Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää eniten Tori, Huutonet- ja FB-kaupanteossa?

Vierailija
18.04.2022 |

Jos jätetään laskuista selvät huijarit.

Itseäni varmaan tinkaajat, koska hintapyyntöni on aina vähintäänkin kohtuullinen tai halpa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen. Ja se kun ilmoituksessa on kuvia myytävästä tuotteesta ja kaikki mahdolliset tiedot kerrottu niin silti tulee kysymyksiä että minkä värinen on, saako mittoja jne.... Siten jos lukee ei postitusta niin kysytään postitatko? Ja se että halutaan varata ajaksi x eikä sitten olla varmoja halutaanko sitä kuitenkaan tai jos muutetaan mieltä ettei enää tavara kiinnosta niin sitä ei ilmoiteta.

Väristä voi olla siheellistakin kysyä. Suurin osa ei älyä ottaa kuvaa valkoista vasten, jolloin olisi mahdollista nähdä mihin suuntaan valo taittaa. Ruudutkin vääristävät. Sama tuote voi ruudulla a näyttää taittavan ihan eri suuntiin

Vierailija
22/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen kun ilmoitan että hinta on tiukka. Viimeksi tämä tuli vastaan tuotteen kanssa jota en ollut edes avannut paketista, se ei ollut ns vanhentunut ja hintapyyntö oli noin puolet uuden hinnasta. Eli tuote oli täysin siinä kunnossa mitä se olisi kaupassa. Silti joku päätti tarjota 20% ja lähetti joku kymmenen viestiä ja soitti kolmesti ja valitti että hinta on liian korkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysellään jotain älyttömän tarkkoja tietoja myytävästä tavarasta taikka postitustavasta ja sitten ei tehdäkään kauppoja. En nyt siis tarkoita mitään tavaran mittoja tms vaan esim. vaatteen tuotenumeroa. Ilmoituksessa lukee että kyseessä on käyttämätön vaate joka on ostettu vuosia sitten ja kyseessä ei ole mikään keräilykappale tai kallis merkkivaate, eli mitä ihmettä voi ihminen tehdä sillä tuotenumerolla?

Tuli mieleen vain, että ostajalla on ehkä ennestään samannäköinen vaate ja haluaa tietää onko myytävä tuote juuri sama malli.

Itse ainakin saatan joskus metsästää vaatteita joita minulla jo ennestään on, jos olen todennut ne hyviksi ja haluan lisää samanlaisia. Eikä kyseessä tarvitse olla mikään kallis merkkivaate vaan, että tuote on muuten vaan ollut mieluinen.

Vierailija
24/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun myy jotain autonosaa tai työkoneen osaa, laittaa osan tarkat tiedot sekä linkin valmistajan sivuille ja joku soittelee ja viestii että sopiiko tämä laitteeseen y tai x ja voiko palauttaa jos ei sovi ja miksi en voi ensin lähettää sitä kokeiltavaksi. Mistä hemmetistä minä tietäisin mihin kaikkeen joku osa sopii.

Vierailija
25/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toria olen vähemmän käyttänyt. Facebookissa ärsyttää ostajien av yv. Laittaisivat suoraan että ostan, koska seuraava ei tiedä missä mennään. Menikö tuote jo?

Vierailija
26/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka eivät lue ilmoitusta ennen ostoa.

Möin laitteen. Ilmoituksessa luki, että on todennäköisesti rikki ja myydään harrastajalle korjattavaksi pelkkä laite ilman johtoja säätimiä ja muuta.

Kauppojen jälkeen ostaja valitti palautteessa, että ei tullut johtoja ja muita härpäkkeitä mukaan.

Vierailija
27/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vapaa?

Ja onkohan kertaakann saanut mitään vastausta kun ilmoitan että on edelleen myynnissä.

Vierailija
28/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vapaa?

Ja onkohan kertaakann saanut mitään vastausta kun ilmoitan että on edelleen myynnissä.

Minä olen aika usein kysynyt, että onko vielä vapaa ja saanut vastauksen, että ei ole, ostaja tulee ylihuomenna/ensi viikolla, siihen asti pidän ilmoitusta Torissa.

Aha.

Vierailija
29/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksuista valittaminen ärsyttää, voi mennä postilla valittamaan niistä hinnoista. Pienetkin asiat voivat painaa paljon ja alin postimaksu luokka on alle 50 grammaa jos on yli 3 cm pitää lähettää pakettina, en todellakaan keksi noita hintoja ja sääntöjä itse ja joudun sen postimaksun maksamaan niin ei kannata pyytää alennusta postimaksusta.

Vierailija
30/40 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut useamman kuukauden koirien myynti-ilmoituksia ja ärsyttää suunnattomasti sekarotuisen ilmoituksissa ettei kerrota, mitä rotuja koirassa on. Tai edes mikä on oletus paino/koko. Usein kuva otettu kasasta pentuja, mistä ei voi edes arvioida, miltä mahtaa näyttää.

Tässä usein lopussa vielä "ei turhia kysymyksiä" tai vastaava loppukaneetti. Meneekö nää tosiaan näin kaupaksi ja hintaa +1000e.

Vierailija
31/40 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa ostajat ovat ylimielisiä tinkijöitä. Kuvittelevat, että myyjä on joku köyhäläinen joka juoksee innoissaan viemään tuotetta ilmaiseksi 20 kilometrin päähän. Lähes ilmaiseksi pitää luovuttaa, viedä pitää koska haluaa säästää postimaksun, mutta ei halua korvata myyjälle matkakulua. Ilmoittaa päivän ja kellonajan millloin on jossain kahvilassa, kysymättä sopiiko myyjälle. Ja haukkuu päälle kun myyjä ei suostu kauppaan.

Vierailija
32/40 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa onneksi voi estää typerät kyselijät ja tinkaajat! Olenkin estänyt jo niin monta, että taitaa jäädä tuotteet itselle :)

Tori on kyllä yksi aasien kokoontumispaikka - anteeksi aasi-eläin.

Vierailija
33/40 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy kauppa käyvän vieläkään huutonetissä, pari kertaa tämän vuoden aikana testannut. Aivan kuollutta jokapaikassa. Roistovaltio on puhaltanut kansalaisten kaikki rahat taivaantuuliin...

Vierailija
34/40 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 prosenttia "onko vielä vapaana" kyselyistä on ihan turhia

Vierailija
35/40 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa ostajat ovat ylimielisiä tinkijöitä. Kuvittelevat, että myyjä on joku köyhäläinen joka juoksee innoissaan viemään tuotetta ilmaiseksi 20 kilometrin päähän. Lähes ilmaiseksi pitää luovuttaa, viedä pitää koska haluaa säästää postimaksun, mutta ei halua korvata myyjälle matkakulua. Ilmoittaa päivän ja kellonajan millloin on jossain kahvilassa, kysymättä sopiiko myyjälle. Ja haukkuu päälle kun myyjä ei suostu kauppaan.

Kannattaa laittaa jo ilmoitukseen selvästi asiat ylös, kuten: " Toimitus vain postitse, postikulut lisätään. En tingi hinnasta".

Vierailija
36/40 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vapaa?

Minä olen aika usein kysynyt, että onko vielä vapaa ja saanut vastauksen, että ei ole, ostaja tulee ylihuomenna/ensi viikolla, siihen asti pidän ilmoitusta Torissa.

Aha.

Niin? Olisiko pitänyt jättää mieluummin vastaamatta? Ja ihan kokemuksesta niitä ilmoituksia ei ikinä kannata poistaa ennen kuin se tavara on ihan oikeasti vaihtanut omistajaa.

Facessa yhden leluryhmän diktaattori-yp antoi varoituksen kun lisäsin saman tuotteen ilmoituksen takaisin. Ostaja perui yllättäen kaupat kun ilmoitus oli poistunut. En siis saanut enää myydä kyseistä tuotetta tässä ryhmässä

Vierailija
37/40 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudon kanssa säätäjät. Sovitaan jokin aika, mutta 95% varmuudella kun ajankohta lähestyy, tulee viestiä että en pääsekään tänään, käykö huomenna, voitko sittenkin tuoda sen työpaikalleni/metroasemalle/kotiini tähän ja tähän aikaan, käykö ensi viikolla jne. Tai sitten ei vastaa mitään eikä ilmoita mitään, kyselet perään ja vastaa ehkä huomenna että sori unohdin, ei olekaan rahaa tms.

Juu, en myy enää mitään. Roskiin tai kierrätykseen menevät kaikki. Tori-kaupat onnistuvat vain jos nouto sovitaan ihan max. parin tunnin päähän.

Vierailija
38/40 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on maininta, että annetaan ja vain nouto, niin kysellään voitko lähettää ja törkeimmät pyytävät tuomaan. Sitten se tuote halutaan varata ja tullaan hakemaan klo x mennessä ja ketään ei kuulu/näy.

Vierailija
39/40 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkijät, jotka kuvittelevat että HE päättävät muiden taravoiden myyntihinnan. Eli jos hinta ei heitä miellytä, on tuote ylihinnoiteltu

Vierailija
40/40 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ostajat ei suostu maksamaan törkeitä sikahintoja

Se kun olet persaukinen ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän