Naiset! Mikä on paras sci fi -elokuva minkä olet nähnyt?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaiskaa semmonen leffa ku Passengers (pääosissa Chris Pratt ja Jennifer Lawrence), se on semmonen romanttinen sci-fi mistä yleensä erityisesti naiset pitää, jos ei vihaa sci-fi pätkiä yleisesti.
Mistä yleensä naiset pitää
voi kiesus. Ihan oikeasti, jotkut naiset ehkä pitävät. Minä en pidä, ja todistettavasti olen biologisesti ja juridisesti nainen. RRRRRakastan raskasta tekno/realistiscifiä, tuo Passengers nyt meni kevyenä joululeffana. Nyt tekisi mieli kääntää neutronivuo tuon yhden kommentoijan kohdalla.
Mikä sulla on, kun noin kovasti tunteilet jostain hikisestä leffasuosituksesta naisille?
Ehkä naisten stereotypiointi?
Vierailija kirjoitti:
Vilkaiskaa semmonen leffa ku Passengers (pääosissa Chris Pratt ja Jennifer Lawrence), se on semmonen romanttinen sci-fi mistä yleensä erityisesti naiset pitää, jos ei vihaa sci-fi pätkiä yleisesti.
Olen nähnyt ko. leffan ja se oli ihan katsottava. Tykkään kyllä enemmän sellaisista leffoista kuin Viides Elementti ja Riddick, niissä on enemmän toimintaa.
t. nainen
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen teitä scifi faneja katsomaan netflixistä The Wandering Earth -leffan.
Mä pidin siitä kovasti. Oli kyllä mahtipontinen elokuva. Googlen mukaan sille näyttäisi tulevan ensivuonna jatko-osa.
Kiinalainen, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi kiesus. Ihan oikeasti, jotkut naiset ehkä pitävät. Minä en pidä, ja todistettavasti olen biologisesti ja juridisesti nainen. RRRRRakastan raskasta tekno/realistiscifiä, tuo Passengers nyt meni kevyenä joululeffana. Nyt tekisi mieli kääntää neutronivuo tuon yhden kommentoijan kohdalla.
Mikä sulla on, kun noin kovasti tunteilet jostain hikisestä leffasuosituksesta naisille?
Minkä mä sille voin että naiset on ylivoimaisesti enemmän romantiikasta kiinnostuneita niin elävissä kuvissa kuin tekstinkin muodossa... Toki monen sadan leffan valikoimasta löytyy varmasti myös suakin miellyttäviä pätkiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt ko. leffan ja se oli ihan katsottava. Tykkään kyllä enemmän sellaisista leffoista kuin Viides Elementti ja Riddick, niissä on enemmän toimintaa.
t. nainen
Override on kanssa ihan kelpo romanttinen sci-fi, jos haluut enempi toimintaa niin uudehkojen joukosta löydän äkkiseltään Alitan ja Guns Akimbon ainakin.
Kärpänen on loistava klassikko, ei ihme että voitti aikoinaan oscarinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. nainen
Override on kanssa ihan kelpo romanttinen sci-fi, jos haluut enempi toimintaa niin uudehkojen joukosta löydän äkkiseltään Alitan ja Guns Akimbon ainakin.
Alitan olen katsonut ja tykkäsin, toivottavasti tulee jatko-osa. Guns Akimbo on uusi tuttavuus, pitää katsastaa sekin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. nainen
Nuo onkin hyviä. Telkkarista tuli vähän aikaa sitten Riddickin Aikakirjat, ne on hyviä ja voi katsoa moneen kertaan. Katsomiskokemusta tosin häiritsi miehen huokailu ja kysely, että eikö telkkarista tule mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ooteko nähneet Chappie-, Pandorum-, Space Sweepers-, Elysium-, I, Robot-, Hardcore-, I am mother elokuvat?
Mitä mieltä noista olette te naiset?
Olen nähnyt I am motherin, se oli mun mielestä aika hyvä. Space Sweepersistä luin niin huonot arvostelut että jätin katsomatta, vaikka aluksi kiinnosti. Vähän samantyyppisestä aiheesta, eli avaruuden romunkerääjistä, on animesarja nimeltä Planetes, se on tosi hyvä.
Minkä vuoksi kyselet juuri naisilta mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen "naiset"?
Cheeeeez.
Olen lukenut kaikki -85 mennessä suomennetut scifi-kirjat, ja jonkin verran sen jälkeenkin käännettyjä, sekä suomenkielisiä. Etenkin Asimov ja Arthur C. Clarke ja Ray Bradbury ovat kirjailijoita, joiden teoksista pidän. Elokuvaversiot ovat yleensä olleet huonoja.
Olen katsonut kaikki Netflixin, Disney+:n, Viaplayn ja HbNordicin scifi-elokuvat. Katson kaikki, mitä tulee Areenaan. Pidän teknoscifistä, en mistään ihmissuhdemössöstä. Kiinalaiset ja korealaiset scifi-elokuvat ja sarjat ovat hyviä, koska niissä ei ole liikaa ihmissuhdesotkuja. Star Trek on tietenkin ensirakkauteni sarjoissa.
Lapsuuden lempisarjoja oli myös Taisteluplaneetta Galactica, katsoin sitä yhdessä isäni kanssa. Toisaalta pidin myös vanhoista Tarzan-leffoista, Weissmuller oli hyvä Tarzan.
Käytän scifiä viihteenä ja pakona nykyhetkestä. Doctor Who on edelleen mielestäni hyvä siinä suhteessa, vaikka nyt ollaankin takaisin 80-luvun budjettileikkausten tilanteessa...
Fantasia on myös ok, mutta joku Maameren tarinat uuvutti minut jo nuorena, ja on harmi, etten koskaan oikein päässyt kiinni Discworldiin. Nyt olisi noita kirjoja tuossa vironkielisinä, mutta harmi, etten osaa viroa ;-) Ruotsiksi on pari kirjaa, niitä olen ajatellut tavata kesän aikana.
Normileffoista jaksan katsoa lähinnä Bondeja ja Die Hardeja.
Suosittelen kyllä yrittämään uudestaan tuon Discworldin kanssa, siinä on niin rikas maailma, ettei toista samanlaista ole! Ne alkupään kirjat mielletään yleisesti huonoimmiksi, joten kannattaa ehkä aloittaa jostain muista kuin niistä. Omia suosikkejani on noidista kertovat kirjat.
Blade runner ja nuori Harrison Ford 😍
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen teitä scifi faneja katsomaan netflixistä The Wandering Earth -leffan.
Mä pidin siitä kovasti. Oli kyllä mahtipontinen elokuva. Googlen mukaan sille näyttäisi tulevan ensivuonna jatko-osa.
Sitä odotellessa.
Alkuperäisinä Judge Dredd ja Total Recall 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Anteeksi vaan, mutta en vaan kestä tuollaista.
Edelleen ihmettelen, miksi alieniörkeillä oli käytössään usb-liittimet.
Arrival oli mun mieletä yksi parhaista scifi-leffoista joita olen nähnyt. Siinä oli tunnelma kohdillaan ja mielenkiintoinen tarina. Annihilation oli ihan ok, mutta ei mielestäni niin hyvä. Scifi-leffat on monesti vähän geneerisiä ja tykkään katsoa enemmän sarjoja muutenkin.
Viimeksi katsoin Lost in Spacen ja se oli kyllä kelpo viihdettä, tykkäsin siitä, että siinä ei keskitytty romantiikkaan juuri lainkaan, hahmot oli uskottavia ja näyttelijät ihan hyviä. Oli yllättävän viihdyttävää katsoa kun todella kyvykkäät henkilöt keksii tieteen avulla ratkaisuja ihan älyttömiin ongelmiin, vaikka tämä kaava ehkä jossain vaiheessa alkoi tympiä. Onneksi myöhemmillä tuotantokausilla fokus siirtyi vähän pois tästä.
Nyt katson Netflixistä Colonya ja huomaan tuskallisen selvästi sen huonot puolet, eli parhaimmillaankin keskinkertaiset näyttelijät joiden ilmeet ja eleet aiheuttaa mussa lähinnä nauruntyrskähdyksiä kun pitäisi olla joku vakava hetki. Muutenkin jotenkin sellainen yltiömäinen "amerikkalaisuus" tulee sarjasta läpi. Harmi, koska itse tarina ja maailma on mielenkiintoinen, ja sen takia edelleen jaksan katsoa sarjaa. Potentiaalia olisi ollut paljon parempaankin, monet teemat jäävät tosi pintapuolisiksi, vaikka niissä olisi ainesta vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä mä sille voin että naiset on ylivoimaisesti enemmän romantiikasta kiinnostuneita niin elävissä kuvissa kuin tekstinkin muodossa... Toki monen sadan leffan valikoimasta löytyy varmasti myös suakin miellyttäviä pätkiä :D
Tai sitten ei. Voi olla, että reaalitodellisuus on aika kylmä sulle.
Laitetaan Passengers pyörimään ja pussaillaan, jos sitte tulis parempi mieli? :D