Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair Asiakaspalvelu? Kokemuksia

Lento lähestyy
17.04.2022 |

Hei,

Kuinka Finnairin asiakaspalvelu on teidän kohdallanne toiminut?

Itse olen pettynyt Finnairin asiakaspalveluun.

Kysyin yhteydenottolomakkeella 9.4. pari kysymystä.

Kysymykset eivät olleet mitään avaruustiedettä, vaan normaaleja lentoa koskevia kysymyksiä,
joihin vastaaminen veisi 2 minuuttia.

Eivät ole todennäköisesti ehtineet vastata 8 päivän aikana, huh,huh.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surkea palvelu! Reklamaation käsittely kesti yli 2kk, ja siitä vielä hyvityksen saamiseen toista viikkoa. Puhelimitse mahdotonta päästä perille.

Vierailija
2/50 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta....

Millaisia kysymyksiä, ennen lentoa pitää kysyä asiakaspalvelusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kestää, mutta ihan asiallisesti ovat toimineet.

Vierailija
4/50 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta palvelusta, eikä pitäisi teilläkään olla, jos ilmastoasia on tärkeä.

Vierailija
5/50 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joskus kysyin kaukoputken kuljetuksesta, oli siellä jonkinsortin ohjeet asiasta muttei suoraa vastausta.

Vastattiin samana päivänä hyvin tarkasti.

Kyseessä oli muutaman tonnin laite kuitenkin + muut vermeet, ja lopputuloksena sen otti koneen henkilokunta heidän "tiloihin" . Yks lentäjistä oli hyvin kiinnostunut asiasta  ja käytiin pitkät jutttelut.

Vierailija
6/50 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 50e lahjakortin Finnairille synttärilahjaksi. Tämä oli vuonna 2019. Selvisi, että lahjakortilla ei voi maksaa netissä, vaan ainoa tapa käyttää lahjakorttia oli soittaa asiakaspalveluun ja ostaa lennot puhelimitse. Puhelimitse! Vuonna 2019... Jonotin 55 minuuttia, jonka jälkeen aloimme selvittelemään haluamaani lentoa. Netistä löytämäni lento ei käynytkään, koska joillekin lennoille oli erillinen määrä netissä myytäviä paikkoja, jonka takia puhelinitse niitä ei voinut ostaa. 45 minuutin väännön jälkeen annoin periksi ja ostin toiseksi parhaimman vaihtoehdon. Otti päähän.

Parasta tässä oli se, että ainakin vielä silloin asiakaspalvelu oli maksullista, 8 senttiä minuutti plus palvelumaksu 2e. Joten maksoin lopulta tuosta 50 euron lahjakortin käytöstä 10 euroa puhelinkuluina.

Vierailija
7/50 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta....

Millaisia kysymyksiä, ennen lentoa pitää kysyä asiakaspalvelusta?

- Lisätietoja erityisen matkatavaran kuljetuksesta

- Lipun oston virheestä/epäselvyydestä

- Matkatavara-asioissa yleisesti

- Esimerkiksi yksin lentävän lapsen asioiden hoidosta

- Lemmikkiluljetuksen lisätiedoista

Vierailija
8/50 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, olen tässä koko viikon yrittänyt ottaa yhteyttä koskien huomista lentoani. Ei ole onnistunut. Onneksi ei ole kuitenkaan kyse mistään perumisesta. Ostamani lisäpalvelu kuitenkaan ei toteudu, joten käräjät käydään loman jälkeen.

Vierailija
9/50 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monenlaisia kokemuksia, kyseisestä palvelusta, mutta huonoja on aika paljon. Esimerkkinä nyt vaikka, että Finnairin asiakaspalvelun henkilökunta ei tiennyt, miten varataan lippu, joka maksetaan FinnairPlus-pisteillä, koska asiakaspalvelun henkilökunnalla ei ollut FinnairPlus-koulutusta. (Tämä siis aikana, jolloin pisteillä ostettiin vain ns. palkintovarauksia: nythän systeemi on taas muuttuunut.) Näin minua ei ohjattu oikeassa vaiheessa FinnairPlus-palveluun tekemään varausta, vaan  jouduin maksamaan sen rahalla. Heidän oma henkilökunta ei osannut hoitaa asiaa oikein, mutta kun sitten reklamoin tästä, Finnair vetosi siihen, että minun olisi pitänyt tuntea käytännöt. He siis olivat sitä mieltä, että minun olisi pitänyt olla selvillä käytännöistä, joista heidän oman henkilökuntansa kuitenkaan ei tarvinnut tietää.

Vierailija
10/50 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monenlaisia kokemuksia, kyseisestä palvelusta, mutta huonoja on aika paljon. Esimerkkinä nyt vaikka, että Finnairin asiakaspalvelun henkilökunta ei tiennyt, miten varataan lippu, joka maksetaan FinnairPlus-pisteillä, koska asiakaspalvelun henkilökunnalla ei ollut FinnairPlus-koulutusta. (Tämä siis aikana, jolloin pisteillä ostettiin vain ns. palkintovarauksia: nythän systeemi on taas muuttuunut.) Näin minua ei ohjattu oikeassa vaiheessa FinnairPlus-palveluun tekemään varausta, vaan  jouduin maksamaan sen rahalla. Heidän oma henkilökunta ei osannut hoitaa asiaa oikein, mutta kun sitten reklamoin tästä, Finnair vetosi siihen, että minun olisi pitänyt tuntea käytännöt. He siis olivat sitä mieltä, että minun olisi pitänyt olla selvillä käytännöistä, joista heidän oman henkilökuntansa kuitenkaan ei tarvinnut tietää.

Minulla on täysin sama kokemus, jopa sama kommentti siinä vaiheessa kun reklamoin.

Reklamaatioista puheen ollen, se ei kyllä ole Finnairilla koskaan toiminut. Euroopassa etenkin businesspiireissä sitä kartetaan kuin ruttoa, etenkin pitkän matkan lennoilla, sillä myöhästymisistä ei koskaan makseta korvauksia ja tilanteisen "korjaus"toimenpiteetkin ovat aivat umpisurkeita.

Viimeksi ennen koronaa käydessäni Kiinassa lento myöhästyi 8 tuntia, jonka takia missasin jatkolentoni. Kiitokseksi sain "voi harmi, tässä lounaslipuke", ei hotellia vaikka jouduin heidän takia Pekingissä yöpymään (mikä tahansa hotelli jossa sänky olisi siinä vaiheessa kelvannut). Lopulta pääsiin päämäärääni ruhtinaalliset 20 tuntia myöhässä.... Kun reklamoin, vetosivat force majeuriin ilman mitään lisätietoja eivätkä tosiaan korvanneet jatkolennon hintaa, hotellia tai mitään!

Vierailija
11/50 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on selvästi muuttunut parin viime vuoden aikana, eli hidastunut, ruuhkautunut.

Sain vastauksen lomakkeen kysymykseeni n. 3 vkossa. Puhelimessa olen jonottanut tunnin verran, silloin kyllä palvelu oli hyvää.

Lentobisnes on kärsiinyt valtavasti, resurssit ovat vähissä, tappiota tehdään. Henk.koht. yritän nyt ymmärtää ja joustaa, vaikka olenkin vain tavisasiakas. Haluan, että joku päivä vielä Finnairilla menee hyvin.

Vierailija
12/50 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menolento peruttiin 16vrk ennen matkan alkua. Ilmeisesti jos peruttaisiin 14vrk ennen, olisivat korvausvelvollisia?

Korvaavaa lentoa heillä ei ollut esittää, eikä edes peruutuksen syytä. Mikäköhän se voisi olla?

Ymmärsin Finnairin sivuilta, ettei rahoja edes palautettaisi automaattisesti, vaan palautusta täytyy itse hakea?

Nyt jännitetään perutaanko myös paluulento.

Ajattelin, ennen, että Finnair olisi se luotettavin lentoyhtiö. Tosi ikävää huomata olleensa väärässä.

Vierailija
13/50 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä näyttäisi että asiakaspalvelu ei pelaa ollenkaan.

Otin maaliskuussa yhteyttä - ei vastausta.

Otin huhtikuussa uudestaan yhteyttä - ei vastausta.

Olin Finnair gold-jäsen, meillä on oma asiakaspalvelu, josta aikaisemmin sai vastauksen nopeasti.

Surkeeta palvelua.

Vierailija
14/50 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täysin sama kokemus, jopa sama kommentti siinä vaiheessa kun reklamoin.

Reklamaatioista puheen ollen, se ei kyllä ole Finnairilla koskaan toiminut. Euroopassa etenkin businesspiireissä sitä kartetaan kuin ruttoa, etenkin pitkän matkan lennoilla, sillä myöhästymisistä ei koskaan makseta korvauksia ja tilanteisen "korjaus"toimenpiteetkin ovat aivat umpisurkeita.

Viimeksi ennen koronaa käydessäni Kiinassa lento myöhästyi 8 tuntia, jonka takia missasin jatkolentoni. Kiitokseksi sain "voi harmi, tässä lounaslipuke", ei hotellia vaikka jouduin heidän takia Pekingissä yöpymään (mikä tahansa hotelli jossa sänky olisi siinä vaiheessa kelvannut). Lopulta pääsiin päämäärääni ruhtinaalliset 20 tuntia myöhässä.... Kun reklamoin, vetosivat force majeuriin ilman mitään lisätietoja eivätkä tosiaan korvanneet jatkolennon hintaa, hotellia tai mitään!

Jos olisit ottanut yhteyttä ifdelayd:iin ja tehnyt anomuksen heidän kautta olisit saanut 480€ tilille.

Mun mannerten välinen lento myöhästyi 8 tuntia. Toimitin firmalle kuitit ja odotin muutaman kuukauden että rahat tuli. Helppoa!

Vierailija
15/50 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit ottanut yhteyttä ifdelayd:iin ja tehnyt anomuksen heidän kautta olisit saanut 480€ tilille.

Mun mannerten välinen lento myöhästyi 8 tuntia. Toimitin firmalle kuitit ja odotin muutaman kuukauden että rahat tuli. Helppoa!

Se on ifdelayed.com

Hyvä firma kylläkin.

Vierailija
16/50 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoyhtiöt eivät halua maksaa myöhästymismaksuja ja koittavat kiemurrella vastuusta pois.

Sinulle matkustajana se kuitenkin kuuluu. Kannattaa anoa ulkopuolisen firman avulla.

Vierailija
17/50 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi nykyisellään asiakaspalveluksi kutsua. Asiakaslaiminlyönniksi mieluummin. Nettivaraussysteemi tosi kömpelö, saa olla todella tarkkana kun sieltä varaa, että saa mitä haluaa. Sitten, jos tulee muutoksia, joihin tarvitsee asiakas”palvelun” apua, siitä se riemu alkaa. Varaudu tuntien jonotukseen, kun he omien sanojen mukaan palvelevat samanaikaisesti muita asiakkaita. Samaa pahoittelua on nyt kuultu useampi vuosi, kun kuulemma niin moni asiakas ottaa yhteyttä samaan aikaan. Henkilökuntaa on lomautettuna edelleen koronan ym. takia. Botti on ihan vitsi, osaa vastata sellaisiin kysymyksiin, mitä näkyy etusivulla muutenkin. Jos yhdistää oikealle henkilölle, katkeaa sekin jonotus kun et mahdukaan jonoon ja pyytävät ottamaan myöhemmin yhteyttä, Mitään toimistoja ei ole. Aivan ala-arvoista palvelua, ostaisin muualta, jos ei suorien lentojen ja aikataulujen takia olisi tarvetta ostaa heiltä.

Vierailija
18/50 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jonotin chattiin 2 tuntia. Pääsin lopulta jonon 1. sijalle ja sitten chat sulkeutui! :(

Vierailija
19/50 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Olen ollut Finnairiin yhteydessä kolme kertaa tässä lähiaikoina. Ihan joka ainoa kerta olen saanut chatin kautta asiallista palvelua. Ei käynyt mielessäkään jotain lomakkeita lähetellä.

Vierailija
20/50 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen jonotin chattiin 2 tuntia. Pääsin lopulta jonon 1. sijalle ja sitten chat sulkeutui! :(

Sinne pitää vastata, että lento on24h sisällä, että pääsee läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä