Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vain ymmärrä, miten jotkut eivät osaa olla ajallaan tapaamisissa

Vierailija
18.04.2022 |

Nytkin jossain ketjussa joku sanoo, että "aika vain loppuu kesken", eikä pysty olemaan ajoissa. Kyllähän jo pieni koululainen pystyy olemaan ajallaan koulussa ja harrastuksissa.

Miten sitten ei aikuinen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän heitä, jotka ovat myöhässä. En silti jää odottelemaan, jatkan elämääni enkä ole sovitulla paikalla enää 10 min kuluttua. Harmi, myöhästelijän tilaisuus meni jo.

Vierailija
2/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on vain semmosia, itse odotän 10 min ja lähden jos ei seuralainen vaivaudu paikalle. Ja ovat aina samoja, montaa kertaa ei tarvi olla lähdössäkään sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen kaikkein eniten sitä, miten aika voi kerran toisensa jälkeen loppua kesken. Luulisi, että tyhmempikin ihminen oppisi viimeistään kahdenkymmenen yrityksen jälkeen kuinka kauan hänellä menee lähtöön valmistautumiseen.

Vierailija
4/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä, miksi joku valittaa moisesta asiasta ja vielä käyttää typerää analogiaa.

Vierailija
5/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain ymmärrä, miksi joku valittaa moisesta asiasta ja vielä käyttää typerää analogiaa.

Millä tavalla lapsianalogia on tyhmä? Jo pienet alakoululaiset menevät itse harrastuksiin, ja harrastuksissa ei katsota hyvällä myöhästymistä.

Vierailija
6/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on välinpitämättömyyttä toisista ihmisistä

Vierailija
7/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tekosyy. Oikea syy on, että pitävät itseään tärkeämpänä ja nauttivat siitä, että heitä odotellaan.

Vierailija
8/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on välinpitämättömyyttä toisista ihmisistä

Vielä tyhmempi päätelmä ja väittämä.

Vierailija
9/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tekosyy. Oikea syy on, että pitävät itseään tärkeämpänä ja nauttivat siitä, että heitä odotellaan.

Ja ajoissa paikalla olijako pitää itseään niin tärkeänä verrattuna muihin, että nauttii valittamisesta ja siitä että saa tuntea olonsa ylivoimaiseksi.

Vierailija
10/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ajoissa paikalla olijako pitää itseään niin tärkeänä verrattuna muihin, että nauttii valittamisesta ja siitä että saa tuntea olonsa ylivoimaiseksi.

Säälittävä kommentti.

Vierailija
11/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen ADD ja ajankäytön hallitseminen, toiminnan suunnittelu, aloittaminen ja ylläpitäminen ovat minulle aika ajoin turhankin haasteellisia. Usein olen joko just eikä melkein ajoissa tai pienen hetken myöhässä. Sori siitä.

Vierailija
12/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävä kommentti.

Ei sen säälittävämpi kuin sinun.

Vierailija
13/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sai lähdön hetkellä aina jonkun hösellyskohtauksen. Yhtäkkiä kaikki tekemättömät asiat, kodin epäkohdat ja sotkut haittasivat kauheasti, vaikka ketään ne eivät olleet häirinneet koko viikolla. Niitä sitten äiti ryhtyi hössöttämään ja hoitamaan juuri ennen lähtöä, kun muut olivat jo takki päällä ja kengät jalassa valmiina lähtöön. Tähän kohtaukseen kuului myös itsesäälinsekaista marmatusta "kukaan näitäkään laittanut, aina saa itse nämä hoitaa..", jonka ansiosta tunnelma meni pilalle muutenkin eikä vain myöhöstymisen vuoksi koko perheeltä ja vaikutti vielä perilläkin koko perheeseen.

Töistä äiti ei ollut ikinä myöhässä. Muiden ihmisten juhlat, hammaslääkärit, yms.. niistä ei ollut väliä.

Vierailija
14/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lähdin pohjoisen hiihtoreissulle ilman ystävääni koska hän oli myöhässä ja minulla meni hermot odotteluun. Hän on aina kaikesta myöhässä 5-15 minuuttia. Tuolla kerralla ilmoitti kaksi kertaa että tulee 5 minuuttia myöhässä mutta ei näkynyt. Taisin odotella jopa 35 minuuttia ja sitten starttasin auton ja lähdin.

Kerran piti tavata kahvilassa. Odotin 15 minuuttia. Siinä ajassa kerkesin tilata ja juoda oman kahvin. Kun hän saapui paikalle, sanoin että olenkin jo lopettelemassa ja lähdin.

Itse en enää odottele jota ennen tein paljon. Hän on myöhästynyt parilta lennolta, erään sukulaisen hautajaisista, lukuisia kertoja töistä jne. Naureskelee vaan asialle. On 40-vuotias nainen eli ei mikään teini.

Vierailija
15/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelijä: olen optimistinen kaiken suhteen. Myös ajan. Vielä tässä ehtii... Yleensä aloitan vielä jonkun uuden pikkuhomman jos on liikaa aikaa.

En ole ikinä silti myöhästynyt junasta tai lentokoneesta.

Optimistisuus on minun hyvä ominaisuuteni, mutta ajankäytön suhteen saan aina pelkkää negatiivista palautetta. Töissäkin kaikki aina huomauttaa, jos tulen myöhään töihin vaikka on liukuva aikataulu. Kukaan ei kommentoi kuitenkaan sitä, että saan tuloksia aikaan töissä. Ainoat kommentit on tuo, etten ole ajoissa jossakin tai muut on jo töissä.

Sitten kun muilta loppuu töissä usko ettei tämä onnistu ja ei tästä tule mitään. Minä valan uskoa muihin ja jaksan sinnikkäästi maaliin ja lopulta onnistumme. Tehtävien kannalta jos katsoo, aikatauluilla ei ole mitään merkitystä. Pomot ja pomona joutui aina priorisoisaan tehtäviä, kun aikataulut pettää kaikilla. Kukaan ei koskaan valita minulle, että teen töitäni intohimolla. Eikä kommentoi, jos jään myöhempään töihin. Sitten valitetaan jostain 5min, millä ei ole mitään merkitystä kokonaisuuksien kannalta.

Vierailija
16/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun aikaan ei kunioiteta ja ei tulla ajalla.Vaan aina sama juttu.Jätän taakseni sellaisen ihmisen jolla ei toisen ihmisen ajan kunnioitusta.

Vierailija
17/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ole tottuneet seuraamaan kelloa. Harvassa ovat ne joilla nykyään on kello kädessä.

Vierailija
18/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeyden huippu on ihmiset, joilla on pokkaa odotuttaa jopa tunnin toista. "Joo, oon ihan just siinä", et ollut. Tuskin kukaan suostuu odottamaan, mutta ajatus on ihan hirveä, että jollekin olisi oikeasti ok odottaa siellä pururadalla vaikka sen tunnin, että toinen ilmestyy lenkille...

Vierailija
19/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD-ihmisenä tarvitsen kiirettä jotta pystyn suorittamaan tylsät askareet tehokkaasti. Jos kyse on lentokoneen lähdöstä tai tärkeästä tapaamisesta, stressi lisää vauhtia sen verran etten myöhästy. Muuten ei paljon auta vaikka lähtöön alkaisi valmistautua tuntia aiemmin.

Vierailija
20/29 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelijöillä on aina ihan sekopäisiä selityksiäkin. Myöntäisi vaan, että on päässä vikaa eikä osaa kunnioittaa muita.