Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä hyvä työhakemus? (Jätin joitain kohtia pois)

Vierailija
18.04.2022 |

Hei! Haen (xxxx) paikkaa koska minun osaaminen vastaa teidän työtehtävänne kuvausta. Uskon että voisitte hyötyä minun taidoistani ja sopisin tiiminne jäseneksi loistavasti. Työtehtävissäni minua on kehuttu aina tunnolliseksi, ja tehokkaaksi. Minulla on alalta jonkin verran kokemusta, mutta haluan aina oppia lisää ja päästä kehittymään lisää. Olen harrastanut (Xxxx) koko ikäni joten motivaatiota riittää!

Tulen mielelläni kertomaan itsestäni lisää! Ystävällisin terveisin
Minna Marjukka

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen kahdelta ensimmäiseltä riviltä pitää löytyä vastaus siihen miksi haluat työskennellä juuri firmassa Y ja se ei ole se,että tehtävä sopii osaamiseen. Pieni asia,mutta tekee eron siinä kuka kutsutaan haastatteluun.

Haluan työskennellä juuri teillä vaikka osaamiseni ei kohtaa koska…?

Vierailija
22/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro sitten parempi

T. aP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä nillittämistä taas palstalla. Jos hakijan koulutus, työkokemus, ja haettava paikka ei ole tiedossa, on lapsellista haukkua hakijan äidinkielen osaamista.

Ei ole ihme ettei ihmiset saa töitä, kun kaikkien täytyisi osata kirjoittaa virheetöntä tekstiä, ja hallita hyvän hakemuksen kiemurat. Se vaan on tosiasia ettei joku nykyisen peruskoulun läpäissyt amiskoulutettu omaa akateemisen tekstin tuoton taitoja.

Ennen vanhaan työpaikalle käveltiin ja kysyttiin töitä. Se oli osoitus aidosta työhalusta. Tee nykyaikana sama, niin susta tehdään "häirintä" ilmoitus työkkäriin, ja saat karenssin.

Vierailija
24/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ottaisi haastatteluun. Vastaavia hakemuksia, kun tulee kymmeniä ja todellakaan aio kymmeniä haastatella vain sen takua, että tulee kertomaan paikanpä’lle itsestään enemmän. Laiska hakemus on laiska.

Vierailija
25/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ottaisi haastatteluun. Vastaavia hakemuksia, kun tulee kymmeniä ja todellakaan aio kymmeniä haastatella vain sen takua, että tulee kertomaan paikanpä’lle itsestään enemmän. Laiska hakemus on laiska.

No laita parempi

Vierailija
26/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ei edes 15-vuotias saisi kesätöitä

Vierailija
27/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita parempi

A) en ole paikka hkemassa ja B) en tiedä, mitä paikkaa edes hakee, joten aika vaikea on laittaa työhakemusta.

Copy-pastetus-työhakemukset ovat juuri tällaisia, jotka ei kohdistu millään tavalla haettuun työhön kuin parilla sanalla ja ne hakemukset menee suoraan mappi-ööhön. Jos haastatteluun haluaa päässä, on syytä kirjoittaa hakemus juuri ko. työtehtävään.

Vierailija
28/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko sitten neuvoa miten tehdä parempi?!

Vierailija
29/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös mainita todellisuuden olevan kolmannessa ulottuvuudessa. Maininta yksisarvisen kutsumisesta paikalle tarvittaessa, hyvä olla hakemuksessa. Kerro myös ruokavaliosi koostuvan ainoastaan alkukansojen perinneruuista.

Vierailija
30/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan varsinaisesti ole esitellyt itseäni hakemuksessa. Siis sitä, että olen N.N. kyllähän se, kuka olen, näkyy hakumuksessa allekirjoituksessa ja osoitekentässä, jissa yhteystietoni.

Aloitus on aina "räväkkä" miksi minut kannattaa tuohon tehtävään valita tai miksi haen ko. tehtävää. Se pitää tulla ilmi nopeallakin vilkaisulla hakemuksessa tilanteessa, jossa rekry joutuu lukemaan satoja hakemuksia, eikä ehkä jaksa lukea loppuun.

Aina olen haluamani homman saanut.

Vierailija
31/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksen kahdelta ensimmäiseltä riviltä pitää löytyä vastaus siihen miksi haluat työskennellä juuri firmassa Y ja se ei ole se,että tehtävä sopii osaamiseen. Pieni asia,mutta tekee eron siinä kuka kutsutaan haastatteluun.

Haluan työskennellä juuri teillä vaikka osaamiseni ei kohtaa koska…?

En tainnut sanoa niin, että osaamisen esittely on tarpeetonta, mutta jos hakemuksesta näkee, että sama on lähtenyt 30 muuhun paikkaan copy/pastena ja rinnalla on hakemus joka on varta vasten räätälöity paikkaan (haluan työskennellä juuri teillä, koska...) niin kumpikohan pääsee haastatteluun?

Vierailija
32/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla pitäisi olla kappalejako ja asiat jaettu eri kappaleisiin. Yhden kappaleen hakemus ei kyllä mene jatkoon, oli sisältö mitä vaan.

Vierailija
33/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeinkirjoitus on kyllä kans sellanen juttu minkä pitäis olla kunnossa jos oikeesti haluaa työllistyä.

Vierailija
34/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele väittämäsi, esim. tämä "Uskon että voisitte hyötyä minun taidoistani ja sopisin tiiminne jäseneksi loistavasti." Nyt nuo on vain kliseetä, jota kaikki laittaa hakemukseen.

Miksi? - siinä vasta kysymys.

Vierailija
35/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko sitten neuvoa miten tehdä parempi?!

Duunitorin nettisivuilla on työhakemusvinkkejä. Sieltä kannattaa hakea neuvoa mieluummin kuin täältä.

Tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
36/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen paikkaa/ tai/ Innostuin suuresti kun näin teidän työpaikka ilmoituksen , koska minun koulutus/ työkokemus vastaa teidän toivomuksia viran  suhteen. Voitte hyötyä minun taidoista ja sovin tiimiinne loistavasti. Olen avoin ,ahkera, lojaali työntekijä ja hyvä tiimityöntekijä.. Osaan puhua zzz kieliä tarpeen vaatiessa. 

Nuorempana harrastin pikaluistelua ihan eliittitasolla. (Tässä voit laittaa mitä haluat ) Hiihdin ja luistelin ja vieläkin käyn salilla hoitamassa kuntoani. 

Nykyinen työpaikkani on xxx, siellä hoidan xxx töitä ja olen viihtynyt hyvin, mutta haluan eteenpäin uusiin tavoitteisiin. Janoan uutta  vaativampaa työtä ja näen mahdollisuuksia tullevaisuudessa teidän firmassa oppia uusia haasteita ,mahdollisesti päästä kansainvälseen tiimiin.

Odotan mielenkiinnolla teidän yhteydenottoa ,että voimme keskustella miten jatkossa mennään!

Ohessa liitän todistukset , CV n ja suositukset

Jotain tästä voit käyttää,Ei ole aivan helppoa laatia toiselle tuntemattomalle. 

Vierailija
37/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siivoojaksi hakiessakin pitää olla ansioitunut saavuttaja joka on aiemmin kyennyt ennennäkemättömiin suorituksiin puhdistustöiden saralla.

Vierailija
38/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun osaamiSENI. Kielioppi.

Parempi sanoa vain "osaamiseni". Tuo minun ja minä sitä ja tätä -hokeminen on turhaa ja tekee tekstin lapsellisemmaksi. Sama kohdassa "uskon että voisitte hyötyä (minun) taidoistani".

Vierailija
39/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut joka paikkaan erikseen räätälöidyn työhakemuksen, mutta kyllä ne kaikki silti ovat suhteellisen samanlaisia kun kyse on kuitenkin ihan jostain tavallisista suorittavan tason töistä joissa ei oikeasti ole mitään ihmeellistä. Mitä erikoista voi kirjoittaa hakiessaan siivoojaksi, hyllyttäjäksi tai kaupan kassalle? "Uskon että sopisin työhön mainiosti, sillä osaan hankkiutua eroon haastavimmistakin pölypunkeista"? "Olen luonteeltani puhelias ja ystävällinen, joten osaan luoda asiakkaille miellyttävän ympäristön ja näin lisätä myyntiä"?

En tajua miksi vaatimukset ovat niin kovia. Millaisia ihmehakemuksia te oikein haluatte, millainen teksti kiinnittää siivoojaa etsivän huomion?

Vierailija
40/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu myös räikeältä valehtelulta väittää jostain syystä kiinnostuneesta nimenomaan juuri yhtiön x liukuhihnalla työskentelystä, koska kaikki se halpa liukuhihnatyöskentely on ihan samaa puurtamista. Luulisi noin räikeän valheen näkyvän läpi työnantajallekin.