Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko korona tarttua uudestaan kun edellisestä vasta kaksi kuukautta?

Vierailija
18.04.2022 |

Lapsella oli korona helmikuussa, aika tarkkaan kaksi kuukautta sitten. Vanhempiin ei tarttunut. Nyt oli meillä vanhemmilla vuorostaan korona ja lapsi valittelee taas kurkkukipua ja nuhaa.
Tiedän, että voi tarttua uudestaan uudelleen, mutta edellisestä on vasta kaksi kuukautta.
Ja kauankohan ne kotitestit näyttävät positiivista? Ei varmaan kahta kuukautta? Siis kun sellaisen teemme jo jos näyttää posia niin se on sitten uusi korona vai?
Lapsi on siis hyvin altistunut meidän koronalle.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi tulla uudestaan jo kolmen viikon päästä edellisestä. Kannattaa edelleen käyttää maskia ja pitää turvavälejä.

Kuka ei vielä tiedä, että ei se sairastaminen tuo mitään immuniteettia.

Vierailija
2/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotialtistuksista aina seitsemän päivän karanteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti voi ja useasti näyttää nykyään tulevan. Ihmiset ei varo enää.

Vierailija
4/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu, jopa kuukautta aikaisemmin sairastanut voi sairastua uudelleen.

Vierailija
5/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomata, että monen sairaanjoitopiirin ohjeistus näissä on tiukempi kuin THL:n suositukset.

Vierailija
6/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa turhauttavaa. Meillä ollut siis todella lievät oireet kaikilla. Lapsella ihan lievä nuha silloin helmikuussa ja meillä vanhemmilla nyt sama.

Ja poissaoloja tulee koko ajan. Tai no minä olen jo töissä, mutta lapselta jää ensi viikon luokkaretket yms väliin jos/kun taas kipeä.

Ap

Vierailija
7/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän näitä karanteeneja enää määrätä?

Vierailija
8/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itsellä oli tammikuusaa korona ja ensimmäisellä kerralla oli vaihtelevia flunssan oireita pari viikkoa. Toisella kerralla pari päivää. Eikä minulla ole rokotuksia tai kuolemanpelkoakaan.

Vierailija
9/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aina. Meillä työnantaja on sitä mieltä, että altistuneet voi olla töissä, terveydenhoitoala. Puoliso tekee ison rahan toimistotyötä pienessä tiimissä, heillä työnantaja ohjeistaa olemaan kotona.

Vierailija
10/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin koronassa kaksi viikkoa sitten, 5 päivää kotona, jonka jälkeen tarvittaessa vielä kaksi kuumeetonta päivää ja oireiden selkeä helpottuminen. Sairaslomaa jatketaan oireiden mukaan.

Vierailija
11/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Itsellä oli tammikuusaa korona ja ensimmäisellä kerralla oli vaihtelevia flunssan oireita pari viikkoa. Toisella kerralla pari päivää. Eikä minulla ole rokotuksia tai kuolemanpelkoakaan.

No ei meillä ole mitään stressiä itse koronasta, mutta nämä poissaolot rasittaa. Lähinnä ollaan lomailtu "koronan" kanssa kotona. Täysin työkykyinen olisin ollut, mutta etätöitä en pysty alalla tekemään.

Ja harmittaa lapsen puolesta kun luokkaretket ym ensi viikon ohjelma jää välistä.

Ap

Vierailija
12/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa turhauttavaa. Meillä ollut siis todella lievät oireet kaikilla. Lapsella ihan lievä nuha silloin helmikuussa ja meillä vanhemmilla nyt sama.

Ja poissaoloja tulee koko ajan. Tai no minä olen jo töissä, mutta lapselta jää ensi viikon luokkaretket yms väliin jos/kun taas kipeä.

Ap

Kiva että sairastatte lievänä. Oma lapseni 8v saanut kaksi kertaa kovan kuumeen ja pahoja vatsavaivoja saatuaan koronan koulusta, oletan että kaltaistesi vanhempien takia jotka laittavat mitään puhumatta lapsensa kouluun vaikka on niitä niin kovin lieviä oireita. Että joo harmittaa ne poissaolot kaikkia ja tää tosi kipeänä oleminen on vähän eri asia kuin pieni nuha. Mutta minkäs teet kun ihmiset ei ajattele muita ja puuhaa menemään.

Vierailija
13/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiva että sairastatte lievänä. Oma lapseni 8v saanut kaksi kertaa kovan kuumeen ja pahoja vatsavaivoja saatuaan koronan koulusta, oletan että kaltaistesi vanhempien takia jotka laittavat mitään puhumatta lapsensa kouluun vaikka on niitä niin kovin lieviä oireita. Että joo harmittaa ne poissaolot kaikkia ja tää tosi kipeänä oleminen on vähän eri asia kuin pieni nuha. Mutta minkäs teet kun ihmiset ei ajattele muita ja puuhaa menemään.

Ei me olla lasta laitettu kouluun missään oireissa, joten turhaan syyttelet. Lapsi kökkinyt kiltisti kotona vielä ne kaksi oireetonta päivää. Itse olen joutunut töihin myös lapseni sairastumisen aikana, koska meillä ei mitään karanteeneja ole vaan altistuksesta huolimatta on töihin joutunut mennä.

Ap

Vierailija
14/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Turhaan purat ap:hen kiukkuasi, hänhän juuri sanoi että poissaolot harmittaa, joten oletettavasti ei ole laittanut lapsia kipeänä kouluun. Ikävää syyllistämistä. Toivottavasti korona pysyy poissa teidän perheestä jatkossa.

Vierailija
15/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen, kun on saanut syöpädiagnoosin tietää ehkä jotain siitä, miltä kuolemanpelko voi tuntua. Ihan kaikessa rauhassa saat olla ottamatta mitään rokotuksia tai lääkkeitä jatkossakin.

Kerran viikossa kannattaa asiasta edelleenkin muita valistaa.

Vierailija
16/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta on poikkeuksetta lievä noin lyhyen ajan jälkeen.

Vierailija
17/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireenmukainen hoito. On sitä neniä ennenkin koulussa niistetty ilman että pelottaa.

Vierailija
18/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet rokottautunut kolmasti, sillä rokote antaa erinomaisen suojan vakavaa tautimuotoa vastaa. Rokote on myös täysin turvallinen.

Vierailija
19/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omaehtoista karanteenia suositellaan. Käy lukemassa oman sairaanhoitopiirisi ohjeet. Koronaan kuolee 200 ihmistä viikossa, joten sen levittäminen ei todellakaan ole ok.

Vierailija
20/28 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen av-keskustelu. Meitä ei rassaa korona, se on nyt koettu ja lievä oli, mutta emme halua sitä tartuttaa eteenpäin. Sitä kun ei tiedä kuka saa sen pahana ja kuka ei. Rasittaa vaan nämä poissaolot. Pitää tehdä testi lapselle niin saa tietää, että meneekö hänellä TAAS ensi viikko kotoillessa.

Niin ja jos joku haluaa välttämättä tietää rokotuksistamme niin kaikilla täysi rokotussarja (aikuiset 3, lapsi 2).

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi