Onko valmiit pastakastikkeet hyviä?
Lasipulloissa myydään monenmerkkisiä valmiita tomaattipastakastikkeita. Onko ne byviä, vai maistuvatko teolliselle? Mikä olisi hyvä merkki?
Vähän kiire aikataulu tänään ja tarkoitus on tehdä kreikkalaistyyppisiä lammaslihapullia tomaattikastikkeessa. Niin olisiko joku valmis tomaattikastike tuohon sopiva? Voin tietenkin tehdä pikaisesti ihan perus tomaattimurska-kastikkeen, mutta haluaisin kokeilla jotain uutta.
Kommentit (77)
Pastakastiketta ei saa ostaa valmiina, koska joku osaa ostaa paseerattua tomaattia valmiina ja se kastike pitää tehdä siitä? Niinkö? Jo on taas superihmiset liikenteessä oikein. Kas kun ei ihmetellä, miksi joku ostaa leipänsä valmiina paistettuna kaupasta, vaikka ne saa raakoina valmisteina kaupasta, mitkä saa sitten kätevä emäntä itse paistaa omassa uunissa. Miksi joku ostaa jauhotkin valmiiksi jauhettuna, vaikka voisi ostaa kokonaisia jyviä ja jauhaa ne itse. Miksi joku ostaa valmista majoneesia, vaikka kaupasta saa munia ja öljyä? Jne. jne.
On teillä ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on italialaisen makuisia. Sä etsit kreikkalaistyylisiä makuja keftedeksillesi. Et löydä valmiina.
Purkkeja on kymmeniä hyllymetrejä, niin ajattelin, että löytyisi monenlaista makua, joka sopisinoihin pulliinkin.
Pakastettu sipuli on mautonta. Testattu on monesti.
Ap
Tämä! Olen ostanut valmiita tomaattikastikkeita mutta...! Niissä on sellasta inhaa makua joka mua ärsyttää, en tykkää!
Kerran sitten löysin tämmöisen ohjeen, nyt teen tomaattikastikkeen siitä ja hyvää on, nopsaa tehdä ja voi maustaa kuten itse haluaa: https://www.soppa365.fi/reseptit/kasvis-arjen-nopeat-pastat-ja-risotot-…
Mutta siinä kohtaa kun sanotaan se pyre, lorautan kanssa ketsuppia jos on, tai liraus srirachaa tai sitä paseerattua tomaattia, noi mausteet, laitan mitä on, ei ole väliä koska toi öljt+tom+muut on ok. Olen jopa laittanut niitä pikku tomaatteja tai nahistuneitakin sekaan ja hyvää tulee, annat vaan muhia siinä vähän aikaa. muistat vaan maistaa! Niiiiin ja jos sattuu olemaan kaurakerman jämät...sekaan vaan!
Hyi s@@tana kun katsoo tuota kuvaa, miten ruuassa on pelkkää vehnäjauhoa ja joku luulee syövänsä vielä terveellisesti ja ravitsevasti!? Ei ihme, ettei aivot enää toimi, kun ruuasta unohdetaan ravinteet ja proteiini.
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain valmiissa pastakastikkeessa (tyrsk) sipuli mukana?
"Tyrsk" ?
Onko alaikäinen päässyt kirjoittelemaan?
Mitä helvettiä.. Hauskin ketju pitkään aikaan! Pastakastikehullu!
Mites.. Kirnuatko voin itse, leivot leivän itse ja jauhat leikkelemassan?
Vierailija kirjoitti:
On. Niitä on varmaan satoja eri sortteja. Valmiiseen kastikepohjaan on myös todella helppo itse lisätä mitä sipuleita tahtoo ja voi lisätä vaikka lihoja jne. muutakin ihan oman maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Pastakastiketta ei saa ostaa valmiina, koska joku osaa ostaa paseerattua tomaattia valmiina ja se kastike pitää tehdä siitä? Niinkö? Jo on taas superihmiset liikenteessä oikein. Kas kun ei ihmetellä, miksi joku ostaa leipänsä valmiina paistettuna kaupasta, vaikka ne saa raakoina valmisteina kaupasta, mitkä saa sitten kätevä emäntä itse paistaa omassa uunissa. Miksi joku ostaa jauhotkin valmiiksi jauhettuna, vaikka voisi ostaa kokonaisia jyviä ja jauhaa ne itse. Miksi joku ostaa valmista majoneesia, vaikka kaupasta saa munia ja öljyä? Jne. jne.
On teillä ongelmat.
Majoneesin ymmärtää, koska se ei valmistu muun kokkaamisen yhteydessä. Sen sijaan jos on NORMAALI ihminen ja syö pastakastikkeessa jauhelihaa (tai voihan joku vegaani käyttää soijarouhettakin), niin tuollainen kastike on rienausta kaataa siihen pannulle, koska siihen voi YHTÄ HYVIN kaataa paseeratun tomaatin ja mausteet.
Eihän nyt kukaan terve ihminen luule, että pelkkä maustettu pasta on hyväksi ja siten terveellinen ateria..!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta joku p a s t a n tomaattikastike lasipurkissa kuulostaa uusavuttomimmalta ikinä eihän siinäole edes sitä jauhelihaa! Mikä stanan pastakastike se sellainen on?! Ja miten eroaa siitä, että kokkaaja ihan itse tosiaan laittaa sinne pannulle sen tomaatin muista lähteistä??????????????????????? Ja vähän mausteita?
2Miksi pastakastikkeessa yleensäkään pitäisi olla jauhelihaa?
Minulla ajatuksena on, että säästäisin aikaa ja vaivaa heittämällä pataan sen valmiin purkin, eikä tarvitsisi pilkkoa ja paistaa sipulia ja valkosipulia ja hankkia useita yrttejä, jotka sitten nahistuvat pöydällä. Tai vastaavasti käyttää ei niin hyviä kuivattuja yrttejä.
En vaan koskaan ole kokeillut, että miltä maistuvat.
Ap
No kuules radiossakin sanottiin, että kokeilkaa. Tuskin taloutesi konkurssin menee jos ostat purkin ja kokeilet. Ja ihan syötäviä ne on, ettei silleenkään menen hukkaan. Täältä eliittipalstalta saa vain kirkoilla, kuten saamistani viesteistä huomaat, hesalaiset katsos eivät osaa puhua kiroilematta, ne on NIIN TYHMÄÄ SAKKIA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeasti, c’mon, ostaako joku oikeasti tätä:
” Tomaattisose 86 %, tomaattipala 4,7 %, rypsiöljy, sokeri, suola, sipuli, persilja, basilika, happo: sitruunahappo, fenkolinsiemen, mustapippuri, oregano, aromi.”
Raguletto’n tuotesisältö 🤦♀️Mikä tuossa on vialla?
Samaa mieltä. Kommentoija voisi itse kertoa miten itse tekee Raguletton.
Kaikissa valmistuotteissa on aineita ja ainesosia, jotka tekevät siitä teollisen tuotteen. Silti on ihan ok syödä niitä silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Niitä on varmaan satoja eri sortteja. Valmiiseen kastikepohjaan on myös todella helppo itse lisätä mitä sipuleita tahtoo ja voi lisätä vaikka lihoja jne. muutakin ihan oman maun mukaan.
No googlasin kaksi eikä kummassakaan ollut. Jos väität jotain noin epäuskottavaa, kannattaisi laittaa ainakin linkki. Ja ei se NOIN päin mene, että valmiiseen kastikepohjaan on helppo! Miten paljon mielestäsi on vaikeampaa lisätä sipuli ja lihat tyhjälle (öljytylle) pannulle? Ja lisätä sinne paseerattu tomaatti ja mausteet? Paistetun sipulin ja lihan joukkoon ON HELPPOA lisätä paseerattu tomaatti ja mausteet.
Joskus harvoin ostan tuollaisen Barilla ricotta -kastikkeen. Maistuu minusta hyvältä. Mutta kuten sanoin, niin harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Yleensä teen kastikkeen itse samalla kuin muunkin ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Tomaattisose 86 %, tomaattipala 4,7 %, rypsiöljy, sokeri, suola, sipuli, persilja, basilika, happo: sitruunahappo, fenkolinsiemen, mustapippuri, oregano, aromi.”
Kaikissa valmistuotteissa on aineita ja ainesosia, jotka tekevät siitä teollisen tuotteen. Silti on ihan ok syödä niitä silloin tällöin.
Kukaan ei tee Ragulettoa, emme ole kyseinen yritys. Paseeratussa tomaatissa ei ole lisättyjä ainesosia. Ei tosin noissa valmiskastikkeissakaan ole esim. säilöntäaineita, mutta se ei ollutkaan pointti, vaan se, että vain hullut tai köyhät syövät tomaatilla värjättyä pastaa.
Ai että kuinka nautinnollisen rauhoittavaa olisi ruokailla tämän pastakastikehullun kanssa.
On tuo raguletto jotain hienoa, kun se kirjoitetaan oikeen isolla alkukirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä.. Hauskin ketju pitkään aikaan! Pastakastikehullu!
Mites.. Kirnuatko voin itse, leivot leivän itse ja jauhat leikkelemassan?
En tietenkään, olen tosin aikoinaan leiponut leivätkin itse. Mutta siis toi on sama, kun ei voisi laittaa ruokaan suoraan kermaa, vaan ostaisi teollisesti valmistetun tuotteen, jossa joku on yhdistänyt veden ja maitoproteiinit ja kutsuisi sen käyttöä helpoksi.
Ei ole sen helpompaa, kuin kaataa se kermakaan.
Vierailija kirjoitti:
On tuo raguletto jotain hienoa, kun se kirjoitetaan oikeen isolla alkukirjaimella.
No ihan niin kuin Valiokin. Oletko luullut, että Raguletto on jokin kastikelaji? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin joku juntti kirjoittaisi, että voit kertoa, miten itse teet Valion! 😂😂😂
Kyllä minusta nuo valmiit pastakastikkeet ovat ihan hyviä. Itse tykkään sellaisesta jossa on munakoisoa ja parmesaania. On ihan erimakuista kuin pelkkä tomaattimurska.
Vierailija kirjoitti:
Ai että kuinka nautinnollisen rauhoittavaa olisi ruokailla tämän pastakastikehullun kanssa.
Olen odottanut koko ketjun ajan, että joku pystyisi jotenkin järjellisesti perustelemaan tuollaisen kastikkeen käytön. Ja vielä Suomessa, jossa pasta pitäisi syödä hiukan monipuolisemmin, kuin PELKÄN tuollaisen värin kanssa!? 😩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No googlasin kaksi eikä kummassakaan ollut. Jos väität jotain noin epäuskottavaa, kannattaisi laittaa ainakin linkki. Ja ei se NOIN päin mene, että valmiiseen kastikepohjaan on helppo! Miten paljon mielestäsi on vaikeampaa lisätä sipuli ja lihat tyhjälle (öljytylle) pannulle? Ja lisätä sinne paseerattu tomaatti ja mausteet? Paistetun sipulin ja lihan joukkoon ON HELPPOA lisätä paseerattu tomaatti ja mausteet.
Niin ihan samalla lailla ne sipulit ja lihat laitetaan ensin ja sitten se valmiskastike.
Se on ihan YHTÄ HELPPOA.
En kyllä itse käytä valmiskastikkeita, vaan teen pastakastikkeeni AIDOISTA TUOREISTA TOMAATEISTA alusta asti. NORMAALI ihminen ei käytä mitään paseerattuja tomaatteja.
;)