Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa nykyajan ulkonäkökeskeisyys

Vierailija
16.04.2022 |

Olen 20 vuotias nuori nainen. Minua on pitkään mietityttänyt tämä aihe. Surettanut, ahdistanut, ärsyttänyt.. Nimittäin maailman ulkonäkökeskeisyys. Naisen kuuluu meikata ja näyttää hyvältä, jotta hänellä olisi jotain arvoa tässä maailmassa. Huonomman näköisiä ja ylipainoisia kohdellaan huonosti. Ihmisten epävarmuudella rahastetaan. Somessa palvotaa turpeahuulisia silikonipommejä levennettyine perineen. Mikä ihmisiä vaivaa? Nykymaailmassa ulkonäön hehkuttaminen on noussut ihan omaan mittaluokkaansa. Nuoret tytöt käyttävät filttereitä ja sitten oma luonnollinen naama alkaakin näyttää rumalta. Kuka hemmetti on keksinyt filtterit? Joku idiootti.
Ulkonäkö on vain kuori. Maski. Meikki on vain voiteita, tököttejä ja mömmöjä. Ja sitten ihmistä kehutaan kun on kuorruttanut naamansa niillä. Maailma on todella pinnallinen. Mutta mitä löytyy pinnan alta tämän kaiken pakottamisen jälkeen? Epävarmoja ihmisraunioita. Some syö ihmistä sisältä. Nakertaa niin pikkuhiljaa ettei sitä edes huomaa. Ei ihme että lapset ja aikuiset ovat kasvaneet niin kieroon ja mielenterveysongelmat räjähtäneet käsiin.
Kertokaa omia kokemuksianne ja mielipiteitänne aiheesta. Onko tämä kaikki mennyt yli?

Kommentit (208)

Vierailija
1/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Miehet voisivat taas vaihteeksi töhriä omat naamansa.

Vierailija
2/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkasin ennen joka päivä suht paljon. Nykyään meikkaan ehkä kolmesti vuodessa. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Enkä sheivaa mitään karvoja. Hygieniasta pidän kyllä huolta. (Joku tulee kuitenkin valittamaan hyi niin "epähygieenisistä" karvoista..) Yritän syödä terveellisesti ja liikkua.

Olen melko epävarma ulkonäöstäni. Meikkaaminen ei olisi mikään ratkaisu heikkoon itsetuntoon. Päinvastoin.

Somet olen poistanut aikaa sitten ja se on ollut hyvä päätös. Somessa roikkumisesta ei tule muuta kuin paha mieli.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa omia kokemuksianne. Onko teitä kohdeltu huonosti ulkonäön vuoksi? Oletteko itsevarmoja? Ottaisitteko täyteaineita tai menisittekö kauneusleikkauksiin? Vai ovatko ne vain rahastusta ihmisten epävarmuudella?

Mitä mieltä olette somesta? Hyvä juttu vai aikaavievää turhuutta?

Ap

Vierailija
4/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin itse syömishäiriöihin, minulle myös opetettiin mm. r'aiskaus on palvelus minun näköisilleni. En muutenkaan ymmärrä parisuhteita yms. koska tuntuu että silti ihmiset kuolaavat toisiaan niin jumalattomasti, pakko naisten aina alasti olla jossain jne. Parisuhteeseen en ikinä enää lähde, en jaksa etten ole oikeasti ainoa siinä vaan puolison pitää katsella instanaisia ja kuolata leffojen ja pelien pakkoalastomuudelle. Toivon itsekin kauneusleikkauksia, saisin kroppaa niillä korjattua, jostain syystä. Nykyään (ja varmaan aina) onkin ollut sosiaalisesti hyväksyttyä pisteyttää ihmisiä numeroasteikolla, naisten kehoja varsinkin pidetään huonona ja hyvänä, esim. on hyviä rintoja ja huonoja rintoja. Juuri täytin 24. Yksinäinen olen, mutta uskon että on muillekin parempi etten ole ympärillä, pilaamassa heidän iloaan näistä asioista.

Vierailija
5/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin itse syömishäiriöihin, minulle myös opetettiin mm. r'aiskaus on palvelus minun näköisilleni. En muutenkaan ymmärrä parisuhteita yms. koska tuntuu että silti ihmiset kuolaavat toisiaan niin jumalattomasti, pakko naisten aina alasti olla jossain jne. Parisuhteeseen en ikinä enää lähde, en jaksa etten ole oikeasti ainoa siinä vaan puolison pitää katsella instanaisia ja kuolata leffojen ja pelien pakkoalastomuudelle. Toivon itsekin kauneusleikkauksia, saisin kroppaa niillä korjattua, jostain syystä. Nykyään (ja varmaan aina) onkin ollut sosiaalisesti hyväksyttyä pisteyttää ihmisiä numeroasteikolla, naisten kehoja varsinkin pidetään huonona ja hyvänä, esim. on hyviä rintoja ja huonoja rintoja. Juuri täytin 24. Yksinäinen olen, mutta uskon että on muillekin parempi etten ole ympärillä, pilaamassa heidän iloaan näistä asioista.

Siis hyi kuka sanoo toiselle noin? Oot tavannut ihan sairaan tyypin 🤮

Vierailija
6/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 50v lähestyvä. En keskity ulkonäkööni. En meikkaa. En värjää hiuksia. Urheilen, syön terveellisesti ja pyrin nukkumaan hyvin. Ole luonnollinen. Älä mieti mitä muut ajattelevat ❤️

Vierailija
7/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja naisethan ei ole pinnallisia. Ehei!

