Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haastaa riitaa ihan älyttömistä asioista

Vierailija
19.04.2022 |

Meillä on taaperoikäinen lapsi ja viime kuukaudet parisuhde on ollut todella huonolla tolalla. Riitoja on viikoittain, ja ne alkavat ihan typeristä jutuista. En tiedä mitä mies tällä oikein hakee, vääntää ja valittaa niin pitkään että varmasti lopulta suutun. Mies ei itsekään osaa selittää mistä on kysymys, väittää jopa ettei haasta riitaa vaikka ihan selvästi haastaa.

En tiedä kuinka pitkään tätä menoa pitäisi katsella ennen kuin pakkaan tavarat ja lähden.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari vuotta sitten ihan samanlaista lapsen yksivuotissyntymäpäivän hujakoilla. Sitä kesti useamman kuukauden kunnes en kerta kaikkiaan jaksanut enää. Tuntui etten saanut olla omassa kodissani niinkuin omassa kodissaan pitäisi voida olla, ja seinät alkoi kaatua päälle. Mikään puhe ei auttanut. Olin katsonut jo miehelle kertomatta itselleni ja lapselle oman asunnon ja suunnitellut muuton. Sitten kun piti päättää enää ajankohta suunnitelmien toteuttamiselle, yritin vielä viimeistä oljenkortta. Ehdotin miehelle pariterapiaa, ajatellen että varmaan menee kuuroille korville sekin. Mutta se oli ilmeisesti viimein se asia, joka sai hänet tajuamaan, että meidän parisuhde oli tosiaan vaakalaudalla. Hän ei vastannut ehdotukseen mitään, mutta riidan haastaminen ja inhottava kohtelu loppui siihen paikkaan. Joskus harvoin huonona päivänä saattaa yrittää jotain, mutta se on ihan tosi pientä verrattuna aiempaan. Emme ole toistaiseksi käyneet siellä terapiassa eikä mies ole ollut halukas keskustelemaan tuosta käytöksestä, mutta minulle riittää kunhan sama ei toistu enää.

Vierailija
22/40 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista alkaa tapahtumaan usein kun mies ihastuu toiseen naiseen. Yhtäkkiä oma puoliso vaan ärsyttää koko ajan. Osaksi johtuu huonosta omastatunnosta joka puretaan viattomaan kumppaniin ja osaksi kaipuusta olla sen toisen naisen kanssa. Muutamalle tutulle käynyt juuri noin, ja sitten paljastunut että mies on rakastunut toiseen. Yksi mies ei ollut edes varsinaisesti pettänyt mutta oli retkahtanut työkaveriinsa ja kiukutteli vaimolleen kuukausikaupalla kun ei voinut saada sitä toista naista. Lopulta vaimo kyllästyi ja erosi ja mies myöhemmin tunnusti miksi oli ollut niin sekaisin.

En sano että tässä tapauksessa olisi juuri tuosta kyse, mutta onko mitään muita merkkejä ilmassa että voisi olla mahdollista?

Ei se ihan mahdotonta ole, mutta epäilen silti vähän että näin olisi. Luulisin, että mies olisi enemmän konttorilla, jos siellä olisi joku misu kiikarissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli pari vuotta sitten ihan samanlaista lapsen yksivuotissyntymäpäivän hujakoilla. Sitä kesti useamman kuukauden kunnes en kerta kaikkiaan jaksanut enää. Tuntui etten saanut olla omassa kodissani niinkuin omassa kodissaan pitäisi voida olla, ja seinät alkoi kaatua päälle. Mikään puhe ei auttanut. Olin katsonut jo miehelle kertomatta itselleni ja lapselle oman asunnon ja suunnitellut muuton. Sitten kun piti päättää enää ajankohta suunnitelmien toteuttamiselle, yritin vielä viimeistä oljenkortta. Ehdotin miehelle pariterapiaa, ajatellen että varmaan menee kuuroille korville sekin. Mutta se oli ilmeisesti viimein se asia, joka sai hänet tajuamaan, että meidän parisuhde oli tosiaan vaakalaudalla. Hän ei vastannut ehdotukseen mitään, mutta riidan haastaminen ja inhottava kohtelu loppui siihen paikkaan. Joskus harvoin huonona päivänä saattaa yrittää jotain, mutta se on ihan tosi pientä verrattuna aiempaan. Emme ole toistaiseksi käyneet siellä terapiassa eikä mies ole ollut halukas keskustelemaan tuosta käytöksestä, mutta minulle riittää kunhan sama ei toistu enää.

