Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsiäislounas meni minun haukkumiseksi

Vierailija
19.04.2022 |

Kutsuin vanhemmat kylään ja koko lounas meni minun haukuntaan. Ei päästy edes sisään, kun sain kommenttia, minä varastoina pidän huoneita. Varaston niistä teki lapsen lelukassi sängyllä.

Koko lounaan kuulin saarnaa kuinka mikään ei ole järjestyksessä ja kuinka saamattomia ollaan, kun ei ole ehditty remontoida. Tiskirätti ei kelvannut, hän seisoo tiskirätti kädessä ihmetellen missä se on. Ei kuulemma ime vettä.
Ruokapöydässä ruodittiin kampaustani. Ihmeteltiin, miksi en tee jotain ja ota permanenttia.

Kaiken kruunasi se, kun mies otti lasin kaapista ja se hajosi.
Äiti puhkesi saarnaan, että miksi en pidä kaappeja järjestyksessä että se olisi vältetty.
Siinä sitten olin sätittävänä kun mies rikkoo lasin ja toinen mollaa kuinka huono ihminen olen kun kaapit ei järjestyksessä.

Ulkona portaat olivat hänelle liian korkeat. Kenkälusikka oli paska.
Juu opin, ei tule kutsua enää toiste.

Jos joku vanhempi ihmettelee miksi välit poikki tai kukaan ei käy, voisi miettiä voisiko syy löytyä vastaavista asioista.
Oletko kenties arvostellut ja haukkunut toisen kodin pataluhaksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat vanhemmat kotiisi? Varsinkin äidin. Ei muutkaan ota jos räyhäävät. Kai vanhemmille pääsee erikseen, näkee hetken muualla tai soittelee.

Vierailija
2/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää hyvyyttääni halusin tarjota pääsiäislounaan heille. Mutta en arvannut että se äityi tällaiseksi haukunnaksi valinnoistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmia selvästi.

Vierailija
4/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko aina olleet tällaisia? Vai uutta käytöstä? Alkava muistisairaus voi oireilla noin?

Vierailija
5/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli sit vähän ku lasun lapsenryöstö puuhat, suurinpiirtein noin ne yleensä tapahtuu.

Vierailija
6/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, isäni ei hauku, äitini tykittää minua aiba siivouksesta. Se on ollut hänelle aina pakkomielle, että tavarat oltava viivasuorissa riveissä, missään ei saa olla likaa. Huvittavinta on, että joka kerta hän muistelee kuinka minä niin olin erilainen lapsena että tavarat oli järjestyksessä ja maton hapsut suorina.

Ja tätä hän nyt vertaa nykytilaan, että kun nyt ei ole niin. Ei käsitä, että lapsena hän pakotti minut toimimaan omien mieltymystensä mukaan ja nyt saan ihan itse päättää onko maton hapsut suorassa vai ei.

Ei käsitä että aikuisella perheellisellä ei koti oli koko ajan kuin nukkekodissa. Itse en ainakaan käytä aikaani mittaillen lasien rivejä ovatko suorassa kaapissa. Hän kun katsoo että jahas ei ole niin se on aivan kaaottista.

Samoin jos joku tavara on tilapäisesti toisessa paikassa kuten lapsen lelut että he mahtuvat sisään kun muuten ne pyörovät olohuoneessa.

Niin nyt makuuhuone oli jumalaton varasto kun ovelta näkyi lelukassi sängyn päällä.

Vierailija
7/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettet ole samanlainen kun käyt vanhempiesi luona. Ehkä vain kostavat sinulle

Vierailija
8/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikein, että et kutsu toiste. Jos ihmettelevät, niin sano, että kun meni niin ikävästi se edellinen kerta. Äläkä anna periksi. Sulla on oikeus olla onnellinen.

Vierailija
9/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei tuu toimeen keskenään, tämä on selvä kuin pläkki. Anoppi on kuitenkin miehen paras kaveri, sodassa vaimoa kanssa.

mies54v

Vierailija
10/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten, kun joku kotisairaanhoitaja tms. yrittää heille kotiin? Haukkuuko senkin?

Ohis: muuan liikuntavammainen valittaa, kun ei saa avustajaa eikä kukaan enää haekaan hänelle? Tosiasiassa hän haukku heitä eikä viitsi opastaa. Kaikkien pitäisi tietää miten toimia. Joku oli ollut 3 päivää ja sitten keksinyt ettei "kädet taida jaksaa" avustamista. Oli kai kohteliaisuuttaan keksinyt jonkin termin ja sanonut että työkkäri tietää asian. Mitä avustettava tekee? Soittaa työkkäriin, että onko tämä asia heillä tiedossa "ettei hän saa karenssia". Ei ollut virkailijan mukaan eli sai ehkä karenssin sitten. Nuoret eivät tällä liikuntavammaisella ole edes 2 päivää vaan sanovat heti lopettavansa. Nyt ei edes kotipalvelu auta.

Sori ohis.

Vierailija
11/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki ihmiset eivät osaa käyttäytyä tai ole mukavia ja ikävä kyllä aika iso osa näistä on jonkun vanhempia.

Kehenkään ei ole pakko pitää yhtään enempää yhteyttä kuin itse haluaa. Aivan sama vaikka olisi oma äiti/isä kyseessä.

Toki jokainen varmasti haluaisi hyvät välit mukavan vanhemman kanssa, joka ilahtuu mahdollisuudesta viettää aikaa jälkeläisensä luona ja arvostaa tämän vaivannäköä, mutta jos se ei ole vaihtoehto, se ei ole.

Vierailija
12/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen huomannut, että huumori on paras ase kaikenlaisia vikisijöitä vastaan - niiltä kun usein sen jälkeen katoavat koko asian funktio ja alkuperäinen ydin. 

Vierailija
13/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin otsikon, olin ihan varma että taas kauhea anoppi ollut asialla.

Vierailija
14/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesi ja perheesi takia on paras ottaa heihin etäisyyttä. Tuollaisista vanhemmista ei saa kuin pahan mielen, joka kalvaa vuosia. Puhun omasta kokemuksesta.

Vierailija
15/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vittuilisin takaisin. Keksi äidissäsi jokin heikko kohta ja iske siihen.

Vierailija
16/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää hyvyyttääni halusin tarjota pääsiäislounaan heille. Mutta en arvannut että se äityi tällaiseksi haukunnaksi valinnoistani.

Jos he eivät ole pnnistuneet tuomitsemaan sinua alistumaan heidän mielipiteisiinsä, niin mitä sä oikein valitat? Päätäsikö pitäisi vain jokaisen silittää? Tuliko kyseinen käytös ihan yllätyksenä, vai luulitko tähän asti olevasi jotenkin heille mieleen?

En kyllä valittais yhtään, jos kyseinen käytös ei olisi alistanut minua uskomaan kaikkea, mitä he sanoivat.

Vierailija
17/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin sanonut, että "sisäinen epäjärjestys eli luonne- tai mielenvikaisuus ei kestä ulkoista epäjärjestystä. Olen onnekas, että olen mieleltäni suht terve, vaikka sinun lapseksesi synnyinkin".

Vierailija
18/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sanoisit, että onneksi olet nykyaikaisena naisena opiskellut ja kehittänyt itseäsi kynnysmattona ja piikana olemisen roolin ohi, toisin kuin vanhat naiset. Kutsut vieraat kotiisi nauttimaan etkä tekemään tupatarkastusta. Olisi saanut hepulit.

Vierailija
19/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsesi ja perheesi takia on paras ottaa heihin etäisyyttä. Tuollaisista vanhemmista ei saa kuin pahan mielen, joka kalvaa vuosia. Puhun omasta kokemuksesta.

Sama juttu.

Oma äitini provosoi ja sai aikaan lasun ynnä muut ongelmat.

Nyt itkee kun en tule kylään.

Surullista.

Vierailija
20/21 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että kunnon äiti tulee siivoamaan kaksi päivää ennen juhlaa eikä kitise turhasta. Jos ei kelpaa, menköön kotiinsa mököttämään.