Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä hyvä työhakemus? (Jätin joitain kohtia pois)

Vierailija
18.04.2022 |

Hei! Haen (xxxx) paikkaa koska minun osaaminen vastaa teidän työtehtävänne kuvausta. Uskon että voisitte hyötyä minun taidoistani ja sopisin tiiminne jäseneksi loistavasti. Työtehtävissäni minua on kehuttu aina tunnolliseksi, ja tehokkaaksi. Minulla on alalta jonkin verran kokemusta, mutta haluan aina oppia lisää ja päästä kehittymään lisää. Olen harrastanut (Xxxx) koko ikäni joten motivaatiota riittää!

Tulen mielelläni kertomaan itsestäni lisää! Ystävällisin terveisin
Minna Marjukka

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ottaisi haastatteluun. Vastaavia hakemuksia, kun tulee kymmeniä ja todellakaan aio kymmeniä haastatella vain sen takua, että tulee kertomaan paikanpä’lle itsestään enemmän. Laiska hakemus on laiska.

No laita parempi

A) en ole paikka hkemassa ja B) en tiedä, mitä paikkaa edes hakee, joten aika vaikea on laittaa työhakemusta.

Copy-pastetus-työhakemukset ovat juuri tällaisia, jotka ei kohdistu millään tavalla haettuun työhön kuin parilla sanalla ja ne hakemukset menee suoraan mappi-ööhön. Jos haastatteluun haluaa päässä, on syytä kirjoittaa hakemus juuri ko. työtehtävään.

Miten tehdä hakemus persoonalliseksi jos työ ei ole persoonallista? Suurin osa töistä on aika geneerisiä eikä niissä ole väliä mikä yritys on kyseessä. Ehkä sitten joku "Olen kiinnostunut yrityksessänne työskentelystä sillä Tokmannin halpistuotteet ovat intohimoni" herättää positiivisen huomion. Tai sitten ei.

Vierailija
42/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rekrytilanteissa luen ekaksi vain hakemuskirjeet. Jos tulee runsaudenpula haastatteluun kutsuttavista, niin sitten saatan käyttää cv:tä apuna. En usko olevani ainut, joten ei kannata jättää suuria valttejaan pelkästään CV:hen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens! Kuulin että etsitte (xxxx) ja (xxxx) työntekijää? Se taidankin olla minä. 

Vierailija
44/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellainen kirjoittaa työhakemuksen joka on maannut kotoa vuosia eikä kokemusta ole? Pääseekö ikinä töihin? Suullinen ilmaisu myös huono.

Vierailija
45/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujon ei siis kannata hakea töitä

Vierailija
46/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen kahdelta ensimmäiseltä riviltä pitää löytyä vastaus siihen miksi haluat työskennellä juuri firmassa Y ja se ei ole se,että tehtävä sopii osaamiseen. Pieni asia,mutta tekee eron siinä kuka kutsutaan haastatteluun.

eli pitää kehua firmaa josta ei tiedä mist mitään :DDD

Vierailija
47/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sellainen kirjoittaa työhakemuksen joka on maannut kotoa vuosia eikä kokemusta ole? Pääseekö ikinä töihin? Suullinen ilmaisu myös huono.

Siihen riittää jo se, että mainitset itseälläsi oleva pari pätevyyttä puoltavaa seikkaa...eli tissit.

Ja mainitse myös, että olet "suuhun pantavan näköinen" sekä hyvä suustasi.

Tule meille, saat töitä ja munaaaaa...

t: Urpo Ala-Jöpökkä

Vierailija
48/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoa suomea. Ja sisältöä ei ole. Pelkkää sanahelinää.

Vierailija
49/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkoa suomea. Ja sisältöä ei ole. Pelkkää sanahelinää.

Kuitenkaan kukaan ei anna vinkkejä miten tehdä parempi? Ei noi googletut hakemukset mitenkään parempia ole kun katsoin.

Vierailija
50/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut avoinna olevasta X tehtävästä. Olisin tehtävään hyvä valinta, koska *tähän 1 lause siitä, miten aiempi kokemukseksi auttaa työssä - esim. "Olen toiminut tarjoilijana lounaskahvilassa 15 vuotta ja menestynyt tehtävässä hyvin"*.

Nykyisessä työssäni olen *tähän kuvaus työtehtävistäsi, jotka ovat relevantteja tehtävän kannalta - 2-3 virkettä, tyyliin "hoitanut lounaskahvila päivittäisiä työtehtäviä lounaan valmistuksesta kassatyöskentelyyn ja työntekijöiden perehdyttämiseen. Vastuullani on myös ollut kahvilan avaaminen ja sulkeminen. Olen erityisesti nauttinut asiakaspalvelutehtävistä, sillä ihmisten kohtaaminen työssäni tuo minulle iloa."*. Lisäksi minulla on aiempaa kokemusta *tähän kuvaus aiemmista relevanteista tehtävistä - ei siis titteleitä, vaan että mitä käytännössä teit, esim "jäätelönmyyjän tehtävästä, jossa jäätelön ja jäätelöannosten myynnin lisäksi huolehdin kioskista ja tuin kioskin omistajaa työvuorojen suunnittelussa*.

*Avoinna oleva paikka* kiinnostaa minua, koska *tähän syitä, miksi - haluat kehittyä, yritys kiinnostaa sinua syystä x, jne - eli miksi haet juuri ko firmaan?*. Olen *tähän perus adjektiivit, jotka sopivat tehtävään, ja esimerkkejä miksi olet niitä, esim "tarkka, minulle on luontaista huolehtia kahvilan ilmeestä läpi päivän ja varmistaa, että asiakkaat viihtyvät meillä"*.

Tulen mielelläni kertomaan lisää itsestäni haastatteluun.

Vierailija
51/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee että kokematon ja masentunut ei saa mitenkän töitä. Pitäisi olla sanavalmis sosiaalinen ja osata kirjoittaa hienosti vaikka kirjoitustöitä ei sinne mennä edes tekemäämn.

Vierailija
52/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkin verran rekrytoinut ja antaisin arvosanaksi 2/5. Liikaa sanahelinää ilman sisältöä.

Työnantajaa kiinnostaa ennen kaikkea, että täytät ne vaatimukset/tarpeet, joita hakuilmoituksessa on esitetty. Jos haetaan norjalaisen ruuan taitavaa kokkia, kerro, että se on sinun bravuurisi. Sitten perustele kertomalla, että olet ollut töissä norjalaisessa ravintolassa. Jos haetaan työeläkealan asiantuntijaa, sama kaava.

Älä sepusta pitkään, mitä kaikkea tehtäviisi on kuulunut. Se hoituu CV:ssä. Minulle rekrytoijana hakemuksen merkitys on lähinnä hissipuhe. Jos hakemus on onnistunut ja lepää solidilla pohjalla, kiinnostun.

Jos haluat lisäpointseja, mieti sellainen aloitus, joka jää positiivisella tavalla mieleen. Se voi olla 1-2 lauseen tiivistys siitä , miksi haet kyseistä tehtävää ja miksi olet sopiva henkilö. 

Luonteenkuvaukset ovat ihan ok, kunhan pidät ne lyhyinä, ja ne sopivat haettavaan hommaan. Jos haet asiantuntijaksi, ihan turha kirjoitella olevasi iloinen ja reipas. Sen sijaan asiakaspalveluhommissa ne vahvistavat rekrytoijan positiivista vaikutelmaa, jos muu on kohdillaan.  Harrastukset ovat ok, jos ne liittyvät tiiviisti hakemaasi hommaan ja ovat syvyydeltään relevantteja. Esim. Jos harrastat nyrkkeilyä ja haet tiedottajaksi nyrkkeilyliittoon, niin ilman muuta tuo esiin. Samaten, jos tuntuu siltä, että harrastuksesi muuten edesauttavat hakemustasi (esim. että työnantaja haluaa sporttisen henkilön töihin).

Ja niin, pituus hakemustekstille noin puoli sivua, mielellään vähemmän. Pidemmissä työnantaja nuukahtaa kesken kaiken, katsoo vain CV:si ja hakemus menettää funktionsa (eli hissipuhe). Sopii myös hyvin niin, että s-postin tekstikenttään hakemusteksti ja CV liitteeksi, ei siis välttämättä ole tarpeen kirjoittaa erillistä Word-hakemusta. Vähemmän klikkailtavaa rekrytoijalle.

Vierailija
53/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja jos ei ole juuri CV:tä tai olet hakemassa hommaan, josta ei ole meriittejä, niin sitten täytyy panostaa hakemuksessa muihin kuin työansioihin. Se voi olla luonne tai innostus alaa kohtaan. Joskus käy tuuri ja natsaa. Kannattaa soitella perään tällaisessa tapauksessa ja esiintyä edukseen.

... ja vielä: Jos haet liukuhihnalle töihin ainoana motiivina tienata rahat laskujen maksamiseen, niin ei tarvetta hehkuttaa, kuinka innoissasi olet duunista. Riittänee, että annat särmän kuvan itsestäsi. Jos on kokemusta alalta, niin kerro. Jos ei, niin kerro, että olet särmä ja säntillinen.    

Vierailija
54/55 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla missi, mutta kuvallinen hakemus on aina plussaa. Eli siisti pieni oma kasvokuva hakemuksen yläreunaan.

Vierailija
55/55 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita konkreettisia neuvoja on annettu, mutta nehän eivät ap:lle tai muille kelvanneet. Aina kun yrittää auttaa, alkaa loputon mutta kun -jankutus ja ulina kohtuuttomista vaatimuksista.

Vähän samanlaista itsesäälissä rypemistä kuin palstamiehet, jotka vinkuvat naisen puutteesta, mutta eivät suostu tekemään yhtikäs mitään tilanteen muuttamiseksi. Ehdotti mitä tahansa, vängätään vastaan ja ulistaan "en minä pysty sitä ja tätä VÄÄ VÄÄ VÄÄ!"

V*ttu teidän kanssa.