Mulla on hirveä olo. Saako auttavasta puhelimesta oikeasti apua?
Vai onko se vaan jotain "kyllä se siitä" -jauhamista? Tarviin apua ja kuuntelijaa. En jaksa enää yksin. Mukla on ihan hirveä olo. Mä olen menettänyt kaiken. Mulla ei oo enää syytä elää. En jaksa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa saisit penistä.
Naurattaako sinua itseäsi tuo "vitsisi"? Oikein hekottelet ja pidät itseäsi nokkelana.
Miksi kuvittelet että joku jolla on henkisesti vaikeaa ilahtuisi peniksestäsi?
Milla tavalla ap "saisi" penistäsi? Ehkä jos hän saisi tiirailla sitä suurennuslasin kanssa, häntä voisi tietysti ruveta naurattamaan.
Menehän takaisin äitisi selän taa nukkumaan, veeti 13 v.
Ollanpas sitä nyt kireitä... Taitaa olla patukan puutetta 😉😘
Ei ole. Saan vaikka minkä kokoista ja mallista. Sinä älä siitä huolehdi.
Minä huolehdin ap.sta ja hänen mielentilastaan. Haluan auttaa häntä, en sinua, kuspiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa saisit penistä.
Naurattaako sinua itseäsi tuo "vitsisi"? Oikein hekottelet ja pidät itseäsi nokkelana.
Milla tavalla ap "saisi" penistäsi? Ehkä jos hän saisi tiirailla sitä suurennuslasin kanssa, häntä voisi tietysti ruveta naurattamaan.
T. mies54v, palstan alkoholisoitunein röllääjä.
Tsot-tsot tyttö! Setä antaa piiskaa! Vaikka taitaisit vain kostua siitä 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa saisit penistä.
Minä huolehdin ap.sta ja hänen mielentilastaan. Haluan auttaa häntä, en sinua, kuspiä.
Nohnoh, oletko yhtä kireä myös toisesta päästä.. hmmm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa saisit penistä.
Saatko eri kokoisia ja mallisia useinkin?
Vierailija kirjoitti:
Soittelin aikoinani pilapuheluita noihin auttaviin puhelimiin. Joskus sieltä tuli kyllä sellaisia neuvoja, ettei ikinä uskoisi. Esim. kun kerroin vaimoni pettäneen minua ja että sen jälkeen vaimo on osannut enemmän kaikenlaisia seksitemppuja, niin puhelimen päivystäjä sanoi, että sittenhän vaimon pettäminen oli hyvä asia.
Mitä! Siis luinko oikein? Soitit pilapuheluita auttaviin puhelimiin? Siis sinä olet se joka soittaa ambulanssin tai palokunnan tekaistuun osoitteeseen?
Tiedätkö mitä nuo sinun hassun hauskat pilasi oikein maksavat?
Rahallisesti? Ja entäpä kun nuo auttavat puhelimet lakkautetaan ja läheisesi ei saa apua koska....ei ei jumalauta....Oletko todella ylpeä itsestäsi nyt? Opetatko lapsesi soittamaan pilapuheluja?
Äläkä nyt vänkää puolustukseksesi mitä auttavan puhelun vastaaja sanoi. Ehkäpä hän tunsi sinut ja päätti maksaa potut pottuina.
Voi saatana mikä idiootti oot.
Tärkeintä on hakea apua. Soita kriisipuhelimeen, kokeile. Voit myös hakeutua tk päivystykseen jos tilanne menee pahaksi. Yksityisilläkin lääkäriasemilla on psykologeja, joille voi varata keskusteluaikoja. Älä jää yksin. Voimia avun etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa saisit penistä.
Saatko eri kokoisia ja mallisia useinkin?
Kuten mainitsin, SINÄ ÄLÄ SIITÄ HUOLEHDI.
Välillä saattaa meistä useimmista tuntua, et olisi menettänyt kaiken. Mutta onko tilanne noin huono käytännössä onkin sit toinen juttu.
Olen pahoillani, että susta tuntuu pahalta. Eikö ole läheisiä, omaisia, ystäviä, sukua...joista saisi tukea tilanteessa, jossa tuntuu toivottomalta?
Ota rohkeasti yhteyttä sekä auttaviin puhelimiin, että sun läheisiin ja kerro miltä tuntuu ja sano suoraan et oikeasti tarviit apua, etkä jaksa ilman.
Tsemppiä ja parempia tulevia päiviä sulle ja jaksamista! Saat varmasti apua ku kerrot häpeilemättä et olet sen tarpeessa!
Soita!!!
Elämäni isossa kriisissä muutama vuosi sitten soitin auttavaan puhelimeen (en muista, mihin niistä) ja sain kuuntelun lisäksi ihan konkreettisia neuvoja.
