Click-Shoes kokemuksia, sinne haetaan koko ajan uusia työntekijöitä
Kommentit (59)
Valitettavan totta osa kommenteista. Hyvä tietää toisaalta, ettei ole ainut joka on uupunut tässä työssä.
Raastavaa olla pidetty työntekijä, ellei työ ole elämän tärkein asia/ykkös prioriteetti, sinulla on energiaa loputtomasti, teet mielelläsi usean ihmisen hommat yksin, eikä haittaa ettei vastuunotto ja loputon joustaminen näy ikinä palkankorotuksena.
Etenemis-mahdollisuudet myös huonot tässä firmassa, ellet tosiaan halua vastuumyyjäksi 5% palkankorotuksella. Siksi moni nuori ei pysy täällä töissä, eihän he näe tulevaisuutta siellä.
Kanssa-työntekijät ovat usein myös niin stressaantuneita, että välillä menee tiuskimikseksi hommien ja saikkujen kasaantuessa, ja sitten puhutaan pahaa selän takana kaikille kuka ei ole mitäkin tehnyt.
Ei läpeensä paha työpaikka, mutta parantamisen varaa löytyy paljon.
Palkkaavat myös liian helposti täysin epäpäteviä työntekijöitä, ilmeisesti sen takia kun hakemuksia tulee niin vähän ja pakko saada uusi työntekijä pian tilalle suuren vaihtuvuuden takia. Sitten toivotaan sormet ristissä että uusi työntekijä oppisi nopeasti työhön ettei taas tulisi uutta tilalle, vanhoille työntekijöille tämä käy raskaaksi.
Tosiaan jos arvostaa itseään ja terveyttään, luultavasti parempi skipata. Harmi, koska asiakaspalvelusta ja myymisestä pitävälle henkilölle tämä voisi muuten olla hyvä työpaikka.
Ei tipu kaverille vastuumyyjän lisää 10%. Ihan 5% saa lisää palkkaa ja joutuu todella paljon hoitamaan asioita omalla ajalla kotona. Ei saa viettää vapaita rauhassa, kun joku on aina soittelemassa.
Raskainta työskennellässä Clickissä oli tosiaankin se että et saa pitää kaikkia vapaapäiviäsi.
Aina kun sulla on esim. 2 tai 3 vapaata työvuorolistoissa peräkkäin, esimies/vastuumyyjä pommittaa heti aamusta alkaen viesteillä tai jopa soitoilla, pääsisitkö tuuraamaan johonkinn myymälään! Jos puhelin on sattunut olemaan lentotilassa, niin tulee myös ihmettelyä kun ei ole saanut kiinni. Todella stressaavaa kun et saa vapailla rentoutua, hirveä syyllistäminen myös jos et halua tehdä enempää vuoroja. Vastuumyyjä ei usko ei:tä, vaan maanittelee ja pitkittää puhelua kunnes suostut, omaa nahkaansa peläten tietysti, pakko saada joku vuoroon.
Pitäkää nykyiset työntekjät kiinni vapaapäivistänne!
Työntekijän ei tarvitse vapailla vastata puhelimeen!
Ellei erikseen ole sovittu "varallaoloa" mistä mielestäni saa jonkun korvauksen? Clickillä ei anyways ole tälläistä käytäntöä. Vapaat on vapaita! Itse en esim.ekan puolen vuoden aikana saanut pitää yhtäkään 3 pv vapaata joka oli listoissa, toki omakin vika kun liian kiltisti suostuin aina tuuraamaan. Toisaalta jos et suostu, sinut saatetaan irtisanoa koeajalla tai siirtää johonkin kauimmaiseen myymälään jotta työmatkasi käy mahdottoman pitkäksi..
Hmmm, jännästi yhtä-äkkiä näin monella on työkokemusta tuosta paikasta. Osa kirjoituksista on selvästi samoilta henkilöiltä.
Varmasti puljussa on ongelmia kun vaihtuvuus on suurta. Pankaa juttuvinkkiä mediaan tästä.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm, jännästi yhtä-äkkiä näin monella on työkokemusta tuosta paikasta. Osa kirjoituksista on selvästi samoilta henkilöiltä.
Varmasti puljussa on ongelmia kun vaihtuvuus on suurta. Pankaa juttuvinkkiä mediaan tästä.
Voi olla, mutta todella moni lopettaa siellä ja työntekijät vaihtuu koko ajan niin en ihmettelisi, jos kaikki olisi eri henkilöiltä kirjoitettu. Mutta ikinä ei voi tietää.
Vierailija929 kirjoitti:
Johtuisikohan siitä, että entisiä työntekijöitä on satoja jos ei tuhansia! Jännempää olisi jos ei juuri yhtään kommenttia tulisi tähän ketjuun.
Painajaistyöpaikka, huonot tuotteet, huono työilmapiiri ja ylin johto tässä paskalafkassa karsea.
Kyttäämistä, kyykyttämistä, haukkumista, mustamaalausta, oikeuksien polkemista, hyvätahtoisuuden hyväksikäyttöä työntekijän kustannuksella.
Kumpa joku media tarttuisi tähän aiheeseen!
Onneksi löysin tämän ketjun. Olin jo laittamassa hakemusta, kun oli osa-aikatöitä heillä tarjolla, mutta epäilytti tuo jatkuva työntekijöiden haku ja ilmoituksessa listatut vaatimukset. Olen aiemmin kärsinyt burn outista, josta olen alkanut nyt vasta palautumaan, niin ehkäpä skippaan tämän vain suosiolla.
Näin asiakkaan näkökulmasta se liike on jotenkin outo. Iso kauppa täynnä never höörd merkkien selkeästi huonolaatuisia kenkiä. Hinnat tietty tosi korkeat, samalla hinnalla saa Zalandosta ihan laatunerkkien kenkiä. :D
Sain kerran hyvin erikoista palvelua kyseisessä puljussa eräässä Tampereen myymälässä muutamia vuosia sitten. Oli kaksi vanhempaa naista siellä töissä ja käyttäytyivät hieman vainoharhaisesti ja painostaen. Varasin kuitenkin yhdet kengät samalle päivälle.
Jäi yksin käydessä sellainen olo, että haluan miehen mukaan makutuomariksi ja pitämään selustaa. En sitten ottanutkaan niitä kenkiä kun löysin toisesta kaupasta puolet halvemmalla vastaavat ja käytiin sitten yhdessä perumassa se varaus.
Naiset alkoivat käyttäytymään hyvin sekavasti ja sarkastisesti. Toinen myyjä demonstroi siinä ääneen, miten pyyhkii nyt varauslapusta antamani tietoni ja hävittää ne roskiin silmieni edessä, ettei minulla ole mitään hätää ja sen sellaista? :D
Jäi hyvin outo ja häiriintynyt kuva kyseisestä tilanteesta. Täytyy mieheltä kysyä vielä muistaako hän tarkemmin mitä siellä tapahtui.
Yhtään en tajua mistä puhutte.
Oon vuoden ollu Click Shoesilla ja on parhain työpaikka jossa oon ollut. Työ on rauhallista, kaikilla sama vastuu työtehtävistä, ei liian pitkiä päiviä. 4-6h/pv Töitä saa tehdä rauhassa, omaan tahtiin ja myymälää muokkailla oman mielen mukaan. Ehkä näissä sit on myymäläkohtaisia eroja, en tiedä. Omalle kohdalle ainakin sattunut oikein loistava myymälä ja työporukka. Kaikki sujuu kuin itsestään.
Kukaan ei painosta, vapaita on lähes aina 2pvää putkeen. 1 vapaita ollu vain sillloin keskellä viikkoa JOS viikonloppu on kokonaan vapaana.