Hienoa jos tämä toiminut, meillä ei mies toistaiseksi ole innostunut pariterapiasta. Pelottaa, ettei usko minun olevan tosissani sen suhteen, etten jaksa tätä, jollen todellakin vuokraa asuntoa ja muuta lapsen kanssa pois.

Ap

Vierailija
24/40 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suhteen ensihuuma on ohi ja arki astuu tilalle, lapsi syntyy ja paineet ja velvollisuudet lisääntyvät, putoavat naamiot ja esiin puskee myös käytösmalleja vanhempien parisuhteesta. Näitä tunteita ja riitelymalleja on usein vaikea estää, ne vain puskevat ulos.

Jokainen aikuinen on kuitenkin vastuussa omasta käytöksestään.

Apua kannattaa hakea ulkopuolelta, jos ette keskenänne pysty lukkiutunutta tilannetta korjaamaan. Ei tuollainen tilanne yleensä itsestään korjaannu. Eikä ne kananmunat väärässä paikassa ole se oikea riidan syy, jotain muuta siellä ärsytyksen takana on.

Vierailija
25/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ratkesi tämä keissi?

Mulla sama. Mies ryhtynyt oudoksi.

Kun kaikki on hienosti, se alkaa suoltaa hullutuksia. Haastaa riitaa kaikin keinoin. Yhtäkkiä koko suhde on ahdistava, minä sairas, kaikki on silloin vialla. Nyt kk tehnyt joka päivä kaikkensa et lähtisin. Sitäkö se on?! Siltä se tuntuu. Niin rajuksi mennyt.

Ja vaikealta tuntuu lähteä, kun vielä kk sitten oli paljon kaunista.

Vierailija
26/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystähän tuo on.

Vierailija
27/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet helposti ovat tuollaisia vähän oikukkaita pikku otuksia.

Niin no naiset kyllä tuntee oikuttelun etu ja takaperin. Ehkä se siirtyy jo äidinmaidossa kuten viimisen päälle jalostunut syyllistämisen taito? Lisäksi naisetkin saa sitä syyllistämistä äideiltään että varmasti tietävät mistä puhun.

Vierailija
28/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'riitoja mitättömistä syistä.

Silloin teillä sitten perusasiat kunnossa, kun syytä ei ole.

Jokainen on joskus huonolla tuulella, väsyneenä, nälkäisenä tai joku (pikku?) vastoinkäyminen vaivaa.

Kannattaa olla provosoimatta ja käskyttelemättä omissa ajatuksissaan olevaa ja antaa tilaa toiselle.

Toivottavasti huomenna menee paremmin.

Vierailija
29/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki on hienosti, se alkaa suoltaa hullutuksia. Haastaa riitaa kaikin keinoin. Yhtäkkiä koko suhde on ahdistava, minä sairas, kaikki on silloin vialla. Nyt kk tehnyt joka päivä kaikkensa et lähtisin. Sitäkö se on?! Siltä se tuntuu. Niin rajuksi mennyt.

#taputus hartiaan# oma eroni on muuttoa ja kauppakirjoja vaille valmis.

Itkua pukkaa, mutta kun sukunsa taakka vaikuttaa, ei voi juuri nyt muuta.

Vierailija
30/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä aloitus saa alapeukkuja?886

Vierailija
31/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti aloittaja?

Mikä paljastui syyksi tuohon riidan haastoon?

Vierailija
32/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihastunut johonkin toiseen tai jo uudessa suhteessa ja kaikki sinun tekemisesi ärsyttää. Haluaisi erota, mutta ei halua olla se kusipää, joka laittaa eron vireille lapsiperheessä. 

Vierailija
33/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro joku esimerkki.

No teoreettinen esimerkki voisi olla, että olen laittanut jääkaapissa kananmunat "väärälle" hyllylle. Tai olen sulkenut jonkun maustepullon hänen mielestään väärällä tavalla. Olen jättänyt vaatteen kuivumaan väärään paikkaan jne.

Ja ei, mies ei ole mitenkään erityisen siisti, siivoan enemmän kuin hän. En tiedä mistä tämä kumpuaa, tuntuu epäsuoralta tavalta sanoa että minä itsessäni ärsytän. Ja ei siis kyse ole sellaisesta normaalista huomauttelusta, vaan vänkää niin pitkään että saadaan riita aikaiseksi.

Ap

Yleensä, kun mies alkaa nipottamaan mitättömistä asioista, taustalta paljastuu toinen nainen. Kunnon salasuhde tai vähintään toinen akka kiikarissa.

Silloin nimittäin oma akka ärsyttää joka tavoin, jopa tyyli, jolla hän sulkee maustepullon korkin.

Vierailija
34/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro joku esimerkki.

No teoreettinen esimerkki voisi olla, että olen laittanut jääkaapissa kananmunat "väärälle" hyllylle. Tai olen sulkenut jonkun maustepullon hänen mielestään väärällä tavalla. Olen jättänyt vaatteen kuivumaan väärään paikkaan jne.

Ja ei, mies ei ole mitenkään erityisen siisti, siivoan enemmän kuin hän. En tiedä mistä tämä kumpuaa, tuntuu epäsuoralta tavalta sanoa että minä itsessäni ärsytän. Ja ei siis kyse ole sellaisesta normaalista huomauttelusta, vaan vänkää niin pitkään että saadaan riita aikaiseksi.

Ap

Ei tuollaista tarvitse sietää

Vierailija
35/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on toinen, tai pää seonnut

Vierailija
36/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mustasukkainen kun ei saa sinulta samanlaista hoivaa kuin lapsenne. Käske sitä olemaan hiljaa jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Jos ei kykene tähän, ero.

Vierailija
37/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti aloittaja?

Mikä paljastui syyksi tuohon riidan haastoon?

En ole ap.

Vierailija
38/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on toinen, tai pää seonnut

Tai molemmat. Näin meillä. T. Itkua pukkaava

Vierailija
39/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista alkaa tapahtumaan usein kun mies ihastuu toiseen naiseen. Yhtäkkiä oma puoliso vaan ärsyttää koko ajan. Osaksi johtuu huonosta omastatunnosta joka puretaan viattomaan kumppaniin ja osaksi kaipuusta olla sen toisen naisen kanssa. Muutamalle tutulle käynyt juuri noin, ja sitten paljastunut että mies on rakastunut toiseen. Yksi mies ei ollut edes varsinaisesti pettänyt mutta oli retkahtanut työkaveriinsa ja kiukutteli vaimolleen kuukausikaupalla kun ei voinut saada sitä toista naista. Lopulta vaimo kyllästyi ja erosi ja mies myöhemmin tunnusti miksi oli ollut niin sekaisin.

En sano että tässä tapauksessa olisi juuri tuosta kyse, mutta onko mitään muita merkkejä ilmassa että voisi olla mahdollista?

Meillä oli päin vastasesti kun mies oli ihastunut toiseen. Oli "pää pilvissä" ja erityisen iloinen koko ajan. Alkoi jopa hajuvettä käyttämään, jota hän siis ei ollut ikinä aijemmin tehnyt.

Vierailija
40/40 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp