Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko valmiit pastakastikkeet hyviä?

Vierailija
18.04.2022 |

Lasipulloissa myydään monenmerkkisiä valmiita tomaattipastakastikkeita. Onko ne byviä, vai maistuvatko teolliselle? Mikä olisi hyvä merkki?

Vähän kiire aikataulu tänään ja tarkoitus on tehdä kreikkalaistyyppisiä lammaslihapullia tomaattikastikkeessa. Niin olisiko joku valmis tomaattikastike tuohon sopiva? Voin tietenkin tehdä pikaisesti ihan perus tomaattimurska-kastikkeen, mutta haluaisin kokeilla jotain uutta.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta paseerattua tomaattia. Halpaa ja parasta.

Vierailija
2/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noissa on idea? Miten ne eroavat siitä, että kaataa jauhelihan sekaan esim. paseerattua tomaattia tai tomaattimurskaa ja laittaa vaikka lihaliemikuution perään? Ja vähän kermaa? Ei u m m a r r a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joku p a s t a n tomaattikastike lasipurkissa kuulostaa uusavuttomimmalta ikinä eihän siinäole edes sitä jauhelihaa! Mikä stanan pastakastike se sellainen on?! Ja miten eroaa siitä, että kokkaaja ihan itse tosiaan laittaa sinne pannulle sen tomaatin muista lähteistä??????????????????????? Ja vähän mausteita?

2

Vierailija
4/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole niin hyviä kuin itse tehdyt. Usein makeampia jne.

Paseerattu tomaatti, tomaattipyree on parempaa.

Vierailija
5/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raguletto on hyvää, oli tosi paksua ja maukasta.

Vierailija
6/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta joku p a s t a n tomaattikastike lasipurkissa kuulostaa uusavuttomimmalta ikinä eihän siinäole edes sitä jauhelihaa! Mikä stanan pastakastike se sellainen on?! Ja miten eroaa siitä, että kokkaaja ihan itse tosiaan laittaa sinne pannulle sen tomaatin muista lähteistä??????????????????????? Ja vähän mausteita?

2

Miksi pastakastikkeessa yleensäkään pitäisi olla jauhelihaa?

Minulla ajatuksena on, että säästäisin aikaa ja vaivaa heittämällä pataan sen valmiin purkin, eikä tarvitsisi pilkkoa ja paistaa sipulia ja valkosipulia ja hankkia useita yrttejä, jotka sitten nahistuvat pöydällä. Tai vastaavasti käyttää ei niin hyviä kuivattuja yrttejä.

En vaan koskaan ole kokeillut, että miltä maistuvat.

Ap

Vierailija
7/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlaat tuollaiseen p a s k a a n rahasi? Etkö osaa avata sellaista kartonkista tomaattikastiketölkkiä ja kaataa sitä pannulle, vai miksi pitää ostaa jokin luonnonvaroilla tuhlaillen tehty teollisesti modifioitu ja valmistettu paskakastike sen tilalle?

Vierailija
8/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on italialaisen makuisia. Sä etsit kreikkalaistyylisiä makuja keftedeksillesi. Et löydä valmiina.

Vierailija
9/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta valmiiksi pilkottua sipulia pakastealtaasta sekä paseerattua tomaattia pahvitötsässä. Pahvin saksit helpommin auki kuin mitä avaisit lasipurkin. Lasipurkkien kierrätys on myös raskaampaa, kun ne painavat niin paljon.

Vierailija
10/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Minulla ajatuksena on, että säästäisin aikaa ja vaivaa heittämällä pataan sen valmiin purkin, eikä tarvitsisi pilkkoa ja paistaa sipulia ja valkosipulia ja hankkia useita yrttejä, jotka sitten nahistuvat pöydällä. Tai vastaavasti käyttää ei niin hyviä kuivattuja yrttejä.

Ap

Tuskin noissakaan tuoreita yrttejä käytetään ja vaikka käytettäisiinkin, et huomaa eroa siihen, että laitat kuivattuja sekaan itse. Minkälainen vaiva on oikeasti laittaa esim. pizzamaustetta pannulle tai tosiaan se lihaliemikuutio? Ei tuollaisessa purkissa oleva mauste ole sen laadukkaampaa, trust me, niidenhän tarkoitus on tehdä voittoa, ei auttaa sinua saamaan parempaa ruokaa. Enkä sanoisi että tarkoitus on edes helpottaa tai nopeuttaa yhtään mitään, kun eiväthän nuo purkit edes sisällä mitään, minkä kanssa menee aikaa.

Paljonkohan yhdessä purkillisessa on sipuliakaan? Ei se niissä ainakaan ole minään ruokaisana ainesosana, jos sitäkään niissä on, korkeintaan mausteena. Sen verran on vaikea ymmärtää, ettei joku ehdi itse pilkkoa, puolikas pikkusipuli niin saat saman määrän.

Vierailija
11/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlaat tuollaiseen p a s k a a n rahasi? Etkö osaa avata sellaista kartonkista tomaattikastiketölkkiä ja kaataa sitä pannulle, vai miksi pitää ostaa jokin luonnonvaroilla tuhlaillen tehty teollisesti modifioitu ja valmistettu paskakastike sen tilalle?

Ei se ole paskaa. Usein teen kastikkeen itse mutta kiireessä tämä oli toimiva ja maukas.

Vastasin Ap:n kysymykseen.

Sulle voisin sanoa että miksi ostat kartonkisen tomaattilitkutölkin etkä valmista kesällä tomaattikastiketta koko vuoden tarpeiksi itse kasvattamistasi tomaateista?

Vierailija
12/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on italialaisen makuisia. Sä etsit kreikkalaistyylisiä makuja keftedeksillesi. Et löydä valmiina.

Miten ne voivat olla ”italialaisen makuisia”? Mikäs maku se on? Tuskinpa ovat, ei sellaista makua ole olemassakaan.

Vierailija
13/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkkeja on kymmeniä hyllymetrejä, niin ajattelin, että löytyisi monenlaista makua, joka sopisinoihin pulliinkin.

Pakastettu sipuli on mautonta. Testattu on monesti.

Ap

Vierailija
14/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole paskaa. Usein teen kastikkeen itse mutta kiireessä tämä oli toimiva ja maukas.

Sulle voisin sanoa että miksi ostat kartonkisen tomaattilitkutölkin etkä valmista kesällä tomaattikastiketta koko vuoden tarpeiksi itse kasvattamistasi tomaateista?

En kasvata tomaatteja. Vertailin lasipurkkia ja kartonkitölkkiä, koitatko väittää, että näistä kahdesta se lasi on ekologisempi?

Vierailija
15/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Ap

Tuskin noissakaan tuoreita yrttejä käytetään ja vaikka käytettäisiinkin, et huomaa eroa siihen, että laitat kuivattuja sekaan itse. Minkälainen vaiva on oikeasti laittaa esim. pizzamaustetta pannulle tai tosiaan se lihaliemikuutio? Ei tuollaisessa purkissa oleva mauste ole sen laadukkaampaa, trust me, niidenhän tarkoitus on tehdä voittoa, ei auttaa sinua saamaan parempaa ruokaa. Enkä sanoisi että tarkoitus on edes helpottaa tai nopeuttaa yhtään mitään, kun eiväthän nuo purkit edes sisällä mitään, minkä kanssa menee aikaa.

Paljonkohan yhdessä purkillisessa on sipuliakaan? Ei se niissä ainakaan ole minään ruokaisana ainesosana, jos sitäkään niissä on, korkeintaan mausteena. Sen verran on vaikea ymmärtää, ettei joku ehdi itse pilkkoa, puolikas pikkusipuli niin saat saman määrän.

Idea oli varmaan se että ostaisi tuoreita yrttejä joista osa jäisi käyttämättä, purkkikastike on tässä helppo ja nopea ratkaisu.

Vierailija
16/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kasvata tomaatteja. Vertailin lasipurkkia ja kartonkitölkkiä, koitatko väittää, että näistä kahdesta se lasi on ekologisempi?

Sen voi ainakin käyttää monta kertaa uudelleen. Vaikka sen itse, alusta asti tehdyn tomaattikastikkeen säilömiseen :)

Vierailija
17/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeasti, c’mon, ostaako joku oikeasti tätä:

” Tomaattisose 86 %, tomaattipala 4,7 %, rypsiöljy, sokeri, suola, sipuli, persilja, basilika, happo: sitruunahappo, fenkolinsiemen, mustapippuri, oregano, aromi.”

Raguletto’n tuotesisältö 🤦‍♀️

Vierailija
18/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee oma aloitus jossa vertailet tomaattikastikkeiden ekologisuutta, tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä.

Vierailija
19/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei oikeasti, c’mon, ostaako joku oikeasti tätä:

” Tomaattisose 86 %, tomaattipala 4,7 %, rypsiöljy, sokeri, suola, sipuli, persilja, basilika, happo: sitruunahappo, fenkolinsiemen, mustapippuri, oregano, aromi.”

Raguletto’n tuotesisältö 🤦‍♀️

Mikä tuossa on vialla?

Vierailija
20/77 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi ainakin käyttää monta kertaa uudelleen. Vaikka sen itse, alusta asti tehdyn tomaattikastikkeen säilömiseen :)

No voi tietenkin, mutta miksi sellaisia pitäisi säilöä? Mun pastakastike ainakin valmistuu siinä pannulla kun teen sitä ruuaksi.