Lisätuntejakin on tullut oikein kivasti aina jos ollut tarve, toki olen itse lupautunut niitä tekemään muissakin myymälöissä.
Kaikin puolin loistava työpaikka. Johdostakaan ei ole mun kohdalla tullut huonoa sanottavaa, aluepäällikkö kuuntelee, ja ottaa heti ohjat käsiinsä jos on valittamisen aihetta. Isommatkin päälliköt olleet oikein asiallisia.
Työstä kiitetään herkkuhetkillä yms.
Ei mitään pahaa sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon vuoden ollu Click Shoesilla ja on parhain työpaikka jossa oon ollut. Työ on rauhallista, kaikilla sama vastuu työtehtävistä, ei liian pitkiä päiviä. 4-6h/pv Töitä saa tehdä rauhassa, omaan tahtiin ja myymälää muokkailla oman mielen mukaan. Ehkä näissä sit on myymäläkohtaisia eroja, en tiedä. Omalle kohdalle ainakin sattunut oikein loistava myymälä ja työporukka. Kaikki sujuu kuin itsestään.
Kukaan ei painosta, vapaita on lähes aina 2pvää putkeen. 1 vapaita ollu vain sillloin keskellä viikkoa JOS viikonloppu on kokonaan vapaana.
Lisätuntejakin on tullut oikein kivasti aina jos ollut tarve, toki olen itse lupautunut niitä tekemään muissakin myymälöissä.
Kaikin puolin loistava työpaikka. Johdostakaan ei ole mun kohdalla tullut huonoa sanottavaa, aluepäällikkö kuuntelee, ja ottaa heti ohjat käsiinsä jos on valittamisen aihetta. Isommatkin päälliköt olleet oikein asi
Sori mut nauratti toi kohta "Työstä kiitetään herkkuhetkillä yms." Kovin on pientä palkitsemiset, itse olen työpaikassa jossa palkitsemiset on myös ihan vain suklaata tai karkkia ja tunnenkin itseni välillä jotenkin pieneksi kun palkitaan kovin lapsellisin keinoin aikusta ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikin puolin loistava työpaikka. Johdostakaan ei ole mun kohdalla tullut huonoa sanottavaa, aluepäällikkö kuuntelee, ja ottaa heti ohjat käsiinsä jos on valittamisen aihetta. Isommatkin päälliköt olleet oikein asi
HAHAHA miten epätoivoinen julkikuvan kiilloituksen yritys selvästi yritykseltä itseltään, haiskahtaa kusetukselta vahvasti ja mielikuvalta jota yrittävät myydä sinulle hyvästä työpaikasta.
Ei ole kokemuksia, mutta en kyllä ole vielä eläissäni kuullut, että jollain työpaikalla työntekijöiden vaihtuvuus olisi hyvien työolojen seurausta.
Taas on Tampereella haku päällä, moneskohan kerta jo tälle vuodelle. Nuo hakevat 1-3kk välein pitkällä hakuajalla työntekijöitä. Sille on varmasti syynsä.
Meitsi just olin työhaastiksessa, ja jännittää. Oon ollu tavotteelisessa myyntityössä aiemminkin mutta tää vapaapv ja vastumyyjän duuni perus myyjänä ihmetyttää..?
Nyt on kyllä niin täyttä skeidaa ettei muka mitään pahaa sanottavaa ois ko. työpaikasta.
palkitaan herkkuhetkillä. Missähän myymälässä näin tehdään, sillä tämä on eka kerta kun kuulen et näin tehdään Clickissä. Haiskahtaa kyllä jokun ylemmän johdon kirjoitukselta muutenkin tuo koko teksti.
Sekin on ihan uskomatonta et tuolla puljussa ei ole yhdelläkään työntekijällä täysiä tunteja, eikä niitä tarjota halukkaille, kun työntekijä irtisanoutuu. Palkataan vaan uus 0-20h sopparia tekemään. Itse lähdin kun ei noilla tunneilla elä ja tein 30h/vko. Enempää ei saanut vaikka pyysi.
Oispa tää ketju ollu sillon kun ite hain sinne töihin, ja pääsin. Hyi helvetti mikä mesta. Työntekijöitä ei arvosteta. pelolla johtamista.
oletetaan et vapaapäivinäkin ollaan saatavilla, ja sit jos ei vastaa puheluihin vapaalla niin saa huutia. Tunnit iha saakelin pienet, ei sillä palkalla pysty elää. Mitään vapaatoiveita ei kannata ees laittaa kun ei ne niitä toteuta vaik olis hammaslääkäri.
Ei taukoja, syödään kun keretään jos keretään. Ihan hirveet esihenkilöt, varsinkin ylemmät tahot, täysiä narsisteja. Ohjeita tulee hirveesti ja kun teet just niinkun pyydetty niin se onkin väärin, millon on käytetty vaikka liikaa kelmua kalusteiden pakkaamisessa. :D
Tää paikka laukas mulla paniikkihäiriöt mistä toivun edelleen. :)) Harmi etten itse tajunnu sillo ottaa mihinkään liittoon yhteyttä tosta menosta, mut toivottavasti joku tekis sen nyt ja toi paikka menis boikottiin.
Onneks sain purettua mun määräaikasen sopparin ja sain muualta töitä.
Kiertäkää kaukaa tää mesta!!!
Yhden päivän aikana sun pitäisi olla saanut tehtyä monen viikon hommat, huom. vielä yksinään koska sulla on työkaverin kanssa yhteistä aikaa päivän aikana 1-2 tuntia minkä aikana tauotkin pitäisi pitää. Taukojakin sulla on yksi lyhyt tauko riippumatta päivän pituudesta. Eli siis vaikka olisit +8h töissä, on vain yksi tauko. Samalla tietenkin sun pitää olla jututtamassa joka ikistä asiakasta joka tulee ovesta sisään, vaikka he olisivat sanoneet että haluaa katsella rauhassa. Olethan kuitenkin huono myyjä jos et väkisin asiakasta ahdistele. Työaika loppuu samalla minuutilla kun liike sulkeutuu, eli pitäisi olla hoitanut kaikki lopetus hommat, tilitykset jne. ennen sitä, mutta et kuitenkaan saisi niitä tehdä vielä kun liike auki.
Puheluita tulee kuinka työntekijät pilaa firman maineen, jos kehtaavatkin juoda esim. pirtelöä(mukista mistä ei edes näy mitä sisältää) niin että joku asiakas SAATTAISI nähdä. Toki kerran kuussa saatat saada liikkeen sähköpostiin kehun "Hyvä päivä." "Tavoitteen mukainen päivä." mitkä sitten lämmittääkin sydäntä ja korvaa kaikki ne muut sähköpostit joissa haukutaan ja kiroillaan.
Vastuumyyjän hommia sysätään työntekijöille, ilman korvausta, koska vastuussa oleva myyjä ei niitä osaa tehdä tai niinkuin ennen oli, ettei ollutkaan liikkeellä vastaavaa. Toki jotkut osaa kieltäytyä näistä tehtävistä, silloinkin yritetään väittää aluksi että kuuluisi työntekijän tehtäviin vaikka ei kuulu.
Tän firman ongelmahan on siis firman johdossa olevat henkilöt, muuten voisikin olla ihan perus kivaa duunia jos ei yritettäisi sortaa alas ja tehdä työntekijöiden elämästä helvettiä, sekä osattaisi organisoida tehtävät niin että niille on tarpeeksi aikaa ja tarpeeksi tekijöitä. Arvostusta Click Shoes firmassa ei tule saamaan. Työntekijöitä ei nähdä ihmisinä vaan langanpäässä olevina nukkeina. Tai sitä he toivovat työntekijöiltä. Epäpätevien ilkeiden ihmisten ei kuulu olla johtotehtävissä.
Säästä oma terveytes ja vältä tää firma <3