Nytkö ne kuukautiset on loppumassa?
Tänään on kp 31 ja menkkoja ei näy, ei kuulu. Tähän asti kierto ollut kellontarkka, ja menkat on aina alkaneet kp 28. Silloin kun niiden olisi pitänyt alkaa, tuli vain pieni räkäisy verta, sen verran kuitenkin että laitoin yöksi tamponin. Aamulla tamponi oli kuitenkin ihan kuiva, eikä vuotoa ole sen jälkeen näkynyt. Vaihdevuosioireita on toki ollut jo pari kolme vuotta muuten.
En ole raskaana. Minut on steriloitu jo kymmenen vuotta sitten, eikä seksiäkään viime kuussa paljoa harrastettu.
Mietin vain että voiko kuukautiset yhtäkkiä vain jäädä väliin, ilman että kierto ensiksi heittelee.
N45
Kommentit (25)
Olen 41-vuotias. Viimeisen pari vuotta on kuukautiset olleet varsin epäsäännölliset. Joskus tulevat kahdesti kuussa, toisinaan jäävät kokonaan tulematta. Viime kesänä eivät tulleet ollenkaan, ja ehdin jo toivoa että se olisi siinä. Kuumia aaltojakin oli. Kunnes sitten tekivät comebackin (ja voimalla!) ja ovat nyt tänä vuonna tulleet kerran kuussa.
Tämä vaihe varmaan kestää useita vuosia.
Ai kun mä oon taas onnekas 🙄 mulla kierto lyhentynyt lyhentymistään jo kolme vuotta. Pitkään oli 21-22kp ja nyt 18-19!! Aivan ihanaa!! Vuoto niin runsasta että yöllä käytössä tamponi, suurimmat night kuukautispikkarit joihin vielä teipattuna musta always suurimman vuodon side.
Silti herään reidet veressä. Kauan tää paska vielä jatkuu 😖
N47
On iljettävä kun kuvailette vuotoa ja suojien käyttöä. Eikö voisi jotain pitää yksityisasiana?
Epäsäännöllisyyttä on yhtälailla se, että menkat tulee etuajassa kuin että ne myöhästyvät tai jäävät jopa välistä.