Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä hyvä työhakemus? (Jätin joitain kohtia pois)

Vierailija
18.04.2022 |

Hei! Haen (xxxx) paikkaa koska minun osaaminen vastaa teidän työtehtävänne kuvausta. Uskon että voisitte hyötyä minun taidoistani ja sopisin tiiminne jäseneksi loistavasti. Työtehtävissäni minua on kehuttu aina tunnolliseksi, ja tehokkaaksi. Minulla on alalta jonkin verran kokemusta, mutta haluan aina oppia lisää ja päästä kehittymään lisää. Olen harrastanut (Xxxx) koko ikäni joten motivaatiota riittää!

Tulen mielelläni kertomaan itsestäni lisää! Ystävällisin terveisin
Minna Marjukka

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5 sanoisin

Vierailija
2/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 20-vuotiaalle olisi, mutta aikuiselle ei ihan.

Sun täytyy kertoa miksi se tarjolla oleva paikka kiinnostaa ja mitä sinä voit tarjota firmalle. Se, että työ on sinulle hyvä, ei heitä ihan varsinaisesti kiinnosta. Älä kirjoita "minun osaaminen vastaa työtehtävän kuvausta" vaan kerro osaamisestasi, lukija osaa itse tajuta, että hei, tää jäätelöpallonpyörittelijä ois tosi hyvä meidän jätskikiskalle tai kahvilaan.

Avaa vähän tarkemmin tuota miten sinua on kehuttu ja minkälaisissa asioissa, se kertoo enemmän. Kerro tarkemmin kokemuksestasi, mutta älä käytä mitään ilmaisuja "minulla on jonkin verran". Motivaatiosi tuot hienosti esiin, sitä arvostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy kertoa miksi se tarjolla oleva paikka kiinnostaa ja mitä sinä voit tarjota firmalle. Se, että työ on sinulle hyvä, ei heitä ihan varsinaisesti kiinnosta. Älä kirjoita "minun osaaminen vastaa työtehtävän kuvausta" vaan kerro osaamisestasi, lukija osaa itse tajuta, että hei, tää jäätelöpallonpyörittelijä ois tosi hyvä meidän jätskikiskalle tai kahvilaan.

Avaa vähän tarkemmin tuota miten sinua on kehuttu ja minkälaisissa asioissa, se kertoo enemmän. Kerro tarkemmin kokemuksestasi, mutta älä käytä mitään ilmaisuja "minulla on jonkin verran". Motivaatiosi tuot hienosti esiin, sitä arvostetaan.

Miten sitten voin muotoilla tuon toisella lailla? :s

Vierailija
4/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en mä mikään ikäloppu ole. Enkä ole pro kirjallisesti.

Vierailija
5/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa enemmään konkreettisesti osaamista ja tuo kokemuksia esiin. Tai joku esimerkki tai pari - millisia ratkaisuja ja vaikeita päätöksiä on ollut jne.

Vierailija
6/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet työtä niin on oletuksena, että osaamisesi vastaa työkuvausta, tarkenna pikemminkin mitkä ne taidot ovat ja miten voit soveltaa niitä hakemassasi työtehtävässä. Koita laittaa jotain yksittäisiä saavutuksia edellisestä työpaikasta, etenkin jos on numeroissa mitattavia saavutuksia. (Esim. Myynti kasvoi 20%  tekemäni XX asian johdosta)

Vierailija
7/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haet työtä niin on oletuksena, että osaamisesi vastaa työkuvausta, tarkenna pikemminkin mitkä ne taidot ovat ja miten voit soveltaa niitä hakemassasi työtehtävässä. Koita laittaa jotain yksittäisiä saavutuksia edellisestä työpaikasta, etenkin jos on numeroissa mitattavia saavutuksia. (Esim. Myynti kasvoi 20%  tekemäni XX asian johdosta)

Mutta se mitä olen tehnyt näkyy jo CV

Vierailija
8/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen kirjoitetut pötköt ja ilman puute ahdistaa. Huutomerkkejä saa olla tasan nolla. Tässä rakennetta:

Tervehdys

Esittely

Kokemus

Soveltuvuus

Linkki

Ystävällisin terveisin

Vierailija
9/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä CV:ssä luetellaan koulutus- ja työpaikat, puuttumatta kovinkaan tarkasti siihen, miten työ (tai opiskelu) on niissä sujunut. Retostelu sävelletään sitten itse hakemukseen soveltaen.

Vierailija
10/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä CV:ssä luetellaan koulutus- ja työpaikat, puuttumatta kovinkaan tarkasti siihen, miten työ (tai opiskelu) on niissä sujunut. Retostelu sävelletään sitten itse hakemukseen soveltaen.

Entä jos ei ole saavuttanut mitään työpaikoilla?

Vierailija
11/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen N.N. Ja olen kiinnostunut työ paikastanne

Kiinnostusta minulla on alalta paljon, etsinkin näkö ala paikkaa

Sairastan erästä mieli ala hahmotus häiriötä mutta se ei heikennä soveltuvuutta työ paikallenne koska raskaita koneita tai kontaktia asiakkaisiin ei tarvita.

Linkki työ paja todistukseen josta erin omaiset arviot

Ystävällisin terveisin, N.N

Vierailija
12/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, pitää olla varovainen ettei liikaa toista itseään, mutta harvemmin rekryillä on aikaa selata sitä sun koko CV:tä läpi, joten tossa sulla on mahdollisuus korostaa niitä tärkeimpiä kohtia ja näyttää miten kokemuksesi sopii työilmoituksessa ilmoitettuihin työtehtäviin ja edellytyksiin. Käy vaikka se työilmoitus kohta kohdalta läpi ja mieti mistä vastaavasta työtilanteesta suoriuduit todella hyvin edellisessä työpaikassa ja niistä sitten lähdet tiivistelemään.

Vierailija
13/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit tarkoituksella pois myös pilkut?

Vierailija
14/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätit tarkoituksella pois myös pilkut?

Hän käytti kerran sitä ylimääräisesti🤣

Vierailija
15/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksen kahdelta ensimmäiseltä riviltä pitää löytyä vastaus siihen miksi haluat työskennellä juuri firmassa Y ja se ei ole se,että tehtävä sopii osaamiseen. Pieni asia,mutta tekee eron siinä kuka kutsutaan haastatteluun.

Vierailija
16/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole saavuttanut mitään työpaikoilla?

Hieman liioittelet sitä mitä olet tehnyt ryhtymättä kuitenkaan suoranaisesti valehtelemaan. Esim kaupan kassalla työskennellyt henkilö, joka on näyttänyt uudelle työntekijälle miten kassakone toimii voi työhakeukseen laittaa vaikka laittaa "Koulutin ja perehdytin uusia työntekijöitä työtehtäviin" 

Vierailija
17/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun osaamiSENI. Kielioppi.

Vierailija
18/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kömpelö on.

Vierailija
19/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vain näinkin alkeellinen provo uppoaa "asiantuntijatyössä oleviin" kuin kuuma veitsi voihin.

Vierailija
20/55 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita näin: "Pyydän kohteliaimmin tulla huomioonotetuksi täyttäessänne paikkaa XXX".