Kauanko olit koronan takia sairauslomalla?
Olen juuri nyt koronassa. Eristykseni päättyi eilen mutta edelleen olen tukkoinen, hirveän väsynyt ja hengästyn helposti. Minulla olisi tiistaina työpäivä (työni on fyysistä). Voinkohan saada työterveyshuollosta sairaslomaa vai pitääkö minun vain mennä puolikuntoisena töihin? Kauanko te muut olette olleet saikulla koronan takia?
Kommentit (36)
En ole sairastanut koronaa. En ole rokotettu (ei yhtään piikkiä) enkä ole milloinkaan kertaakaan missään käyttänyt yhtään lärvirättiä. En tiedä olenko ollut sen ihmeotuksen passiivinen kantaja, mutta ihan uteliaisuuden vuoksi olisi kyllä mielenkiintoista tietää.
En ole ollut minkään muunkaan syyn vuoksi sairaslomalla kesästä 2018 lähtien, koska olen ollut siitä alkaen eläkkeellä.
Tosin taidan ruveta tuossa viimeistään tämän kasspakämppäni suursiivouksen jälkeen etsiskelemään jotain pikku osa-aikapuuhastelua, muutama tunti viikossa: voisi olla ihan kliffaa välillä olla töissä, ja tiedän jo, mitä sillä pienellä työstä (ehkä?) saamallani lisätaskurahalla teen: tilaan netistä (jostain toisesta EU-maasta) uuden ison jääkaappini täyteen pahvilaatikkoviiniä: ruuvaan vain kaapin viilennyksen poikkeuksellisen miedoksi, n. 14 asteeseen (sinne ei tule elintarvikkeita lainkaan) ja sitten alan ryystää alvariinsa vähän.
Koronasta minä viisveisaan.
Ehkä voisin alkaa puhdistaa shakkikerhossa shakkinappuloita sormirasvasta?
Mene töihin, fyysinen työ on paras lääke siihen.
Neljäs viikko menossa töistä poissa. Olen tehnyt etätöitä vointini mukaan. Välillä on päiviä, kun tuntuu melkein normaalilta ja sitten taas oireet palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on flunssa, sairaslomaa tarvitaan yleensä 3-5 päivää. Korona ei tapa, mutta rokote voi tappaa
Perusmekanismit joilla rokote aiheuttaa kuolemaa
1. Verihyytymät --> keuhkoveritulppa, sepelvaltimotukos, aivoverenkierron häiriö
2. Sydänlihastulehdus, sydänpussin tulehdus
3. Immuunipuolustuksen heikkeneminen --> tulehdus-alttius, flunssat, keuhkokuume, myös syöpä voi olla tämän seurausRokotteesta johtuvat neurologiset vammat ei yleensä tapa
THL kutsuu rokotteen aiheuttamia kuolemia koronakuolemiksi peittääkseen massiiviset rokotehaitat.
THL kutsuu rokotteen aiheuttamia kuolemia koronakuolemiksi. Ideana heillä on laittaa rokotteen aiheuttamat kuolemat koronan piikkiin
Kuolleisuus alkoi nousta kesällä 2021 , pian rokotusten alettua laajemmin.
Rokotettujen kuolleisuus on jatkunut korkealla tasolla vuonna 2022, noin 500 ihmistä kuukaudessa kuolee rokotteen aiheuttamiin haittavaikutuksiin.Kuolleista suurin osa on rokotettuja heikkokuntoisia vanhuksia, mutta joukkoon kuuluu myös rokotettuja työikäisiä ja nuoria
https://www.stara.fi/2022/01/28/suomen-kuolleisuus-nousi-ennatyslukemii…
Suomen kuolleisuus nousi ennätyslukemiin – syytä selvitetään
Tilastokeskus on julkaissut viime vuoden tilastot kuolleisuuteen ja syntyvyyteen liittyen. Kuolleita oli viime vuonna 1.855 enemmän kuin edellisenä vuonna. Kuolleiden määrä, 57.343, oli myös korkein vuositasolla vuoden 1944 jälkeen.
Ennakkotietojen mukaan kuolleisuus eli kuolleiden määrä tuhatta henkeä kohden on ollut alkuvuonna 2021 normaalia matalampi ja loppuvuonna puolestaan korkeampi kuin normaalisti.
https://yle.fi/uutiset/3-12043017/64-3-54816
Suomessa kuoli tammikuussa 500 ihmistä vuodentakaista enemmän
Suomessa kuoli tammikuussa kymmenen prosenttia enemmän ihmisiä kuin vuoden 2021 tammikuussa, kertoo Tilastokeskus ennakkotiedoissaan. Kaikkiaan kuolleita oli viime kuussa yli 5 500, mikä on lähes 500 enemmän kuin vuotta aiemmin.
Ennakkotiedon mukaan kuolleiden lukumäärä tämän vuoden tammikuulta on vuodesta 1945 alkavan mittaushistorian korkein.
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/ennakkotiedot-tammikuussa-tapahtunei…
22.2.2022
Ennakkotiedot: Tammikuussa tapahtuneiden kuolemien määrä mittaushistorian korkein
Tämän vuoden tammikuun ennakollinen kuolleiden lukumäärä on vuodesta 1945 alkavan mittaushistorian korkein, kertoo Tilastokeskus.
Aijaa..? No mites ne meidän keskussairaalan teholla kuolleet koronapotilaat? Miten rokote tappaa jos sitä ei edes ole saanut?
Ei viitsisi edes lukea tuollaista aivopestyn oksennusta. En ihmettele, että naapurissa kansa on propagandaan uskovia, kun oikeaa tietoa ei ole. Mutta, että täällä Suomessa vielä joku pösilö viitsii...
Eikö aivopesu toimi myös toisinpäin???
Käytännössa sama kuin muissakin flunssissa
Vierailija kirjoitti:
Yhden päivän. Etätöitä tein n. viikon. T. Rokottamaton
Muuten sama paitsi etten ollut saikulla, vaan koko ajan etätöissä.
Toinen rokottamaton
Viikon. Kipeä olin 4-5 päivää, ja sen jälkeen piti olla kaksi oireetonta päivää. Silloin kyllä vastailin sähköposteihin, mutta nuo 4-5 pv olin kuumeessa enkä olisi pystynyt etätöihin.
Kaksi viikkoa. Palasin töihin vasta kun olin kunnolla tervehtynyt eli kun ruumiinlämpö ei enää heitellyt. T. rokottamaton
https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…
Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.
Olin noin 10 päivää täysin petipotilas ja nyt olen toista viikkoa edelleen heikossa hapessa mutta edes parempi.
Mä olin kaksi päivää pois töistä. Tosin mulla oireilu alkoi siten, että olin jo pikkuoireissa perjantain etätöissä, viikonlopun sekä ma-ti sairastin ja taas loppuviikon etätöissä. Torstaina olisin pystynyt menemään jo konttorillekin töihin, mutta samahan tuo oli olla etänä.
0 päivää, koko ajan etätöissä.
Fyysinen työ olisi ollut eri asia, kun 1 km kävelykin oli iso ponnistus.
Ei missään nimessä puolikuntoisena töihin!! Etenkin jos teet fyysistä työtä. Koronan kanssa ei oikeasti kannata leikkiä, monella keuhkot olleet rapakunnossa useammankin viikon vaikka aiemmin perusterve ja liikkunut paljon.
Itsellä lievät oireet, ehdin onneksi saada vanhan automaattisen 10pv eristyksen. Viimeisinä päivinä ei ollut muita oireita kuin vähän lämpöä, mutta silti en olisi ollut työkuntoinen. Ja sen 10pv jälkeenkin pari ensimmäistä päivää töissä ja etenkin noiden parin päivän pari viimeistä tuntia oli taistelua, jaksanko loppuun asti vai kehtaanko saikuttaa tunnin.
Sairastuin (eli oireet alkoivat ja kuume nousi) perjantai-iltana. Olin koko viikonlopun vuodelevossa ja töistä kokonaan pois maanantain ja tiistain eli 2 päivää.
Sen jälkeen palasin etätöihin. Ensimmäinen työpäivä eli keskiviikko oli vaikea, tukkoinen ja väsynyt. Oli vaikeaa istua koneen ääressä ja keskittyä töihin. Katse ei pystynyt fokusoimaan yhdelle riville. Jälkeenpäin ajateltuna olisi vain pitänyt olla pois. Olin etätöissä yhteensä kaksi viikkoa. Tukkoisuutta ja väsymystä oli, mutta se helpotti vähän päivä päivältä. Kahden viikon kuluttua menin taas toimistolle.
Töistä poissaoloa lyhensi ehdottomasti se, että pystyin tekemään etätöitä. Olen aiemmin ollut ammatissa, jossa etätyön tekeminen ei ole mahdollista ja fyysistä liikettä on työpäivässä paljon. Sellaiseen työhön en olisi pystynyt kahteen viikkoon sairastumisen jälkeen, mutta etätyö koneen ääressä onnistui. Sen parhaimpia etuja on, että sitä voi tauottaa ja tehdä vaikka sohvalla maaten.
Itse olin 2 viikkoa sairaslomalla. Menin puolikuntoisena töihin, sillä seurauksella , että yskä pitkittyi ja sain lopuksi keuhkokuumeen. Nyt kuuri takana, enkä tiedä olenko vieläkään kunnossa. Taisin mennä taas liian aikaisin töihin. Tätä nyt kestänyt 9 viikkoa.
2 vkoa. Ei ole mikään tarve mennä töihin puolikuntoisena. Kukaan ei ole niin uniikki lumihiutale ettei voisi sairastaa rauhassa.