Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-luokkalainen sai 5+ matikan kokeesta. Häntä itseään ei kiinnosta.

Vierailija
19.04.2022 |

Hiihtoloman jälkeen kävi jotain (=tuli eka tyttö kuvioihin) ja olen siitä lähtien taistellut hänen kanssaan koulunkäynnistä. Ennen oli kasia ja ysiä, nyt tuli eka vitonen. Poika itse ei ollut moksiskaan. Hokee vain että ei kiinnosta. Harmittaa, hän on taitava kun mikä ja osaisi jos viitsisi. Ei vain viitsi. Ei se näin voi jatkua. Opettajiltakin tullut huoliviestejä kun arvosanat romahtaneet noin paljon ja noin lyhyessä ajassa. Mulla pääsi äsken ihan itku. Turhauttaa ja ärsyttää niin paljon tuo välinpitämättömyys.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisto ja kaupungin vuokrayksiöt odottaa. Harmi

Vierailija
2/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat pojalle raivokkaasti risua ja laitat sen vesileipädieetille niin pitkäksi aikaa, että arvosanat paranevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä saa tavata vain viikonloppuisin. Viikolla vain koulu ja harrastukset. Sori, mutta rajat on oltava.

Vierailija
4/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy.

Vierailija
5/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti luulit, ettei juuri sinun lapselle tule murkkuikää ikinä? Kyllä vaan ne kiltitkin piltit sen irtautumisvaiheen kokevat, ja mieluiten nyt, kun on sen aikakin, eikä sitten keski-ikäisenä, jolloin vedetään tuhannen peen päreiksi oma perhe ja lasten elämä.

Olet nyt menettänyt Rakkaan Äidin paikan, ja olet Vanha Ämmä Joka Ei Tajuu. Niin se vain on, ja niin sen kuuluukin mennä.

Vierailija
6/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kouluarvosanoilla ole mitään tekemistä elämässä pärjäämisen kannalta.

Vierailija
7/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio pitää lähteä itsestä. Voi sitä tietysti auttaa keskustelemalla koulumenestyksen tärkeydestä ja vaikka palkitsemalla hyviä arvosanoja (rahalla).

Vierailija
8/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka kyllä on sellainen aine, ettei sitä välttämättä opi vaikka kuika yrittäis. Itse sain kutosin ja äitini piti sitä hyvänä numerona. En osaa päässä laskuja, kertotaulu oli vaikea oppia yms.

Sitten fysiikka oli toinen vaikea. Kemia oli helponpaa.

Vierailija
9/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustumiskäynti päihdeyksikköön tai työttmien pajalle voisi parantaa motivaatiota melkoisesti.

Vierailija
10/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on päässyt p i lden makuun eikä vielä oikein tajua, että kouluhommat pitäisi hoitaa, että sitä saisi myöhemminkin elämässä.

Vierailija
11/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöä saa tavata vain viikonloppuisin. Viikolla vain koulu ja harrastukset. Sori, mutta rajat on oltava.

Näin tekisin jos en tietäisi, että kieltäminen vaan yllyttäisi häntä rikkomaan rajoja eli tapaamaan tyttöä. Minun mielestäni tää pitää hoitaa jotenkin muuten, mutta en tiedä miten. Ap

Vierailija
12/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä yhteistyötä koulun kanssa ja miettiä keinoja yhdessä. 

Vierailija
13/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako poika lukioon? Sillä voisi vedota. Vitosen todistuksella ei ole asiaa lukioon, ellei muuta jonnekin peräkylään.

14/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetetty tapaus . Hänestä tulee kuin minä. Helppoa ja huoletonta elämää TK eläkkeellä

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
15/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle sellainen lohdun sana, ettei se elämä ihan yhdestä yläasteen matikankokeesta ole kiinni. Itse sabotoin koulunkäyntiäni rankasti yläasteella ja nykyään minulla on yliopistotutkinto matemaattiselta alalta ja 5-6-numeron rajoilla kiikkuvat vuositulot.

Vierailija
16/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie käymään Kontulassa tai muussa huonossa lähiössä näyttämässä tämänhetkinen tulevaisuusskenaario ja sen jälkeen vie Westendiin ja näytä mitä elämä voisi olla. Eiköhän ala motivaatio löytyä.

Vierailija
17/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasiluokka on "pahin". Tokenee järkimieheksi taas ysillä. Tosin kun tyttökaverin kanssa menee poikki, niin on tosi maissa tovin.

Vierailija
18/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi koe nyt ei vielä kerro mitään, kunhan vain saat kierteen katkaistua ajoissa

Vierailija
19/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle sellainen lohdun sana, ettei se elämä ihan yhdestä yläasteen matikankokeesta ole kiinni. Itse sabotoin koulunkäyntiäni rankasti yläasteella ja nykyään minulla on yliopistotutkinto matemaattiselta alalta ja 5-6-numeron rajoilla kiikkuvat vuositulot.

Pääsit kuitenkin lukioon. Vaikea päästä matemaattiselle alalle amiksen kautta.

Vierailija
20/30 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motivaatio pitää lähteä itsestä. Voi sitä tietysti auttaa keskustelemalla koulumenestyksen tärkeydestä ja vaikka palkitsemalla hyviä arvosanoja (rahalla).

Ei se motivaatio silloin itsestä lähde, jos sitä vain rahan takia tehdään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä