Mitä mieltä niistä jotka ottavat neuletyönsä joka paikkaan
Ja samalla kun esimerkiksi istutte kahvilla, neuloo? Itse koen sen todella häiritsevänä ja menee samaan kategoriaan kun katsoisi telkkaria tai tekstailua samalla, kun yrittää keskustella toisen kanssa.
Tuli mieleen, kun Laura Friman puhui tästä että hänen on aivan pakko joka puolella neuloa, eikä anoppilaankaan voi mennä ilman kutimia.
Mielipiteitä? Ihan ok, että neulotaan samalla kun muut juhlivat vai huonoa käytöstä?
Itse neulon paljon, mutta ei tulisi mieleenkään tehdä sitä jos meille tulisi vieraita tai itse menisin vieraaksi.
Kommentit (67)
Yleensä nämä neuletyön kanniskelijat ovat melko huomionhakuisia ja haluavat keskustella käsityöharrastuksestaan ja leveillä taidoillaan. On vähän rasittavaa, ja myös epäkohteliasta jos menee kahvittelemaan tuttavan kanssa ja samalla räpeltää sitä lankakerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan haittaa. Neulominen on käsillä tekemistä, eihän se estä keskustelua. Kaikesta sitä ihmiset itselleen ongelmia kehittävätkin.
Eihän neulominen ole pelkkää käsillä tekemistä, vaan siihen pitää myös keskittyä esim. silmukoita laskemalla.
Eipä sillä, että minua mitenkään häiritsisi, jos joku neuloo. Minä tosin tykkään lukea kirjoja vähän joka tilanteessa. Sitä ihan oikeasti pidetään aika häiritsevänä, kuulemma. :D
Monia neuleita voi tehdä ilman mitään laskemista tai juurikaan sitä neuletta katsomatta. Television katselu tai kirjan lukeminen hoituu hyvin neuloessa. Ainoastaan joku kirjoneule tai hankala pitsineule vaatii hieman keskittymistä siihen neuleeseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Se on ärsyttävää. Erityisen ärsyttävää oli, kun neuletyöt tuotiin luennoille ja sitä kilkatusta ja langan kanssa sähräämistä sai sitten kuunnella luennot läpeensä. Mutta kun se auttoi heitä keskittymään!
Itse neulon bambu- tai koivupuikoilla joista ei kuulu mitään kilinää. Kerran edessä istuva kääntyi oikein katsomaan, että millä mä oikein neulon kun ei kuulu mitään. Mitähän sähräämistä sen langan kanssa on niin paljon, että se muka häiritsee muita?
Paljon paremmin mä keskityn luentoon, kuuntelen ja keskustelen kuin ne jotka surffailee puhelimella tai läppärillä netissä, selailee nettikauppojen valikoimaa, lukee Iltasanomien sivuja yms.
Käsityöt ei häiritse mutta jos vieraisilla isäntäväki haluaa kuunnella musiikkia tai pitää telkkua päällä, niin se kyllä häiritsee.
Koen, että läsnäoloni on turhaa ja poistun paikalta.
No siis se ON ärsyttävää, kun kahden asian kuuntelu samaan aikaan (musiikki tai puhe) on ihan mahdotonta. Ihan pahinta ovat ne ihmiset, jotka haluavat keskustella ja katsoa telkkaria samalla, eihän kumpaankin voi keskittyä samalla. Käsitöiden teossa kädet tekevät yhtä asiaa, ja ajatukset/huomio ovat toisessa ihmisessä.