Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Mikä on paras sci fi -elokuva minkä olet nähnyt?

Vierailija
18.04.2022 |

Perustella saa :)

Katsotko paljon sci fiä?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso paljon sci-fiä. Nuorempana luin sitä kyllä. Äkkiseltään tulee mieleen elokuva Arrival, se oli hyvä.

Vierailija
2/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä paljonkin hyviä, mutta suurimman vaikutuksen on varmaan tehnyt teini-iässä nähty klassikko Blade Runner.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blade Runner - sekä uutena että vanhana, aina vain! Tokaksi sanoisin The Wall, vaikka se ei varsinaisesti scifiä olekaan.

Vierailija
4/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman vaikutuksen on tehnyt Avaruusseikkailu 2010. 

Vierailija
5/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty sanomaan mikä on paras, mutta olen tykännyt mm. elokuvista Ex Machina, Annihilation, Prometheus ja muut Alien-leffat, 12 apinaa, Dyyni, Sunshine, Gattaca, Snowpiercer ja Serenity. Marvelin Avengers-leffatkin laskettaneen scifiin, pidän niistäkin tosi paljon.

Vierailija
6/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä katsonut yhtään hyvää.

Vierailija
7/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat on yleensä aika paskoja nykyään. Sarjoista mm. Expanse oli hyvä. Elokuvista tykkäsin mm. Arrival, District9, The Martian, ExMachina, Edge od Tomorrow, Interstellar.

Vierailija
8/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodie Fosterin "Contact - ensimmäinen yhteys" on yksi kestosuosikeistani.

Vierailija
9/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooteko nähneet Chappie-, Pandorum-, Space Sweepers-, Elysium-, I, Robot-, Hardcore-, I am mother elokuvat?

Mitä mieltä noista olette te naiset?

Vierailija
10/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I Robot on se Will Smithin leffa? Olen nähnyt sen mutta en muista pidinkö vai en, luultavasti oli aika yhdentekevä makuuni.  Elysiumia en ole nähnyt ja noista muista en ole edes kuullut.

5

Vierailija
11/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sci-fistä, mutta joudun katsomaan niitä elokuvia yksin, kun mies ei tykkää. Elokuva saa olla suunnilleen tolkuttoman huono että en tykkäisi. Kaikkia noita edellä mainittuja en ole nähnyt, mutta Elysiumin olen ja minusta se oli hieno.

Vierailija
12/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elysium on kyllä hyvä. 👍

Vierailija
13/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Martian (yksin Marsissa) oli kyllä hieno. Tykkään toki Star Trekeistkin, mutta erityisesti sellaisesta realististyyppisestä Scifistä jota tämäkin edustaa. 

Vierailija
14/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaiskaa semmonen leffa ku Passengers (pääosissa Chris Pratt ja Jennifer Lawrence), se on semmonen romanttinen sci-fi mistä yleensä erityisesti naiset pitää, jos ei vihaa sci-fi pätkiä yleisesti.

Vierailija
15/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen "naiset"?

Cheeeeez.

Olen lukenut kaikki -85 mennessä suomennetut scifi-kirjat, ja jonkin verran sen jälkeenkin käännettyjä, sekä suomenkielisiä. Etenkin Asimov ja Arthur C. Clarke ja Ray Bradbury ovat kirjailijoita, joiden teoksista pidän. Elokuvaversiot ovat yleensä olleet huonoja.

Olen katsonut kaikki Netflixin, Disney+:n, Viaplayn ja HbNordicin scifi-elokuvat. Katson kaikki, mitä tulee Areenaan. Pidän teknoscifistä, en mistään ihmissuhdemössöstä. Kiinalaiset ja korealaiset scifi-elokuvat ja sarjat ovat hyviä, koska niissä ei ole liikaa ihmissuhdesotkuja. Star Trek on tietenkin ensirakkauteni sarjoissa.

Lapsuuden lempisarjoja oli myös Taisteluplaneetta Galactica, katsoin sitä yhdessä isäni kanssa. Toisaalta pidin myös vanhoista Tarzan-leffoista, Weissmuller oli hyvä Tarzan.

Käytän scifiä viihteenä ja pakona nykyhetkestä. Doctor Who on edelleen mielestäni hyvä siinä suhteessa, vaikka nyt ollaankin takaisin 80-luvun budjettileikkausten tilanteessa...

Fantasia on myös ok, mutta joku Maameren tarinat uuvutti minut jo nuorena, ja on harmi, etten koskaan oikein päässyt kiinni Discworldiin. Nyt olisi noita kirjoja tuossa vironkielisinä, mutta harmi, etten osaa viroa ;-) Ruotsiksi on pari kirjaa, niitä olen ajatellut tavata kesän aikana.

Normileffoista jaksan katsoa lähinnä Bondeja ja Die Hardeja.

Vierailija
16/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään sci-fistä, mutta joudun katsomaan niitä elokuvia yksin, kun mies ei tykkää. Elokuva saa olla suunnilleen tolkuttoman huono että en tykkäisi. Kaikkia noita edellä mainittuja en ole nähnyt, mutta Elysiumin olen ja minusta se oli hieno.

Meillä sama. Lähinnä tykkään vielä katsella niitä suurimman osan mielestä hölmöjä ufo/alien leffoja.

Tietty oma suosikkini on ensimmäinen Indepence Day.

Vierailija
17/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkaiskaa semmonen leffa ku Passengers (pääosissa Chris Pratt ja Jennifer Lawrence), se on semmonen romanttinen sci-fi mistä yleensä erityisesti naiset pitää, jos ei vihaa sci-fi pätkiä yleisesti.

Mistä yleensä naiset pitää

voi kiesus. Ihan oikeasti, jotkut naiset ehkä pitävät. Minä en pidä, ja todistettavasti olen biologisesti ja juridisesti nainen. RRRRRakastan raskasta tekno/realistiscifiä, tuo Passengers nyt meni kevyenä joululeffana. Nyt tekisi mieli kääntää neutronivuo tuon yhden kommentoijan kohdalla.

Vierailija
18/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terminator 2 tietenkin. On muutenkin yksi parhaita leffoja.

Vierailija
19/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä yleensä naiset pitää

voi kiesus. Ihan oikeasti, jotkut naiset ehkä pitävät. Minä en pidä, ja todistettavasti olen biologisesti ja juridisesti nainen. RRRRRakastan raskasta tekno/realistiscifiä, tuo Passengers nyt meni kevyenä joululeffana. Nyt tekisi mieli kääntää neutronivuo tuon yhden kommentoijan kohdalla.

Mikä sulla on, kun noin kovasti tunteilet jostain hikisestä leffasuosituksesta naisille?

Vierailija
20/60 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen teitä scifi faneja katsomaan netflixistä The Wandering Earth -leffan.

Mä pidin siitä kovasti. Oli kyllä mahtipontinen elokuva. Googlen mukaan sille näyttäisi tulevan ensivuonna jatko-osa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi