Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi krooniset myöhästelijät kuvittelee muiden nauttivan odottamisesta?

Vierailija
18.04.2022 |

Ovat aina kiusallaan odotuttamassa muita, kun 5 min ennen lähtöä alkaa tekeen kymmentä hommaa kotonaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiusallaan mulla on adhd joka vaikuttaa juurikin esim ajanhallintaan.

Tiedostat, että olet aina myöhässä ja ajanhallinta on vaikeaa, mutta adhd:n varjolla silti jatkat niin? Älä sitten ihmettele jos muita ei kiinnosta nähdä sinua. Jos on adhd, se ei ole syy toimia epäkunnioittavasti muita kohtaan. Sen kanssa pitää oppia elämään ja keksimään toimivia keinoja selvitä sen kanssa. Ei voi olettaa muiden aina sopeutuvan sinun myöhästelyihisi.

Vedä nyt jo kireä takareikäsi pääsi päälle. Kukaan jaksa tuollaista turhanpäiväistä nipottamista. Sulla ole mitään käytöstapoja? Häh!? Onko? Epäkunnioittavaa tuollainen ableismi. OPI ELÄMÄÄN SEN KANSSA ETTÄ JOTKUT ON MYÖHÄSSÄ JA SIIHEN ON SYYNSÄ.

Myöhästyminen on huonoa käytöstä, ei se että olettaa muiden pitävän kiinni sovitusta

Vierailija
22/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen ihan kohta siellä" sanoi kaverini puhelimeen, samalla kun kahviteltiin hänen luonaan. Matkaa tapaamispaikalle puoli tuntia. Miksei voi vaan suoraan sanoa, että myöhästyy X minuuttia? Siellä se toinen odottaa puoli tuntia kun luulee, että on oikeasti lähistöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalle on ilmeisesti pesiytynyt uusi palstahullu.

Ei muuten ole. Minä tein yhden samankaltaisen aloituksen tänään, tyyliin miksi aikuiset eivät osaa olla ajoissa, kun lapsetkin osaavat. Mutta tämä on nyt jonkun muun aloitus.

Vierailija
24/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiusallaan mulla on adhd joka vaikuttaa juurikin esim ajanhallintaan.

Tiedostat, että olet aina myöhässä ja ajanhallinta on vaikeaa, mutta adhd:n varjolla silti jatkat niin? Älä sitten ihmettele jos muita ei kiinnosta nähdä sinua. Jos on adhd, se ei ole syy toimia epäkunnioittavasti muita kohtaan. Sen kanssa pitää oppia elämään ja keksimään toimivia keinoja selvitä sen kanssa. Ei voi olettaa muiden aina sopeutuvan sinun myöhästelyihisi.

Vedä nyt jo kireä takareikäsi pääsi päälle. Kukaan jaksa tuollaista turhanpäiväistä nipottamista. Sulla ole mitään käytöstapoja? Häh!? Onko? Epäkunnioittavaa tuollainen ableismi. OPI ELÄMÄÄN SEN KANSSA ETTÄ JOTKUT ON MYÖHÄSSÄ JA SIIHEN ON SYYNSÄ.

Myöhästyminen on huonoa käytöstä, ei se että olettaa muiden pitävän kiinni sovitusta

Deluusio!!!

Vierailija
25/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadistina nautin kun saan odotuttaa sekä kurittaa ihmisiä :D:D:D

Vierailija
26/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi syytä: olen aikaoptimisti eli ajattelen aina että paikasta toiseen siirtymiseen menee vähemmän aikaa kuin oikeasti menee. Toinen syy on, että inhoan itse muiden odottamista, se on ns. ajanhaaskausta, joten yritän optimoida ajankäytön niin, etten joudu itse odottamaan. Tämä koskee myös mm. lääkärin vastaanottoa, jonne saavun ihan viime minuutilla olettaen, että lääkärit eivät ole ikinä etuajassa. Juniin ja busseihin ehdin juuri ja juuri. Onhan tällainen elämä tietysti stressaavaa, mutta en ole kyennyt muuttamaan tapojani 🙄

Inhoat odottamista, mutta sillä ei ole mitään väliä, inhoaako sinua odottava odottamista? Exältäni en koskaan saanut vastausta, mikä tuon kaksoisstandardin takana on, voisitko sinä valaista asiaa.

Ex on niitä, jotka alkavat miettiä onko lempipaita puhdas vai pyykissä siinä vaiheessa, kun lentokone on jo nousemassa ilmaan ja kun lopulta pari viikkoa myöhässä saa itsensä lentokentälle, on sitä mieltä että lentokoneen olisi pitänyt odottaa Häntä, The Maksanutta Asiakasta, ai miten niin ne 100+ hänelle täysin tuntematonta asiakasta, jotka olivat ajoissa koneessa, eivät voineet muuttaa suunnitlemiaan Hänen takiaan? Ei siis alkeellisintakaan ymmärrystä, miten koko maailma ei voi kristallipallosta ta ajatuksia lukemalla pyöriä Hänen Napansa ympärillä. Toivon todella, ette ole ihan noin paha tapaus mitä tämä exäni.

ps. Oletko kokeillut siedättää itseäsi odotteluun? Mikä on pahinta, mitä voi käydä, jos joudut odottamaan vaikka 5 minuuttia?

Vierailija
27/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä kiinnostaa ja ärsyttää erilaiset asiat.  Pidän tätä aloitusta asiallisena ja keskustelun arvoisena, sen sijaan en tajua niitä jotka tuovat tänne keskusteltavaksi vaikkapa jonkun some-missukan eron poikaystävästään.  Vaan tällainenhan nykyisin menee kansaan, meihin alempitasoisiin.

Vierailija
28/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin opiskelija ilman autoa, mutsi aina ilmoitti milloin on mua hakemassa ja tiensivuun/parkkikselle piti mennä odottelemaan räntäsateeseen. Aina se oli vartin myöhässä. Ja mikäkokoisen palkokasvin se saikaan nenuunsa kun yhden kerran huonolla kelillä mä olin siellä 17min sovitun ajan jälkeen ja hänen korkeutensa ehti kääntää auton valmiiksi odotellessaan. Kännykkäaikana sitten jo soitti kun oli 10min matkan päässä, kehitystä sekin.

Vierailija
29/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta minulla on läheinen, joka AINA kun minun pitäisi olla lähdössä jonnekin, keksii noin sata asiaa, joita hän juuri nyt tarvitsee. Ja olen siis omaishoitaja, joten en voi sanoa, että haepa kuule ite.

Saan sitten aina olla juoksemassa jotta ehdin bussiin tms., ja koko lähtemisestä jää vain hermostunut, ahdistunut ja hikinen fiilis.

En tiedä mistä tuollainen käytös kertoo.

Vierailija
30/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin ystäväni jatkuvaan myöhästelyyn. Etenkin lasten kanssa raivostuttavaa kun sovitaan perhetapaamisia. Itse huolehdit, että lapset on syöneet, päikkärit ajoitettu, pissalla käyty jne. ja kaikki hyvällä tuulella odottavat kavereita. Odotus sen kun jatkuu, pinna alkaa kaikilla kiristyä, mikä nyt taas kestää, lapset alkaa olla kärsimättömiä, kohta on jollain jo taas nälkä tai pissahätä.

Nyt ollaan laitettu stoppi tälle. Jos ei porukkaa näy sovittuna aikana, odotetaan max 5min. Sen jälkeen aloitetaan sovittu puuha oman perheen kesken. Oli sitten uintireissu, grillailu, laskettelu, puistoreissu, huvipuistoon meno tms. Mutta myös sitten lähdetään kun lapset väsyy tai saatetaan joutua lähtemään syömään pian näiden saapumisen jälkeen. Jos ovat tunnin myöhässä niin siinäpähän ovat. Lyhyeksi jää treffit.

Vierailija
31/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epäjärjestelmällinen ihminen muutu yhtäkkiä järjestelmälliseksi sillä että vain päättää niin. Tapaamisia ei ole viime aikoina pahemmin ollut, mutta myöhästyn töistä yleensä 1-5 minuuttia kun etsin avainta, suihkussa menee liian pitkään, pitää käydä kakalla, en muista varata aikaa auton ikkunoiden raaputtamiseen tai eväiden pakkaamiseen tms. ja aamulla mene aikaa ennenkuin käynnistyn itse. 

Vierailija
32/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Minä tein yhden samankaltaisen aloituksen tänään, tyyliin miksi aikuiset eivät osaa olla ajoissa, kun lapsetkin osaavat. Mutta tämä on nyt jonkun muun aloitus.

Älä valehtele. Olet yksi ja sama. Miksi edes vaivaudut valehtelemaan?

Vierailija
33/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Olet yksi ja sama. Miksi edes vaivaudut valehtelemaan?

Oletko sinä sellainen krooninen myöhästelijä, jolle tekee pahaa lukea mitä muut ovat mieltä tällaisesta käytöksestä? Vai miksi tämä aihe sinua näin ärsyttää?

Vierailija
34/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei epäjärjestelmällinen ihminen muutu yhtäkkiä järjestelmälliseksi sillä että vain päättää niin. Tapaamisia ei ole viime aikoina pahemmin ollut, mutta myöhästyn töistä yleensä 1-5 minuuttia kun etsin avainta, suihkussa menee liian pitkään, pitää käydä kakalla, en muista varata aikaa auton ikkunoiden raaputtamiseen tai eväiden pakkaamiseen tms. ja aamulla mene aikaa ennenkuin käynnistyn itse. 

Herää aikaisemmin?

Käy suihkussa illalla?

Pakkaa evääsi illalla?

Tuskin hukkaat sitä avaintasikaan joka päivä. Etsi sille joku vakkaripaikka.

Vierailija
35/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen usein myöhässä.

Mulla on sosiaalinen fobia ja ahdistaa poistua kotoa. Kaverit tietää sen ja onneksi hyväksyy mut.

Vierailija
37/37 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan kuvittele muiden nauttivan mun odottelusta. Olen melkein aina kaikkialta myöhässä tai täpärästi ajoissa paikalla. Jos kyse on jonkun kaverin tms. tapaamisesta pyrin olemaan paikalla puoli tuntia ajoissa niin saatan ennättää paikalle 10 min etuajassa odottamaan kaveria... siis ihan kaikkialle on vaikea ehtiä, lasten neuvolaan, töihin, kouluun, harrastuksiin, sukulaisille, juniin, lennolle, tapaamisiin... oon jonkun kerran tehnyt tällaisen naisten adhd-testin, missä suunnilleen 100 kysymystä ja ehkä 95% kohdista viittasi mulla selkeästi adhd:een. Tein tämmösen kun siskollani epäiltiin, mutta meissä on se ero, että hän ei ole pärjännyt oikein missään, mutta on kyllä ajoissa missä kuuluukin, minulla päin vastoin ja hänellä sit todettiin adhd... no, joka tapauksessa, siinä testissä nyt ei kuitenkaan kysytty mielestäni sitä oleellisinta eli että koenko keskittymisen vaikeaksi ja sellaistahan en pode lainkaan. Myöhästymisiäni selittävät ehkä enemmänkin mielenterveydelliset seikat kuten jännittäminen. Saattaahan mulla toki keskittymishäiriökin olla. Lähteminen ja ehtiminen ja erityisesti kaikkien kanssa toimeen tuleminen jännittää ja mulla iskee erilaiset neuroosit sitten päälle, en kykene priorisoimaan ja alan askarrella miljoonaa suoritettavaa asiaa ja jossain vaiheessa huomaan, etten enää ehdi ajoissa. Olen myös jokseenkin vakava perfektionisti. Ei mun myöhästelyni ylimielisyydestä tai välinpitämättömyydestä johdu ja totta puhuen, ei siitä ole kyllä kukaan koskaan mulle valittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän