Voiko yhdestä kupista kahvia tulla kunnon tärinä?
Juon joka aamu 2 kuppia. Tänään tärisen. Yleensä ei mitään tällaista.
Kommentit (26)
Kokeile lisätä puoli teelusikallista l-teaniinia kahviin. Se tasapainottaa kahvin vaikutusta, saat kofeiinin tuoman piristyksen, ilman tärinöitä tai hermostuneisuutta. Googlaa lisätietoja.
Mikähän vuosi se oli, ne helteet, 2018? En saanut enää vettä menemään alas, kaikki suola + sooda -konstit kokeiltu. Kaupassa oli tarjouksessa/alennuksessa pepsi maxia. Ostin sen laatikon. Ja toisen ja kolmannenkin. Sit rupes sekin tökkimään ja helteetkin jo ohi. Yksi/viimeinen tölkki jäi jääkaappiin. Tammikuun pakkasilla odottelin kauppaan lähtöä, väsy ja jotain makeaa teki mieli; vetäsin sen tölkin PIM! Piti ihan katsoa siitä tölkin kyljestä, et mitä siinä on??? - Kofeiinia ja mikä se ruokasuolan parempi nimitys on.
Joka tap. siihen energiajuoma-koukkuun jäin sitten :(
Mulla tulee toi tärinä ja fiilis et jalat lähtee alta jos juon tyhjään vatsaan kahvia/teetä. Ja siis ihan yhdestä kupista voi tulla toi. Esim. tänään tuli ja piti jättää jouluostokset siihen kun olisin varmaan pyörtynyt kohta. Taas muistan et kofeiini ei vain sovi mulle samassa määrin kuin muille. 🤷🏼 Onneksi ton välttää sillä ettei sitten juo sitä kofeiinia sisältävää teetä tai kahvia.
N31
Miksi te ihmiset juotte tuollaista myrkkyä. Paha riippuvuuskin tulee. Typerää.
Kerran juopottelin pari viikkoa putkeen ja sitten yksi aamu lopetin, otin kupin kahvia ja tärisin monta päivää. Kahvin juonti loppui siihen.
Itse lopetin ilta/saunakahvin juomisen jo ajat sitten - hiottaa helteillä jo muutenkin, miksi lisätä sitä hiotusta?
Kerroin joskus: isä kertoi: nuorempana konemiehenä juoneet (kahteen pekkaan) 2 pannullista kahvia. Yövuorossa, klo. 21-6. Klo. 5 aamulla vanhempi sanonut, et eiköhän vetästä vielä sumpit? :) Isä siihen, et mikä ettei ja alkanut keittämään. Tuo oli siis pannukahvia ja se pannu piti aina pestä/huuhdella. (mistään kahvinkeittimestä ollut tietoakaan....).