Soitin myöhemmin myös seurakunnan puhelimeen, joka päivysti yöllä, ja helpotti puhua ja itkeä, kun se päivystäjä tuntui aidosti välittävän.
Jos sulla on niin kamala olo, että mietit itsesi satuttamista, niin hätänumero. Älä jää yksin <3
Itseä auttanut ehkä eniten osastolla vierailut, asiat mistä osastoilla ollessa en pidä on ne "pakko" kokoontumiset, ei niissä toki ole pakko mitään pulista.
Ja sitten ne pakkolääkitykset, ainoa lääke josta koen olevan apua on opamox, muut lääkkeet ovat mielestäni vain tuhoa. Pameja pitää toki osata hallita, eli käyttää vain kun oikeasti tarve vaatii ja muulloin olla kokonaan ilman.
Myös jauhannat omista olotiloista on turhia noissa paikoissa.
Parasta osastoilla(avolla) on se että on jossain muualla hetken ja tarvittaessa voi pyytää apua jos tulee paniikki.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole mitään, voi vielä auttaa paljon muita. Mitä jos selvittäisit miten itse pääsisit auttavaan puhelimeen vapaaehtoiseksi? Tiedät miltä toivottomuus tuntuu omasta kokemuksesta ja vapaaehtoiskoulutuksessa opit miten voit tukea muita tuolla taustalla`?
Tämä nyt oli tosi huono neuvo. Itse täytyy olla hyvässä psyykkisessä tasapainossa, että jaksaa kuunnella epätoivoisten ja itsetuhoisten ihmisten murheita masentumatta ja ahdistumatta itse lisää. Omat ongelmat pitää myös olla kokonaan käsiteltyjä, ettei ajaudu vahingossa tyrkyttämään liikaa omia kokemuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hätänä? Kyllä sinä selviät vaikka nyt tuntuukin vaikealta. Huomenna on jo parempi päivä takuulla.
Tuskin. Olen oikeasti menettänyt kaiken. Ei mulla ole enää mitään. Mitä mulla olisi huomennakaan. Ei mitään. Ap[/quo
Olen ollut itse samanlaisessa tilanteessa ja tuntuu että huomisella ei ole väliä. Olen kyllä soittanut ihan 112. Sekin on parempi kuin jättää soittamatta minnekkään.
Itse sain apua sitä kautta, vaikka se oli pitkä tie.
Soita. Nyt. Heti. Et menetä mitään.
Osastolle pääsee lepäämään.
Kun on noin tuskainen olo niin yksin ei tarvitse pärjätä, eikä miettiä arkisia asioita kuten ruuanlaittoa, kaupassa käymisiä ym.
Kyllä se siitä jossain kohtaa alkaa helpottamaan.
Myöhemmin voi miettiä mitä kaikkea elämässään haluaa tehdä. Unelmoida ja pienin askelin kulkea kohti niitä.
Vierailija kirjoitti:
Soita sinne. Sillä se selviää.
Näin.
Ei menetäkään mitään.
Itse soitin 90-luvulla, enkä saanut apua.
Puhelun voi lopettaa, jos siellä vastaa kyllästynyt ja sarkastinen ääni(kuten minulle teki).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa saisit penistä.
Tsot-tsot tyttö! Setä antaa piiskaa! Vaikka taitaisit vain kostua siitä 😘
Hyppää aurajokeen ja opettele sukeltaa 🙄
Muistan ku olin vetänyt ranteeseen haavan ja soitin puoli psykoosissa auttavaan puhelimeen. Vastaja ja huokaili ja naureskeli ja käski alkaa siivoamaan että tulee parempi olo .. siis keskellä yötä vaan imuri laulamaan kerrostalossa. En oo soittanut enää koskaan sen jälkeen. Soitin sitten ambulanssin ja pääsin kriisihoitoon heti.
Soita mulle, voisin kuunnella ja yrittää auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen soitellut aika paljonkin. Joskus on ollut apua, ehkä yhdellä kerralla kymmenestä. Monet niistä puhelimeen vastaajista ovat sellaisia, joilla ei ole mitään keskustelutaitoa ja jotka suhtautuvat tosi töykeästi soittajan ongelmiin.
Tuli huomattua eilen tämä. En käsitä miten tuollaisia ihmisiä (oli oikeasti ihan älyttömän kylmä ja töykeä tapaus) voi olla vastaamassa johonkin kriisipuhelimeen? Ei ikinä enää, pakko oli googlata onko muilla samanlaisia kokemuksia. Ja olin itse siis ihan asiallinen, selvinpäin. Ihan järkky kokemus.