Vierailija
8/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä pitää olla; vakituinen työpaikka, hyvä koulutus, autokortti, auto, puhtaat vaatteet, näyttää hyvältä ilman meikkiä, tuoksua hyvältä...

Ja te akat ette viitsi edes meikata miehiä varten?

Vierailija
9/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä monia miehiä, jotka toivovat löytävänsä luonnollisen, puhtaan, meikittömän, raikkaan naisen.  Itse en sietää meikin ja muun hörhön taakse kätkeytyneitä teennäisiä kuvatuksia.

Vierailija
10/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäppä olla lyhyt mies. Olet kuin ilmaa naisille.

Vierailija
11/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli surullinen olo viestistäsi. :( Kuulostat kiltiltä ja herkältä persoonalta. Olet varmasti hyvä tyyppi. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Minäkään en pidä siitä, että miehet kuolaavat instanaisia ym, vaikka ovat parisuhteessa. Minun poikaystäväni "jäi kiinni" herutilien seuraamisesta ja tykkäilystä. Suutuin tosi paljon. Melkein erottiinkin. En ymmärrä miksi pitää kuolata herutilien naisia, varsinkaan jos on parisuhteessa. Hän pyysi lopulta anteeksi. Itsetuntoni otti kovan kolauksen. En haluaisi olla alasti hänen edessään vaikka tapauksesta on melkein puoli vuotta.

Tuo ihmisten pisteyttäminen numeroilla on mielestäni todella oksettavaa touhua. En ymmärrä sitä. Eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä kuin arvostella toisia.

Ap

Vierailija
12/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tietyllä tavalla ulkonäkökeskeisyys on ampunut yli jo jonkin aikaa - se on tunnustettava.

MUTTA kautta aikojen kauniit ovat olleet kauniita ja rumat rumia. Sitä eivät filtterit eikä meikkaaminenkaan muuksi muuta. Näin on ollut ja näin on oleva.

Vierailija
13/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä pitää olla; vakituinen työpaikka, hyvä koulutus, autokortti, auto, puhtaat vaatteet, näyttää hyvältä ilman meikkiä, tuoksua hyvältä...

Jos miehellä pitää olla nuo niin miksi samat ei riittäisi naiselta? Miksi pitää vielä lisäksi meikata joka aamu ja laittaa hiukset ja kynnet ja sheivata kaikki kaulasta alaspäin ja pukeutua korkkareihin ja pitsiasusteisiin?

Vierailija
14/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten somessa nämä hiuksista varpaisiin asti feikkiosista kootut mukakaunottaret toimivat teidän lapsillenne ja nuorillemme ulkonäköesimerkkeinä.

Hieman erikoista!

He esittelevät kaikkea itseensä liitettyä jatko/teko/varaosaa muka omana kauneutenaan!

Katso, uusi tukka = jonkun toisen päästä ostetut hiukset. Köyhän, joka möi ne köyhyyttään eikä myisi, jos rahaa..

Missä etiikka?

Esittelevät muovikynsiä , täytehuulia, tekoripsiä, tekoväriä rusketusta, valkaistua hammasrivistöä. Silikonirintoja…

Siis teko-osia itsessään ja lisäksi filtterit.

Siinäpä tosiaan esikuva teidäm nuorille …

Onnea..

Vierailija
15/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla venäläissotilaan ja vaimonsa puhelu -keskustelussakaan joitain ei tunnu haittaavan että nainen siinä kehottaa miestään raiskaamaan, onhan nainen kuitenkin hyvännäköinen!

Vierailija
16/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te naiset itse ajatte parinvaihtoa, kimppakivoja, avioeroja, intersektionaalista feminismiä ja muuta sellaista. Kerrotte deitti palstoilla haaveitanne hyvästä miehestä 'vähintään 180, vähintään 20 senttinen kalu, kuin zelesnky ja James Bond luonne". Ja ihmettelette jos teitä arvostellaan. Sitä saa mitä tilaa.

Onneksi te miehet ajattelette vain kaikkea jaloa ja ylevää ettekä haaveile tai vaadi naiseltanne yhtään mitään :D

Vierailija
17/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä kaikki nimittelyt kuultu elämän aikana. Parempi olla omassa iloisessa seurassaan kuin jonkun kiusattavana.

Vierailija
18/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehillä ei ole ulkonäköpaineita, jotka naiset pinnallisuudellaan ovat asettaneet meille miehille?

Vierailija
19/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat melko lailla oletuksia aikuisilta ylipäätään. Että se on nuo ja tuo "edes" meikkaaminen siihen lisäksi.

Vierailija
20/208 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten he ottavat perse pitkällä asennon, että näyttäisi muodokkaalta.

Luonnoton asento. Vääristää ryhdin.

Tulee kipuja myöhemmin.

Selkäkipuja .

He filtteröivät ihonsa oikein hienoksi.

Todellisuudessa huono iho, muhkurainen.

Huulet pilattu muhkuratäytteillä.

Huulet roikkuvat jo nuorena.

Poskipäitä ei ole. Niihinkin tungetaan pistoksia.

Ripset ovat palaneet liimoista.

Aina tekoripset.

Ja tosiaan se pahin: venäläisvankien hiukset päässä.

Tai intialaisköyhän, joka möi ne ainoastaan KÖYHYYTTÄÄN.

HÄNKIN HALUSI OLLA KAUNIS.

MUTTA TEKOTYRKKY SUOMESTA OSTI NE ESITELLÄKSEEN SEURAAJILLEEN UUTTA LETTIÄÄN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan