Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada anoppikamökki sellaiseksi että siellä pystyisi käymään?

Vierailija
18.04.2022 |

Suoraan sanottuna vihaan nykyisellään sitä paikkaa. En appivanhempia kuitenkaan, vaan siellä mökillä olemista vain. Ja mies taas rakastaa siellä olemista.

Se on ahdas ja alkeellinen. Mies viettää kaiken aikansa pihahommissa ja sellaisissa. Minun osa on vahtia pientä lastamme (anoppi lupaa vahtia mutta ei vahdi, häviää yhtäkkiä keittiöön ja jättää pienen uimataidottoman lapsen yksin jyrkkään rantaan. Meillä ei ole siellä omaa huonetta vaan joudutaan nukkumaan tuvassa, appivanhemmat nukkuu vieressä makkarissa. Mitään saunakamaria tms ei siellä ole. Mitään omaa tilaa ja rauhaa ei minulla missään siellä ole, ulkohuussissa korkeintaan mutta vain hetki ja sekin lapsen kanssa. Minun odotetaan tekevän ruokaa ja tiskaavan, tiskivesi pitää lämmittää rantasaunan padassa ja kantaa ämpärillä mökkiin. Meillä ei ole rahaa rakentaa sinne mitään aittaa. Eikä appivanhempia kiinnosta rakentaa, hekin tosin ovat vähävaraisia eläkeläisiä.

Osaisiko joki ehdottaa hyvää ratkaisua?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että näillä spekseillä mitään helppoa ja toimivaa ratkaisua ei ole. Vaihtoehdoiksi jää että menet mökille hammasta purren tai et mene. Sinuna en menisi, koska et vaikuta viestiesi perusteella mökillä olosta nauttivan, tai sitten menisin yhdeksi viikonlopuksi kesässä.

Itsehän en mene yhdenkään sukulaisen tai ystävän mökille jossa ei ole sähköjä, juoksevaa juomakelpoista vettä ja vieraille omaa huonetta. Tämä siksi että tiedän mistä nautin ja mistä en, enkä ala kuluttaa kallisarvoisia lomapäiviäni olosuhteissa joissa en viihdy. Kaikkien ei tarvitse nauttia samoista asioista ja aikuinen ihminen saa ihan itse päättää miten lomansa viettää.

Vierailija
82/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta kerrassaan erikoista ja hirveääkin, että on ihmisiä (tuon tarinan anopin ja appi-ukon kaltaisia), jotka olettaa ja painostaa, että toisten ihmisten on pilattava kesänsä heidän primitiivisellä työleirillään ja vieläpä pienen lapsen kanssa. Sen vielä ymmärrän, että on ihmisiä jotka nauttivat elämästä alkeellisissa olosuhteissa luonnon helmassa mutta tuollaisten ihmisten ei pidä autistisesti olettaa, että kaikki muutkin viihtyvät noissa olosuhteissa. 

Jos itse olisin tarinan anoppi tai appi, olisin syvästi kiitollinen jokaisesta päivästä, jonka minä lapsineen viettää alkeellisessa pikkumökissäni. Ilman muuta siksi aikaa antaisin nuorelle perheelle makuuhuoneen käyttöön, että saavat yksityisyyttä. Ostaisin kompostoituvat kertakäyttöastiat niin ei tulisi painetta tiskaamisesta. Hankkisin riippumaton tms, missä miniä voisi levähtää kirjan kanssa/päiväunilla sillä aikaa kun minä vahtisin ja leikittäisin lasta. En olettaisi miniän yksin vastaavan ruokahuollosta. Jos kukaan ei jaksaisi juurikaan kokkailla, niin sitten mentäisiin valmisruoilla. Antaisin miniälle paaaaljon myönteistä palautetta ja kiitosta siitä, että jaksoi ajaa 400 km mökille ja samalla muistuttelisin moneen kertaan, että en odota hänen viettävän koko lomaansa mökilläni. 

Tämä. Niin tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoauto tai -vaunu. Vaikka vuokralle tarvittaessa, jos ei varaa omaan. Siitä saa mökkipihaan oman tukikohdan, jonne voi vetäytyä välillä rauhassa ja jossa saa yksityisyyttä nukkua. Perusteluna voi käyttää lasta, lapsi tarvitsee rauhallisemman unipaikan.

Vierailija
84/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä ei ole mitään niin mitä ne on tekevinään siellä?

Vierailija
85/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa. Tää aloitus on ollut aika hiton monta kertaa.

Vierailija
86/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppikamökki...

Vierailija
87/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairastuin reumaan, en enää juuri pysty pihatöitä ym tekemään. Ja mökillä juuri tekeminen on ollut parasta,

Mies tykkää käydä ja tehdä edelleenkin. Hoitaa puutarhaa, kerää satoa ja rakentelee kaikenlaista.

Oma roolini olisi istua kuistilla katsomassa hänen puuhiaan ja laittaa ruokaa,

En juuri viitsi enää lähteä mukaan, vaikka mies minulle  mieliksi yrittääkin olla kanssani, mutta  viihtyy juuri pihalla ja metsässä,  itse sitten yksin olisin mökissä katsomassa televisiota.

Mieluummin katson kotona sitä televisiota ja käyn mökillä yleensä vain silloin kuin on vieraitakin ja minulle seuraa.

Toimii ihan hyvin.

Vierailija
88/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntoauto tai -vaunu. Vaikka vuokralle tarvittaessa, jos ei varaa omaan. Siitä saa mökkipihaan oman tukikohdan, jonne voi vetäytyä välillä rauhassa ja jossa saa yksityisyyttä nukkua. Perusteluna voi käyttää lasta, lapsi tarvitsee rauhallisemman unipaikan.

Jos noilla ei ole rahaa aittaan niin miten olisi rahaa asuntoautoon? Joo voihan niitä vuokrata mutta viikkohinta on niin suolainen, että sillä rahalla vuokraa itselleen viikoksi kivemman mökin, jossa tulee lämmin tiskivesi boilerin kautta hanasta.

Vierailija
89/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit muuttaa omat ajatukset.

Yrittaa loytaa kivojapuolia.

Asuntoautot ovat kalliita.

Asuntovaunun voi saada halvalla, mutta tarvitsee vetoauton ja kuskin joka osaa vetaa vaunua.

Teltta. Niita on tosi isoja ja on myos perakarryn paalla olevia missa on keittio ja vessa.

Vierailija
90/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit muuttaa omat ajatukset.

Yrittaa loytaa kivojapuolia.

Asuntoautot ovat kalliita.

Asuntovaunun voi saada halvalla, mutta tarvitsee vetoauton ja kuskin joka osaa vetaa vaunua.

Teltta. Niita on tosi isoja ja on myos perakarryn paalla olevia missa on keittio ja vessa.

Ap vihaa sitä mökkipaikkaa. Asiaa ei ehkä auta peräkärryn päällä oleva keittiöllinen teltta.

Vierailija
91/93 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on väärä. Pitäisi olla: Miten saada mies olemaan vähemmän itsekäs.

Vierailija
92/93 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netraudan mainoksesta hyppäsi esiin kolmetonnia maksava aitta. Jos mökillä on paljon, niin ei tuokaan aittaa ole mahdottomuus.

Vierailija
93/93 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan enää toista mukulaa sinne putkinotkoon pyöräytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi