika ole, jos äiti on täysi torvelo. Lapset kärsii siitä koko elämänsä, elleivät itse jossain vaiheessa osaa ottaa itseään niskasta kiinni. Eikä sekään nuorelle ole helppoa, jos ei ole annettu mitään eväitä. Eli noilla naisystäväsi lapsilla todennäköisesti tulee olemaan rankkaa sosiaalisesti ja opiskeluiden ja työelämän kanssa tulevaisuudessa. Ehkä voit tuntea myötätuntoa heitä kohtaan? Muuten en osaa auttaa ja voin kuvitella, että on hankala tilanne.

Vierailija
14/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kommenteista tähän asti. Tosiaan ei siis asuta yhdessä, mutta vietetään kuitenkin noin puolet ajasta yhdessä etupäässä kahdestaan, mutta pakosti lasten asiat ja ``ongelmat`` on läsnä viikottain elämässä.  Olen yrittänyt ajatella ja toivoa että lapset pikkuhiljaa aikuistuisi, mutta siinä voi kyllä aikaa mennä. Meillä naisen kanssa keskinäinen suhde muuten oikein hyvä, tästä asiasta en ole juuri uskaltanut puhua tai arvostella kun tiedän että se on herkkä paikka naiselle, ja en haluaisi muuten hyvää suhdetta vahingoittaa. 

Itse kun vaan on sellainen luonne että jos elämässä on joku ongelma, niin yrittää mahdollisimman pian korjata sen jotta voi jatkaa parempaa elämää. Tässä tilanteessa on vähän toivoton fiilis asian korjaamisen suhteen, ehkä yritän varovasti saada mielipidettä joskus esille, ja muuten olen päättänyt olla hiljaa ja toivoa parasta ja että suhde naisen kanssa säilyisi lämpimänä. Tokihan tällainen vaikuttaa vähän siihen että enää en tiedä olemmeko naisen kanssa yhtä hyvin ``sielunkumppaneita`` kuin aikaisemmin.  Sikäli muuten jännä juttu että tällainen curlingäiti loppupeleissä tekee lapsilleen karhunpalveluksen ja on sikäli ns. ``huono äiti``. Mutta tällainen curlingäiti voi kumppanina olla aivan ihana ja lämmin ja rakastava. Näin siis on tässä tapauksessa on ja kyllä minäkin pidän häntä kuin kukkaa kämmenellä, ja puhumme kauniisti toisillemme ja elämä ja erotiikka muuten on hyvää. 

Vierailija
15/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nekin aikuistuvat. Mutta siihen mennessä pistä selvät rajat. Tee naisystäväsi kanssa vain ilmaisia asioita.

Vierailija
16/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi lakkaisin maksamasta niitä yhteisiä menoja. Jos äiti haluaa kaikki rahansa käyttää lapsiinsa, silloin käyttää. Tuollainen hyysäys ei lopu mihinkään lasten omille muuttoon. Äitiä huudetaan apuun vielä monesti Teette vain ilmaisia tai halpoja juttuja. Ja käyt omien ystävien kanssa, joilla varallisuus riittää niillä muilla menoilla.

Vierailija
17/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin kerran karjalanpiirakoita, kun illalksi olin kutsunut kaksi pariskuntaa kylään ja miesystäväni. Kuinka ollakaan, jouduin vielä iltapäivällä lähtemään kauppaan. Miesystäväni oli hakenut lapset jostain huvipuiston tapaisesta viedäkseen heidät kotiin (ex-vaimon luo siis) mutta ei saanutkaan häntä puhelimeen eikä lapsilla ollut avaimia. Menivät kotiini. Söivät 12 piirakkaa ja kaiken munavoin. Nostin sellaisen metelin, että kaikkien heidän korvat olivat varmasti viikon punaiset. Oli viimeinen kerta kun kävivät jääkaapillani. Äidilleen lapset olivat valittaneet, mutta tämä oli heti tajunnut mistä oli kyse, ja suuttunut sekä heille että miesystävälleni.

Joskus siis auttaa pieni räjähtäminen!

Ap, lopeta sen naisen kulujen maksaminen heti!

Vierailija
18/18 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä olen kyllä sitä mieltä että kunnon räyhääminen ja räjähtäminen on hyvä keino silloin kun siihen on aihetta ja menee yleensä kerralla perille! Nykyaikana tuntuu että kaikki asiat pitäisi vaan sanoa nätisti ja kiltisti, jos niin sanoo niin ei kyllä tehoa ollenkaan samalla tavalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän